Oneplus 8-serien ett steg närmare premium

Permalänk
Medlem

Vore mer spännande om det kom flagskepp med 3.5 uttag igen.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Vad jag hört har dessa telefoner tom ännu sämre ergonomi med hög risk för avsiktliga skärmtryck än Samsung. Alltså kurvade skärmar med minimala kanter. Kan det verkligen vara möjligt??

Ska jag behöva återgå till iPhone för att få en telefon med vettiga kanter? Ska dock erkänna att jag inte använt en iPhone på många år, tror det är en 8+ jag har i lådan men varje gång jag tar fram den slås jag direkt över hur mkt bättre ergonomin är just beroende på detta.

Ja, jag är bitter

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@improwise: utifrån lite över en vecka med telefonerna kan jag säga att Oneplus 8 Pro definitivt lider av en del oavsiktliga skärmtryck, men den har också mer välvda kanter än vanliga Oneplus 8. Här hade jag velat se att Oneplus valt en liknande designinriktning som Samsung, med mer återhållsam krökning och yta på de välvda kanterna. En hybrid som lånar de bästa egenskaperna från OP8 och 8 Pro hade varit idealet för min del

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@improwise: utifrån lite över en vecka med telefonerna kan jag säga att Oneplus 8 Pro definitivt lider av en del oavsiktliga skärmtryck, men den har också mer välvda kanter än vanliga Oneplus 8. Här hade jag velat se att Oneplus valt en liknande designinriktning som Samsung, med mer återhållsam krökning och yta på de välvda kanterna. En hybrid som lånar de bästa egenskaperna från OP8 och 8 Pro hade varit idealet för min del

Vilken Samsung är det du jämför med då? Är det något före årets versioner (som sägs vara lite mer platta) kan jag nog sluta läsa här

Hur kan det komma sig att haft dom i en vecka redan?

Permalänk
Medlem

Bytte till OP7 Pro för jag var less på de hutlösa priserna. Då låg OP7 Pro på ett pris jag anser skäligt för en flaggskeppstelefon.

Nu känns dock OP7 Pro som en beta-version av en flaggskeppstelefon. Vet inte om andra Android-telefoner är likadana, men jag utgår ifrån att de är det. Små buggar, märkliga beteenden, behöver omstart titt som tätt osv. Inte i närheten av lika välfungerande och polerat som en iPhone.

Nästa telefon lär bli en iPhone 12 Pro. Ska Oneplus ta rygg på Samsung och Apple vad gäller priser ser jag ingen som helst anledning att välja dem. Det enda som Oneplus har som Apple saknar är hög uppdateringsfrekvens på skärmen, även om det annars är en sämre skärm. Hoppas Apple går till i varje fall 90Hz på nästa iPhone. Annars är ju OP sämre på precis allt, till nästan samma pris...

Permalänk
Medlem

Flagship-killern blev ett flagship. Hör Obi-wan efter duellen på Mustafar eka i huvudet. You were to destroy them, not join them!

Permalänk
Inaktiv

Och OPs tidigare kundbas lämnar nu för, vilket märke?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Vilken Samsung är det du jämför med då? Är det något före årets versioner (som sägs vara lite mer platta) kan jag nog sluta läsa här

Hur kan det komma sig att haft dom i en vecka redan?

S20-serien. Markant plattare skärmar.
Gick ifrån en S10+ till S20+ och skillnaden är påtaglig, åt det positiva hållet.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Andreaz1:

Bättre mobil kanske men har de inte ökat minst lika mycket i pris som i prestanda?

Helt enig. Nu är det en flaggskeppstelefon till flaggskeppspris.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tråkigt med dagens åkerpriser, men vad är alternativet om du vill ha Androids snabbaste telefon?

  • Pixel 2år gammal design

  • Samsung exynos suger xxx

  • LG billiga efter en månad men alltid nåt knasigt

  • Sony är det någon som bryr sig längre?

Finns massa kinesmärken, men känns som rysk roulette.
Blir iallafall inte en Samsung, exynos förstör verkligen upplevelsen på min Note9.
Får se vad som finns nästa år när 5g har mognat.

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Bytte till OP7 Pro för jag var less på de hutlösa priserna. Då låg OP7 Pro på ett pris jag anser skäligt för en flaggskeppstelefon.

Nu känns dock OP7 Pro som en beta-version av en flaggskeppstelefon. Vet inte om andra Android-telefoner är likadana, men jag utgår ifrån att de är det. Små buggar, märkliga beteenden, behöver omstart titt som tätt osv. Inte i närheten av lika välfungerande och polerat som en iPhone.

Nästa telefon lär bli en iPhone 12 Pro. Ska Oneplus ta rygg på Samsung och Apple vad gäller priser ser jag ingen som helst anledning att välja dem. Det enda som Oneplus har som Apple saknar är hög uppdateringsfrekvens på skärmen, även om det annars är en sämre skärm. Hoppas Apple går till i varje fall 90Hz på nästa iPhone. Annars är ju OP sämre på precis allt, till nästan samma pris...

Priserna är ej desamma.
Iphone 11 pro max 15590kr: https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...
Oneplus 8 plus: 9990kr https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Nästa iPhone tillverkar väl sina skärmar hos samma tillverkare som Oneplus (Samsung). Varvid man nästan kan föresätta att de kommer bli lika bra, sedan kanske inte Apple prioriterar 120HZ utan annat, men 90Hz lär vi se.

Det är lite orättvisst att jämföra Iphone 11 emot OnePlus 8, Iphone 12 bör man jämföra och då gissar jag följande.

Iphone 12
+Betydligt snabbare cpu +gpu
+Mer pålitlig byggkvalite
+iOs

Oneplus 8
+Betydligt billigare
+Android, inte lika inlåst. Kan enkelt utveckla program på vilken dator som helst.

Resten, ja det är nog ungefär detsamma. Visst kan folk påstå det är stor skillnad, men knappast något som påverkar deras val bland de båda. Jag hoppas iPhone 12 går över till usb c. Annars bör man undvika den telefonen då lightingkontkten tack vare EU kommer göra den förlegad: https://www.nyteknik.se/digitalisering/hart-slag-for-apple-eu...

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

Tråkigt med dagens åkerpriser, men vad är alternativet om du vill ha Androids snabbaste telefon?

  • Pixel 2år gammal design

  • Samsung exynos suger xxx

  • LG billiga efter en månad men alltid nåt knasigt

  • Sony är det någon som bryr sig längre?

Finns massa kinesmärken, men känns som rysk roulette.
Blir iallafall inte en Samsung, exynos förstör verkligen upplevelsen på min Note9.
Får se vad som finns nästa år när 5g har mognat.

Lite av denna dåliga konkurrens har vi USA att tacka för. Huawei var en bra aktör som konkurrerade stenhårt. Med denna delvis borta blir valen för oss konsumenter dåligt.

Permalänk
Medlem

Jag bytte till huawei. P10 var en störtskön lur tills den pajjade. Kör oneplus 7 inte pro nu kameran suger men skärmen är bra. resten är mest meh. 8 ska inte ha bättre kamera enligt test och jag betalar inte 4k för dash charge, det blir bara löjligt. Jag gillar pixel... Men inte för det priset. Xiaomi kvar nu som enda vettiga alternativ då. fastsätter utvecklingen så här blir jag orolig på riktigt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vore mer spännande om det kom flagskepp med 3.5 uttag igen.

blir snart bara xiaomi o andra kinesiska märken som har kvar dom i sina mobiler... i väst kör alla med trådlösa hörlurar o nästan alla verkar välja bort, nu senast samsung som inte har det i sin s20 serie

Permalänk
Skrivet av IRONBERG:

Jag bytte till huawei. P10 var en störtskön lur tills den pajjade. Kör oneplus 7 inte pro nu kameran suger men skärmen är bra. resten är mest meh. 8 ska inte ha bättre kamera enligt test och jag betalar inte 4k för dash charge, det blir bara löjligt. Jag gillar pixel... Men inte för det priset. Xiaomi kvar nu som enda vettiga alternativ då. fastsätter utvecklingen så här blir jag orolig på riktigt.

Du byter telefon ofta eller?
Huawei P10: släpptes March 2017
oneplus 7: släpptes May 14, 2019
Och du funderar på en ny?

Min egen mobil snart 2år gammal och jag funderar att byta, hade Oneplus standard kostat runt 5000kr så hade det varit enkelt för mig, nu är det svårt. Jag behöver runt 6,5" skärm, en riktigt snabb cpu& gpu. Min nuvarande gör att jag förlorar i spel och har svårt att komma med i de höga ligorna.
Kameran behöver förbättras på min mobil. Jag är supersugen på bluetooth 5.1 med dens direction-finding som dock ingen nyttjar ännu: https://www.howtogeek.com/403606/bluetooth-5.1-whats-new-and-...

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

blir snart bara xiaomi o andra kinesiska märken som har kvar dom i sina mobiler... i väst kör alla med trådlösa hörlurar o nästan alla verkar välja bort, nu senast samsung som inte har det i sin s20 serie

Jag kör med Oneplus usb c hörlurar och tycker de fungerar riktigt bra. Det enda är att jag är rädd för att bryta sönder kontakten. Inte för at jag har gjort det, men det känns sådär när jag har mobilen i byxfickan och hörlurarna i usb c..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Bytte till OP7 Pro för jag var less på de hutlösa priserna. Då låg OP7 Pro på ett pris jag anser skäligt för en flaggskeppstelefon.

Nu känns dock OP7 Pro som en beta-version av en flaggskeppstelefon. Vet inte om andra Android-telefoner är likadana, men jag utgår ifrån att de är det. Små buggar, märkliga beteenden, behöver omstart titt som tätt osv. Inte i närheten av lika välfungerande och polerat som en iPhone.

Sådana problem har jag inte haft med min OP 5t. Tycker OPs Oxygen är grymt och rullat på felfritt år efter år för min del.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Nyheten uppdaterad med svenska priser, vilka är lägre än de uppskattade vid överslagsräkning från USD-priserna. Oneplus 8 börjar vid 7 695 kronor medan Oneplus 8 Pro börjar vid 9 995 kronor.

När Oneplus 6T släpptes kostade den 6795 kronor, perfekt sweetspot imo. Jag lägger inte mer pengar på en telefon.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@improwise: Det är Galaxy S20 jag jämför med, tidigare års Galaxy-telefoner har jag också haft vissa problem med oavsiktliga skärmtryck Vi fick en produktintroduktion av telefonerna ungefär 1,5 vecka före lanseringen och fick förvånansvärt nog testexemplar av båda modellerna en hel vecka i förväg. Vi har använt telefonerna för att ta egna produktbilder och kunna skriva en del av nyheten inför eventet, vilket uppskattas då det är aningen hektiskt att skriva en detaljerad nyhet samtidigt som eventet pågår.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Priserna börjar bli så höga så man kan lika gärna köpa Google Pixel nu. Oneplus var ett bra alternativ när de hade bra hårdvara till lågt pris. Nu är de precis som alla andra alldeles för dyra enheter.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att åttan får så höga betyg antar jag att den är "värd" sitt höga pris. Synd att Oneplus inte kan hålla nere priserna längre. Oneplus 5 är den bästa mobilen jag ägt. Bättre än nuvarande jobb-samsung(s9) och bättre än tidigare Iphone 8 som jag har att jämföra med. Beställde pop-up dealen till frugan igår, i dyraste laget men ingen av oss vill gå tillbaks till Iphone eller Samsung igen.

Det enda jag stör mig på är att det ska envisas om välvda kanter. Dess enda funktion är att få användaren att trycka fel titt som tätt.

Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk till när budgettillverkare ska gå premium. Det känns inte motiverat, då de flesta nog hellre köper en Samsung/Apple då och har märket att "flasha med".

Jag köpte en Nokia 8 när den var snorbillig jämfört med sin hårdvara, men inte skulle jag köpa en Nokia för 10 000 om de släppte en sådan.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@improwise: Det är Galaxy S20 jag jämför med, tidigare års Galaxy-telefoner har jag också haft vissa problem med oavsiktliga skärmtryck Vi fick en produktintroduktion av telefonerna ungefär 1,5 vecka före lanseringen och fick förvånansvärt nog testexemplar av båda modellerna en hel vecka i förväg. Vi har använt telefonerna för att ta egna produktbilder och kunna skriva en del av nyheten inför eventet, vilket uppskattas då det är aningen hektiskt att skriva en detaljerad nyhet samtidigt som eventet pågår.

Nice, tack för info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Priserna är ej desamma.
Iphone 11 pro max 15590kr: https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...
Oneplus 8 plus: 9990kr https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Nästa iPhone tillverkar väl sina skärmar hos samma tillverkare som Oneplus (Samsung). Varvid man nästan kan föresätta att de kommer bli lika bra, sedan kanske inte Apple prioriterar 120HZ utan annat, men 90Hz lär vi se.

Det är lite orättvisst att jämföra Iphone 11 emot OnePlus 8, Iphone 12 bör man jämföra och då gissar jag följande.

Iphone 12
+Betydligt snabbare cpu +gpu
+Mer pålitlig byggkvalite
+iOs

Oneplus 8
+Betydligt billigare
+Android, inte lika inlåst. Kan enkelt utveckla program på vilken dator som helst.

Resten, ja det är nog ungefär detsamma. Visst kan folk påstå det är stor skillnad, men knappast något som påverkar deras val bland de båda. Jag hoppas iPhone 12 går över till usb c. Annars bör man undvika den telefonen då lightingkontkten tack vare EU kommer göra den förlegad: https://www.nyteknik.se/digitalisering/hart-slag-for-apple-eu...

Jag påstår inte att priserna är de samma och dessutom jämför jag med basmodellen av vanliga iPhone Pro - inte Max. Den saken kan man ju sen dividera till leda men det är dessa modeller jag anser vara intressanta. Prisskillnaden är runt 2500Kr. Vill jag snåla lite kan jag nog få en 11 Pro för samma pris som en OP8 Pro strax innan nästa iPhone kommer ut - det brukar vara lite rea på iPhones innan de nya modellerna kommer.
I vilket fall, för det priset får jag också fungerande auto brightness, ingen touch som spökar ur ibland, tap to wake som faktiskt funkar och inte ibland bestämmer sig för att lämna skärmen på, en webläsare som inte krashar på vissa sidor eller en scroll som får spel, trådlösa hörlurar som alltid funkar och inte ibland envisas med att ha ljud och mic genom telefonen istället för lurarna - trots att de är kopplade - och en bättre kamera samt en en skärm med mer korrekta färger och utan krossad svärta.
Vad jag byter bort är en lite större skärm och lite mer lagring. Båda är lätta att leva med - lagringen är i stort sett helt oviktig.

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Jag påstår inte att priserna är de samma och dessutom jämför jag med basmodellen av vanliga iPhone Pro - inte Max. Den saken kan man ju sen dividera till leda men det är dessa modeller jag anser vara intressanta. Prisskillnaden är runt 2500Kr. Vill jag snåla lite kan jag nog få en 11 Pro för samma pris som en OP8 Pro strax innan nästa iPhone kommer ut - det brukar vara lite rea på iPhones innan de nya modellerna kommer.
I vilket fall, för det priset får jag också fungerande auto brightness, ingen touch som spökar ur ibland, tap to wake som faktiskt funkar och inte ibland bestämmer sig för att lämna skärmen på, en webläsare som inte krashar på vissa sidor eller en scroll som får spel, trådlösa hörlurar som alltid funkar och inte ibland envisas med att ha ljud och mic genom telefonen istället för lurarna - trots att de är kopplade - och en bättre kamera samt en en skärm med mer korrekta färger och utan krossad svärta.
Vad jag byter bort är en lite större skärm och lite mer lagring. Båda är lätta att leva med - lagringen är i stort sett helt oviktig.

Menar du 5.8” iPhone 11 Pro smartphone 64 GB som brukar kosta runt 12 000kr?
https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Vem idag köper en flaggskep telefon med en bra kamera för att spela in 4K och endast har 64GB? Alltså 64GB minne hade jag på min mobil för 3 år sedan och det var snålt som tusan redan då.

