Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem

var typ 1h flera gånger utan att kunna ta mig fram från kassan .... hos nvidia har beställt ett 3090 hos elgiganten runt 15:10 får se om de kommer att skicka något ens...

Visa signatur

|Corsair crystal 570x|Gigabyte z690 Gaming X|Intel i7 13700k| Corsair H100i RGB XT| Gskill trident z 32gb ddr4 |Gigabyte Rtx 4090 gaming oc|Evga SuperNova G2 1300w|1x Samsung 980 pro 512gb| 2xIntel 660p 1tb|3xSeagate 16TB|Oled 48”CX|Sound Blaster AE-9 |Logitech Z906

Permalänk
Medlem

Kikade orderstatus för min 3090FE order och fick samtidigt ett mail där de talar om att betalning gått igenom, alltså ett extra mail för just det after det att jag fått en orderbekräftelse, på orderstatus syns också koderna för att redeema i geforce experience, dock funkade inte koderna med ett gtx 1080

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Blev ett 3090 Strix OC för mig. Beställde från både Webhallen och Komplett så får vi se vilken order som går snabbast... Gigabyte verkar ju helt lost med sin Aorus-serie så de korten lär man väl inte få se på ett bra tag verkar det som.

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Sikken dag... först hoppar man ur Fingerprint aktien innan den dalade fullständigt, sen lyckas man få tag på ett 3090 FE och lagt order på ytterligare två 3090 (via Komplett och Netonnet, som jag givetvis kommer avboka) nu fick jag precis reda på att en polare lyckats fånga 2st 3080 FE, varav ena går till mig om jag önskar

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ragnarok:

Verkade inte bli något 3090 för mig idag heller. Beställde 15.00 på komplett, Tuf 3090, den lilla pluppen var grön. Efteråt var den grön med, sedan ändrades den till "1 nov". Ordern enligt komplett var lagt 15.01.

Har även ett Gigabyte 3090 OC beställt men inte heller den verkar komplett kunna skicka, deras gröna/gula märken ändras lite hur som helst ?

Inet´s hemsida krashade vid betalning.

Nvidias hemsida, kunde man som vanligt inte använda utan fastnade på "till kassan"...

Får flashbacks från 3080 lanseringen. Nvidia funkade inte, Inet fungerade tills köpet skulle godkännas, dött. Och komplett gick igenom men inget händer. Haft samma status på min 3080 beställning i en vecka nu.

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett 3090 Zotac Trinity från komplett.
Har ingen erfarenhet av Zotac alls. Vad sägs?
Skall man behålla det.
Pratat med kundtjänst och jag lyckades reservera ett av deras Zotac dem fick in.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

@saltkaret: samma här klicka i ett med klarna
på klarna kan jag se ordern utan ordernummer
på inget mail eller liknande från shark

har du hört nå nytt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Jahapp, nu har Webhallen ändrat status på Strix 3080 från 30 st inkommande till... absolut ingenting. Inget datum, nada.

Det suger att inte kunna få nån som helst information om Strix-korten. Existerar de ens eller är det NDA på precis allt som gäller dem? Man skulle kunna tro att det rör sig om kärnvapen.

Asus skrev på sin instagram att dem släpps om ett par veckor. Dem finns inte än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Det var väldigt märkligt! Jag lade min order tio minuter senare än dig. Hoppas din går igenom också!

Konstigt. Aja pengarna är dragna osv, så det löser sig säkert.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Kikade orderstatus för min 3090FE order och fick samtidigt ett mail där de talar om att betalning gått igenom, alltså ett extra mail för just det after det att jag fått en orderbekräftelse, på orderstatus syns också koderna för att redeema i geforce experience, dock funkade inte koderna med ett gtx 1080

https://i.imgur.com/SYrpWRu.jpg

Jag har bara fått ett mail. Men ser att pengarna är dragna.
Frågan är om det har något med vilket kort man har, eller om det kanske har att göra med om man använde paypal eller kredit kort.
Körde mastercard direktbetalning jag.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zOlid:

Konstigt. Aja pengarna är dragna osv, så det löser sig säkert.

Det håller vi tummarna för! Kan vara att de manuellt måste gå igenom alla bara och att du verkar mer suspekt än jag 😉

Permalänk
Medlem

@zOlid: Jag fick båda mejlen, det första 15:43, det andra 16:04. Betalade också med Mastercard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Jag har bara fått ett mail. Men ser att pengarna är dragna.
Frågan är om det har något med vilket kort man har, eller om det kanske har att göra med om man använde paypal eller kredit kort.
Körde mastercard direktbetalning jag.

Körde genom VISA kort bundet direkt till konto (nordea) & upplåst manuellt för handel över hela världen och "osäkra köp" (under en timme), var tvungen att låsa upp det så det tillät att skippa tvåstegsautentisering då första försöket nekades direkt, var en smula stressad när det nekades på första försöket

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Sikken dag... först hoppar man ur Fingerprint aktien innan den dalade fullständigt, sen lyckas man få tag på ett 3090 FE och lagt order på ytterligare två 3090 (via Komplett och Netonnet, som jag givetvis kommer avboka) nu fick jag precis reda på att en polare lyckats fånga 2st 3080 FE, varav ena går till mig om jag önskar

När släppte de fler 3080 FE?

Är verkligen på jakt efter ett, men aldrig lyckats se något i lager att beställa.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

När släppte de fler 3080 FE?

Är verkligen på jakt efter ett, men aldrig lyckats se något i lager att beställa.

imorse, jag hade ingen aning heller men tydligen så körde de något race vid 06-45 om jag läst rätt här i trådarna

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Kolla ordern på deras sida. Där står upplåsningskod under respektive rad. Används den i Geforce Experience 👍🏻

Har du lyckats lösa in Watch Dog Legion?

Står på deras sida att man ska göra det via Geforce Experience.
Vet inte hur troligt det är att en av kraven är att kortet är installerat dock.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/campaigns/rtx-bundle/red...

Permalänk
Medlem

Och nu: orderstatus skickad. Spännande detta )

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltkaret:

Dock då en discord bot postar informationen då är sidan redan helt paj. Få ett kort nu är helt rng.

Nvidia som ändrade API igår natt, troligt för att preppa inför morgonens 3080 FE release och eftermiddagens 3090 FE release.
Discord chatten funkar ju utmärkt och folk är snabba på att skriva, dock lite störande att få solla i matnyttig info...

Själv gick jag in av en ren slump och F5:ade vid frukosten imorse. Ungarna måste undrat vad farsan fick för ryck helt plötsligt 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Och nu: orderstatus skickad. Spännande detta )

Intressant. Mitt 3080 beställt imorse har inte gått över till skickad ännu. Någon annan?

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Intressant. Mitt 3080 beställt imorse har inte gått över till skickad ännu. Någon annan?

Mitt 3080 är ej skickat heller.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Fick tag på ett 3090 Zotac Trinity från komplett.
Har ingen erfarenhet av Zotac alls. Vad sägs?
Skall man behålla det.
Pratat med kundtjänst och jag lyckades reservera ett av deras Zotac dem fick in.

Zotac 3080 Trinity ska tydligen vara ett av de sämre 3080-korten, från det jag läst. Men betyder inte att kortet är dåligt i sig. Jag skulle satsa på något annat. Buildzoid och der8auer på youtube går över kretskorten till 3000-serien om man är intresserad av sånt.

Permalänk
Medlem

Mitt FE från i morse är icke skickat än.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Min 3080 från imorse är inte skickad, ligger som bearbetas

Permalänk
Medlem

Förlåt! Falskt larm! Ligger fortfarande som ”Bearbetas”. Blev lurad av för liten skärm på telefon, tittade på gammal order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Intressant. Mitt 3080 beställt imorse har inte gått över till skickad ännu. Någon annan?

Min är fortfarande på Pending/Väntande... Börjar smått bli orolig att den ska få en cancel trots att betalningen verkar godkänts. Väntar fortfarande på det andra mejlet dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Zotac 3080 Trinity ska tydligen vara ett av de sämre 3080-korten, från det jag läst. Men betyder inte att kortet är dåligt i sig. Jag skulle satsa på något annat. Buildzoid och der8auer på youtube går över kretskorten till 3000-serien om man är intresserad av sånt.

Det bästa 3080 kortet är det du kan hålla i handen

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av McFluffy:

Har du lyckats lösa in Watch Dog Legion?

Står på deras sida att man ska göra det via Geforce Experience.
Vet inte hur troligt det är att en av kraven är att kortet är installerat dock.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/campaigns/rtx-bundle/red...

Nej jag orkade inte starta upp PC:n för det, så kan vara så att det går först när kortet är installerat. Förmodligen därför den kräver att man gör det i Geforce Experience och inte på deras webbsida 👍🏻

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cfwin:

@zOlid: Jag fick båda mejlen, det första 15:43, det andra 16:04. Betalade också med Mastercard.

Samma här. MasterCard från Swedbank.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av topfuel:

Det bästa 3080 kortet är det du kan hålla i handen

Veckans förmodligen bästa kommentar faktiskt. Helt korrekt!

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men såg den här på twitter och tyckte den passade in här.