Permalänk
Medlem

Elgiganten har stängt deras chatt och är i deras telefonkö (med rätt funky musik) i ca 19 minuter

EDIT: FÅR DEN PÅ MÅNDAG! WOHO!

Enligt kundtjänst så skulle alla som fick igenom en bekräftelse få sina! Så har ni fått bekräftelse andas ut! Wopwop! Hoppades på imorgon men måndag är 10000 gånger bättre än December eller inte alls!

Permalänk

Nu är man rädd att samma sak händer med power.se

Permalänk
Medlem

Elgiganten säger att det var 20 000 pers samtidigt och att det tog slut på mindre 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Elgiganten säger att det var 20 000 pers samtidigt och att det tog slut på mindre 2

snarare 2 sekunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltemus:

Jag lyckades få en på netonnet. Har fått mail att den skickas mellan 8/12-15/12. Pengar har dragits.
Frågar på deras chat för att dubbelkolla och får då svaret "Vi får konsoler 8/12 men jag kan inte lova att du får en".

Surt sa räven.

Jag tror det är ett fall av inte lova för mycket. De har säkert en prognos som de jobbar efter, sen om det faktiskt trillar in färre än förväntat så har de inte lovat nåt de inte kan hålla.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Läser man detta så verka ju Amazon sålt slut på sitt lager inatt.
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jwp4fm/im_quite_mad_at_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

När man läser den här tråden så njuter man av att man bokade i god tid och har sin konsol liggandes på WH och väntar på vägen hem från jobbet!

Tyckte att jag bokade i tid, jag bokade sekunden efter att konsolen utannonserade på sonys presskonferens.

Visade sig vara 10 månader för sent.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk

Holy shit. 20 000 personer var inne på elgiganten.se

Permalänk

Hoppas att folk som beställde på EG idag och får sin leverans inte försöker köpa fler på Power, borde bli mindre trubbel. Håller tummarna, men please de som har redan köpt, gå inte in på Power vid 10 tiden så vi andra kan köpa utan mer problem.
Om det inte går igenom så skär jag mig i handleden xD

Permalänk
Medlem

@noxos jäklar

då får man vara glad att man fick ett exemplar nu

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

Power.se Jag har aldrig hört om dem förut, verkar ha säte i Danmark.

Är de en stor spelare så de faktiskt får konsoler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweClockersUser:

Hoppas att folk som beställde på EG idag och får sin leverans inte försöker köpa fler på Power, borde bli mindre trubbel. Håller tummarna, men please de som har redan köpt, gå inte in på Power vid 10 tiden så vi andra kan köpa utan mer problem.
Om det inte går igenom så skär jag mig i handleden xD

Vad fan ska man förvänta sig av giriga idioter som redan beställt från 5 sidor pga "jag kanske inte får den det datumet" fyfan vad vidriga ni är mot alla andra!

Permalänk
Skrivet av SweClockersUser:

Hoppas att folk som beställde på EG idag och får sin leverans inte försöker köpa fler på Power, borde bli mindre trubbel. Håller tummarna, men please de som har redan köpt, gå inte in på Power vid 10 tiden så vi andra kan köpa utan mer problem.
Om det inte går igenom så skär jag mig i handleden xD

Skär inte av dig handleden bara, då kan du inte spela PS5 när du väl får den.

Permalänk
Medlem

Jag har suttit - mest på skoj eftersom jag lär bli mördad av min sambo om jag släpar hem ett Playstation också när jag suttit klistrat vid en ny Xbox sista veckan - och försökt beställa en PS5 sedan igår kväll. Tänkte mest får jag en så får jag en, då kan jag om inte annat lägga ut den här till försäljning för inköpspris så hamnar den inte på blocket för 12 lax i alla fall...
Det har ju gått ganska så skitdåligt
Amazon inatt klantade jag delvis själv till, missade att vara inloggad första gången jag skulle lägga den i kundvagnen, det hade nog fungerat annars. Sedan ballade deras sida ur, trots att den fanns tillgänglig kunde jag inte lägga den i kundvagnen - Den hoppade vidare, men visade kundvagnen som tom.
Netonnet var jag aldrig ens med i matchen, måste varit något skit med min telefon (Satt i jobbmöte på datorn), men de visade aldrig att den var beställningsbar för mig trots att det skulle vara det.
Elgiganten hamnade jag i en kö, och när jag "kom fram" så fick jag bara "Du har redan för många av denna vara i kundvagnen!" - trots att kundvagnen var tom.

Så lång historia kort - Lider med er som inte fått tag i ett.
Ändå bra att det verkar ha släppts en del på release, förhoppningsvis gör det att många bokar av sina konsoler de har bokade på andra ställen så att leveranstiden blir kortare för de som behöver vänta - Alternativt att folk hjälps åt här och säljer till inköpspris

Skrivet av Dave88:

Power.se Jag har aldrig hört om dem förut, verkar ha säte i Danmark.

Är de en stor spelare så de faktiskt får konsoler?

Gamla Expert här i Sverige, har beställt en del vitvaror via dem, bara bra erfarenheter.

Permalänk

Är det en stor fördel om jag är inloggad på POWER?

Permalänk
Skrivet av WaldenKing:

Är det en stor fördel om jag är inloggad på POWER?

Jag tror det man, gör det för säkerhets skull, för de som var inloggade på både amazon och EG verkar ha gått bättre för de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Är det en stor fördel om jag är inloggad på POWER?

Fördelen är att alla uppgifter såsom adress osv. är redan ifyllt utöver deras andra förmåner

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Är det en stor fördel om jag är inloggad på POWER?

Det blir det för mig om du inte är det

Permalänk
Medlem

Haha 😂

Visa signatur

Jag är en tunn liten människa.

Permalänk
Medlem

Ska man snacka ångest så kom jag till bankid på köpet från EG. Fick medges ej för jag hade inte fört över tillräckligt för frakten (lägger över lön på annat konto) Sen kunde jag inte byta leverans för då var det slut.

Hade du inte lite marginal på kontot?

Jodå! Tills jag köpte pizza igår, Karma när man äter skräpmat

Permalänk
Medlem

Blocket fylls med annonser för 10k+ ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Är det en stor fördel om jag är inloggad på POWER?

Det skulle jag absolut säga

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Blocket fylls med annonser för 10k+ ...

Hoppas att de scalpers go broke irl...

Permalänk
Medlem

för dem som ska beställa från power.se gäller det att komma ihåg detta:

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk

En fråga, när jag kommer till kundvagnen på Power och fyllt i uppgifterna så står det ”Gå till betalning”, är det ytterligare steg efter jag tryck på där?

Permalänk
Medlem

Yes tur man tog semester och är ledig till tisdag 😁
Följande artiklar i din beställning finns nu tillgängliga att hämta hos MEDIAMARKT

Beställde den 24 augusti

Permalänk
Medlem

Inloggningen på Power.se är redan trasig. Kommer gå bra detta.

Permalänk

Ingen som reagerade på att elgiganten inte sålde några digital edition?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Fick min 9:01. står som "under behandling" än. Börjar tappa hoppet

Min är ändrad till reserverad. Fick bekräftelse 09:01

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

Ingen som reagerade på att elgiganten inte sålde några digital edition?

Helt okej för mig, för jag vill egentligen ha standard versionen och lyckades knipa en digital edition från amazon som kommer på måndag.
Så om någon vill byta så är jag intresserad (med pengar emellan självklart)