PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Min har fortfarande inte fått något nytt i loggen sedan Jönköping 18:32 i går
Express hemleverans till Stockholm

Samma status här.
Också express sthlm.

Permalänk

Allt som har att göra med Playstation 5 har verkligen tröttat ut mig Haha.. Kan jag fått mitt playstation nu, behöver en paus!

Permalänk
Medlem

Beställde från EG 08:58, den är nu på utkörning till ombudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Min har fortfarande inte fått något nytt i loggen sedan Jönköping 18:32 i går
Express hemleverans till Stockholm

Skrivet av planis83:

Samma status här.
Också express sthlm.

Samma status, beställdes 08:58 från EG 19/11 med express leverans till Sthlm

Permalänk
Skrivet av MrDuco:

Samma status, beställdes 08:58 från EG 19/11 med express leverans till Sthlm

Vi som beställde först i torsdags och bor i Stockholm. Vi får det sist, bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Nu fick jag sms från bring. 17.00-22.00!

Beställde 08.59

stockholm

Permalänk
Skrivet av NorthBadass:

Borde komma en uppdatering snart. Fick 7:30 att min är framme i Linköping och det är ju en bit extra till Stockholm. Speciellt om de stannar i Norrköping, Nyköping och Södertälje först!

Skrivet av Zennahoj:

Någon mer som beställt från EG vid 09.00 i torsdags med expressfrakt, och där senaste uppdateringen från bring är "Meddelande om försändelse på väg via e-post"

Fan, börjar tappa hoppet om att den skulle komma fram idag. Tror inte ens den har lämnat lagret haha.

Skrivet av deleulz:

Beställde också runt 08.59 och det senaste jag har är:

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
22 november 18:30 - 556 52 JÖNKÖPING

Bor i Stockholm & tog hemleverans, om det spelar nån roll

Skrivet av planis83:

Samma status här.
Också express sthlm.

Skrivet av MrDuco:

Samma status, beställdes 08:58 från EG 19/11 med express leverans till Sthlm

Pratat med en stjärna på Bring nyss, som snabbt gissade att jag ringde angående en PS5 beställd till Stockholm med just hemleverans haha, och fick lite klart för mig!

Tydligen är Jönköping en renodlad checkpoint så att säga, de tar inte in något gods där utan lastar enbart om. Med andra ord så har våra konsoler åkt vidare därifrån om de blev skannade där i går. Mest sannolikt är att de redan ankommit till Hägersten, eller annan destination, men att de har väldigt mycket att skanna där och våra lådor ännu inte avklarats under morgonen när de börjat jobba.
Så med G-ds hjälp kommer de snart fram till våra PS5 och lastar in dem för leverans under eftermiddag/kväll.

Eftermiddagsrutten planeras och lastas till efter lunch sade hon, så löst uppskattat kanske det är fram till 12/13 vi får hålla tummarna för en leverans i dag, annars blir det i morgon. Som vanligt kommer det meddelande från Bring så fort leveransen är planerad!

För att avsluta i hoppfull ton; det finns alla möjligheter att alla våra PS5 blir skannade nu under kommande paret timmar och att vi får dem just i dag!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk

Tänk positiva tankar mina vänner, nu fick jag en skanning i Hägersten 10:20!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Jag som beställde vid 12:12 på torsdagen från EG hakade tyvärr upp i deras system så ordern reggades först 12:34.

När jag tittar unikt id står det 7/12, är det någon idé att ringa för att dubbelkolla så jag faktiskt får det den 7/12 eller har någon redan gjort detta?

Permalänk
Medlem

Har beställt från EG, ska skickas 4e dec.
Ska man oroa sig för stöld i form av att man får fram boxen utan PS5an i?
Har sett en del om detta bland annat i Storbritannien.

Skickar EG i originalkartongen eller lägger dem det i en ny kartong så det blir dolt vad det är i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Tänk positiva tankar mina vänner, nu fick jag en skanning i Hägersten 10:20!

Yes, status uppdatering på Bring tracking för mig med.

Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
23 november 10:35 - 126 30 HÄGERSTEN

Bara hoppas de får ut den ikväll då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirre55:

Har beställt från EG, ska skickas 4e dec.
Ska man oroa sig för stöld i form av att man får fram boxen utan PS5an i?
Har sett en del om detta bland annat i Storbritannien.

Skickar EG i originalkartongen eller lägger dem det i en ny kartong så det blir dolt vad det är i?

Herrergud, då finns det nog mer relevanta saker att oroa sig över. Sitt nu och invänta din playstation 5 som skickas den 4:e december

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirre55:

Har beställt från EG, ska skickas 4e dec.
Ska man oroa sig för stöld i form av att man får fram boxen utan PS5an i?
Har sett en del om detta bland annat i Storbritannien.

Skickar EG i originalkartongen eller lägger dem det i en ny kartong så det blir dolt vad det är i?

Den kommer i en brun kartong som dom lagt den i. Iaf min.

Permalänk
Skrivet av MrDuco:

Yes, status uppdatering på Bring tracking för mig med.

Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
23 november 10:35 - 126 30 HÄGERSTEN

Bara hoppas de får ut den ikväll då.

Fick sms nyss, lite mer än 30 min efter skanningen! Bådar gott för oss alla!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Booom!

Leverans från Bring idag mellan 17-22.

Beställt från EG 19/11 09:01.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Bring hemleverans kräver min signatur eller kan min sambo visa min legitimation och hennes egen för att ta emot paketet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Nån som vet om Bring hemleverans kräver min signatur eller kan min sambo visa min legitimation och hennes egen för att ta emot paketet?

Det fungerar fint så som du beskriver så får hon skriva under

Permalänk
Medlem

Precis snackat med både EG och Bring. EG säger att paketet tagits emot av Bring, medan Bring säger att de inte tagit emot det än. Båda sa att jag förmodligen får leveransen om 2-3 dagar. kul.

EG verkar ha snurrat till det rejält. Känns som att jag hade fått den tidigare om jag valt standard frakt. Fick i alla fall tillbaka pengarna för expressfrakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Nån som vet om Bring hemleverans kräver min signatur eller kan min sambo visa min legitimation och hennes egen för att ta emot paketet?

Har aldrig varit med om att jag behövt visa legitimation vid hemleverans, förmodligen behöver hon bara ta emot paketet och möjligen signera. Ger du henne din legitimation också så kan jag inte se att det skulle kunna bli problem.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Har aldrig varit med om att jag behövt visa legitimation vid hemleverans, förmodligen behöver hon bara ta emot paketet och möjligen signera. Ger du henne din legitimation också så kan jag inte se att det skulle kunna bli problem.

Fick hem iphone 12 som jobbet beställde i min chefs namn, de godtog inte att jag skrev under bara utan behövde den andra personens leg.

Permalänk
Medlem

Yes! Nu är den på terminalen… cirka 2km från hemmet, men får ändå vänta till 17-22

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Vi som beställde först i torsdags och bor i Stockholm. Vi får det sist, bra jobbat!

Nej, dem som beställde från Webhallen för ett år sedan får sist

Permalänk
Medlem

Hej, ni som fått era PS5 från Elgiganten fick ni någon statusuppdatering från Bring mellan att den lastats för utkörning och att den fanns hos erat ombud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Fick hem iphone 12 som jobbet beställde i min chefs namn, de godtog inte att jag skrev under bara utan behövde den andra personens leg.

Ok, skumt, jag har tagit emot massor av paket till min sambo och på företag där någon annan beställt. Enda undantaget är ju rekommenderade brev.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Fick sms nyss, lite mer än 30 min efter skanningen! Bådar gott för oss alla!

SMS nyss från Bring, leverans imorgon 24/11 kl 17-22.

Permalänk
Medlem

Hej

Ditt paket från Elgiganten finns nu att hämta hos ditt Bring-ombud.

Woho!

Permalänk
Medlem

Nu är min också framme. Fick tag på en med skivläsare men vill egentligen ha digital edition. Någon i Gbg som vill byta? Annons här: https://www.sweclockers.com/marknad/191373-ps5-bytes-mot-ps5-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Hej

Ditt paket från Elgiganten finns nu att hämta hos ditt Bring-ombud.

Woho!

Vars i Sverige bor du?

Permalänk
Medlem

Någon annan som fått sin PS5 men inte någon faktura från Mediamarkt ännu? Fick ett kvitto där det stod "Betalningssätt Online", vet inte om faktura går under den kategorin. Kollade med supporten och fick som svar att fakturan ska dyka upp när varan lämnat deras lager vilket den gjorde förra onsdag, inget som har registrerats hos klarna ännu av vad jag kan se.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Vars i Sverige bor du?

Stockholm.