Nominera årets medlemmar inför SweClockers Live 2020

Permalänk
Sjusovarn

Årets moderator går utan tvekan till @Vzano, går från klarhet till klarhet! Han förtjänar att vara moderator på både SweClockers.com och eran med Geeks och Fz, delade Discordkanal!

Permalänk
99:e percentilen

Årets moderator: @Vzano – redan nominerad förstås, men vill ändå nominera honom då jag många gånger noterat vilket bra jobb han gör på posten!

Mest kunniga medlem är ju redan avgjord förstås!

Mest hjälpsamma medlem: @Laxpudding syns som bekant ofta i detta sammanhang, men kan tänka mig flera andra också.

Årets testpilot har jag ingen nominering till då jag inte läst så många testpiloter i år.

Årets medlem är ju otroligt svår förstås, men jag nominerar @Soitora för hans kontinuerliga och outtröttliga arbete med sitt mörka tema. Det är en av de mest uppskattade funktionerna i Better SweClockers, och jag vill att alla ska veta vem som stått för hästjobbet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Årets medlem – vem är din favorit helt enkelt.
@yoshman

Mest kunniga medlem – vem briljerar med sin tekniska kunskap.
@yoshman

När det är komplicerade saker som ska avhandlas och jag inte riktigt fattar allt av att läsa själva artikeln är min första tanke "Måste hitta Yoshman:s inlägg så jag fattar nått!".

Permalänk
Medlem

Sitter ändå endel på forumet, men är sämst på att lägga namn på minnet, men ett namn som jag ser i varenda tråd där någon söker hjälp/svar är:
@mrqaffe så han borde bli årets medlem.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Inaktiv

Nominerar @trebrecks

Finns många vänliga själar på forumet, speciellt de som tar sig tid för att hjälpa andra med felsökning. @trebrecks är en av dem.

Permalänk
Medlem

Årets medlem: @Laxpudding
Årets mest hjälpsamma medlem @Laxpudding

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Årets medlem - @Yoshman

Mest hjälpsamma medlem - @Yoshman
Den här är lite klurig att nominera tycker jag för att det finns många hjälpsamma medlemmar inom olika områden. Därför blir det lite orättvist att nominera en specifik person för denna men det får bli Yoshman. Han har visat sig vara otroligt aktiv och hjälpsam när det gäller arkitekturer och liknande. När en nyhet om till exempel ARM publicerats så förväntar jag mig nästan att Yoshman kommer in och ger ett väldigt informativt inlägg som dessutom är lärorikt och intressant. Jag tycker det är helt ofattbart att vi har en så pass kunnig medlem här på forumet!

Mest kunniga medlem - @Yoshman
Som jag skrev på tidigare punkt så tycker jag att Yoshmans kunskaper och erfarenheter är nästintill oslagbara.

Årets Testpilot - @DavidTheDoom
Jag känner personligen inte till så många testpiloter, troligtvis på grund av att jag sällan läser tester. Men de få gånger som jag har läst så har det nästan alltid varit DavidTheDoom. Testerna har varit välskrivna och välgjorda.

Årets moderator - @Andreaz1
Oj, att välja en moderator för nominering var inte särskilt lätt. Valet föll på Andreaz1 mest för att det är den moderator som jag av någon anledning kommer ihåg bäst. Kanske är det pingvinen som diggar musik?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Årets medlem: @loevet
Verkar vara en bra pöjk som koll på läget.

Mest kunniga: @loevet
Främst när Google Stadia lanserades så var han där med bra information och kunnande.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Sjusovarn

Årets Testpilot – @Deriveh: Supertrevlig och kunnig kille som ser 5 år yngre ut än mig, även fast han är 10 år äldre.

Permalänk
Medlem

Årets medlem: @Yoshman
Mest kunniga medlem: @Yoshman

Permalänk
Medlem

Årets medlem: @Laxpudding
Mest hjälpsamma medlem: @Laxpudding - Kommer alltid in i trådar där han taggas och skriver långa, hjälpsamma inlägg.
Mest kunniga medlem: @Yoshman - Vet allt om allt inom datorvärlden
Årets moderator: @Kent

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

@emilakered i alla kategorier.
Motivering: Han är kungen av alla nerds.

Permalänk
Medlem

@laxpudding mest hjälpsamma.

Har själv knappt sett yoshman men han verkar poppis. 😁

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Konsolgrävare

Årets moderator: @Tiamat
Mest kunniga medlem: @Yoshman
Årets medlem: @loevet
Hedersomnämnande: @anon5930

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Årets medlem: @Laxpudding

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Årets medlem: @Yoshman
Mest kunniga medlem: @Yoshman

Han daskar ned fakta till vänster och höger, folk har poänglösa subjektiva argumentationer om prestanda och Yoshman kommer in och daskar ned sitt stora objektiva paket med information på bordet. Folk lär sig en hel del av hans kunskap, förhoppningsvis.

Instämmer. Dock så flyger mycket av @yoshman s kunskap över mitt huvud...

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

1 Årets medlem – @Rauf
2 Mest hjälpsamma medlem – @JohanFlodqvist
3 Mest kunniga medlem – @Laxpudding
4 Årets Testpilot – @Alling
5 Årets moderator – @Kent

1:Pga jag alltid blir glad när jag ser hans annonser, poäng, och kommentarer om överklockning från Rauf.
2:Gett massor av köpråd till medlemmar, även om man inte håller med om allt till 100% så är det väldigt uppskattat.
3:I varje tråd om skärmar så brilljerar Laxpudding!
4:Mycket feedback som jag håller med om i feedback forumet.
5:Svårt val av moderator, då många jag sett har gjort ett bra jobb. Men Kent är solid!

Edit:
@mrqaffe måste även nämnas, även om det inte går att rösta på flera.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Årets medlem - @emilakered -- din nuna är saknad i fredagspanelen
Mest kunniga medlen: @Laxpudding
Mest hjälpsamma medlem: @Laxpudding -- needs no introduction.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Årets medlem:

@Sveklockarn med motiveringen: "Smålands snyggaste Magnum Pi-mustasch, Nvidia-troll och helt enkelt en jävligt mysig hel-ylle-Daniel"

https://img.cinemablend.com/filter:scale/quill/c/f/6/c/9/8/cf6c98564e754874e94bdaa955d393f93b6bd08e.jpg

Är inte det där Burt Reynolds? 😛

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Finns fler men då det kommer till arkitekturer och udda kunskaper om vad man ska tänka på vid programmering för dessa @Yoshman.

finns några till tar det i en edit. Kommer inte på namnet. =(

Edit:
Mest kunniga medlem - @Yoshman

Edit@2:
Årets mest hjälpsamma medlem: @loevet
Samt
Årets mest hjälpsamma medlem: @Laxpudding

Båda ni två har svarat snabbt och i vissa fall via PM. Inte forum för visso men Bra gjort till er båda.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Inte mycket tävling.
@Laxpudding på allt såklart.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Jag tycker att alla är väldigt hjälpsamma här.
Senaste tiden perost, Ozzed, tellus82 och flera som hjälpte mig med mina noobfrågor.

Permalänk
Medlem

Årets medlem
@Erebor

Mest hjälpsamma medlem
@Erebor

Mest kunniga medlem
@Erebor

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Lite inspiration
jag kollade upp vilka medlemmar som har antingen flest "upvotade" inlägg eller bäst ratio (dvs antal upvotes delat med antal inlägg) senaste tiden och fick ihop denna lista på namn:

iller
Ratatosk
dlq84
Mindfighter
SCORPIUS
filbunke
Donnerstal
Lodisen
twit
Shudnawz
the squonk
Lagerlöf
IKEA Billy Bokhylla
My2nd
SprengdPanda
Svantesson666
Gender Bender
Dumbullen
Spawnbadboy
lhugo
Boredbynoobs
Klubba
keyser
Bulan75
HappyPie
jehuty

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Årets medlem: @Bascule666 för fina bilder i Bild på din katt-tråden

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Vi förlänger nomineringsprocessen en vecka då vi skulle vilja få in lite fler nomineringar!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Vi förlänger nomineringsprocessen en vecka då vi skulle vilja få in lite fler nomineringar!

Får man nominera sig själv? 😳 Frågar åt en vän.

Visa signatur
Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Får man nominera sig själv? 😳 Frågar åt en vän.

Jag tänker att jag nyss nominerade dig med min inspirationstråd där ovan

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

@Yoshman för årets och mest kunniga

Permalänk
Medlem

Mest hjälpsamma medlem – @mrqaffe

Mest kunniga medlem - @mrqaffe

Ger i princip hjälp till alla och är kunnig inom väldigt många områden.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A