Streama två källor OBS-Twitch?

Permalänk
Medlem

Streama två källor OBS-Twitch?

Hej! Tänkte höra om jag kan få lite tips och hjälp från er.
Har en son som spelar och streamar litegrann. På hans dator har vi satt upp OBS och det år inga problem. Men nu har frågan kommit om det går att få in flera källor.
Går det att få in bild från en polare som han spelar tillsammans med och använda i samma scen?
Eller i samma produktion så att säga så att båda killarna syns i bild och så att man kan växla mellan deras spelskärmar i samma produktion?
Förstår ni vad jag menar, låter flummigt när jag läser det men hoppas det går fram.

Och om det inte går. Går det om båda sitter på samma wifi på barain PC Med varsinmic och kamer- osv?

Tack!

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av meandra:

Hej! Tänkte höra om jag kan få lite tips och hjälp från er.
Har en son som spelar och streamar litegrann. På hans dator har vi satt upp OBS och det år inga problem. Men nu har frågan kommit om det går att få in flera källor.
Går det att få in bild från en polare som han spelar tillsammans med och använda i samma scen?
Eller i samma produktion så att säga så att båda killarna syns i bild och så att man kan växla mellan deras spelskärmar i samma produktion?
Förstår ni vad jag menar, låter flummigt när jag läser det men hoppas det går fram.

Och om det inte går. Går det om båda sitter på samma wifi på barain PC Med varsinmic och kamer- osv?

Tack!

Hej jag har inte svaret på din fråga. Men OBS har en egen discord där jag tänker du kommer kunna få bra svar. Rent tekniskt så borde det gå men om du behöver utrustning eller olika plugins det vet jag inte.

Här är iaf länk till Discord: https://discord.gg/obsproject

Notera dock att denna Discord bara är för vanliga OBS. Kör du streamelements eller någon annan variant så kommer de inte hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

Det går, men kräver antingen ett capture card (eller en dedikerad streaming pc med två st), eller att ni använder NDI (skickar video över nätverket). Webcam är det väl bara att trycka in en extra i datorn som streamar, om ni inte sitter för långt ifrån varandra.

Wifi är inte att rekommendera om ni tänker köra NDI

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------