Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Okej jag tar det från början.

Fredagen den 12:e juni opererade jag bort en inre hemorrojd.
Jag fick 3 olika mediciner utskrivna. Vilket jag gick till apoteket för att hämta ut direkt efter operationen.
Väl där så finns inte en av medicinerna på lager och jag får vänta tills på måndagen för att köpa den (Salva som ska lindra smärta).

På lördagen när jag vaknar så har jag ont, men inte så ont att jag inte kan röra på mig. Så här lever jag fram till på tidig måndag morgon då magen hoppar igång och jag måste bajsa. Den smärtan som uppstår är bortom denna värld. På grund av att jag har varit förstoppad och käkat laxerande medel så kommer allt som en bomb. Även fast jag precis har tagit två smärtstillande tabletter tidigare så gör det så ont så jag ringer 1177 och frågar vad jag ska göra. Där får jag rekommendationen att ringa 112 istället på grund av hur jag låter.

Jag ringer 112 och talar om vad som har hänt, de säger att en ambulans skickas så fort det finns en ledig.
Efter en halvtimme så ringer en dam och frågar hur jag känner mig och om jag fortfarande behöver en ambulans.
Jag känner att smärtan har avtagit så pass mycket att en ambulans inte är nödvändigt just nu.

Jag tar mig igenom resten av dagen helt utslagen på soffan.

Sen kommer tisdagen och tarmen skriker igen.
Då känner jag att, får jag inte en spruta upp i röven med något smärtstillande så dör jag.

Jag slänger mig på telefonen igen och ringer 112 och ber om en ambulans igen då jag verkligen inte vill ha denna smärta igen.

Ambulansen kommer och jag ber om att få morfin eller liknande på plats så jag kan bajsa för jag måste bajsa precis just då.
Nej det går inte, vi måste åka in till akuten så att jag kan få hjälp där istället. Aja jag följer väl med då i förhoppningen att jag ska kunna skita när jag kommer fram.

Väl framme blir jag lagd på en brits i 3 timmar innan det kommer en sköterska. Klämmer lite på magen och kollar så jag inte har en infektion i röven.

Får rekommendationen att sluta ta mina mediciner och bara ta vanlig Alvedon istället för att inte bli förstoppad.

Så jag går därifrån och åker hem för att sätta mig och tömma tarmen.

Självklart får jag samma smärta som dagen innan. Så jag ringer läkaren som gjorde operationen och bad om starkare mediciner.

Jag fick någon annan medicin utskriven men jag märker ingen skillnad i styrka från mina första tabletter.

Nu idag tio dagar senare så gör det fortfarande ont att gå på toa, men inte lika mycket som för en vecka sedan.

Om jag någonsin ska göra detta igen, då ska jag be om mycket starkare mediciner. Helst så starka att jag blir helt drogad.

Tackar.
Kan va i samma sits men härdar nog som det är idag då. *gulp*

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Ett ord: Parterapi

Låter som att hon kanske är deprimerad eller att hon inte vet vad som är fel. Då kan det vara bra att prata med ett proffs.

Skrivet av stenharl:

Har hon alltid varit så = det är så hon är.
Har hon blivit så = problem, gå till en parterapeut.

Skrivet av Quorthon:

Ett tips är att reda ut det innan ni skaffar barn. Många gör det misstaget att de skaffar barn och tror att det löser saker och ting, men det är snarare tvärtom - i ett halvdåligt förhållande vill säga. Med hus och barn, så blir det många fler krav, mer ansvar osv. Funkar det inte då med samliv i sovrummet, så är det ganska stor risk att det går åt pipan.

Tackar för tipsen. Har föreslagit parterapi, men det har inte varit intressant.
Verkar inte som någon depression, enligt det hon berättat.

Hur ska jag/vi försöka lösa detta?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Tackar för tipsen. Har föreslagit parterapi, men det har inte varit intressant.
Verkar inte som någon depression, enligt det hon berättat.

Hur ska jag/vi försöka lösa detta?

//C

Gå själv i terapi och ta hand om dig själv? Du hjälper dig själv och får ett mer rikt liv som kommer lösa det mesta.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Juus1:

Tackar för tipsen. Har föreslagit parterapi, men det har inte varit intressant.
Verkar inte som någon depression, enligt det hon berättat.

Hur ska jag/vi försöka lösa detta?

