Träningsklockorna tips på köp.

Permalänk

Träningsklockorna tips på köp.

Hallå är på jakt efter en träningsklocka!
Tränar en del och jobbar i tuff miljö ex verkstad. Jag har alltid varit nyfiken på hur många steg jag tar, hjärtfrekvens, brända kalorier, sömn osv.

Lite krav jag har är:
Det ska gå att synka med Google fit
Och kunna logga styrketräning. - kanske är standard på alla klockor?

Budget: Helst under 5000:-

Permalänk

Jag köpte en Garmin vivoactive 4s, inte helt hundra på hur den registrerar styrketräning för jag springer/cyklar/golfar mest. Har dock kört ett par andingsövningar på den, och genom en tredje app Health Sync så synkar den fint med Google Fit. Letade överallt efter företag/märken/specifika telefoner som synkade med Fit men tredje part verkar just nu som om det är det enda sättet om man inte köper in FitBit (som Google köpte härförleden). Läste många forumtrådar att det inte ens ligger på horisonten att synka direkt eftersom det innebär blottning av rådata, och som bekant är det guld värt numera. Jag är dock super nöjd. Valde mellan denna och en Fenix, kanske funkar på en budget under 5000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bimboankan:

Hallå är på jakt efter en träningsklocka!
Tränar en del och jobbar i tuff miljö ex verkstad. Jag har alltid varit nyfiken på hur många steg jag tar, hjärtfrekvens, brända kalorier, sömn osv.

Lite krav jag har är:
Det ska gå att synka med Google fit
Och kunna logga styrketräning. - kanske är standard på alla klockor?

Budget: Helst under 5000:-

Har haft Fenix 5 Sapphire och har nu Fenix 5 plus sapphire titanium, och rekommenderar Fenix serien alla dagar i veckan.
Du ska definitivt ha starkare glas för att undvika att repa glaset varje gång du kommer åt någonting.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE