Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Min order på 3080 strix OC hos inet ändrades till "delvis bokad" för nån timme sen. Ser även att musen bundlen som följer med nu har status "i lager på tisdag". Verkar som att inet får in leverans av korten då o.o

När beställde du och vilken tid var det? Jag uppdaterar Nvidias hemsida flera gånger om dagen för att kunna köpa ett kort. Jag tänkte skita i att köpa och nöja mig med mitt 2080ti, men blev så jävla sugen

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

Beställde tuf oc från proshop den 22:nd. Dom svarade att den modellen har över 800 beställningar, och min är ungefär i mitten. rip.

Hos dom slåss man väl med Danmark också? Så det blir ju lite större kö då.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

När beställde du och vilken tid var det? Jag uppdaterar Nvidias hemsida flera gånger om dagen för att kunna köpa ett kort. Jag tänkte skita i att köpa och nöja mig med mitt 2080ti, men blev så jävla sugen

Beställde i fredags. Har ett Eagle kort hemma redan men vill byta upp mig till ett Strix så la beställningen relativt sent. Känns dock som att inte super många beställt strix OC kortet

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Hos dom slåss man väl med Danmark också? Så det blir ju lite större kö då.

Finland också, ingen omöjlig lång kö med tanke dom säljer åt flera länder. Men har en beställning på en finsk sida också.

Avbokar den ena efter jag fått mitt.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Beställde i fredags. Har ett Eagle kort hemma redan men vill byta upp mig till ett Strix så la beställningen relativt sent. Känns dock som att inte super många beställt strix OC kortet

STRIX OC kortet är ju extremt eftertraktat?
Dagen efter release meddelade komplett att dem hade en backlog på typ 900 kort och att 500 beställningar var lagda på detta kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

STRIX OC kortet är ju extremt eftertraktat?
Dagen efter release meddelade komplett att dem hade en backlog på typ 900 kort och att 500 beställningar var lagda på detta kort.

Aha det har jag missat helt i så fall. Vad jag har läst på reddit och liknande frågar flest om när icke OC modellen släpps. Men men, förhoppningsvis sitter man med ett kort tidigt i alla fall hehe

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laiq:

Vart beställde du ifrån och när?

Skrivet av Ceogar:

De skrattade åt mig i butik när jag frågade dem.. Var där och lämnade in en förstärkare igår och tänkte man kunde fråga i butik också.

Inet kanske? Såg att min order har blivit uppdaterat till "Delvis bokad" och att spel har lags till på ordern.

Oj, missade viktigaste infon. Inet 21 september kl 22:22.

Permalänk
Medlem

Jahopp
Prata nu med en väldig kunnig medarbetare på Elgiganten som lade upp alla kort på borden.
Han sade först att kortet var beräknat 5/10. Sen sade jag " är du säker på detta "
Då sade han, nej vänta nu , det är ett RTX 3080 kort och dessa är det väldigt oklara beslut men 5/10 ska du verkligen inte räkna med då vi haft problem med deras system gällande förseningar.
Han kollade då upp när denna är beräknad på första batchen och Dec/jan ser han att dem skall få sin första leverans gällande dessa kort. Jag låg bra till med min order så orkar jag vänta dec/jan så har jag kort då.
Han nämde att kika på ordern då det kan ske uppdateringar och den kanske kan komma tidigare men prognosen just nu är DEC/JAN.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Fick svar från Proshop idag gällande 3080 TUF.

"För tillfället har vi inga uppgifter på när vi kan få in varan i lager på nytt. Vi väntar på att den ska komma ut på nytt på marknaden igen."

Beställde 17/9 15:08.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

+100 (2160mhz)/ +500 mem

Kör med Nvidia 456.62 drivers, antar att det är därför 3dmark inte validerar drivrutinerna.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

https://i.imgur.com/Cfg5mwG.png

+100 (2160mhz)/ +500 mem

Kör med Nvidia 456.62 drivers, antar att det är därför 3dmark inte validerar drivrutinerna.

Tror modd förde över benchmarks/klock till en annan tråd

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

https://i.imgur.com/Cfg5mwG.png

+100 (2160mhz)/ +500 mem

Kör med Nvidia 456.62 drivers, antar att det är därför 3dmark inte validerar drivrutinerna.

wow, vilken klockfrekvens! är det pga de nya drivrutinerna då? kör du luft?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av versions:

wow, vilken klockfrekvens! är det pga de nya drivrutinerna då? kör du luft?

Japp luft. Men fläktarna på 100% och sidan öppen på datorn, det är inget man spelar vanligt med

Jag testade de nyaste vulkan drivrutinerna (456.62), men de verkar inte ha fått fixen för 3000 serien som kom i de senaste Gefroce drivrutinerna. Men 3dmark fungerade iaf med dem.

https://developer.nvidia.com/vulkan-driver

Men kör på 456.55 om du har ett 3080/3090 grafikkort.

Skrivet av ImFoze:

Tror modd förde över benchmarks/klock till en annan tråd

Ah det hade jag ingen koll på, tack för att du sa till!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Har sån förbannad tur! En vänlig själ i en annan tråd tipsade om att det fanns 2st Palit 3080 på webhallen, har aldrig varit så snabb in på en hemsida förut och lyckades knipa åt mig den sista! Jag som skulle ha ställt klockan på typ 5 inatt för att se ifall det skulle komma några fler FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Har sån förbannad tur! En vänlig själ i en annan tråd tipsade om att det fanns 2st Palit 3080 på webhallen, har aldrig varit så snabb in på en hemsida förut och lyckades knipa åt mig den sista! Jag som skulle ha ställt klockan på typ 5 inatt för att se ifall det skulle komma några fler FE

Nice!
Men varför tror folk att det kommer att restockas 3080s inatt?

Permalänk
Skrivet av Borked:

Nice!
Men varför tror folk att det kommer att restockas 3080s inatt?

Tror bara för att det gjorde det förra torsdagen runt 5-6 på morgonen, så tänkte se ifall det hände samma sak den här veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Nice!
Men varför tror folk att det kommer att restockas 3080s inatt?

Tänker väl att det kommer samma tid varje vecka. Bara en chansning.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Tror bara för att det gjorde det förra torsdagen runt 5-6 på morgonen, så tänkte se ifall det hände samma sak den här veckan

Nåja, den som söker ska finna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Oj, missade viktigaste infon. Inet 21 september kl 22:22.

Va... Jag beställde 17/09/2020 15:41 ifrån Komplett och 2020-09-17 15:24 ifrån webhallen... inte hört ett ord :'(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flippen00:

Har sån förbannad tur! En vänlig själ i en annan tråd tipsade om att det fanns 2st Palit 3080 på webhallen, har aldrig varit så snabb in på en hemsida förut och lyckades knipa åt mig den sista! Jag som skulle ha ställt klockan på typ 5 inatt för att se ifall det skulle komma några fler FE

Härligt att du fick tag i kort! Ganska sjukt att det faktiskt fanns kort i lager som inte redan var uppbokade/köpta. Välförtjänt sovmorron med då.

Skrivet av sverre_b:

Va... Jag beställde 17/09/2020 15:41 ifrån Komplett och 2020-09-17 15:24 ifrån webhallen... inte hört ett ord :'(

Den är inte skickad, står fortfarande som inväntar kort. Men att bundlingen lades till hände först idag... men jag måste fortfarande ligga långt efter och preliminärt datum är 3 november, inte 3 oktober eller något sådant. :/

Hade ett Zotac Trinity bokat 17 september kl 15:22 (16:29 enligt Kompletts sega tidräkning) och den avbokades förra veckan redan. De andra som bokat där verkar fortfarande ha beräknad leveranstid 26 september, dvs lördagen som var...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Härligt att du fick tag i kort! Ganska sjukt att det faktiskt fanns kort i lager som inte redan var uppbokade/köpta. Välförtjänt sovmorron med då.

Den är inte skickad, står fortfarande som inväntar kort. Men att bundlingen lades till hände först idag... men jag måste fortfarande ligga långt efter och preliminärt datum är 3 november, inte 3 oktober eller något sådant. :/

Hade ett Zotac Trinity bokat 17 september kl 15:22 (16:29 enligt Kompletts sega tidräkning) och den avbokades förra veckan redan. De andra som bokat där verkar fortfarande ha beräknad leveranstid 26 september, dvs lördagen som var...

Wooot! November?? Jag beställde 18de på inet och står 4 jan på samma kort..

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Härligt att du fick tag i kort! Ganska sjukt att det faktiskt fanns kort i lager som inte redan var uppbokade/köpta. Välförtjänt sovmorron med då.

Den är inte skickad, står fortfarande som inväntar kort. Men att bundlingen lades till hände först idag... men jag måste fortfarande ligga långt efter och preliminärt datum är 3 november, inte 3 oktober eller något sådant. :/

Hade ett Zotac Trinity bokat 17 september kl 15:22 (16:29 enligt Kompletts sega tidräkning) och den avbokades förra veckan redan. De andra som bokat där verkar fortfarande ha beräknad leveranstid 26 september, dvs lördagen som var...

Jag tror inte Zotac levererat ett enda kort förutom första batchen, undrar lite vad som dröjer? De har ju 6st PS-CAPS, så funderar på om de återkallade korten för att byta ut några? Mitt datum ligger kvar på 7e Oktober och hoppas att de kan leverera till det. Är ju helt slut att försöka få tag på något annat ändå. Plus att jag vill ha den där 5års garantin...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anhjo:

Wooot! November?? Jag beställde 18de på inet och står 4 jan på samma kort..

Klicka in på ordersidan, och direkt in på ordernummret. Där ska beräknat leveransdatum synas. 4 januari är för de som beställer idag typ.

Dvs under https://www.inet.se/order/"ordernummer"

Är du under https://www.inet.se/ordrar syns det inte. Du borde ligga långt före mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag tror inte Zotac levererat ett enda kort förutom första batchen, undrar lite vad som dröjer? De har ju 6st PS-CAPS, så funderar på om de återkallade korten för att byta ut några? Mitt datum ligger kvar på 7e Oktober och hoppas att de kan leverera till det. Är ju helt slut att försöka få tag på något annat ändå. Plus att jag vill ha den där 5års garantin...

Jag beställde ett zotac trinity från komplett, först stod det beräknad leverans 7 oktober, men nu står det beräknad leverans 2 december.

Jag fick följande svar av komplett

"Hej!

Det är förseningar från leverantören som gör att det skjuts fram tyvärr.

Med vänlig hälsning
Benjamin
Customer care"

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Klicka in på ordersidan, och direkt in på ordernummret. Där ska beräknat leveransdatum synas. 4 januari är för de som beställer idag typ.

Dvs under https://www.inet.se/order/"ordernummer"

Är du under https://www.inet.se/ordrar syns det inte. Du borde ligga långt före mig.

Jag beställde samma kort 17/9 men för mig står det januari. 😯

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wargreymon:

Jag tror inte Zotac levererat ett enda kort förutom första batchen, undrar lite vad som dröjer? De har ju 6st PS-CAPS, så funderar på om de återkallade korten för att byta ut några? Mitt datum ligger kvar på 7e Oktober och hoppas att de kan leverera till det. Är ju helt slut att försöka få tag på något annat ändå. Plus att jag vill ha den där 5års garantin...

Ah, du har datum då iallafall! Så mycket konstigheter med lanseringen. Elgiganten som är officiell partner för lanseringen skickar inga kort alls (såg iofs ett Elgigant-kort i leveranstråden).

Känns lite som 5 års garanti verkligen inte kan skada på dessa kort. Och är väl att försöka få tag i FE från Nvidia, ingen kö på dessa men ett jävla tryck när kort väl dyker upp. Och sen kinesernas Golden (Shower) Week som lär döda produktionen helt det diskuterades i någon av alla trådar.

Jag kan inte minnas något annat tillfälle där det varit omöjligt att handla upp sina 8000kr. Finns faktorer bakom men detta är fan galet egentligen.

Typ...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m3duzakill20:

Jag beställde samma kort 17/9 men för mig står det januari. 😯

Se markerade fält nedan, har du tidigare orderdatum men ett senare förväntat leveransdatum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Se markerade fält nedan, har du tidigare orderdatum men ett senare förväntat leveransdatum?
https://i.imgur.com/5cqzSyd.png

Jag har också beställt ett likadant kort från Inet, beställningen gjordes 2020 09 20. Jag ser ingen information angående prel. leveransdatum som du gör.

Permalänk
Medlem

Inga garantier förstås men APIt gick igång på nvidias sajt igen och det börjar sig närma tiden jämte förra veckan då 3080 fylldes på.

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series...
Produktsidan för 3080, inte den som visar alla tre kort. Den bedrog mig förra torsdagen.

På nvidia-discorden håller folk på o fifflar för att "förhandslägga" 3080 i kundvagn.
F12 för konsol (fungerar i chrome),
skriv in store.dispatch({type: actionTypes.ADD_ITEM_TO_CART,id: 5438798100,quantity: 1}) (produktID för svenska sidans 3080)

Tryck enter och du "har" ett 3080 i kundvagnen. Men det är bara JS så det måste faktiskt finnas ett kort för att du ska kunna gå till kassan. Jag är lite tvek att det kommer funka sen men det kan vara värt att testa om man inte får upp gröna knappen när alla andra säger att de får upp sina.

Skulle det krångla att nå kassan ens när korten faktiskt finns inne på riktigt så använd denna länk för att direkt nå kassan.
https://store.nvidia.com/store?Action=DisplayPage&Env=BASE&Lo...

Lycka till!

Min dator på operationsbordet idag.
Nej thanks for your concern men jag kommer inte vända rad upp-och-ner, finns minimalt m luft i loopen.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hpx:

Jag har också beställt ett likadant kort från Inet, beställningen gjordes 2020 09 20. Jag ser ingen information angående prel. leveransdatum som du gör.

Ah, fan vad knepigt! Ser du bundlingarna med? Dessa dök upp för mig nu idag, samt förväntade datumet.