PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Så Komplett konkurrerar ut sin egen verksamhet webhallen efter de förvärvade kedjan?
Jag har la en boking på MM Augusti 2020 och får vid release, September 2019 och får en efter jul med webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Så Komplett konkurrerar ut sin egen verksamhet webhallen efter de förvärvade kedjan?
Jag har la en boking på MM Augusti 2020 och får vid release, September 2019 och får en efter jul med webhallen.

Har du fått mail-svar från webhallen nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagzzon:

Har du fått mail-svar från webhallen nu?

Nej, men med deras riktlinje så måste de stå”förmodligen leverans innan jul” för mailet som skickades ut i Oktober.

Sen antar jag att man skulle få ett ytterligare mail innan release, de la upp något om de på sitt kundforum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frippe86:

Sjukt glad för eran skull.

Men så sjukt absurt att man själv beställt i april på WH och troligtvis får skiten 2021.

Vi är många som sitter i den båten och det är tyvärr Wbhallens problem egentligen. De valde att öppna upp helt bara för att få så många som möjligt på sin lista. Även fast de vet att varje konsoll-släpp har haft sina problem (inte alla som kunnat få). De gjorde ett medvetet val och kollade heller inte kön när de andra butikerna släppte för orders så man kunde "hoppa av" och på en annan butik istället utan gav en liten falskt trygghet i att "Jag har redan bokat så jag borde vara chill".

Man har bara sig själv att skylla oftast, men utan att veta sin köplats kan man väl knappast anta att man skulle ha det såhär taskigt? Vanligtvis när man står i en kö kan man se hur lång den är. Öppnas en ny kö och du har 10000 framför dig så hoppar du på den nya kön. Helt logiskt.

Permalänk
Medlem

Hur: Online (Hämta i butik)
Var: Webhallen
När: 2019-04-16 17:59
Status: Mail från Webhallen idag, 15:52 - "Det du vill veta: Du kommer få till release"

Wohooo!

Permalänk
Medlem


Hur: Online
Var: Webhallen
När: 2019-06-29
Status: Mail från Webhallen idag, 15:52 - "Det du vill veta: Du kommer få till release"

Permalänk
Medlem

Det sjuka är att Webhallens december leverans täcker in enheter på vanliga versionen in på 2019 oktober. Det kommer bli en väldigt lång väntetid för dom som beställt under 2020.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Order: 1/1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 16/4/2020
Modell: Disc
Status: ETA (8/10): "Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men enligt den information vi fått av Sony kommer du inte få tilldelning innan jul."

Tillägg: Fick idag reda på att ett mail kommer imorgon fredag eller i början på nästa vecka.

Uppdaterad Status: "Du kommer få din enhet under 2021"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Det sjuka är att Webhallens december leverans täcker in enheter på vanliga versionen in på 2019 oktober. Det kommer bli en väldigt lång väntetid för dom som beställt under 2020.

Herregud vilket tryck det verkar vara på deras bokningar. Tror dock det är en kombination av att man kunnat boka så länge och att man fått in få enheter...

Grattis till alla som får på release

Permalänk
Medlem

Fick mailet nu
” Det du vill veta: Du kommer få din enhet under 2021 (mer information följer…)”

Beställde 2019-11-10
Disk-versionen

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

"Det du vill veta: Du kommer få till release (+ eventuell leveranstid)"

Yay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

"Det du vill veta: Du kommer få till release (+ eventuell leveranstid)"

Yay!

Nice! När bokade du?

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Webhallen
När: 2020-05-12
Status: Mail från Webhallen idag, 16:17 - "Det du vill veta: Du kommer få din enhet under 2021 (mer information följer…)"

Hur: Online
Var: Inet
När: 2020-07-19
Status: Ej på lansering (ingen mer info än så)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Det sjuka är att Webhallens december leverans täcker in enheter på vanliga versionen in på 2019 oktober. Det kommer bli en väldigt lång väntetid för dom som beställt under 2020.

Hur vet du att som täcker in till oktober 2019?
Jag bokade November 2019 så jag snubblade på målsnöret alltså?

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Webbhallen
2st ps5 disk
2020-06-12

Dom skrev typ bara att dom inte vet när den levereras. Ska aldrig handla av Webhallen igen.

Så det blir väl varken grafikkort eller ps5 i år, funderar på att lägga ner den här pisshobbyn nu.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Nice! När bokade du?

Skrev det tidigare i tråden!

Skrivet av Soir:

Order: 1/1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: Juni 2019
Modell: Disc
Status: Inget nytt ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Webbhallen
2st ps5 disk
2020-06-12

Dom skrev typ bara att dom inte vet när den levereras. Ska aldrig handla av Webhallen igen.

Så det blir väl varken grafikkort eller ps5 i år, funderar på att lägga ner den här pisshobbyn nu.

Kolla Elgigantens gaminginstagram.

Permalänk
Medlem

Det du vill veta: Du kommer få till release
Var: Webhallen
Bokad: 2020-06-16
Model: Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeloSwe:

Det du vill veta: Du kommer få till release
Var: Webhallen
Bokad: 2020-06-16
Model: Digital

Bokade 2020-05-30, men versionen med spelare. Och får ingen.
Verkar som man skulle satsat på den digitala.

Edit, senaste informationen fick jag 8:e oktober, "Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men enligt den information vi fått av Sony kommer du inte få tilldelning innan jul."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Webbhallen
2st ps5 disk
2020-06-12

Dom skrev typ bara att dom inte vet när den levereras. Ska aldrig handla av Webhallen igen.

Så det blir väl varken grafikkort eller ps5 i år, funderar på att lägga ner den här pisshobbyn nu.

Hur är det Webhallens fel att du förbokade för sent och att de inte fått info från leverantör när och hur många PS5 de får in framåt menar du? Med tanke på corona också så ser jag inte riktigt hur de kan ha gjort ett bättre jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Hur är det Webhallens fel att du förbokade för sent och att de inte fått info från leverantör när och hur många PS5 de får in framåt menar du? Med tanke på corona också så ser jag inte riktigt hur de kan ha gjort ett bättre jobb.

Varit transparenta med köplatserna? Hade jag vetat att det var mängder av folk före i kön så hade jag ju aldrig bokat där.

Corona har inget att göra med att de kan meddela köplats osv.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

min order randomly borta ur aktiva på webhallen the fuck

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lsociety:

Hur är det Webhallens fel att du förbokade för sent och att de inte fått info från leverantör när och hur många PS5 de får in framåt menar du? Med tanke på corona också så ser jag inte riktigt hur de kan ha gjort ett bättre jobb.

Värt att ha i åtanke med Webhallen är ju också att de ofta öppnar upp förbokning extremt tidigt, ibland innan något är officiellt bekräftat att finnas. De som bokat där från... juli (?) 2019 och framåt som verkar missa lansering borde ha bokat någonannanstans. Men svårt att veta då hur läget ser ut idag förstås. 2019 var, jämfört med 2020, ett relativt underbart år utan de problem vi har idag.

Förståeligt att folk blir frustrerade. Jag har själv haft bokningar på RTX 3080 och följt den papperslanseringen/clusterfucket till lansering. Redan lanserade Xbox Series X är svår att få tag i, så ska även Ryzen 5000-serien vara (var på jakt efter en 5900X vid lanseringen, fick inte tag i något) och kommande 6800XT och 6900XT kommer bli svår att få tag i också. Var aningen bökigt att få tag i de delar som behövdes för att bygga dator i en Cooler Master NR200P. Allt som folk vill ha och som är populärt är skitsvårt att få tag i. De flesta är nog inte vana vid att ha pengarna i näven men inte kunna köpa något jämfört med att saker finns på lager men ekonomin inte räcker.

Så... det är ganska förståeligt. Sedan är minnet ofta kort, folk glömmer fort. Saker förändras, nya perspektiv och vatten rinner under bron.

Det sagt hörde Webhallen till de bättre hanteringsmässigt med 3080 och 3090 men det dröjde också någon vecka innan de nådde det stadiet. Något som många redan glömt. Jag tror nog att Webhallen och speciellt Patrik gör allt de kan göra för att få köp genomförda. Är trots allt det de lever på.

Bonus:
Mardrömsscenariot är Elgiganten, för de som inte följt 3080/3090 lanseringen så visade Elgiganten att de hade kort i lager, folk avbokade befintliga bokningar och gjorde order där. Visade sig att butiken fejkade lagersaldo och skickade nästan inget på 1,5 månad. De som beställt från Elgiganten fick hela tiden motstridiga uppgifter, datum och information från kundtjänst. I princip inga kort skickades. Elgiganten verkar ha skött sig bättre med Xbox Series X-lanseringen dock, om de lärt sig något sedan 3000-lanseringen eller om det är rena slumpen låter jag vara osagt, har inte kollat noga. I det fallet kunde folk, på lanseringsdagen, gå in på närmaste Elgiganten-butik och köpa Series X (och säkert Series S, har ingen koll alls på den) men det är något Elgiganten inte kan göra nu pga distributör.

Nu när vi närmar oss 2 månader sedan lanseringen så är jag inte längre uppdaterad på hur butikerna sköter sig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gorgi15:

min order randomly borta ur aktiva på webhallen the fuck

Kolla under "skickat" eller motsvarande. Syns något där?

Så sällan jag handlar på Webhallen så lite osäker, men tycker mig minnas på ordrar jag följer att info om att ordern skickats dröjer. Postnord brukar vara snabbast på att meddela att något är på väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kolla under "skickat" eller motsvarande. Syns något där?

Så sällan jag handlar på Webhallen så lite osäker, men tycker mig minnas på ordrar jag följer att info om att ordern skickats dröjer. Postnord brukar vara snabbast på att meddela att något är på väg.

order id ligger inte ens under avbeställd bara helt borta

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gorgi15:

order id ligger inte ens under avbeställd bara helt borta

WTF, det var desto underligare! Får hoppas på att det klarnar imorrn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

order id ligger inte ens under avbeställd bara helt borta

Betalt med Klarna? Alla ordrarna som hade Klarna skulle generera en länk ikväll/imorgon enligt kundforumet

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Betalt med Klarna? Alla ordrarna som hade Klarna skulle generera en länk ikväll/imorgon enligt kundforumet

ja jag har klarna,och betalade med faktura som många andra tror du det är därför? ej fått nån länk än dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

ja jag har klarna,och betalade med faktura som många andra tror du det är därför? ej fått nån länk än dock

Ja då är det det!

https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/klarna-hpp-red-...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Någon som hört från komplett sen oktober? Gjorde min best. 19/9 så lär väl hinna göra sambon preggo, ha henne föda barnet, se barnet växa upp och gå ut ur högskolan, umgås med barnbarnen samt begravas i en Bigpack-låda från GB gräddglass innan det kommer fram, men är ändå nyfiken

Visa signatur

Lian Li O11D Evo | Full custom loop | 6900XT Red Devil Ultimate | Ryzen 5800x3d | MSI B550 Mortar | G.Skill Ripjaws V 3600mhz CL16 32g | LG 32GP850-B | Topping DX3Pro+ | Sivga SV021| Logitech G Pro X Superlight| Akkogear 3084B Jelly Black