RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem

@Webhallen Om man står i kö för Gigabyte eller MSI och ett annat märke kommer in, hur funkar det då? Är man i princip i en gemensam kö till alla referenskorten eller specifikt per märke? Tack!

Permalänk

Jag hängde på låset precis vid lansering och valde att köpa kortet på webhallen och hämta i butik. Har upptäckt att ordern inte syns i deras system även fast kortet fanns i lager och det stod tack för din order. Riktigt uselt!
Väntar för övrigt också på svar från inet och komplett men ordrarna behandlas fortfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Vafan?! Jag tog inte bort ordern själv utan Inet har tagit bort den "automatisk".

Jo men verkade utifrån det lilla jag läste på Inet om korten att ordrar som ligger långt bortom vad som kommer i närheten av deras tilldelning tas bort automatiskt.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ibelox:

@Webhallen Om man står i kö för Gigabyte eller MSI och ett annat märke kommer in, hur funkar det då? Är man i princip i en gemensam kö till alla referenskorten eller specifikt per märke? Tack!

Gemensam kö!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om det finns bevis från klarnas håll på en utebliven order hos oss så kan jag godkänna att de lägger in en manuell order till er, så om vi får tilldelning som inte var väntad så kan vi erbjuda er dessa.

Tack, det låter rimligt

Ska ta kontakt med Klarna och be om någon form av underlag, tar du emot PM?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Gemensam kö!

/Patrik

Kommer Msi 6800 XT nästa leverans också in imorgon?

@Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Sant men även GN rekommendation var att köpa 3080 om man spelar i 1440p & 4K.

Nja. Det var 4k och Raytracing man ska satsa på Nvidia, 1440p var lite huggit som stucket. RT är det inte ens någon tävling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

När fick du besked om att det var skickat? Har själv 6029 som ordernummer

5978 - Vi ses i 2023

Permalänk
Medlem

Haha jag har 6338 på inet. Vi ses kära referenskort, på tradera där jag får köpa dig för en njure och en arm eller två.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Om det finns bevis från klarnas håll på en utebliven order hos oss så kan jag godkänna att de lägger in en manuell order till er, så om vi får tilldelning som inte var väntad så kan vi erbjuda er dessa.

@webhallen
Hur skulle bevis se ut, samt hur vill du att sådant isåfall skickas till dig?

Jag har varit i kontakt med Klarna nu och har fått bekräftat att min order gick igenom till klarna exakt 15:00:36.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

5978 - Vi ses i 2023

Skrivet av mastrovious:

Haha jag har 6338 på inet. Vi ses kära referenskort, på tradera där jag får köpa dig för en njure och en arm eller två.

Ja men typ! Så tråkigt det här :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecc:

Jag fick samma problem, köpet gick hela vägen fram men ingen order blev skapad Då valde jag att hämta och att betala i butik.

Beställde mitt till Uppsala butiken och att betala med Qlirno, men det gick inte tydligen, fick frågan om "varför du inte köpte hem" fick förklara att jag har 110meter dörr till dörr att gå, så varför slösa tid med posten?.

Men fick mitt referens 6800XT från powercolor/Inet. så inte stor skada skedd. Förutom att man inte litar på webhallen/komplett i framtiden.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Jubileumsmästare

Fortsatt grön plupp med status "Bokad" på inet för Powercolor 6800XT, kan det inte bara plockas?

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

5121 på inet, gult här

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aka_The_Barf:

Om man tycker en kunds frågor och synpunkter är slöseri med tid kanske man inte ska bedriva en verksamhet, nu hoppas jag dom inte tycker som du.

"Frågan" är ju besvarad i texten du hänvisade till?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurkoman:

På din står det reserverad, på min ser allt likadant ut förutom att den förväntas i lager den 27.

Så grattis till dig...

Samma här. Dock gäller det MSI. Folk verkar prata om att inet får dom senare. Kanske är så fallet här också.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Snacka om papperslansering, var slut direkt på inet... 💩

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Skapligt skönt att man lyckades rätt för en gångs skull med powercolor, var så desperat att jag tom. Klickade hem ett 3090 idag som jag lyckligt kan skicka tillbaka

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Webhallen gick från populärast till lite mindre populära med klarna problemet. 😊

ska inte gnälla men fick notis på klarna om beloppet, fick ''tack för din order'' men nu fick jag mail som liknar att jag aldrig lagt en beställning. beställningen finns inte ens på ''mina sidor'' där :/ ''vi har sparat din kundvagn'' yada yada- typiskt!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Beställt msi xt på Inet, ordernr, ***5885. Ligger kvar fortfarande.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Någon som vet när de andra korten kommer? Alltså partnerkorten från andra tillverkare?
Många som tagit bort kortet från sina hemsidor redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Fortsatt grön plupp med status "Bokad" på inet för Powercolor 6800XT, kan det inte bara plockas?

Bokad betyder att du har fått ett.
Så var det iaf med min 5600X prolle när jag frågade supporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Tack, det låter rimligt

Ska ta kontakt med Klarna och be om någon form av underlag, tar du emot PM?

Mvh

Jag tog kontakt med klarna nu. min order där kom in 15:00:02.
Med en magkänsla så var jag rätt snabb på det där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl-Johan:

Beställt msi xt på Inet, ordernr, ***5885. Ligger kvar fortfarande.

''För denna modellen: MSI Radeon RX 6800 XT 16GB kommer vi att få in 40st
0st finns i lager vid lanseringstillfället, men beräknas att skickas till oss i tre olika leveranser under de kommande 1-3 veckorna. ''

jävla miss att välja msi kortet....

''För denna modellen: Powercolor Radeon RX 6800 16GB kommer vi att få in 50st
50st finns i lager vid lanseringstillfället. Resterande 50st förväntas levereras inom 1-2 veckor. ''

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av crypot:

Bokad betyder att du har fått ett.
Så var det iaf med min 5600X prolle när jag frågade supporten.

Gött och höra! Nu vill man ju bara ha det i handen också

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

6145 på Inet här. Snubben på supporten sade att det hade gått igenom men det är fortfarande gult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

"Frågan" är ju besvarad i texten du hänvisade till?!

Det är något jag ALDRIG sett tidigare så därför vill jag verifiera detta för det låter helskumt.
Verkar dessutom vara många som missat detta om man kollar i tråden. Msi bokare som frågar vilket order nummer de har som fick powercolor. I slutändan besparar jag nog intet massor av mail om varför de med längre ordenummer inte fått sitt msi kort än.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d925:

6145 på Inet här. Snubben på supporten sade att det hade gått igenom men det är fortfarande gult.

Gått igenom as in att du fått tilldelning? Då är det något skumt med ordernr

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

@webhallen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najze:

5121 på inet, gult här

Sorry for English
I wonder if it matters what type of delivery have you chosen for this green/yellow status.