High-end speldator, 2080 Ti, Ryzen 9 3900X mm

Permalänk

High-end speldator, 2080 Ti, Ryzen 9 3900X mm

Efter att ha blivit småbarnsförälder till två små barn så är tiden för gaming betydligt mindre än vad den tidigare vart.

Därför funderar jag nu på att sälja min stationära gaming dator som byggdes för rätt precis ett år sedan.
Nedan följer spec:

Moderkort: Asus ROG Strix X570-E Gaming
Grafikkort: Asus GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11GB
NVME SSD: 1TB Samsung 970 EVO Plus Series MZ-V7S1T0BW
Sata SSD: 1TB Samsung 860 EVO Series MZ-76E1T0B
PSU: Fractal Design Ion+ Platinum 860W
RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz
CPU: AMD Ryzen 9 3900X 3,8GHz Socket AM4
CPU Kylare: Noctua NH-D15 SE-AM4
Chassi: Fractal Design Define C (svart)
Övriga fläkar: Noctua NF-F12 industrialPPC-3000 PWM 120mm
Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM 140mm x2

Kostade en härlig slant när den byggdes för bara ett år sedan, men har lite svårt att uppskatta dagens värde.
Så jag tänkte att jag kör en budgivning så att man ser vart vi landar.
Avslutar annonsen om en vecka: 18/9.

Allt fungerar felfritt, och jag omformaterar den vid försäljning.
Datorn hämtas i Vällingby/Stockholm

Vid frågor är det bara att skriva så ska jag försöka svara asap.
mvh
/Kristoffer

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Säljer du enskilda delar eller är det allt eller inget som gäller?

Permalänk

@CooingPendulum: Prio är att försöka sälja den som den är.

Om det inte går nå vidare bra kanske jag säljer grafikkortet och har kvar resten som media pc.

Permalänk
Medlem

@insilence: Om inget annat hade jag kanske varit intresserad av att byta + pengar för datorn. Min är lite sämre specs, men fungerar bra nog för nya spel och media. RTX 2070, Ryzen 3600 för att ge en liten aning, dock är jag inte särskilt intresserad av 2080:n.

Permalänk

@xIngeno: Är tyvärr inte intresserad av några byten.

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig att skicka så bjuder jag 11k + frakt för datorn utan GPU, det är ca 65% av nypris (https://komponentkoll.se/bygg/zfoLv).

Permalänk
Medlem

jag skulle vara intresserad av mobo + cpu + psu + SSD om du väljer att sälja i delar skicka gärna ett pm då!

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad men väntar och kollar vad buden ligger på nästa vecka Hör gärna av dig sista dagen så ska vi se om jag kan överskrida toppbudet

Permalänk

Bjussar 4000:- för GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av insilence:

@DanMas: Prio är att försöka sälja den som den är.

Om det inte går nå vidare bra kanske jag säljer grafikkortet och har kvar resten som media pc.

Bjuder 5000k för GPU och kan hämta närsomhelst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Permalänk
Medlem

5100kr + frakt för GPU

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk

@WorriedElk: bud noterat, inte helt omöjligt att jag säljer GPU vid sidan vilket skulle göra ditt förslag intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av insilence:

@WorriedElk: bud noterat, inte helt omöjligt att jag säljer GPU vid sidan vilket skulle göra ditt förslag intressant.

Köper gärna GPUn så fort som möjligt så bjuder 5200 och hämtning snarast möjligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk

@Minisulan: noterat.

Helt ärligt är jag inte redo att separera komponenter ännu eftersom jag helst vill sälja hela datorn samtidigt.
Sedan är det lite tidigt att säga vad priset för enbart kortet skulle hamna på, vill man göra en väldigt snabb affär får man slå på stort så jag inte kan tacka nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av insilence:

@Minisulan: noterat.

Helt ärligt är jag inte redo att separera komponenter ännu eftersom jag helst vill sälja hela datorn samtidigt.
Sedan är det lite tidigt att säga vad priset för enbart kortet skulle hamna på, vill man göra en väldigt snabb affär får man slå på stort så jag inte kan tacka nej

Tror nog att under rådande omständigheter att 5200:- är ett väldigt bra bud.
Har inte sett dem gå för mycket mer än så senaste veckorna.
Bara höra av dig om du vill bli av med det så kan jag komma på studs

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem

5300kr + frakt bjuder jag för GPU

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

5300kr + frakt bjuder jag för GPU

Du leder på två kort nu.
Ska du ha båda?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem

Bjuder 12k med avhämtning

Permalänk

@SimonJN: har redan totalt sett högre bud än så om du kikar lite längre upp

Permalänk
Medlem

Missade det 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minisulan:

Du leder på två kort nu.
Ska du ha båda?

Jag budar på flera då jag redan blivit norpade på flera kort, jag kan köpa 3 kort om det är så. Sköt ditt så sköter jag mitt. Vill du buda över så är det fritt fram

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Jag budar på flera då jag redan blivit norpade på flera kort, jag kan köpa 3 kort om det är så. Sköt ditt så sköter jag mitt. Vill du buda över så är det fritt fram

Ok.
Orkar inte ens vara otrevlig tillbaka, trots den spydiga kommentaren 🤣

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minisulan:

Ok.
Orkar inte ens vara otrevlig tillbaka, trots den spydiga kommentaren 🤣

Det är ju bara att du lägger dig under han. Något kort kanske han vinner så då är det ju inte lönt att betala mer än honom

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minisulan:

Ok.
Orkar inte ens vara otrevlig tillbaka, trots den spydiga kommentaren 🤣

På din tidigare kommentar ser det mest bara ut som du vill att kortet säljs till dig och gärna så fort som möjligt då ditt bud under rådande omständigheter är ett väldigt bra bud enligt dig.

Förstår inte meningen med att ifrågasätta andras bud annars. Du försöker påskynda budgivningen för egen vinning.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

På din tidigare kommentar ser det mest bara ut som du vill att kortet säljs till dig och gärna så fort som möjligt då ditt bud under rådande omständigheter är ett väldigt bra bud enligt dig.

Förstår inte meningen med att ifrågasätta andras bud annars. Du försöker påskynda budgivningen för egen vinning.

Självklart vill jag väl att kortet säljs till mig, vore väl rätt dumt att buda annars.
Ja det är ett bra bud då mer eller mindre ALLA 2080Ti de senaste veckorna gått för 5-5500.
Buden kommer med största sannolikhet bli lägre efter 3080 släppts.

Om en person budar på flera kort samtidigt kanske det kan vara bra att nämna något i stil med " Jag budar på flera kort och köper det som säljs först" som ett flertalet andra användare gjort när de budat på flera kort samtidigt.

Sen ifrågasätter jag precis vad jag vill.
Citat från spydig Sweclockare 2020 "Sköt du ditt så sköter jag mitt"

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minisulan:

Självklart vill jag väl att kortet säljs till mig, vore väl rätt dumt att buda annars.
Ja det är ett bra bud då mer eller mindre ALLA 2080Ti de senaste veckorna gått för 5-5500.
Buden kommer med största sannolikhet bli lägre efter 3080 släppts.

Om en person budar på flera kort samtidigt kanske det kan vara bra att nämna något i stil med " Jag budar på flera kort och köper det som säljs först" som ett flertalet andra användare gjort när de budat på flera kort samtidigt.

Sen ifrågasätter jag precis vad jag vill.
Citat från spydig Sweclockare 2020 "Sköt du ditt så sköter jag mitt"

Ditt bud är till och med ett väldigt bra bud enligt dig. Jag tycker du kan låta säljaren få avgöra vad han vill sälja sitt kort för utan att försöka påverka på olika sätt.

Jag hade faktiskt tänkt köpa mer än ett kort så det citatet stämmer inte in på mig.

Nöjer mig såhär i den här diskussionen. Jag förstår hur du ser på det och kan hålla med att jag var lite spydig i mitt svar.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

5300kr + hämtning för GPU. (Jag antar att hämtning prioriteras före att skicka).

Mvh/

Permalänk

@bobish: stämmer att jag prioriterar hämtning före.

Dock vill jag helst sälja hela datorn i ett svep.
Men jag noterar ditt bud.

Permalänk
Medlem

Tjena, kan hämta den för 13.000.