Permalänk
Skrivet av martin303:

Tack för tips på routers men fick lite beslutsångest nu. Beställde ASUS routern tidigare men såg nu rekommendationen på TPLink.

Priset blir ju snarlikt men ASUS har inte Wi-Fi 6. Vilken tror ni är bäst?

Jag köpte denna router igår och testade,fungerar utmärkt. https://www.mediamarkt.se/sv/product/_asus-rt-ax55-ax1800-dua...

Bra pris dessutom

Permalänk
Medlem

Finns inga praktiska skäl att WiFi 5 skulle fungera sämre för Virtual Desktop. Jag tänkte köpa en WiFi 6, men lyckades få en WiFi 5 router från Asus för 990:- + 45 Euro cash back. Så väldigt billigt med andra ord.

Har 866 Mbps på 5GHz bandet, räcker gott och väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Finns inga praktiska skäl att WiFi 5 skulle fungera sämre för Virtual Desktop. Jag tänkte köpa en WiFi 6, men lyckades få en WiFi 5 router från Asus för 990:- + 45 Euro cash back. Så väldigt billigt med andra ord.

Har 866 Mbps på 5GHz bandet, räcker gott och väl.

Med ett undantag - det kan bli interferens med många enheter på 5GHz med Wifi 5 (beroende på ens egna förutsättningar såklart). För att ha glädje av Wifi 6 måste dock alla enheter ha stöd för Wifi 6.

Permalänk
Skrivet av Ill-k:

Är det någon här som testat ock lyckats?
Hade vart intressant med Viaplay och Disney + med.

Ja har kört Disney + på min Q1 via Firefox webbläsare och tycker det fungerar bra. Man får bara begära desktop versionen av hemsidan kan inte svara för upplösning då Q1 är halvbra på att se film på ändå

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Ja har kört Disney + på min Q1 via Firefox webbläsare och tycker det fungerar bra. Man får bara begära desktop versionen av hemsidan kan inte svara för upplösning då Q1 är halvbra på att se film på ändå

/S

Ok då måste jag testa det, tack 🙂

Permalänk
Medlem

Behöver man något särskilt tillbehör om man har glasögon och vill spela Oculus Quest 2?
Tror ni det kommer något black friday erbjudande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mheel:

Behöver man något särskilt tillbehör om man har glasögon och vill spela Oculus Quest 2?
Tror ni det kommer något black friday erbjudande?

Det ingår en distans för glasögon, men du kan beställa såna här om du föredrar: www.vroptician.com

Lite tvek på BF, möjligen en mindre kupong till Quest store.

Permalänk
Sötast

Hmm, har ett issue med min Quest idag....

Av någon anledning så följer min boundary med mig när jag rör mig. Den är alltså inte fast på golvet.

Skall testa factory reset och se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hmm, har ett issue med min Quest idag....

Av någon anledning så följer min boundary med mig när jag rör mig. Den är alltså inte fast på golvet.

Skall testa factory reset och se vad som händer.

Se till att du har det ljust i rummet och att batteriet inte är för lågt. Har också haft det problemet någon gång.

Permalänk
Medlem

Blev grymt nöjd med nya gripsen från thingiverse. Fick modda stl-filen dock.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddap:

Blev grymt nöjd med nya gripsen från thingiverse. Fick modda stl-filen dock.
https://i.imgur.com/q9AAxTh.jpg

Har också grips, men från mamutvr.
Riktigt trevligt faktiskt, skönt att inte måsta hålla kontrollerna hela tiden, förstår nu dom som gillar index

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Sötast
Skrivet av EnJoker:

Se till att du har det ljust i rummet och att batteriet inte är för lågt. Har också haft det problemet någon gång.

Har det ljust, samma rum varje dag med samma belysning och inte haft det innan.

Två omstarter senare så funkar det igen.
Dock har jag märkt att nu vid varje omstart så får jag upp en ~15 sek lång varning om att tracking failed..... kanske hårdvaruproblem?

Permalänk
Medlem

Upp med plånboken för nu är höstrean igång på Steam!

https://store.steampowered.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Upp med plånboken för nu är höstrean igång på Steam!

https://store.steampowered.com/

25% på Alyx ju, Beat Saber har däremot aldrig varit på rea.

Permalänk
Medlem

@Halldin Ja märkligt kom rean på det spelet först nu, tog 1 timma och 10 minuter.. så redigerade mitt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddap:

Blev grymt nöjd med nya gripsen från thingiverse. Fick modda stl-filen dock.
https://i.imgur.com/q9AAxTh.jpg

Vad behövde du modda och varför? Köpte du remmen genom länken till Amazon eller hittade du billigare i Sverige? Blev sugen på att printa ut dessa jag med

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hmm, har ett issue med min Quest idag....

Av någon anledning så följer min boundary med mig när jag rör mig. Den är alltså inte fast på golvet.

Skall testa factory reset och se vad som händer.

hade samma problem häromdagen, ljuset är troligen för lågt.
har även märkt en annan skum sak.
När jag använder solljuset i rummet på dagen så har jag en viss nivå över golvet, medans jag på kvällen när jag spelar med ledljus så känns det som att jag är för högt upp.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Bara en påminnelse ifall någon missat.

Drygt två dygn kvar av Humble Bundle's Fall VR Bundle.

Bland annat Creed: Rise To Glory, I Expect You To Die, The Walking Dead: Saints & Sinners om man betalar €14.49.

https://www.humblebundle.com/games/fall-vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Vad behövde du modda och varför? Köpte du remmen genom länken till Amazon eller hittade du billigare i Sverige? Blev sugen på att printa ut dessa jag med

Svårt att beskriva utan bild men det verkar saknas en del.

Moddade stl-filen finns att hämta här.

EDIT: Remmen beställde jag genom länken till Amazon. Den har funkat bra än så länge. Tyvärr skickades den från Kina och tog drygt en månad innan den kom.

Glömde svara på alla frågor!
Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Har också grips, men från mamutvr.
Riktigt trevligt faktiskt, skönt att inte måsta hålla kontrollerna hela tiden, förstår nu dom som gillar index

Är banden elastiska? Sitter de framför eller bakom knogarna ?
Frågar lite då jag beställde ett par billiga från amazon men tycker de sitter halvbra. Trär jag dem "över knogen" så blir det svårt att nyttja analog stick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ill-k:

Är banden elastiska? Sitter de framför eller bakom knogarna ?
Frågar lite då jag beställde ett par billiga från amazon men tycker de sitter halvbra. Trär jag dem "över knogen" så blir det svårt att nyttja analog stick.

Dom sitter bakom knogarna, på handen inte på fingrarna.
Banden är lite elastiska, dom räcker precis för mina händer men det är typ runda "skosnören" så det går att byta mot längre.

Jag vet vilka du menar billiga från Amazon, provade såna tidigare till Quest 1 kontrollerna, fungerade inte alls för mig.
Men mamutvr funkar 👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Jag håller på med det just nu och nedanstående är vad de begärt hittills. Jag vet inte exakt vad de menar med "confirm" men jag skickade med min PC spec samt en bild på Oculus PC appen där Quest 2 är inkopplad med link. Har enbart den medföljande kabeln men den vägrar att inse att den är inkopplad över USB 3.1 så jag rotade rätt på en bild på nätet där det ser riktigt ut då jag ändå ska köra över VD.

Thank you for reaching out about the Asgard’s Wrath promotion, we’ll be happy to assist you with this request.
In order to provide this promotion to you, we need to verify that you ordered and activated an Oculus Quest 2 before November 20, 2020.
If you ordered from Oculus.com, please provide your order number, serial number, and Oculus username.
If you ordered from an authorized retailer, please provide a copy of the invoice and serial number, and Oculus username.
Asgard’s Wrath is a PC game, therefore a compatible computer and an Oculus Link cable is needed to get this game on Quest 2. Please also confirm you have an Oculus Link cable set up and compatible computer with your Quest 2 so we can help. To learn more about Quest 2 and Oculus Link set-up and PC compatibility see our Oculus Quest Plus Link article here.
Note: If you ordered and activated an Oculus Quest 2 on November 20 or later, then you will automatically have the game granted to your account. You will not see it until you have an Oculus Link cable and compatible computer set up for your Quest 2. This promotion is not available in Germany or South Korea.

Jag skapade en ticket och skickade med kvittot så ska de kolla på det och ge mig en kod sa de.