//C

Om du vill ändra detta så måste du få veta varför hon inte vill ändra det. Om hon inte vill gå i terapi så måste ni uppenbarligen ändra något annat, t.ex. gå kama sutra-kurs eller på något annat vis ändra vad ni gör i sovrummet.
Det är ett stort problem när man inte kan prata om sex.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snorlena:

Okej jag tar det från början.

Fredagen den 12:e juni opererade jag bort en inre hemorrojd.
Jag fick 3 olika mediciner utskrivna. Vilket jag gick till apoteket för att hämta ut direkt efter operationen.
Väl där så finns inte en av medicinerna på lager och jag får vänta tills på måndagen för att köpa den (Salva som ska lindra smärta).

På lördagen när jag vaknar så har jag ont, men inte så ont att jag inte kan röra på mig. Så här lever jag fram till på tidig måndag morgon då magen hoppar igång och jag måste bajsa. Den smärtan som uppstår är bortom denna värld. På grund av att jag har varit förstoppad och käkat laxerande medel så kommer allt som en bomb. Även fast jag precis har tagit två smärtstillande tabletter tidigare så gör det så ont så jag ringer 1177 och frågar vad jag ska göra. Där får jag rekommendationen att ringa 112 istället på grund av hur jag låter.

Jag ringer 112 och talar om vad som har hänt, de säger att en ambulans skickas så fort det finns en ledig.
Efter en halvtimme så ringer en dam och frågar hur jag känner mig och om jag fortfarande behöver en ambulans.
Jag känner att smärtan har avtagit så pass mycket att en ambulans inte är nödvändigt just nu.

Jag tar mig igenom resten av dagen helt utslagen på soffan.

Sen kommer tisdagen och tarmen skriker igen.
Då känner jag att, får jag inte en spruta upp i röven med något smärtstillande så dör jag.

Jag slänger mig på telefonen igen och ringer 112 och ber om en ambulans igen då jag verkligen inte vill ha denna smärta igen.

Ambulansen kommer och jag ber om att få morfin eller liknande på plats så jag kan bajsa för jag måste bajsa precis just då.
Nej det går inte, vi måste åka in till akuten så att jag kan få hjälp där istället. Aja jag följer väl med då i förhoppningen att jag ska kunna skita när jag kommer fram.

Väl framme blir jag lagd på en brits i 3 timmar innan det kommer en sköterska. Klämmer lite på magen och kollar så jag inte har en infektion i röven.

Får rekommendationen att sluta ta mina mediciner och bara ta vanlig Alvedon istället för att inte bli förstoppad.

Så jag går därifrån och åker hem för att sätta mig och tömma tarmen.

Självklart får jag samma smärta som dagen innan. Så jag ringer läkaren som gjorde operationen och bad om starkare mediciner.

Jag fick någon annan medicin utskriven men jag märker ingen skillnad i styrka från mina första tabletter.

Nu idag tio dagar senare så gör det fortfarande ont att gå på toa, men inte lika mycket som för en vecka sedan.

Om jag någonsin ska göra detta igen, då ska jag be om mycket starkare mediciner. Helst så starka att jag blir helt drogad.

Har du fått, eller ber om, opioidliknande smärtstillande kan de lika gärna vara en del av problemet. Förstoppning är, om inte den vanligaste, så en av de vanligaste biverkningarna av dessa. Hårdare avföring gör ondare, speciellt om du har ett nyopererat sår i tarmen. Du verkar inte ha reflekterat över varför du fick rådet att

Skrivet av Snorlena:

sluta ta mina mediciner och bara ta vanlig Alvedon istället för att inte bli förstoppad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Har du fått, eller ber om, opioidliknande smärtstillande kan de lika gärna vara en del av problemet. Förstoppning är, om inte den vanligaste, så en av de vanligaste biverkningarna av dessa. Hårdare avföring gör ondare, speciellt om du har ett nyopererat sår i tarmen. Du verkar inte ha reflekterat över varför du fick rådet att

Ok hobbyläkare eller?
Jag tar tillräckligt med laxerande preparat för att inte ha hård avföring, men det gör ju ont i vilket fall som helst.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snorlena:

Ok hobbyläkare eller?
Jag tar tillräckligt med laxerande preparat för att inte ha hård avföring, men det gör ju ont i vilket fall som helst.

Det är intressant ändå att du, utan att veta något om mig eller vad jag har för utbildning, kallar mig för hobbyläkare när det är du som ringer direkt till läkaren och ber att få saker utskrivna för att det är det du har fått för dig skulle vara det enda alternativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Det är intressant ändå att du, utan att veta något om mig eller vad jag har för utbildning, kallar mig för hobbyläkare när det är du som ringer direkt till läkaren och ber att få saker utskrivna för att du har fått för dig att det vore det bästa för dig.

Så klart jag ringer och ber om starkare mediciner när den första medicinen inte ger mig tillräcklig smärtlindring.
Men det här är ju svensk sjukvård i ett nötskal. Skicka hem alla patienter med en karta Alvedon så blir det bra sen.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Avstängd

SMÅTT IRRITERAD: Jag börjar fundera varför det av 5 av 7 gånger blir fördröjningar från min spanska kund som i sin tur har någon slutkund som jag översätter engelska -> svenska nyhetsartiklar åt. Denna slutkund skall göra "audits" på mina översättningar och sedan betala spanska kunden som sedan ska betala mig. Fattar inte varför jag själv tycks ha svårt att komma åt slutkunden för att kunna få mer betalt men ändå kunna ta lägre betalt än någon mellanhand kommer i vägen.

Mina fördomar mot spanska företag börjar tyvärr växa. För några månader sedan var jag inne på ett svenskt nätforum, och frågade om just detta, vars ämne är att "bo, leva och jobba i Spanien" där det framkom att spanska företag tyvärr verkar vara lite efter när det gäller att betala i tid. Detta gäller även andra europeiska företag som exempelvis Slovakien och Turkiet med.

I värsta fall så tappar jag cirka 10 000 SEK i intäkter denna månad vilket vore tärt minst sagt. Tyvärr saknar jag något juridiskt på skrivet avtal med den spanska kunden så det finns ingen juridisk hjälp jag kan ta del av trots att vi båda är inom EU. Visst, det kanske jag som suger på mitt jobb men då kan jag ju få veta det istället för att det är som nu.

Varför det är tärt är att jag får 10 artiklar varje vecka (2 per vardag) att översätta och nu har jag snart översatt en hel månads till artiklar utan betalt från föregående månad vilket annars brukar komma senast slutet på andra veckan av nästkommande månad. Så betalning för majs artiklar skulle varit betalt senast 15:e juni...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Tackar för tipsen. Har föreslagit parterapi, men det har inte varit intressant.
Verkar inte som någon depression, enligt det hon berättat.

Hur ska jag/vi försöka lösa detta?

//C

Jag känner igen mig så väl i ditt problem.. Satt i samma sits. Kan tyvärr inte trösta dig på det sättet du vill bli tröstad men det är inte hopplöst.

Titta bort ungar, de vuxna pratar.

Satt i samma sits som dig.
Sexet dog ut lite efter 3-4år och man började undra varför.
Man anklagade sig själv för att inte vara attraktiv, bra i sängen etc.
Man frågade sin partner vad som var fel och man fick det klassiska svaret "Jag vet inte".
Man börjar tjata av desperation för man tror att hela förhållandet hänger på att man har sex löpande. Detta hjälper inte utan det slutar med att partnern skuldbelägger sig själv och samlivet blir ännu sämre.

Sen tänkte jag efter...
Sexet är bra (när det inträffar). JÄVLIGT bra till och med.
Vi har det jäkligt bra annars och vi älskar verkligen varandra.
Är det faktiskt ett problem?

Tog ett steg tillbaka angående sexet men fortsatte med all övrig närhet som kramar, kyssar, smeka en axel när man går förbi etc.
Efter ett tag kommer man igång igen, om än inte lika frekvent som när man först blev ett par och höll på 24/7.

Så mitt råd är att slappna av, inte tjata men fortsätta visa kärlek ändå.
Bonustips: Förspel.

Beklagar dålig formulering och struktur. Sitter på mobilen och jobbet men kände att jag var tvungen att svara.

Hoppas att du kan finna viss tröst i inlägget.

Dold text
Permalänk
Medlem

Det går inte längre att spela de spel jag ibland brukar spela på min dator pga att spelen kraschar. CoD MW går inte att spela en hel match utan att spelet kraschar. BFV samma sak går bara att spela en liten stund innan spelet kraschar. Battlefront II kraschar ofta redan i uppstartsskärmen. Har försökt stänga av MSI Afterburner och har nyaste drivrutinerna till grafikkortet. Har även testat med äldre drivrutiner utan framgång. Har reparerat spelen utan framgång. Spelen kraschar heller inte bara ibland utan precis varenda gång man försöker spela. Antingen fryser spelen och slutar fungera eller så stängs de helt plötsligt ner. Testade dock att spela Titanfall 2 för en stund sedan och det kraschade inte.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det går inte längre att spela de spel jag ibland brukar spela på min dator pga att spelen kraschar. CoD MW går inte att spela en hel match utan att spelet kraschar. BFV samma sak går bara att spela en liten stund innan spelet kraschar. Battlefront II kraschar ofta redan i uppstartsskärmen. Har försökt stänga av MSI Afterburner och har nyaste drivrutinerna till grafikkortet. Har även testat med äldre drivrutiner utan framgång. Har reparerat spelen utan framgång. Spelen kraschar heller inte bara ibland utan precis varenda gång man försöker spela. Antingen fryser spelen och slutar fungera eller så stängs de helt plötsligt ner. Testade dock att spela Titanfall 2 för en stund sedan och det kraschade inte.

Trist, kan det vara så att något i datorn blir för varmt nu när det är sommarbölja?
Kanske nån windows update som installerats automagiskt och strular?
CPU:klock som inte står sig i sommarvärmen?
Tagit bort OC på CPUn och testa.
Själv hade jag nog stresstestat olika komponenter var för sig och tittat på tempen.
Om jag inte såg något ovanligt där så hade jag kanske formaterat om datorn med det kan vara lite trist om man har
många installerade spel och program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Trist, kan det vara så att något i datorn blir för varmt nu när det är sommarbölja?
Kanske nån windows update som installerats automagiskt och strular?
CPU:klock som inte står sig i sommarvärmen?
Tagit bort OC på CPUn och testa.
Själv hade jag nog stresstestat olika komponenter var för sig och tittat på tempen.
Om jag inte såg något ovanligt där så hade jag kanske formaterat om datorn med det kan vara lite trist om man har
många installerade spel och program.

Nej varken CPU eller GPU verkar bli för varm. Kollat temperaturerna med MSI Afterburner när jag spelar (de gånger jag inte försökt ha det avstängt). Problemen började även innan sommaren. Också konstigt att jag i så fall kunde spela Titanfall 2 utan krascher. Nu8 har jag försökt reparera datorn med ett program som heter Restoro som jag även använt tidigare. Gick i alla fall att spela en hel match i CoD MW utan krasch efter det men det kan ju ha varit en tillfällighet. I värsta fall tror jag att det i första hand blir att försöka installera om Windows.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nej varken CPU eller GPU verkar bli för varm. Kollat temperaturerna med MSI Afterburner när jag spelar (de gånger jag inte försökt ha det avstängt). Problemen började även innan sommaren. Också konstigt att jag i så fall kunde spela Titanfall 2 utan krascher. Nu8 har jag försökt reparera datorn med ett program som heter Restoro som jag även använt tidigare. Gick i alla fall att spela en hel match i CoD MW utan krasch efter det men det kan ju ha varit en tillfällighet. I värsta fall tror jag att det i första hand blir att försöka installera om Windows.

Känner igen det där, mitt gamla Sapphire R9 Fury Nitro höll på så. Förvisso var det lite konstigt redan när det var nytt, men efter ett tag blev det bara värre. Jag gav mig fan på att det var mjukvarurelaterat, försökte med massa obskyra windowsinställningar osv när drivrutiner och ominstallation av Windows inte hjälpte. Till slut gav jag upp och lämnade in det på garanti, visade sig vara hårdvarufel i gpun.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nej varken CPU eller GPU verkar bli för varm. Kollat temperaturerna med MSI Afterburner när jag spelar (de gånger jag inte försökt ha det avstängt). Problemen började även innan sommaren. Också konstigt att jag i så fall kunde spela Titanfall 2 utan krascher. Nu8 har jag försökt reparera datorn med ett program som heter Restoro som jag även använt tidigare. Gick i alla fall att spela en hel match i CoD MW utan krasch efter det men det kan ju ha varit en tillfällighet. I värsta fall tror jag att det i första hand blir att försöka installera om Windows.

Okej, du kan också prova typ memtest och se om minnena strular. I värsta fall har något pajat men installera om först så håller vi tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Känner igen det där, mitt gamla Sapphire R9 Fury Nitro höll på så. Förvisso var det lite konstigt redan när det var nytt, men efter ett tag blev det bara värre. Jag gav mig fan på att det var mjukvarurelaterat, försökte med massa obskyra windowsinställningar osv när drivrutiner och ominstallation av Windows inte hjälpte. Till slut gav jag upp och lämnade in det på garanti, visade sig vara hårdvarufel i gpun.

Ja det kan det också vara. Får dock inga artefakter. Funderar på om jag ska testa med ett GTX 970 som jag har liggande och se om problemen kvarstår.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Okej, du kan också prova typ memtest och se om minnena strular. I värsta fall har något pajat men installera om först så håller vi tummarna!

Jag har kört memtest utan fel. Det kan ju även vara moderkortet som börjar ge upp. Det är 9 år gammalt. MEn dunderar starkt på att försöka göra en ny helt ren installation av Windows. Det har jag inte gjort sedan jag installerade Windows 7.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Verkar ha löst sig kanske. Håller tummarna. Blåste datorn ren med tryckluft (den var rejält dammig) och kopplade ur HDMI som jag har till tvn från grafikkortet. Efter det har jag kunnat spela både CoD MW och BFV ett bra tag utan krascher när jag testat efteråt. Battlefront II är dock ett kapitel för sig där blir det nog att försöka avinstallera och installera på nytt, reparation hjälpte inte.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Verkar ha löst sig kanske. Håller tummarna. Blåste datorn ren med tryckluft (den var rejält dammig) och kopplade ur HDMI som jag har till tvn från grafikkortet. Efter det har jag kunnat spela både CoD MW och BFV ett bra tag utan krascher när jag testat efteråt. Battlefront II är dock ett kapitel för sig där blir det nog att försöka avinstallera och installera på nytt, reparation hjälpte inte.

Härligt att det löste sig delvis iaf!

Permalänk
Medlem

Lite, lite putt över att ens egendom inte kan få fortsätta vara ens egendom.

Har i två års tid nu haft utemöbler, en fåtölj, en fotpall och ett glasbord, på framsidan av huset där jag bor, där det finns sol hela dagen så man kan sitta och grilla sig lite.

Nu när jag kom hem från min kvällspromenad märker jag att det inte längre står något glasbord där det förut brukade stå ett, så förmodligen har ju någon varit förbi inatt och tyckt att just detta praktfulla glasbord skulle stå bättre på deras altan och helt sonika stulit det.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Föredetting

Guldstjärna till min hyresvärd som firar årets varmaste vecka med att dra igång elementen på full patte. Spelar ingen roll hur man försöker ställa termostaten på elementen heller, det ska visst vara varmare inne än ute.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Guldstjärna till min hyresvärd som firar årets varmaste vecka med att dra igång elementen på full patte. Spelar ingen roll hur man försöker ställa termostaten på elementen heller, det ska visst vara varmare inne än ute.

Det låter ju sinnessjukt!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

15 år på samma företag...
Nu fått en uppsägning.. ja, jag har bra avgångsvederlag och klarar mig en stund.
Men i samma veva med corvid så har jag fått stänga ner min privata verksamhet med.
Sitter och säljer loss it-utrustning för hundatusentals kronor på blocket/tradera etc...
Suger sjukt fett...
svårt att söka jobb i dessa tider....

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Är så trött på rekryteringsfirmor.
Hittade en annons som lät intressant, även om jag är nöjd med mitt nuvarande. Så är jag väldigt nyfiken om något nytt skulle dyka upp som även kan utveckla mig mer inom IT.

Uppdaterade CV't och skickade iväg det. Fick samtal nästa dag och höll ett kort intervju med rekryteringsfirman, fine. Om det inte vore att rekryteringsfirman ville kontakta mina referenser utan att jag har ens varit på intervju eller har fått veta vilket företag det gäller. Det ville hon inte gå in på, då det upplyses först om man går vidare till intervju.

Tackade för mig och sa att jag inte är intresserad att fullfölja processen då jag inte vill besvära mina referenser när jag inte ens har varit på en intervju eller än mindre vet vad det är för företag som det gäller.

Känns som rekryteringsfirmor har blivit värre med tiden.

Permalänk
Medlem

Som befarat blir det att byta bakstötdämpare på bilen.Den på förarsidan är helt slut och bilen känns något ostadig på vägen. Kanske inget att bli sur, ledsen eller galen över då det var helt väntat. Frågan är bara om man ska låta det göras innan eller efter besiktningen nu i september. I övrigt borde bilen bli godkänd men eftersom den sjunger på sista versen (den är 28 år gammal) så är det inte så säkert. I värsta fall så blir domen t.ex. "den här bakbalken är alltför rostig" vilket skulle innebära skrotning.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Härligt att det löste sig delvis iaf!

Har nu kopplat i HDMI till tvn igen och det går fortfarande att spela CoD MW och BFV utan att det kraschar. Så skulle det kunna ha berott på allt damm i datorn att det kraschade tidigare? Verkar så i alla fall.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

15 år på samma företag...
Nu fått en uppsägning.. ja, jag har bra avgångsvederlag och klarar mig en stund.
Men i samma veva med corvid så har jag fått stänga ner min privata verksamhet med.
Sitter och säljer loss it-utrustning för hundatusentals kronor på blocket/tradera etc...
Suger sjukt fett...
svårt att söka jobb i dessa tider....

ja livet suger skit utan jobb, går ju för tusan inte få nåt heller, allt kräver erfarenhet,, man blir bara deppad kolla på alla annonser osv.. såg för nån vecka sen dom sökte efter en diskare på deltid.. jo ok tänkte jag tills jag såg krävs "1-2års erfarenhet" ? hm... trodde alla normala människor kan klara av att diska lite? det gör man väl hemma nästan dagligen? så om man har aldrig diskat på nåt matställe kan man aldrig få ett sånt jobb eller?.... helt värdelöst man tappar bara motivation till nåt när man inte har kontakter eller familj som kan hjälpa en heller.i corona tider... kanske man ska gå hänga sig själv istället så slipper man lida iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja livet suger skit utan jobb, går ju för tusan inte få nåt heller, allt kräver erfarenhet,, man blir bara deppad kolla på alla annonser osv.. såg för nån vecka sen dom sökte efter en diskare på deltid.. jo ok tänkte jag tills jag såg krävs "1-2års erfarenhet" ? hm... trodde alla normala människor kan klara av att diska lite? det gör man väl hemma nästan dagligen? så om man har aldrig diskat på nåt matställe kan man aldrig få ett sånt jobb eller?.... helt värdelöst man tappar bara motivation till nåt när man inte har kontakter eller familj som kan hjälpa en heller.i corona tider... kanske man ska gå hänga sig själv istället så slipper man lida iaf...

Säg att jag började diska när jag var 10 då borde jag väl ha 18 års erfarenhet?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Lego Master

Jobbdatorn drar igång en total AV-koll varje måndag, så fort datorn varit inaktiv i 5 minuter (dvs oftast runt fikan vid 9-tiden).
Idag drog den ~90% CPU i fyra timmar. Kollar resultatet...antal genomsökta filer är ca: 10ggr fler än jag har på min c: enligt treesize.

Misstänker att Windows Defender även söker igenom samtliga nätdiskar som är anslutna som standard. HUR FAN ÄR DET EN RIMLIG KONFIG?!

Helvete med det.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja livet suger skit utan jobb, går ju för tusan inte få nåt heller, allt kräver erfarenhet,, man blir bara deppad kolla på alla annonser osv.. såg för nån vecka sen dom sökte efter en diskare på deltid.. jo ok tänkte jag tills jag såg krävs "1-2års erfarenhet" ? hm... trodde alla normala människor kan klara av att diska lite? det gör man väl hemma nästan dagligen? så om man har aldrig diskat på nåt matställe kan man aldrig få ett sånt jobb eller?.... helt värdelöst man tappar bara motivation till nåt när man inte har kontakter eller familj som kan hjälpa en heller.i corona tider... kanske man ska gå hänga sig själv istället så slipper man lida iaf...

Kan hålla med dig lite där.
Nu har jag fått jobb igen, på ett nytt företag som utvecklingschef för ett nytt automatiskt plocksystem. Men mitt privata företag har gått åt hel**te så att säga. Hade två killar under mig som var otroligt duktiga, och det var ett rent helvete att behöva säga till dessa att företaget tyvärr är nedlagt på obestämd tid...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch