Permalänk
Medlem

Samsung 172T / 172W

Jag går i köpar tankar på någon av dessa skärmar. har läst många recesioner och kommit fram till att dessa är mycktet bra skärmar. men nu tänkte jag höra med er som äger en sådan eller har arbetat med en sån, har ni stött på nå problem eller stört er på andra grejer med dem. samt vilken ni rekomenderar av dessa två

Permalänk
Medlem

Samsung172T är väl bättre på vis hål, bättre kontrast, och snabbare responstid,
jag skulle köra på en !72T, har en 171P, vilket är likväldigt som 172T

Visa signatur

------------

Permalänk

.

är skärmen bra för fps(first person shooter) spel?? ghostar den?

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Avstängd

Samsung 172T / 172W

Själv har jag haft en Samsung 172t ( DVI på ett ATI 8500 ) sedan nyår, Tycker att den fungerar utmärkt. Spelar mycket BF 1942, inga problem alls.

Visst kanske bilden kan bli aningen suddig i extremt snabba vändningar i spel och det kan bli problem med färgerna om man scrollar mycket snabbt på en websida men sammantaget tycker jag att det har känns helt rätt att gå över till TFT ( åtminstonde 172t ), problemen låter mycket större än vad dom är!.
En trevlig bonus är att i princip alla som ser skärmen påtalar hur snygg den är!

Om du har möjlighet kan då gå till Mycom i PUB huset på Drottninggatan i Sthlm. De hade åtminstonde tidigare en Samsungskärmen som stod uppställd. Det bästa är ju att prova själv.

__________________

Visa signatur

Any time baby!

Permalänk
Medlem

Jaha då lutar det mot en 172T då

Permalänk

Jag läste en recension om 172T på http://www.smartson.se/Default.asp?WCI=wiMain&TestId=1590 och den verkar helt klart intressant. Men sedan såg jag att prisskilnaden uppåt mot 191T är rätt liten (6845:- för 19" vs 6458:- för 17")
Har 191T lika bra bildkvalitet som 172T?
Vilken av skärmarna skulle ni recka om man sysslar mycket med grafik (både 2d och 3d) samt spelar ibland?
Är föresten alla TFT-skärmar ungefär lika bra för ögonen, det är främst pga ögon och strålning som jag vill byta upp mig från crt till tft.

Mvh Lukas

Visa signatur

Core2duo E6600, Radeon 5770, 2 gb ram, 2*500 gb hdd + 30 gb ssd, 19" hp L1925, Aureon 7.1, Noise Control låda, jailbreakad iPhone 3g, Excito Bubba|2

Permalänk
Hedersmedlem

Kom ihåg att 172w har lägre upplösning "på höjden", BARA 1280x768. Detta faktum kan ha vissa effekter i spel och för den som jobbar mest "desktop" så blir det att bläddra mer. För övrigt är den nog identiskt med 172T.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en 191T och är jäkligt nöjd. Okej, den "blöder" lite i färgerna vid extremt snabba rörelser, men det är den bästa TFT som jag har sett... Möjligtvis så är NEC Multisync 2010 bättre... Dessutom så är dom snygga och behagliga att titta på...

Visa signatur

Workstation: Abit AN7, Barton2500+@3200+ 1024mb, 5*120gb raid5, 2*(2*200gb raid0) 2*36,7gb WD raptor raid0 (system)Radeon 9800PRO Samsung 19,1" TFT

Permalänk
Medlem

Jag har en 172 T funkar fint när den stått på ett tag.
Men när jag stänger av skärmen (har datorn igång) så är den skit suddig, ca efter en timme så blir den normal igen är detta normalt eller har jag fått ett måndags ex ??