Permalänk
Medlem

Har försökt köra HL: Alyx nu i 1,5 timma. Men det hackar... har provat allt i denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=Bm4kbHeXGrg&feature=youtu.be

* Har även satt i windows processerna för Virtual desktop, .exe filerna då, på priority till "realtime", hjälpte inte.
* Allt är uppdaterat, win, drivers etc.
* Bra dator, RTX 3080 yada yada
* Inga frame drops eller reprojections

Oculus link kabel hackade inte, alltså är roten till problemet något nätverks relaterat? Men varför bara i HL: Alyx? Har inte haft problem annars någonsin.
Har 1-2ms i ping till headset från CMD i Windows. 80 MHz bandet, 5 GHz, bara headset på detta nät, 866 Mbps, typ 4 andra WiFi på denna adress. Latency i Virtual Desktop = 12-21ms, streamar i 90 Mbps, även testat streama i 15 bara för att, gjorde ingen skillnad.

Någon som haft liknande strul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Har försökt köra HL: Alyx nu i 1,5 timma. Men det hackar... har provat allt i denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=Bm4kbHeXGrg&feature=youtu.be

* Har även satt i windows processerna för Virtual desktop, .exe filerna då, på priority till "realtime", hjälpte inte.
* Allt är uppdaterat, win, drivers etc.
* Bra dator, RTX 3080 yada yada
* Inga frame drops eller reprojections

Oculus link kabel hackade inte, alltså är roten till problemet något nätverks relaterat? Men varför bara i HL: Alyx? Har inte haft problem annars någonsin.
Har 1-2ms i ping till headset från CMD i Windows. 80 MHz bandet, 5 GHz, bara headset på detta nät, 866 Mbps, typ 4 andra WiFi på denna adress. Latency i Virtual Desktop = 12-21ms, streamar i 90 Mbps, även testat streama i 15 bara för att, gjorde ingen skillnad.

Någon som haft liknande strul?

Jag upplevde framedrops på någon bana i början av spelet när man ska undvika gasoltuberna. Det spelade ingen roll vilka inställningar jag hade. Det jag försöker komma fram till är att spelet inte är så optimerat som det borde vara.

Testa RTSS och se vad dina frames ligger på där du upplever att spelet hackar.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

hade samma problem häromdagen, ljuset är troligen för lågt.
har även märkt en annan skum sak.
När jag använder solljuset i rummet på dagen så har jag en viss nivå över golvet, medans jag på kvällen när jag spelar med ledljus så känns det som att jag är för högt upp.

Jag är inte så säker på att det bara är ljuset... Jag har upplevt det här själv också, och jag tror att det är kopplat till Guardian. Ibland verkar det tappa kollen på en del av rummet, vilket sen bland annat leder till att spel antingen hackar eller kraschar.

Jag har också spelat bland annat P1 med flera som klagat på samma sak.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Oculus Quest 2 256gb finns på Inet nu för 4190:-
Länk

Fel pris
Permalänk
Medlem

Testade den där metoden men för mig fungerade den här bäst, remmen ligger 'på' öronen men det märks inte.

Skrivet av Allexz:

Hmm, har ett issue med min Quest idag....

Av någon anledning så följer min boundary med mig när jag rör mig. Den är alltså inte fast på golvet.

Skall testa factory reset och se vad som händer.

Du har inte stationär spelyta igång?
Jag har märkt lite problem på kvällarna i 'mysbelysning' att min guardian försvinner och har sig.

Skrivet av Sando:

Jag är inte så säker på att det bara är ljuset... Jag har upplevt det här själv också, och jag tror att det är kopplat till Guardian. Ibland verkar det tappa kollen på en del av rummet, vilket sen bland annat leder till att spel antingen hackar eller kraschar.

Jag har också spelat bland annat P1 med flera som klagat på samma sak.

Samma bekymmer här, skickas tillbaka till Oculus hemmeny från VD och blir ombedd att rita upp en ny boundary. Det hoppar igång kort där efter igen men lite drygt.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cochran:

Bara en påminnelse ifall någon missat.

Drygt två dygn kvar av Humble Bundle's Fall VR Bundle.

Bland annat Creed: Rise To Glory, I Expect You To Die, The Walking Dead: Saints & Sinners om man betalar €14.49.

https://www.humblebundle.com/games/fall-vr

Hur fungerar det med humblebundlespelen? Måste man spela via VD eller kan man ladda de direkt på Questen? Jag har igen speldator som kan driva några spel

Permalänk
Medlem

Jag har själv upplevt att Guardian flippar ut nån gång men tänkt att det berott på dåligt ljus.
Men tidigare när jag tänker efter gick det hur bra som helst i samma ljus, den är nästan lika känslig som Quest 1 nu.

Kan det fortfarande bugga?, Oculus höll ju in 90hz läge från början pga Guardian visade sig kunna bugga.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc