Permalänk
Skrivet av Halldin:

vorpX ( https://www.vorpx.com och https://www.sweclockers.com/forum/trad/1598346-vorpx) har stöd för RDR2, men förvänta dig inte mycket mer än att kunna köra spelet på en stor 3D-skärm och prestandakraven lär vara ganska höga med tanke på hur tungdrivet det är på en vanlig skärm.

I övrigt är det som sagt Virtual Desktop du behöver, köp det i Quest store (inte Rift store och inte på Steam), patcha det sedan via SideQuest.

Jag förstår att icke vr spel mest blir en stor skärm. Men går det att köra vr spel med virtual desktop alltså blir det som link kabeln fast trådlöst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban221:

Jag förstår att icke vr spel mest blir en stor skärm. Men går det att köra vr spel med virtual desktop alltså blir det som link kabeln fast trådlöst?

Ja att köra VR spel från PC med virtual desktop blir som att spela riktiga VR spel på PC fast trådlöst, dvs precis som vanligt
(Som Link fast trådlöst)

Du måste dock se till att använda den patchade versionen av virtual desktop från SideQuest och inte den direkt från Quest store .

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Det börjar trilla in en del nya rykten. Enligt bland annat Nikkei och UploadVR så har Facebook/Oculus beställt 2 miljoner enheter av ett nytt headset som ska börja tillverkas i slutet av juli. Troligtvis handlar det om Del Mar, som troligen är en uppföljare till Quest. Det handlar antagligen inte om en Quest 2, utan det verkar mera som en uppdatering på samma plattform.

Ryktena pratar om följande ändringar:

- Lättare (ca 15-20%), mindre och bekvämare utformning
- Högre refresh rate (antagligen 90Hz)
- Nya kontroller, med bland annat bättre fingerspårning
- Högre FOV på trackingkamerorna

Plus lite annat som kanske är mindre sannolikt, som uppdaterad SoC, bättre wifi (kräver ny SoC), högre FoV i headsetet, möjlighet till 120Hz via PC och så vidare.

Om det skulle komma en ny SoC blir jag rätt taggad i alla fall. Bättre komfort, förbättringar i kontrollerna och snabbare avkodning, wifi och refresh rate skulle innebära förbättringar på praktiskt taget alla områden som jag hoppas på....

Frågan är då bara om det är en bra idé att sälja sitt headset just nu. Lokalt går de åt rätt snabbt, och till bra priser. Jag har spelat de flesta spel som jag är intresserad av just nu, och kunde tänka mig att köra mest pannkaksspel i några månader (Red Dead Redemption 2, Cyberpunk 2077 och Crusader Kings 3 lär hålla mig upptagen till slutet av året) tills att ett nytt headset kommer ut...

Enligt rykten så kommer headsetet att presenteras på Oculus Connect 7 i höst (oktober?) för att sen gå ut till försäljning lagom till julen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

@Sando

Jag är också lite kluven, men frågan är om det är tillräckligt stor skillnad mot en FrankenQuest. Tror inte vi får formfaktorn i thumbnailen till bilden ovan, det är Half Dome 3 som har platta pannkakslinser vilket inte lär vara redo för konsumenter. Man kan ju hoppa över detta mellansteg och istället köra på en äkta Quest 2 om några år.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog "uppdatera" om det kommer en "ny" Quest.
Då blir det antagligen att man säljer den man har men jag kommer vänta tills vi får riktig info innan jag bestämmer mig.
Som @Sando säger är det imo bra "uppgraderingar" på dom områden man nu känner skulle vara bra att uppgradera

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

@Sando

Jag är också lite kluven, men frågan är om det är tillräckligt stor skillnad mot en FrankenQuest. Tror inte vi får formfaktorn i thumbnailen till bilden ovan, det är Half Dome 3 som har platta pannkakslinser vilket inte lär vara redo för konsumenter. Man kan ju hoppa över detta mellansteg och istället köra på en äkta Quest 2 om några år.

Det är inte vidare lätt att veta...

Jag tror att jag avvaktar lite i alla fall. Den "killer feature" jag gärna skulle se är en uppdatering till Snapdragon 855. Jag tror att 865 är för dyr fortfarande, och 845 är inte en tillräcklig uppgradering. Med 855 skulle Del Mar få Wifi 6, vilket skulle höja bandbredden och sänka latenserna med runt 10-15ms. Kombinerat med snabbare dekomprimering skulle det här kunna innebära att vi får en officiell lösning från Oculus från trådlös PCVR.

Sen är frågan hur länge det tar innan Quest 2 kommer. Enligt uppskattningar så har det sålts runt 750k-1m exemplar av Quest sen launch, så typ 14 månader. Om Oculus nu har beställt två miljoner av Del Mar så skulle man ju förvänta sig att det skulle räcka till för åtminstone 2 år, om inte mer. Jag skulle i så fall inte förvänta mig att Quest 2 släpps förrän julen 2022, åtminstone.

Om de här ryktena då stämmer alltså...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

@sando @halldin Hemma här hoppas vi att Oculus och Sony kramas och gör ett nytt Quest PS5 kompatibelt, för Sony lär ju inte skrota sitt PSVR nu när VR börjar ta fart, drömmar men det vore nice om det kunde vara så, redan lagt undan till nytt Xbox och PS 😂

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

@sando @halldin Hemma här hoppas vi att Oculus och Sony kramas och gör ett nytt Quest PS5 kompatibelt, för Sony lär ju inte skrota sitt PSVR nu när VR börjar ta fart, drömmar men det vore nice om det kunde vara så, redan lagt undan till nytt Xbox och PS 😂

Ur konsumentsynvinkel skulle det ju va riktigt trevligt, men eftersom Sony redan har en egen produkt och stor kontroll över den marknaden tror jag inte att det är sannolikt. Konsolltillverkare gör ju ingen eller extremt liten vinst på själva hårdvaran, så Sony vill nog ha största möjliga kontroll på var spelen köps. Oculus igen har ju ett intresse av att bli en stor plattform inom VR och framtida sociala medier på de plattformerna, så deras intressen går lite stick i stäv. Då är det lättare för Sony att kopiera andra headset med en konservativ och kostnadseffektiv lösning för att sälja så mycket som möjligt, för att i sin tur maximera licensavgifter.

Om någon skulle samarbeta med Oculus tror jag att det vore Microsoft. De har ingen befintlig VR-lösning till Xbox, och har varit lite öppnare i sina plattformer. Genom ett samarbete kunde de också få till en snabb fördel över Sony, om det då tar ett år eller två innan PSVR2 kommer.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av Sando:

Ur konsumentsynvinkel skulle det ju va riktigt trevligt, men eftersom Sony redan har en egen produkt och stor kontroll över den marknaden tror jag inte att det är sannolikt. Konsolltillverkare gör ju ingen eller extremt liten vinst på själva hårdvaran, så Sony vill nog ha största möjliga kontroll på var spelen köps. Oculus igen har ju ett intresse av att bli en stor plattform inom VR och framtida sociala medier på de plattformerna, så deras intressen går lite stick i stäv. Då är det lättare för Sony att kopiera andra headset med en konservativ och kostnadseffektiv lösning för att sälja så mycket som möjligt, för att i sin tur maximera licensavgifter.

Om någon skulle samarbeta med Oculus tror jag att det vore Microsoft. De har ingen befintlig VR-lösning till Xbox, och har varit lite öppnare i sina plattformer. Genom ett samarbete kunde de också få till en snabb fördel över Sony, om det då tar ett år eller två innan PSVR2 kommer.

Vetefan om Microsoft hänger på, dom ligger ju efter som fan, det är väl inte många som har deras mixed reality set.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Vetefan om Microsoft hänger på, dom ligger ju efter som fan, det är väl inte många som har deras mixed reality set.

Första gen mixed reality headsets har många slutats tillverkas.
Vet inte vilka som fortfarande är aktuella förutom kommande hp reverb g2.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Vetefan om Microsoft hänger på, dom ligger ju efter som fan, det är väl inte många som har deras mixed reality set.

Tja, inte är de ju egentligen så långt efter. Deras headset var ju rätt så populära som billiga alternativ, speciellt då man kunde hitta Lenovo Explorer och andra för typ 150 dollar som billigast. De var ju ändå på många sätt bättre eller likvärdiga med Oculus Rift CV1.

Bara de skulle släppa några uppdateringar så skulle det nog vara helt okej. Vi behöver ändå konkurrens, och de som finns just nu räcker inte till.

Skrivet av Molotov:

Första gen mixed reality headsets har många slutats tillverkas.
Vet inte vilka som fortfarande är aktuella förutom kommande hp reverb g2.

Det är väl ganska långt Reverb G2 som fortfarande tillverkas. Samsung Odyssey+ verkar också ha slutat tillverkas nu.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av adfactory:

Beställt detta https://www.aliexpress.com/item/4000777967197.html? efter att grabben tycker det blir lite tungt, återkommer med review om 22-38 dagar

Legat i 10 dagar hos Aliexpress och "väntat" på payment, paypal betalt, pengarna skickade samtidigt som beställning... mailade säljaren och sa att jag skulle cancellera inom 24 timmar om dom inte fick tummen ur. 2 timmar senare, konfirmerad och på väg till shipping....

så vi får lägga på 10 dagar till dom 22-38 dagarna...

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

V19 släppt:

Citat:

Friends
Find your Friends

We’ve made it easier for you to find your Facebook friends and connect with them in VR. If you’ve logged in with Facebook on Oculus, you have the option to choose whether people can find you by your Facebook name.

Only the audience you choose in your privacy settings will be able to find you by Facebook name.
The options for this setting are: anyone, friends only, or only me
Your Facebook name privacy setting will default to the option you previously chose for your “Oculus real name,” but you can adjust this setting at any time.
For new users, this setting will default to friends only.
Invite your friends

You can now invite your friends to join you in-VR, even if they aren’t currently using their headset.

To invite your friends to join you in-VR, launch an app, pause it, and select Invite.
Select Invite again if you want to change the invite or send it to new people.
Once you leave the app the invitation will expire.
Parties
Public Parties

We’re introducing Public Parties to Oculus Quest.
A public party is a voice over IP (VOIP) call that can be discovered by people outside of your Oculus friends list. Public parties allow you to explore experiences or play games with people you haven’t met before in-VR.
Public parties can support up to 8 people at a time.
You can access public parties by selecting Play with Others from your home feed.
Learn more about public parties and how they work.
Travel Together

Travel Together allows people in a party to travel to an app, and arrive at the same location within the app, together.
Apps that support the Travel Together feature will show up under the Play with Others section of your home feed.
Travel Together is available for both public and private parties.
Learn more about how to use Travel Together with your party.
Party Size

Now both public and private parties will be able to support up to 8 people.
Please note, some apps have their own party size limits that are less than 8.
Reporting
We’ve made the following improvements to our reporting flow:

Improved clarity of messaging
Made it easier to attach video to reports
Added functionality to review media before moving forward with the report.
Added the ability to block the person you’re reporting directly from the reporting flow.
Block List
We’ve added the ability to easily view and modify the list of users that you’ve blocked on Oculus.

To access your block list select Settings > Device > Privacy
Controllers
See hands interact with controllers

When you’re using your Touch controllers with your Oculus Quest, you’ll now see a visual representation of your hands interacting with the controllers.

Take a photo with your controller

You can now take a photo in-VR using your touch controller. To do this, press and hold the Oculus button (0) and then press a trigger. Your photos will appear in the camera roll.

Keyboard
Japanese Keyboard Layout

We’ve added a Japanese keyboard option to the Oculus Keyboard.

You can change the language of your Oculus Keyboard by selecting the (insert globe icon thingy) key.
In-app Keyboard

We’ve enabled app developers to use the Oculus keyboard within their apps for text entry.

Please note, this feature is dependent on developers to implement it into their apps.
Fixes
Fixed a bug causing apps listed under “unknown sources” not to appear.
Fixed a bug where some app thumbnails were showing incorrect dates.
Fixed a bug that caused the back button in the Oculus store to not function after quitting the app.
Fixed a bug that caused the floor boundary for some Stationary Guardians to remain visible.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Såg inte så bra ut på bilden men det var ingen riktig bild på ett headset en fake bild

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Såg inte så bra ut på bilden men det var ingen riktig bild på ett headset en fake bild

Källa? Personen som läckte har haft rätt förr i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Källa? Personen som läckte har haft rätt förr i alla fall.

Nej jag menade bara att man ser att det är en konceptbild om man zoomar in, speciellt på den övre kameran som ser inklistrad ut.
Kan mycket väl representera den färdiga produkten.
Gillar inte att man inte ser nån ipd justerade på bilden.

Nåja efter att ha läst artikeln på UploadVR och tittat lite mer så är det spännande när man får höra nått officiellt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Ja, vad det verkar lär vi får veta på OC7 i september. Skulle ju till exempel kunna vara en budgetvariant för att ersätta Go, men antagligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ja, vad det verkar lär vi får veta på OC7 i september. Skulle ju till exempel kunna vara en budgetvariant för att ersätta Go, men antagligen inte.

Jag tycker den där bilden ser ut som en budget version, samtidigt vet jag inte hur mycket man egentligen hade kunnat prispressa då man tar bort justerbar ipd och sätter dit en sämre headstrap..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag tycker den där bilden ser ut som en budget version, samtidigt vet jag inte hur mycket man egentligen hade kunnat prispressa då man tar bort justerbar ipd och sätter dit en sämre headstrap..

Är den nödvändigtvis sämre? Om det är ett skruvhjul bak (svårt att avgöra) så är det en enkel, symmetrisk inställning av båda sidorna samtidigt som man bara behöver bry sig om top strapen. På Quest är det tre kardborreremsor att fäppla med. Om den sen är skönare att ha på sig ihop med lägre vikt behöver det inte vara helt tokigt.

Fortsatt 4st kameror talar möjligtvis emot nytt chipset förresten, då till exempel efterföljaren Snapdragon 845 har stöd för upp till 7st kameror. Däremot är ju positionerna annorlunda, så kamerornas FOV kan säkert skilja en del.

Så sammanfattningsvis:

1) Lättare headstrap
2) Lättare headset
3) Eventuellt ingen IPD-justering = sannolikt en enda skärm som på Go och Rift S
4) Helt i plast, ingen textil
5) Eventuellt samma processor som Quest
6) Troligen uppdaterade kontroller
7) Eventuellt högre uppdateringsfrekvens, i alla fall över Link

Om dessa punkter stämmer lutar det ju lite åt en prispressare, en Quest Lite? En möjlig fördel med det är att få in ännu fler i VR och att det inte gör nuvarande Questägare sneda för att deras 1 år gamla headset är utdaterat.

Eller så stämmer inte bilden alls...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Är den nödvändigtvis sämre? Om det är ett skruvhjul bak (svårt att avgöra) så är det en enkel, symmetrisk inställning av båda sidorna samtidigt som man bara behöver bry sig om top strapen. På Quest är det tre kardborreremsor att fäppla med. Om den sen är skönare att ha på sig ihop med lägre vikt behöver det inte vara helt tokigt.

Fortsatt 4st kameror talar möjligtvis emot nytt chipset förresten, då till exempel efterföljaren Snapdragon 845 har stöd för upp till 7st kameror. Däremot är ju positionerna annorlunda, så kamerornas FOV kan säkert skilja en del.

Så sammanfattningsvis:

1) Lättare headstrap
2) Lättare headset
3) Eventuellt ingen IPD-justering = sannolikt en enda skärm som på Go och Rift S
4) Helt i plast, ingen textil
5) Eventuellt samma processor som Quest
6) Troligen uppdaterade kontroller
7) Eventuellt högre uppdateringsfrekvens, i alla fall över Link

Om dessa punkter stämmer lutar det ju lite åt en prispressare, en Quest Lite? En möjlig fördel med det är att få in ännu fler i VR och att det inte gör nuvarande Questägare sneda för att deras 1 år gamla headset är utdaterat.

Eller så stämmer inte bilden alls...

Jag hade tänkt "uppgradera" men finns det ingen ipd justering så vet jag inte.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kanske lite OffT men jag testar ändå. När jag spelar Beat Saber så händer det att vänstra sabeln flyger i väg precis som den gör i början av videon den högra har gjort det någon gång men inte lika ofta som den vänstra. Detta händer bara när det är snabba låtar.

Säg gärna till ifall jag ska skapa en egen tråd istället.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Kanske lite OffT men jag testar ändå. När jag spelar Beat Saber så händer det att vänstra sabeln flyger i väg precis som den gör i början av videon den högra har gjort det någon gång men inte lika ofta som den vänstra. Detta händer bara när det är snabba låtar.

Kan nog vara batteriet som tappar kontakt när du svingar hårt, testa ett annat batteri eller sätt gummiband runt batteriet så att det inte rör på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Kanske lite OffT men jag testar ändå. När jag spelar Beat Saber så händer det att vänstra sabeln flyger i väg precis som den gör i början av videon den högra har gjort det någon gång men inte lika ofta som den vänstra. Detta händer bara när det är snabba låtar.

https://youtu.be/BIqPv1WtldE

Säg gärna till ifall jag ska skapa en egen tråd istället.

Hände mig med i samband med att batteriet tog slut.
Har aldrig hänt med fräscha batterier, kan du ev ha nå glapp i kontrollerna?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Kanske lite OffT men jag testar ändå. När jag spelar Beat Saber så händer det att vänstra sabeln flyger i väg precis som den gör i början av videon den högra har gjort det någon gång men inte lika ofta som den vänstra. Detta händer bara när det är snabba låtar.

https://youtu.be/BIqPv1WtldE

Säg gärna till ifall jag ska skapa en egen tråd istället.

Hände enstaka gånger innan jag skaffade IKEA Ladda, som sitter bättre.

Permalänk
Medlem

Ett tips för de som behöver en bra motvikt är att ta en gammal strömkabel till ett datornätagg och linda så att det blir en ände åt varje håll, dra eventuellt även några varv runt mitten så att det blir som en avdelare för att kunna ha två punkter att fästa på. Lägg därefter kabeln i en glasögonpåse, strumpa eller liknande och surra fast bak på huvudremmen med lämpliga straps eller remmar som inte skaver sönder gummit.

Permalänk
Medlem

In Death: Unchained släppt i Quest store och får bra betyg. Rogue-lite.

Tetris Effect ska få en multiplayerexpansion, kommer även till Quest nästa år.

Permalänk
Medlem

Suck, ska man inte kunna köpa Quest-2 heller nu pga deras borttag av ipd slider (har låg ipd runt 58-59). Sålde min Rift innan det blev känt att ipd slidern var borta på Rift-S :/

OT, kan man använda Oculus Home med andra headsets än Oculus egna? Har många spel där som jag skulle vilja slippa köpa om.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Suck, ska man inte kunna köpa Quest-2 heller nu pga deras borttag av ipd slider (har låg ipd runt 58-59). Sålde min Rift innan det blev känt att ipd slidern var borta på Rift-S :/

OT, kan man använda Oculus Home med andra headsets än Oculus egna? Har många spel där som jag skulle vilja slippa köpa om.

Du kan använda dig av Revive för att spela Oculus-spel på Vive, Index eller WMR.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Suck, ska man inte kunna köpa Quest-2 heller nu pga deras borttag av ipd slider (har låg ipd runt 58-59). Sålde min Rift innan det blev känt att ipd slidern var borta på Rift-S :/

OT, kan man använda Oculus Home med andra headsets än Oculus egna? Har många spel där som jag skulle vilja slippa köpa om.

Ingen idé att ta ut något i förskott. IPD-slidern skulle kunna vara flyttad, eller så är sweet spot större så att fler kan ha den på sig utan mekanisk justering, eller så blir detta en budgetvariant av Quest, eller så är bilden fejk, etc.

En äkta Quest 2 förväntar jag mig mer bli i stil med Half Dome 3 som visades tidigare i tråden.