Battlefield VI släpps till julhandeln år 2021

Permalänk
Medlem

BF lite som EAs NHL va?
Körde 3an länge, nu bara 4an
1an ligger i stort sett orört
funkar 5an?

Permalänk
Medlem

Läste även att det ev. skulle ingå ett BF3 "remastered" till BF6

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Battlefield har ju tyvärr tappat det helt de senaste spelen. De jobbar 0 med att förbättra spelet utan endast med att pilla in lite lootlådor och annat krimskrams. Men spelet har fortfarande inte ett vettigt sätt att balansera ojämna matcher eller eller att spela fler än 4st tillsammans. Vi har lirat väldigt mycket "klan" i senaste battlefield och det är så tråkigt att man inte kan joina som en större squad t.ex. 10 personer.

Permalänk

Inte spelat BF sedan de valde exklusivitet till sin egna ruttna launcher.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Tycker spelet dog efter BF3

*Efter BF4

Skrivet av The Kristoffer:

Inte spelat BF sedan de valde exklusivitet till sin egna ruttna launcher.

Verkar som att de har släppt exklusiviteten nu. Du behöver inte ens ha Origin i bakgrunden på nyare spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett modernt battlefield som 3an fast med de nya sakerna som bf5 har , hoppa över väggar etc.
Men skulle även vilja ha Bas Byggandet som BF5 har fast då med mycket större kartor så man kan använda det. Nog det jag gillade bäst med BF5 då jag tänker på Squad varje gång.
Men ne BF1942-BF3 var bäst enligt mig, 4an var ok men inte mer än så för jag gillar inte kartorna alls.
Men jag hoppas på att de kan fixa in Realism Mode med jätte kartor utöver de vanliga Conquest,Rush med mera.
Och får inte glömma Battlefield 2s älskade Commander och Voip man hade.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas (i motsats till flera andra här) inte att de lämnar arkad-känslan.

För mig finns det en grad i "arkadighet" som från min till max går ungefär: arma -> squad -> battlefield -> cod.

Jag hoppas att de behåller mycket av lättilgängligheten från battlefield-serien. Vill kunna hoppa in och köra en lite mer causal runda på 20 minuter, kunna spawna på mina kompisar och kunna spela med dem enkelt. Squad är roligt men jag hoppas att battlefield 6 försöker vara battlefield och inte squad.

Jag vill ha högt tempo, action och "känslan av att vara i en film". Tyckte battlefield 1 fångade känslas av "smutsigt och kaotiskt" krig väldigt bra. Ljudet var fantastiskt. Det var vissa ögonblick när man sprang runt i skyttegravar och det var fiender, explosioner, rök och artilleri överallt och man bara fick "holy fucking shit"-känslan. Det kändes ibland som att det var scriptat i battelfield 1 och att man var mitt i en krigsfilm, men det var det inte.

Squad är långsammare. Det är roligt men en annan typ av spel. Cod är mer kaotiskt, mindre och det känns oftast som att jag spelar single-player i en multiplayer-match när jag spelar med andra i cod (modern warfare). Det är mycket svårare att spela ihop i en squad och hitta varandra och spela med varandra. Vi spelar på samma server men vi spelar inte med varandra, om det makes sense.

Hoppas att battlefield kan stanna kvar i segmentet mellan squad och call of duty.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Jag hoppas att det blir ett ”långsammare” spel som tar bort arkadkänslan och satsar mer på realism.

Jag har en våt dröm om ett Battlefield-spel som skulle utspela sig i en ”Terminator”-framtid där man slåss människor mot robotar men ja, det är jag kanske ganska ensam om.

Nu har man kört lite allt möjligt återvarvat så det skulle inte förvåna mig om det blir ett nytt Vietnam eller liknande.

Om de nu MÅSTE göra något historiskt så skulle jag gärna se en Vietnam isåfall. Battlefield Vietnam var riktigt bra när det begav sig (svårt o veta med dagens erfarenhet). Skulle kunna bli riktigt sköna miljöer osv. Men bästa vore såklart om de kunde hitta på något nytt.

Permalänk
Medlem

Det va la gulligt att de fick ett helt extra år på sig! /s

Drömmer om tiden då EA och dess jämlikar inte bara förstår utan också agerar på att en färdig produkt är mycket bättre och genererar mer pengar i längden än en påskyndad produkt utan tydlig vision. Självklart ska man ha en deadline, men uppenbarligen är ett år för lite för att göra ett spel bra om man ändå tänkt att göra ett nytt året därpå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på vad de hade kunnat göra med en battlefield 2142 uppföljare. Hade kunnat bli bra men även katastrof....

En uppföljare till battlefield 4 känns som säkraste kortet... Inget krångel. Bara ett riktigt bra battlefield-spel i modern setting. En battlefield-version av call od duty: modern warfare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Jag kan inte sätta fingret på det men har spelat lite BF3 och BF4 de senaste månaderna och BF3 bara känns bättre. Vet inte hur jag ska förklarare, allt bara känns mer responsivt och välgjort. När jag kör BF4 känns det som jag spelar BF3 med 120 i ping.

Konstigt, tycker precis tvärt om, BF4 har bättre hitreg, fler servrar med bättre tick-rate (60Hz och uppåt) och är mer smooth. Man fick ju dessutom bort mycket utav "trade kills" i 4:an. Med det sagt är tycker jag bättre om banorna i 3:an, och jag har lagt oändligt med timmar i båda titlarna

Skulle säga att 2-3-4 är höjdpunkterna i serien för mig.

Permalänk
Medlem

Väldigt taggad på nya battlefield!
Har börjat lite lite BF 1 igen och det är ett riktigt kul spel jämfört med BF V, om man frågar mig.

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Medlem

Hoppas på värdig uppföljare till BF2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Hoppas att spelet bara kommer till Nextgen (och PC såklart) och inte hålls tillbaka på någonting pga "last gen"...
Hoppas även att dom går tillbaka till rötterna och tänker ett steg till istället för att förstöra som dom gjorde med BFV

Det har aldrig varit ett problem med BF-serien, i princip snyggaste och modernaste tekniken som använts just då sedan BF3.

Problemet har varit 500 nyheter som buggar ut som satan och väldigt tråkiga koncept ( BF1 och BFV ), BFV var (är) ju grymt snyggt men ofattbart tråkigt då map design fick ge vika för visuellt lull lull.

Ett annat problem har varit att man använt sig av en fokusgrupp ( youtubers/influencers ) för balansering av spelet, har varit ett mindre lyckat koncept för balansen i spelet.

Cold War har det varit snack om redan innan BFV så det skulle inte förvåna om det skulle vara temat, finns ju mycket "What if" prototyper från den eran som de antagligen kommer slänga in i spelet, precis som de gjort med andra spel.

Permalänk
Medlem

Slutmjölkat här i alla fall. Pallar knappt inte se namnet Battlefield längre, samma sak gäller med Call of Duty

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Slutmjölkat här i alla fall. Pallar knappt inte se namnet Battlefield längre, samma sak gäller med Call of Duty

BF kan man inte få nog av! Ge mig mera

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Lego Master

Alltså det jag hoppas mest på är att vapenmodsystemet från BF4 får en revival, och för det krävs ju nästan en (semi-) modern setting, tidigast Vietnam eller slutet på kalla kriget. Möjligen Koreakriget (tänk er alla referenser till MASH). Annars nåt lite mer far out, som 2142 fast inte lika grötigt (jag ville verkligen gilla 2142, men det var så jävla märkligt i kontrollerna).

Tänk er ett Battlefield med nästan samma frihet i vapenbygge som i Fallout 4 (fast något mer balanserat skademässigt). Jävlar i min låda, här ska pangas noobs.

Men om jag skulle sätta pengar på nånting så är det nog WW3-era med en svag utveckling av cutting edge military hardware från nutid. Det ger mest frihet att friskt blanda teknologier, vansinniga banor med påhittad historia för "vettig" backdrop till varför Danmark försöker invadera Kongo.

EDIT:
Jag skulle gärna se att örlogsfartyg får en återvändande roll, i stil med 1942, åtminstone på vissa banor.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta! Rådiggar BF5 så jag tycker de är på väg åt rätt håll med spelen! BF5 är inte perfekt dock, långt ifrån. Riktigt synd att de lade ner stödet i förtid...men men. Ger oss ett bättre BF6 utgår jag från så är ok med det...denna gång.

Det jag retar mig på mest är att de slösade tid med att pilla med vapenbalansen tex och fick spelarna mot sig...två gånger t.om! Trots att folk var extremt tydliga med att det inte var ok efter första gången gjorde de om det. Den som bestämde att det var en bra idé kan de sparka, helt frånkopplad verkligheten! Det är riktigt illa och får absolut inte upprepas.

Det största problemet i BF5 är dock flygplanen...Jag gillar "combined arms" tänket och vill ha med dem för känslan och ljuden. Men då får de för bövelen balansera skiten också, annars bort med luftburna stridsfordon helt bara. Vill absolut inte ha en situation likt BF4 eller BF5 igen. Exxxxtreemt frustrerande och är det enskilt största störmomentet för mig och polarna! Får vara nog med det! (BC2 är sämst som BF titel så bryr mig inte om hur flyg var i den casual shitfesten, minns inte om det var problem i BF3 och i BF1 tyckte jag ändå för det mesta att luften inte störde allt för mkt iaf. Relativt enkelt att skjuta tillbaka iaf därav fokus på BF4 och BF5)

Jag menar...Spelare numera är inte rädda för lite mer "hardcore" känsla i spel så jag hoppas de fortsätter på det spåret med BF6. Bara kika på PUBG, Warzone osv. Man måste inte hålla handen hela tiden...tyvärr har ju BF spelen haft tillgång till napp lite för länge nu (BFBC2-BF4 men till stor del BF1 också) så det är klart det blir en liten chock för många nya (BFBC2 och nyare...) spelare när många stödhjul bara försvinner.

Så i BF6 vill jag fortsatt ha minimalt med visuella hjälpmedel för att se fiender, både 2D och 3D. Att man kan gömma sig och då viss glädje av camo efter miljö osv är ett stort plus! Vill ha kvar det. Jag vill att vapen fortsättningsvis ska träffa där jag siktar precis som i BF5. Jag vill fortsatt se animationer på den höga grad de är på idag så spelet känns mer immersivt.

Överlag tror jag det kommer bli grymt. Fortsätt på BF5 formeln gällande gameplay och se över balansen i luften, om det är med, så är de redan på god väg tycker jag.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Har ingen koll på BF efter 1942... Men om artikelns banner tillhör BF VI så är det WWII som gäller igen... gullig Churchill-tank där...

Stavningskontroll
Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag spelade BF5 mycket från start tills och med dom släppte de två nya banor i och med deras "war in the pacific" update. Precis innan denna update hade jag och mina vänner börjat ge upp på BFV pga alla tomma löften, sjukt mycket buggar och snålt med nya grejer till spelet sedan start. De två banorna som släpptes fick många tillbaka till BFV och minns att det hyllades på BFVs subreddit.
Trots detta drog man in support till det redan allt för tidigt släppta spelet. Vid stadiet som BFV var vid under "war in the pacific", som släpptes drygt ett år efter release, skulle jag säga att det var ungefär som spelet borde varit vid starten.

Trots hur mycket positiv feedback detta än fick så gick DICE kort ut med efter detta att dom skulle dra in allt support med en sista update, och detta var droppen för mig och många många fler. Jag kan inte förklara vad det var, men blev så extremt jävla otaggad. Här hade man spelat ett trasigt söderbuggit spel i 1 års tid i hopp om att dom skulle fixa spelet, vilket dom gjorde, men för att sekunden efter säga "fuck you" och sluta uppdatera spelet.
Jag kommer då aldrig någonsin köpa en preorder då både Battlefront och Battlefeild V var total katastrof för mig, (även om Battlefront blivit grymt senaste tiden). Men det är problemet med mig. Jag vill spela ett färdigt spel och inte vänta på att dom fixar massa saker för dom ville rusha en produkt. Jag förstår inte detta argument. Väntar man, får man en ett bra spel som folk kan sprida till sina vänner bara pga det faktum att det är bra och kul. Hela upplevelsen med BFV har fått en dålig smak i munnen för DICE och väntar nog ett bra tag innan jag grabbar ett nytt Battlefield spel, om jag nu gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Alltså det jag hoppas mest på är att vapenmodsystemet från BF4 får en revival, och för det krävs ju nästan en (semi-) modern setting, tidigast Vietnam eller slutet på kalla kriget. Möjligen Koreakriget (tänk er alla referenser till MASH). Annars

Tänk er ett Battlefield med nästan samma frihet i vapenbygge som i Fallout 4 (fast något mer balanserat skademässigt). Jävlar i min låda, här ska pangas noobs.

BF har ju alltid kört med någorlunda autentiska vapen, även gällande tillbehören i BF3 och BF4. Så det hoppas jag verkligen de fortsätter med, som den gun-nut jag är föredrar jag om ren fantasi förpassas till spel som inte har en BF-stämpel

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Gissar på Bf5 med ww2 skin på.. mjölka mjölka mjölka

Ge mig Bf2 remastered/remake kalla det va ni vill.. Jag vill ha tillbaka enkelheten i ett BF spel istället för att ösa massa meningslösa poäng bara man tittar åt rätt håll bara för att spelarna inte ska känna sig utanför.

Vill inte ha 38 olika attachments och konfigurerbara vapen, perks etc.. 4-5 klasser med standard vapen för varje klass och låt den som aimar och läser av spelet bäst vinna.

Permalänk
Medlem

Jag tycker EA/Dice förlorat fokus på de saker som gjorde Battlefield till det det var tidigare (BF2, BC2, BF3, BF4)
Förändringarna som kom mellan de tidigare versionerna förbättrade spelupplevelsen
* Förstörbar miljö
* Konfigurera om vapen
* Konfigurera om fordon
* Återinförandet av commandern
* CTE
etc

De senare versionerna tycker jag gradvis försämrat spelupplevelsen
* Överdriven fokus på "melee take downs" ( i en shooter? WTF?)
* Test range
* CTE
* Hyra egen server
* Köra egen server
* Inlåsta vapenkonfigurationer
* Inlåsta fordonskonfigurationer

Samtidigt som man inte gjort något åt brister som funnits sedan början
* En fungerande balansering av lagen
* En användbar multiplayer browser, där man ser relevant information (jämför browsern i BFV med BF3/BF4)
* Begränsningar i en server, tex sniper limit, no explosives, pistol only etc

Jag har en del idéer som jag tror kan höja spelupplevelsen:
* Constructible environment
* Aktiv balansering av lagen
* En tredje gadgetslot
* Ny klass Operator

Funderar på att posta dem här

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Gissar på Bf5 med ww2 skin på.. mjölka mjölka mjölka

Ge mig Bf2 remastered/remake kalla det va ni vill.. Jag vill ha tillbaka enkelheten i ett BF spel istället för att ösa massa meningslösa poäng bara man tittar åt rätt håll bara för att spelarna inte ska känna sig utanför.

Next gen graphics/physics är det man vill ha!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Gissar på Bf5 med ww2 skin på.. mjölka mjölka mjölka

Ge mig Bf2 remastered/remake kalla det va ni vill.. Jag vill ha tillbaka enkelheten i ett BF spel istället för att ösa massa meningslösa poäng bara man tittar åt rätt håll..

Vad dillar du om? BF5 med WW2 skin? BF5 ÄR ju WW2? Vi har inte sett något från BF6 än. Inte en enda bild har de släppt på någon aspekt av spelet.

Men ja, BF2 var toppen. Sedan dess har det dummat ner spelen i omgångar. Men BF5 var steg i rätt riktning tycker jag. Hoppas de fortsätter ta bort stödhjulen i BF6! Skaka bort tramset liksom!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig jag skulle skriva det här men jag hoppas de kopierar CoD och kör cold war, har suttit och hoppats på det i flera år nu

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonicsonic:

Ge tillbaka commandern ifrån bf 2. Inför kösystem för commander. Inför rankingsystem för hur väl man följer order. Inte hur bra man är. Vill ha struktur och ledarskap i Battlefield.

You and me both. BF2/2142 var de sista riktigt bra Battlefield-spelen.
Nu är det bara trasigt med låsta animationer på fan allt man gör.

Permalänk
Medlem

Som en person som spenderat väldigt mycket tid i många av Battlefield-spelen har jag tyvärr inga förväntningar alls. Spelsläppet av Battlefield 4 var riktigt bedrövligt och knappt spelbart. Battlefield 1 är enligt mig ett av de sämsta Battlefield-spelen som släpps. Även om jag fortfarande spelar BFV lite smått (främst p.g.a brist på andra spel) och tycker det är bättre än BF1 så har spelet väldigt många problem, både från ett tekniskt- och ett speldesignperspektiv. Nya Battlefield kan vara hur bra som helst men tar man inte tag i grundproblem som communityservrar, fuskare och autobalansering så tappar man nog många spelare.

Får jag önska ett tema så hoppas jag på nutid eller något åt BF2142-hållet. Tycker det blir rätt begränsat när man går bak i tiden som man gjort med de två senaste spelen.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Zemlan:

BF har ju alltid kört med någorlunda autentiska vapen, även gällande tillbehören i BF3 och BF4. Så det hoppas jag verkligen de fortsätter med, som den gun-nut jag är föredrar jag om ren fantasi förpassas till spel som inte har en BF-stämpel

Ja, jag menar inte att man ska slänga in plasmavapen och kunna bygga om en AK47 till ett hagelgevär. Men det finns en bokstavlig marknad full med modifikationer till vapen som har picatinny eller motsvarande system, och dessa bör rimligtvis återspeglas.

Tänk dig att du kan byta en plastig handguard till ett komplett RAS på en M16. Du får fler attachment points, men den blir tyngre - det tar längre tid att aim down scopes, och din hip fire blir lidande (om du inte skaffar en laser, men då tappar du stealth..).

Som gammal airsoftspelare kan man aldrig ha för mycket eller för lite grejjor på sin bössa.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Tycker spelet dog efter BF3

Skrivet av Oliver91:

håller med, har utnyttjat EA's fantastiska pengarna tillbaka om man inte är nöjd på alla titlar som lanserats efter 3an, tror de är 2 veckor man har på sig eller något riktigt bra faktiskt så hinner man avgöra om det är skräp eller inte

Skrivet av gonace:

De har bränt mig två gånger, Battlefield 4 och Battlefield 1, för har det bara varit 3:an som tilltalat mig.

Det här är en åsikt som jag ser väldigt ofta på just Sweclockers. Själv älskar jag båda spelen och har 1000h+ i bägge. Men jag tycker utan tvekan att BF4 är det bättre spelet. Det är mer balanserat när det kommer till vapen och fordon. Stabilare och mer välfungerande rent tekniskt, nätkoden är extremt mycket bättre i 4:an för att ge ett exempel.

Vad är det ni ser i BF3?

Jag kan tycka att banorna var lite vassare i BF3 samt att vapnen var mer unika och roliga, men på bekostnad av balans.