HP Compaq 8200 Elite SFF duger det till surfdator?

Permalänk

HP Compaq 8200 Elite SFF duger det till surfdator?

HP Compaq 8200 Elite SFF duger en sån till enbart surf?
: Intel Core i3 (2nd Gen) 2100 / 3.1 GHz.
Number of Cores: Dual Core.
Chipset Type: Intel Q67 Express.
Graphics: Intel HD Graphics 2000 Dynamic Video Memory Technology, (integrated)
Video Interfaces: DisplayPort, VGA.
HDCP compatible: Yes.
Ram: 4 GB DDR3 SDRAM ,1333 MHz, non-ECC.
Max Ram: 32 GB.
Hårddisk: 250 GB Sata (7200 rpm
Så är specs som sagt enbart surf

Flyttade tråden till rätt forumdel/Thomas Y
Permalänk
Medlem

Ja absolut, kanske uppgradera till 8gb ram minimum för webläsarna äter ju RAM.

Permalänk
Skrivet av elixyr:

Ja absolut, kanske uppgradera till 8gb ram minimum för webläsarna äter ju RAM.

Ok tack för infon jag har inte kollat om det finns 2 slotar för ram minne annars vad rekommendera du för minne ?kan jag köpa 1 st 8gb minne eller om det finns 2 slotar 1st till 4gb minne?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drummeldrutten:

Ok tack för infon jag har inte kollat om det finns 2 slotar för ram minne annars vad rekommendera du för minne ?kan jag köpa 1 st 8gb minne eller om det finns 2 slotar 1st till 4gb minne?

Skickades från m.sweclockers.com

det finns 4 platser för minne i dom datorerna

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Skrivet av riax:

det finns 4 platser för minne i dom datorerna

Hur hade du gjort? funkar det och köpa 1st 4gb ddr3 och sätta i. Blir den något snabbare då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snabbare på pappret kanske då du går ifrån singel channel till dual. Men jag tror inte man märker av något i prestanda väg förutom mängd minne som ökar.

Permalänk
Skrivet av elixyr:

Snabbare på pappret kanske då du går ifrån singel channel till dual. Men jag tror inte man märker av något i prestanda väg förutom mängd minne som ökar.

Jag har bara tänkt ha den i syfte att surfa inga spel.kanske knappt lönt med mer minne just nu utan försöka.ha en så fräsch installation av Windows 10 .köpa mer minne framöver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jadå, det lär inte vara några problem.

Permalänk
Skrivet av elixyr:

Jadå, det lär inte vara några problem.

Vad finns för grafikkort och välja på om man skulle vilja spela på en sån dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag körde med en likadan dator för något år sen med en i5 2500 och ett 1050 från MSI. Med goda resultat.

Det finns GT1030 och GTX1050 GTX1050 i LP varianter. Tror även det finns GTX 1650 kort med?

Kanske finns några AMD kort med men de är inte speciellt prisvärda i prestanda/krona.

Permalänk
Skrivet av elixyr:

Jag körde med en likadan dator för något år sen med en i5 2500 och ett 1050 från MSI. Med goda resultat.

Det finns GT1030 och GTX1050 GTX1050 i LP varianter. Tror även det finns GTX 1650 kort med?

Kanske finns några AMD kort med men de är inte speciellt prisvärda i prestanda/krona.

Ok kollade lite priset på grafikkort du rekommendera ligger väl på 800kr och uppåt?köpte datorn i specs för 700kr är det bra pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drummeldrutten:

Ok kollade lite priset på grafikkort du rekommendera ligger väl på 800kr och uppåt?köpte datorn i specs för 700kr är det bra pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Jadå helt OK pris.

Man bör kunna hitta begagnade 1050 LP mellan 500-800kr.

Permalänk
Skrivet av elixyr:

Jadå helt OK pris.

Man bör kunna hitta begagnade 1050 LP mellan 500-800kr.

Tack för all info får leta efter något begagnat 1050 grafikkort då eller 1030

Skickades från m.sweclockers.com