Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag tänkte bara meddela att Bahnhof prismatchade erbjudandet på 299:-/mån | 500/500 med 12 månaders bindningstid.

Som ny kund eller befintlig?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag tänkte bara meddela att Bahnhof prismatchade erbjudandet på 299:-/mån | 500/500 med 12 månaders bindningstid.

Så matchningen gällde endast priset och inte bindningstiden? För Telenor hade ju ingen bindningstid på sitt erbjudande, vilket jag tyckte var en stor fördel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Tragiskt skämt telia.

Och deras bredbandsdeal är ju i vanlig stil bara för nya kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Som ny kund eller befintlig?

För mig gjorde de det inte. Ingen prismatchning alls. Var samma sak förra året. Är ny kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

För mig gjorde de det inte. Ingen prismatchning alls. Var samma sak förra året. Är ny kund.

Bahnhof är ta mig fan överlag sämst på att vara konsekventa i hur de sköter sina prismatchningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag tänkte bara meddela att Bahnhof prismatchade erbjudandet på 299:-/mån | 500/500 med 12 månaders bindningstid.

Det gjorde de inte för mig iaf, ny kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Helt rätt.

Jag undrar dock hur det funkar. Jag kan inte få Telia hos mig med Telenor gick bra, dock bara 250/250 för 299Kr. Visserligen bättre än övriga på min tjänsteportal, men lite segt när det är samma pris för 500/500. Jag kan ju välja 500/500 från telenor i tjänsteportalen men då får man inte det priset såklart.

Fast 500 på telia har en startavgift på 399 med. Och 12 månader bindning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

För mig gjorde de det inte. Ingen prismatchning alls. Var samma sak förra året. Är ny kund.

Surt. Kanske beror på vilket nät man är i också.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

För mig gjorde de det inte. Ingen prismatchning alls. Var samma sak förra året. Är ny kund.

Inte för mig heller. Är ny kund o tecknat mig för ~10 dagar sedan. Blir att åberopa distansköp-lagen eftersom de inte är intresserade av att ha mig som kund (uppenbarligen)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Fast 500 på telia har en startavgift på 399 med. Och 12 månader bindning

Ja, men Telenor har ju också 500/500 för vissa kunder verkar det som?

Så man undrar varför. Utrustningen klarar ju 500/500 iaf...

Permalänk
Expertgissare

Tecknade avtal med Telia alldeles nyss, 12 månader 100/100 plus tv bas (så frugan blir nöjd) ingen startavgift och ingen avgift för vare sig router eller tv box, 299kr månaden. Endast de 1000 första kunderna enligt han jag talade med.
Hade önskat 500/500 men klarar mig egentligen med 100, fast det låter lite slött

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Inväntar med spänning hur det går för er med Bahnhof 500/500 erbjudande. Även jag har haft det erbjudandet förra året då de matchade Telias pris. Vill gärna ha kvar det men inte sugen på att byta. Så hojta gärna till hur det går. För jag orkar inte ringa förrän ikväll.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Är kund hos bahnhof sedan ett år tillbaka. Missade förra årets "kampanj" med en dag, så tänkte försöka få till ett bättre pris/hastighet i år men fick bara till svar att de skulle återkomma om 1-3 dagar.

Permalänk
Medlem

Telias och Telenors bredbandskampanjer är för "nya kunder". Min sambo har avtalet med Telenor idag. Funkar det i praktiken då att jag hoppar på kampanjen som ny kund (och sambon säger upp det gamla sen)? Dvs är det "per hushåll" och kontrollerar dom verkligen det?
Det går väl annars att ringa och försöka få en prismatchning, men gissar det är högt tryck på kundtjänsten den här veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag tänkte bara meddela att Bahnhof prismatchade erbjudandet på 299:-/mån | 500/500 med 12 månaders bindningstid.

Dom ville inte prismatcha för mig...
Kund sedan 2016.

Vart kontaktade du dom?
Jag skrev på support-chatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Tecknade avtal med Telia alldeles nyss, 12 månader 100/100 plus tv bas (så frugan blir nöjd) ingen startavgift och ingen avgift för vare sig router eller tv box, 299kr månaden. Endast de 1000 första kunderna enligt han jag talade med.
Hade önskat 500/500 men klarar mig egentligen med 100, fast det låter lite slött

en typisk säljare du pratade med dvs när jag försöker boka det på hemsidan så är det precis den dealen jag får och inte ett ord om "första 1000" osv. men bra deal för vettigt bredband och basutbud iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Tecknade avtal med Telia alldeles nyss, 12 månader 100/100 plus tv bas (så frugan blir nöjd) ingen startavgift och ingen avgift för vare sig router eller tv box, 299kr månaden. Endast de 1000 första kunderna enligt han jag talade med.
Hade önskat 500/500 men klarar mig egentligen med 100, fast det låter lite slött

Men inget discovery channel ingår ju i bas. Hur ska man leva på helgerna då utan Kindig Customs och Gas Monkey Garage? 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Är kund hos bahnhof sedan ett år tillbaka. Missade förra årets "kampanj" med en dag, så tänkte försöka få till ett bättre pris/hastighet i år men fick bara till svar att de skulle återkomma om 1-3 dagar.

Fick samma svar! Men är vi många som är på dem o frågar så viker de sig nog. De var vrånga i början förra året med!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fick prata med "rätt avdelning". Kunde inte matcha erbjudandet men kunde sänka från 469kr till 429kr per månad .. Vilket skämt, sa upp mig efter 15år som kund hos dem.

Permalänk

Ska försöka mig på samma prismatchning hos Bredband2. Chatten ville att en säljare skulle ringa upp mig efter 16 så vi får väl se vad de har att säga.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av omipoen:

Telias och Telenors bredbandskampanjer är för "nya kunder". Min sambo har avtalet med Telenor idag. Funkar det i praktiken då att jag hoppar på kampanjen som ny kund (och sambon säger upp det gamla sen)? Dvs är det "per hushåll" och kontrollerar dom verkligen det?
Det går väl annars att ringa och försöka få en prismatchning, men gissar det är högt tryck på kundtjänsten den här veckan.

Jag ringde upp Telia och fick förlänga mitt BF 12mån 299kr för 500/500 ett år till. Sa att jag tänkte avsluta och byta till Telenor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Fick prata med "rätt avdelning". Kunde inte matcha erbjudandet men kunde sänka från 469kr till 429kr per månad .. Vilket skämt, sa upp mig efter 15år som kund hos dem.

Herregud. Ja då kommer dom tappa en hel del kunder denna veckan då. Telia och telenor kommer bli glada.

Permalänk
Medlem

Ringde precis Telenor, tydligen så kan de inte erbjuda 500 då det går via itux.

Skrivet av Alrik:

Herregud. Ja då kommer dom tappa en hel del kunder denna veckan då. Telia och telenor kommer bli glada.

Nja det tror jag inte, det är nog förhållandevis få människor som orkar hålla på att diskutera priser, de flesta bara betalar och är nöjda.

Permalänk
Medlem

Jag tecknade Telia 500/500 internet.
Kan man köra TV från någon annan operatör då eller är det krångligt? Har alltid haft via samma förut.

Viasat tex tror jag hade en hyfsad deal på elgiganten vad gäller TV?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Baxtex:

Ringde precis Telenor, tydligen så kan de inte erbjuda 500 då det går via itux.

Menar du att de inte kan erbjuda 500Mbit via Itux? Skumt att det skulle vara en begränsning?

Telenor:s hemsida verkar för övrigt ha gått under... De är inte vana vid så många besökare, antar jag

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Menar du att de inte kan erbjuda 500Mbit via Itux? Skumt att det skulle vara en begränsning?

Telenor:s hemsida verkar för övrigt ha gått under... De är inte vana vid så många besökare, antar jag

Hehe ja lite konstigt. Men jag ska avvakta lite se hur läget utvecklar sig..

Det var ingen kö alls till säljaren jag kom fram till iaf, typ 5 sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Menar du att de inte kan erbjuda 500Mbit via Itux? Skumt att det skulle vara en begränsning?

Telenor:s hemsida verkar för övrigt ha gått under... De är inte vana vid så många besökare, antar jag

Självklart spelar det stor roll då vissa stadsnät tar ut en ganska stor avgift, att erbjuda 299:- för 500/500 är ju en minusaffär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Det gjorde de inte för mig iaf, ny kund.

Skrivet av elp:

Inte för mig heller. Är ny kund o tecknat mig för ~10 dagar sedan. Blir att åberopa distansköp-lagen eftersom de inte är intresserade av att ha mig som kund (uppenbarligen)...

Skrivet av six_dice:

Är kund hos bahnhof sedan ett år tillbaka. Missade förra årets "kampanj" med en dag, så tänkte försöka få till ett bättre pris/hastighet i år men fick bara till svar att de skulle återkomma om 1-3 dagar.

Ang Bahnhof

Vet inte hur det fungerar hos Bahnhof, men många företag har ju t.ex en Win-back-Customer avdelning du kommer till ifall du ringer och säger upp ditt abb. Det är en hel avdelning som bara finns för att behålla kunder. Ringer du deras vanliga kundtjänst har de inte alls samma mandat att erbjuda dig deals som uppsägningsavdelningen har. Som sagt, vet inte hur det fungerar hos Bahnhof men kan vara värt att ringa in och säga upp dit abbonemang. Skulle de inte försöka stoppa dig så kan du ju alltid ändra dig i sista sekund och säga att du nog var lite förhastad och behöver fundera lite till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Jag ringde upp Telia och fick förlänga mitt BF 12mån 299kr för 500/500 ett år till. Sa att jag tänkte avsluta och byta till Telenor.

Jag ringde dom också, men hotade inte med avslut. Visserligen har jag bindningstid till början av december eftersom jag körde förra året med BF då. Det enda den inte så kunniga (hon var borta länge för varje sak) medarbetaren så kunde jag få 250/250 för samma ordinarie pris. (439:-). Dumt att de inte kan sänka pris när man låser sig i 12 månader. De har ju garanterat en kund i 12 månader till. Ska testa chatten och se.

Edit: Chattade och hon sa att en kille skulle ringa upp. Han kunde lösa 299:- i 12 månader för mig. får hoppas att det stämmer sedan med priset på 299:- ser på mina sidor att bindningstid, m.m. har kommit in men skulle få papper på bekräftelsen för han satt i gamla systemet sa han.

Fick för 299 i ett år ser det ut som
Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Ang Bahnhof

Vet inte hur det fungerar hos Bahnhof, men många företag har ju t.ex en Win-back-Customer avdelning du kommer till ifall du ringer och säger upp ditt abb. Det är en hel avdelning som bara finns för att behålla kunder. Ringer du deras vanliga kundtjänst har de inte alls samma mandat att erbjuda dig deals som uppsägningsavdelningen har. Som sagt, vet inte hur det fungerar hos Bahnhof men kan vara värt att ringa in och säga upp dit abbonemang. Skulle de inte försöka stoppa dig så kan du ju alltid ändra dig i sista sekund och säga att du nog var lite förhastad och behöver fundera lite till.

Tror såhär är fallet också.
Förra året chattade jag med dem och de sa nej. Ringde upp för att säga upp mig för att byta och de matchade priset.

Självklart gör jag samma sak i år, chatta först, de nobbar mig, så ringer jag och förhoppningsvis matchar de..

/M