Storleken är en smaksak, men någon 5.8" skärm köper jag inte idag ens för budgettelefoner. Min mamma som är pensionär köpte nyligen en 6.5" samsung A51 för 3500kr: https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Så det är iPhone 11 Pro Max man bör jämföra Oneplus 8 med. Då promodellen av iPhones för många (inkl min mamma) inte lever upp till deras grundläggande krav.

*edit*
Det är detta jag ogillar med Apple. De gör bra saker för de som har låga krav. Men för oss med lite högre krav så finns det såklart produkter men de blir så fruktansvärt svindyra. En schysst apple laptop med runt 15,6" kostar runt 40 000kr. Det går argumentera hur mycket helst att de är så mycket bättre, men det är på tok för mycket pengar för mig.

Permalänk
Medlem

Verkar som en väldigt bra mobil, men jag har redan en OnePlus 7 pro så jag får nog vänta ett tag med att uppgradera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Menar du 5.8” iPhone 11 Pro smartphone 64 GB som brukar kosta runt 12 000kr?
https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Vem idag köper en flaggskep telefon med en bra kamera för att spela in 4K och endast har 64GB? Alltså 64GB minne hade jag på min mobil för 3 år sedan och det var snålt som tusan redan då.

Storleken är en smaksak, men någon 5.8" skärm köper jag inte idag ens för budgettelefoner. Min mamma som är pensionär köpte nyligen en 6.5" samsung A51 för 3500kr: https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Så det är iPhone 11 Pro Max man bör jämföra Oneplus 8 med. Då promodellen av iPhones för många (inkl min mamma) inte lever upp till deras grundläggande krav.

*edit*
Det är detta jag ogillar med Apple. De gör bra saker för de som har låga krav. Men för oss med lite högre krav så finns det såklart produkter men de blir så fruktansvärt svindyra. En schysst apple laptop med runt 15,6" kostar runt 40 000kr. Det går argumentera hur mycket helst att de är så mycket bättre, men det är på tok för mycket pengar för mig.

Större är inte bättre. Iphone 11 Pro Max är stor som en flundra och även Oneplus Pro är i största laget om du inte har stora händer. Att sen köpa till en massa dyr intern lagring känns rätt onödigt när det finns billig molnlagring. Jag har 100GB gratis på Google Drive och räcker inte det kan jag synka med min 8TB NAS. Just nu har jag 43GB använt på telefonen och det går att skala ner utan problem.

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Större är inte bättre. Iphone 11 Pro Max är stor som en flundra och även Oneplus Pro är i största laget om du inte har stora händer. Att sen köpa till en massa dyr intern lagring känns rätt onödigt när det finns billig molnlagring. Jag har 100GB gratis på Google Drive och räcker inte det kan jag synka med min 8TB NAS. Just nu har jag 43GB använt på telefonen och det går att skala ner utan problem.

Lagring internt i mobiler är inte så dyrt i normala storlekar. Copysweden gör det dock onödigt dyrt. Men 128GB intern lagring har 3500kr Samsungsmobiler mobiler idag. Det handlar alltså något man kan begära att budgettelefoner ska ha idag.
Runt 128GB är lagom. För har man cachad musik, lite program, fotograferier och annat så fyller man 64GB.
Att man sedan i molnet har tillgång till mer lagringsutrymme är bra, men många behöver ändå ha lite utrymme lokalt.

Storleken på mobilen är självklart en smaksak. Jag har inte hört någon normalhand stor klagat på att 6,5" är för stor för händerna. Däremot vill vissa få ner storleken av mobilen av andra anledningar. Jag minns i början av 2000 talet då vissa kallade 180grams smartphones för tegelstenar och de aldrig skulle bära med sig en sådan klump. Nu idag accepterar folk betydligt tyngre mobiler.
Men kollar man på Iphone 11 Pro så är dens storlek och vikt nästan samma som OnePlus 8 (standard). Det enda man få är betydligt mindre skärm. Och detta beror på att utvecklingen har gått så snabbt framåt så att iPhone 11 Pro redan är en gammal telefon.
Samma sak gäller alla andra tillverkare och det är detta som gör det så tråkigt med att köpa en ny telefon, då det snabbt kommer en betydligt bättre telefon för samma kostnad.

Så när iPhone 12 kommer i september eller något, så lär både skärmen vara större och lagringsutrymmet.

*edit*
Jag tänker tillbaka när min polare köpte sin Ericsson T28 på 83g. Där han sa att han aldrig någonsin skulle skaffa en tegelstensmobil som vägde över 100gram. Idag väger de flesta nästan det dubbla och då även Apples.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Lagring internt i mobiler är inte så dyrt i normala storlekar. Copysweden gör det dock onödigt dyrt. Men 128GB intern lagring har 3500kr Samsungsmobiler mobiler idag. Det handlar alltså något man kan begära att budgettelefoner ska ha idag.
Runt 128GB är lagom. För har man cachad musik, lite program, fotograferier och annat så fyller man 64GB.
Att man sedan i molnet har tillgång till mer lagringsutrymme är bra, men många behöver ändå ha lite utrymme lokalt.

Iphone 11 Pro har runt 2,5 ggr så bra lagringsprestanda som de snabbaste Android-modellerna så att budgetmobiler har 128GB lagring må väl vara hänt.
Foton och video hanteras med fördel av iCloud. Originalen synkas med molnet och mindre och komprimerade versioner och tumnaglar sparas lokalt. Det var länge sedan det ens var en faktor att ta hänsyn till. Musik brukar funka bra att streama och på 64GB kan du spara rätt många skivor lokalt. Enda anledningen jag kan se att köpa till extra lagring är om man bor i vildmarken och/eller spenderar lång tid mellan bra WiFi. Annars är det mer värt att köpa extra mobilsurf för att sen kunna nyttja molnlagringen mer.

Citat:

Storleken på mobilen är självklart en smaksak. Jag har inte hört någon normalhand stor klagat på att 6,5" är för stor för händerna. Däremot vill vissa få ner storleken av mobilen av andra anledningar. Jag minns i början av 2000 talet då vissa kallade 180grams smartphones för tegelstenar och de aldrig skulle bära med sig en sådan klump. Nu idag accepterar folk betydligt tyngre mobiler.
Men kollar man på Iphone 11 Pro så är dens storlek och vikt nästan samma som OnePlus 8 (standard). Det enda man få är betydligt mindre skärm. Och detta beror på att utvecklingen har gått så snabbt framåt så att iPhone 11 Pro redan är en gammal telefon.
Samma sak gäller alla andra tillverkare och det är detta som gör det så tråkigt med att köpa en ny telefon, då det snabbt kommer en betydligt bättre telefon för samma kostnad.

Här har du en med normala händer som klagar. Det finns även många andra som gör det. Iphone 5 SE har varit populär hos många.

Iphone 11 Pro har inte betydligt mindre skärm. Det är tre millimeter som skiljer på bredden och ungefär 2cm på höjden. Båda är dessutom rätt kassa format där 19.5:9 och 20:9 inte används till någonting (Apple valde antagligen 19.5:9 för att notchen inte ska täcka för 16:9 material). Du får bara en längre telefon som gör det svårare att nå.

Utvecklingen har knappast gått snabbt framåt. Att trycka ut telefoner med allt större skärmar är inte utveckling. Det är försäljningsknep.

Citat:

Så när iPhone 12 kommer i september eller något, så lär både skärmen vara större och lagringsutrymmet.

Blir det större telefoner kan du lita på att de kommer vara tunnare för att bibehålla ergonomin. Det är också vad ryktena pekar mot. Vidare så ryktas det även om en 5,4 tum iPhone 12.

Permalänk
Medlem

Oneplus 8-serien ett steg närmare en ny tillverkare att köpa mobil ifrån..
Ser lite ut som när LG började tappa fokus efter G2-3->läderbaksida, modulär, top to bottom in 3 gen,

Dyrare, saknar fortfarande ip classning och trådlös laddning. Större men ändå 1000mAh mindre batteri än typ allt som släpps.
They really settled! Nä nu börjar nog problemen för dem om dem inte redan hade några.
säger Barbra Streisand sjunger: SOME GOOD THINGS NEVER LAST

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör