HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolve:

Har du inte ens fått ett bekräftelsemail på att du har reggat dig? Jag fick bekräftelse direkt efter att jag skicka in mitt till Samsung.

Hmm, nope, då kanske det inte ens gick igenom? Får prova att regga mig igen.

Funkade nu, var dock tvungen att använda min andra mail som jag inte gjorde köpet med, men det ska väl dock inte ha någon betydelse

Det var serienumret som strulade för mig, jag trodde att det stämde överens med det som stod på kartongen, men när jag gick in i TVn och kollade i mjukvaran så var det en extra siffra/bokstav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Hmm, nope, då kanske det inte ens gick igenom? Får prova att regga mig igen.

Funkade nu, var dock tvungen att använda min andra mail som jag inte gjorde köpet med, men det ska väl dock inte ha någon betydelse

Det var serienumret som strulade för mig, jag trodde att det stämde överens med det som stod på kartongen, men när jag gick in i TVn och kollade i mjukvaran så var det en extra siffra/bokstav.

Ok, gött att du fick ordning på det. Jag tog numret som stod på klisterlappen på baksidan av TV:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Hmm, nope, då kanske det inte ens gick igenom? Får prova att regga mig igen.

Funkade nu, var dock tvungen att använda min andra mail som jag inte gjorde köpet med, men det ska väl dock inte ha någon betydelse

Det var serienumret som strulade för mig, jag trodde att det stämde överens med det som stod på kartongen, men när jag gick in i TVn och kollade i mjukvaran så var det en extra siffra/bokstav.

Skrivet av revolve:

Ok, gött att du fick ordning på det. Jag tog numret som stod på klisterlappen på baksidan av TV:n.

Jag ska fan hänga på låset till livechatten imorn. Mejlade även företaget som har hand om kampanjen. Tänker mig att det blir skumt att regga samma serienummer igen fast på en annan mejl, kan de tro att man försöker scamma dem då? Jag försökte med samma mejl, men det står att den redan har använts så vette fan vad som hänt med min registrering.

Permalänk

Vilken skillnad på att gå från 55 Oled till 75 Qled, visst kan jag ibland sakna det svarta, men problemet jag tycker med Oled är att bilden i många fall blir för mörk. Även om det borde vara en inte för mörk skugga så blir de oftast på oled en övernaturligt mörk skugga.

Men får en helt annan inlevelse till film och spel med större skräm. Det enda jag inte fått att fungera är eArc och Sonos Arc men fix ska vara pågång, verkar vara något med one Connect boxen att göra. Tänkte testa ta lite bilder och dela i forumet. Någon som vet en bra tjänst man kan använda för bilduppladdning på Swec ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Vilken skillnad på att gå från 55 Oled till 75 Qled, visst kan jag ibland sakna det svarta, men problemet jag tycker med Oled är att bilden i många fall blir för mörk. Även om det borde vara en inte för mörk skugga så blir de oftast på oled en övernaturligt mörk skugga.

Men får en helt annan inlevelse till film och spel med större skräm. Det enda jag inte fått att fungera är eArc och Sonos Arc men fix ska vara pågång, verkar vara något med one Connect boxen att göra. Tänkte testa ta lite bilder och dela i forumet. Någon som vet en bra tjänst man kan använda för bilduppladdning på Swec ?

Som du säger, vill man ha en smidig TV i en miljö som varierar mellan mörk/dunkel och ändå fungerar kalas i solljus/dagsljus har Samsung definitivt en fördel. https://imgur.com fungerar bra för att ladda upp bilder!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jag var helnöjd med min TV... tills jag bestämde mig för att kolla på hockey. DSE:n är helt jävla brutal, tror nästan det är en deal breaker för mig då jag följer mycket NHL/SHL.

Det ser liksom ut som isen är "smutsig", speciellt när kameran rör sig snabbt...

Jag trodde det var ännu något som bara inbitna TV-nördar märkte av, som så många andra tekniska problem med bildskärmar... Men herregud vad hockey är dålig på TVn.

Upplever ni andra samma problem när ni kollar på ishockey?

Skrivet av Shadee:

Jag ska fan hänga på låset till livechatten imorn. Mejlade även företaget som har hand om kampanjen. Tänker mig att det blir skumt att regga samma serienummer igen fast på en annan mejl, kan de tro att man försöker scamma dem då? Jag försökte med samma mejl, men det står att den redan har använts så vette fan vad som hänt med min registrering.

Ja, precis samma scenario som mig, jag hoppas verkligen inte det blir några problem... Inte mitt fel att supporten hos båda parterna är totalt värdelösa. Jag väntade 40 min i Samsung-chatten utan framgång i Fredags.

Permalänk
Skrivet av D3str0yer:

Jag var helnöjd med min TV... tills jag bestämde mig för att kolla på hockey. DSE:n är helt jävla brutal, tror nästan det är en deal breaker för mig då jag följer mycket NHL/SHL.

Det ser liksom ut som isen är "smutsig", speciellt när kameran rör sig snabbt...

Jag trodde det var ännu något som bara inbitna TV-nördar märkte av, som så många andra tekniska problem med bildskärmar... Men herregud vad hockey är dålig på TVn.

Upplever ni andra samma problem när ni kollar på ishockey?

Ja, precis samma scenario som mig, jag hoppas verkligen inte det blir några problem... Inte mitt fel att supporten hos båda parterna är totalt värdelösa. Jag väntade 40 min i Samsung-chatten utan framgång i Fredags.

Testade (via min Apple TV) snabbt och är det Cmore och Viaplay appen du använder direkt på tvn eller via en Apple TV ? Jag tror problemet har mycket med att göra dels pågrund av sändningen men också vilket bildläge man använder på tvn. Tittar jag på 4k material på youtube som innehåller hockey är det inga problem men inte alls lika bra via cmore eller Viaplay appen.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk

Testade och tyckte det blev bra med både hockey och fotboll ifall man aktiverade spelläget.

Här är en första video på min 75 tum Q95 ville testa lite olika filmer när det är en del ljus(youtube har inte laddat hd kvalitet ännu) https://youtu.be/-F0lJuyxgYQ

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Testade och tyckte det blev bra med både hockey och fotboll ifall man aktiverade spelläget.

Här är en första video på min 75 tum Q95 ville testa lite olika filmer när det är en del ljus(youtube har inte laddat hd kvalitet ännu) https://youtu.be/-F0lJuyxgYQ

Filmen är borttagen då den innehåller saker från Sony...

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av Cellen:

Filmen är borttagen då den innehåller saker från Sony...

Funkar denna ? https://youtu.be/RXFPo-tBIh4

Annars får man försöka ta bilder

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Testade (via min Apple TV) snabbt och är det Cmore och Viaplay appen du använder direkt på tvn eller via en Apple TV ? Jag tror problemet har mycket med att göra dels pågrund av sändningen men också vilket bildläge man använder på tvn. Tittar jag på 4k material på youtube som innehåller hockey är det inga problem men inte alls lika bra via cmore eller Viaplay appen.

Det blev lite bättre när jag helt enkelt inte aktivt letade upp skiten..haha

Förövrigt så tycker jag lite synd om dom vanliga kunderna, nästan alla bildlägen utom Filmmaker-Mode (och till viss del Movie-mode) ser bedrövliga ut imo, speciellt när du sätter på "Intelligent mode".

Permalänk
Medlem

Otroligt dåligt gjort av Samsung. Det kan inte vara lagligt! Jag vill ha en skärm så just nu är det lugnt. Kan de inte skicka ut en skärm så kan de sätta in pengar på mitt konto så köper jag en G7 själv. Alternativt så skickar de en 32".

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Förövrigt så tycker jag lite synd om dom vanliga kunderna, nästan alla bildlägen utom Filmmaker-Mode (och till viss del Movie-mode) ser bedrövliga ut imo, speciellt när du sätter på "Intelligent mode".

Vill du utveckla?

Känns märkligt att en TV för 20k ska vara bedrövlig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Vill du utveckla?

Känns märkligt att en TV för 20k ska vara bedrövlig?

Ställer du in bildläget till Filmmaker mode så är TVn riktigt bra, men använder du andra bildlägen som t ex Dynamisk eller om du sätter på "intelligent mode". För vanliga konsumenter så kanske det inte är så optimalt att "intelligent mode" drastiskt försämrar bildkvalitén.

Permalänk
Medlem

Jag beställde denna Soundbar från Samsung, den har fått bra betyg och tydligen så ska den nu stödja eARC efter en software update. Det ska också gå att komplettera med 2 bakre högtalare.

https://www.webhallen.com/se/product/302114-Samsung-2019-HW-Q...

https://www.avforums.com/reviews/samsung-hw-q80r-soundbar-rev...

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det kan skada bildskärmen på TVn att lämna skyddsplasten på? Har klåfingriga barn och en ev flytt i närtid, så om det inte är någon fara så skulle jag gärna lämna plasten på. Tycker inte det störde när jag satte på tvn heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWZ:

Är det någon som vet om det kan skada bildskärmen på TVn att lämna skyddsplasten på? Har klåfingriga barn och en ev flytt i närtid, så om det inte är någon fara så skulle jag gärna lämna plasten på. Tycker inte det störde när jag satte på tvn heller.

Skyddsplasten är ju till för att skydda skärmen så ser inte hur den på något sätt skulle kunna skada densamma. Det är ju inte klister som håller fast plasten så även om TVn blir varm så borde det vara lugnt. #lekmannaantagande

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min bekräftelse från Veddestagruppen som har OK på att min gamingskärm ska skickas ut första halvan av november

Permalänk

Beställde en QE55Q90T den 6e september. Ringde HiFi Klubben idag och de sa att ett gäng TVs kommer till huvudlagret imorgon. Så väntar man på en sån TV och beställde typ samtidigt som mig så får man den förhoppningsvis denna vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnieboy:

Beställde en QE55Q90T den 6e september. Ringde HiFi Klubben idag och de sa att ett gäng TVs till huvudlagret imorgon. Så väntar man på en sån TV och beställde typ samtidigt som mig så får man den förhoppningsvis denna vecka.

Ringde du lokal butik eller huvudkontor?

Permalänk
Skrivet av addek83:

Ringde du lokal butik eller huvudkontor?

Huvudkontor
Därav förhoppningsvis denna vecka. Han kunde tyvärr inte se hur många som var på väg till min lokala butik.

Permalänk
Medlem

Beställde en QE55Q90T runt kl. 20:00 den 6:e. Enligt butiken skulle den komma in i huvudlagret 16 oktober för att sedan köras till butiken.

Permalänk
Medlem

Jag beställde Q90T 55" tidigt den 5:e september.
Preliminärt i min "lokala" butik 9:e oktober.

Ja, ni ser ju tiden jag beställde eftersom det är första inlägget i tråden men runt 10.00 den 5:e september fick jag orderbekräftelse.

Direkt fick jag ett mail att de preliminärt skickas från huvudlagret den 5:e oktober och i butik 9:e så de verkar ha bra koll på inleveranserna och exakta datum.

Permalänk
Skrivet av polkal:

Beställde en QE55Q90T runt kl. 20:00 den 6:e. Enligt butiken skulle den komma in i huvudlagret 16 oktober för att sedan köras till butiken.

Hmm. Jag beställde kl 15ish. Han sa också att de får partier rullande nu så dom kanske bara drar till med ett datum om man frågar. Who knows

Permalänk

Ringde butiken (Uppsala) nu. De bekräftade att min kommer till huvudlagret imorgon, 6e oktober, och med flyt finns den att hämta på butiken på fredag 9e oktober. Annars kommer den till fredag nästa vecka, 16e oktober.

Permalänk
Skrivet av revolve:

Nu har jag fått min bekräftelse från Veddestagruppen som har OK på att min gamingskärm ska skickas ut första halvan av november

Så du fick ett bekräftelsemail om din "claim" direkt efteråt så att säga, och nu ett bekräftelsemail på godkännande av claimen?

För den claim-sidan var riktigt instabil. Skrev in all data, och fick nån röd ruta om "illegal....contact site administrator", vad det nu var för olagligt jag höll på med. Modellen slogs om till Q80 i rullistan, när jag hade satt Q95. Så valde om i rullistorna och skrev in annan mail osv och testade. Tills slut gick det till synes igenom för det dök upp en sida som sa "Tack för din registrering" bla bla bla. Men några mail har jag inte fått än. Gjorde det i lördags.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem

Kom hem idag och noterade att min 65tummare lutade mer framåt än vad jag mindes att den gjorde när jag installerade den i "foten". Är det någon annan som har noterat samma?

Blev nojjig att något är fel, men har dubbelkollar alla skruvar... Lutar ca 2 grader framåt. Eller är det bara så att vikten och utformningen på foten medför detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Så du fick ett bekräftelsemail om din "claim" direkt efteråt så att säga, och nu ett bekräftelsemail på godkännande av claimen?

För den claim-sidan var riktigt instabil. Skrev in all data, och fick nån röd ruta om "illegal....contact site administrator", vad det nu var för olagligt jag höll på med. Modellen slogs om till Q80 i rullistan, när jag hade satt Q95. Så valde om i rullistorna och skrev in annan mail osv och testade. Tills slut gick det till synes igenom för det dök upp en sida som sa "Tack för din registrering" bla bla bla. Men några mail har jag inte fått än. Gjorde det i lördags.

Tjena, precis så. Först fick jag en bekräftelse på att min claim var inskickad, detta skedde direkt efter att jag skickat in formuläret. Sedan tog det några dagar och idag fick jag en bekräftelse på att de har behandlat mitt formulär och förväntad leveranstid är första halvan av november.

Text från Veddestagruppen som kom idag 2020-10-05
"Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan 2020-11-04 - 2020-11-14. När din order skickas från vårt lager skickas ett automatiserat e-postmeddelande till dig med ett garantibrev, sedermera ett mail med spårningsinformation där du kan följa ditt paket. Notera att det kan ta upp till 2-3 arbetsdagar innan ditt paket går att spåra."

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolve:

Kom hem idag och noterade att min 65tummare lutade mer framåt än vad jag mindes att den gjorde när jag installerade den i "foten". Är det någon annan som har noterat samma?

Blev nojjig att något är fel, men har dubbelkollar alla skruvar... Lutar ca 2 grader framåt. Eller är det bara så att vikten och utformningen på foten medför detta?

Verkar snarare som att de ska luta lite bakåt

https://www.samsung.com/us/televisions-home-theater/tvs/qled-tv/design/

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Nja det där verkar vara den nya modellen. Är den här:
https://image-us.samsung.com/SamsungUS/home/televisions-and-h...

https://www.samsung.com/us/televisions-home-theater/tvs/qled-...

Såg dock att min TV-hylla lutar ca 1 grad framåt vilket kanske medför att TV:n får sin tyngdpunkt förskjuten framåt... Får sluta noja och lita på att någon har räknat på det där...