Permalänk

värt att köpa nytt moderkort

Är det värt o köpa ett b550 eller ett x570 moderkort eller ska jag ha kvar mitt Gigabyte X370 GA-AX370-Gaming 5. AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz 36MB har denna cpu. Vad hade ni gjort?

budget är ca 2000-2500kr.

Permalänk
Medlem

Vad skulle du vinna på att köpa nytt moderkort bara?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Finns det något problem med nuvarande moderkort?

En anledning som jag kommer på är om man vill ha Ryzen 4000, men annars hade jag väntat till processorn inte orka med längre.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Okej. tänkte mest att ramminnen inte går att oc mer en 3200mhz samt en till m.2 plats hade varit fint. Men då väntar jag istället. Tack så mkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Okej. tänkte mest att ramminnen inte går att oc mer en 3200mhz samt en till m.2 plats hade varit fint. Men då väntar jag istället. Tack så mkt

Är du säker på att det beror på moderkortet? Minneskontrollen sitter i processorn och jag skulle tro att det är osannolikt att moderkortet sätter stopp redan vid 3200 MHz. Planerar du att uppgradera till Zen 3 som @Vzano säger så kan det ju vara idé eftersom stöd för X370 inte verkar bli av. Knappast värt det bara för ev. högre minnes-OC och en extra M.2-plats i min värld i alla fall, men det är ju helt upp till dig hur du värderar det.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk

@fragande: nä precis. När ja testade senaste med och högre en 3200mhz då funkade det inte iaf.

Men ska inte byta tror jag.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@trebrecks: Vad har du för ram? Det är ju inte säkert att de kan överklockas högre (stabilt) oavsett moderkort

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk