Permalänk
Medlem

Replikera AWS EC2

Hej!

För tillfället har jag flera olika instanser hos AWS - EC2; både för utveckling och för produktion. Men utan avtal med AWS kostar det massvis med pengar, ligger nu på runt 10k/mån och har därför köpt en server (Dell R730) att lägga utvecklingen på istället.

Jag tycker verkligen om hur EC2 är uppsatt och hur enkelt det är att skapa en ny virtuell server. Hur kan jag replikera detta verktyg på min lokala server?

https://docs.aws.amazon.com/efs/latest/ug/gs-step-one-create-...

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Kolla in Open Stack.

Edit: Eller Docker för den delen!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Det kan du inte aws är en egen tjänst som amazon lagt miljarder på att utveckla. 10K låter mycket hanterar du mycket data?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

Det kan du inte aws är en egen tjänst som amazon lagt miljarder på att utveckla. 10K låter mycket hanterar du mycket data?

Jo, jag förstår att Amazon har spenderat en del på att utveckla tjänsterna, men där borde finnas liknande verktyg för att sätta upp virtuella servrar lika enkelt? Jag behöver inte samma valmöjligheter som olika OS. Men jag skulle behöva snabbt kunna skapa virtuella Ubuntumaskiner med egna IP. Det kan vara ett internt IP, fast med en port så jag når servern externt.

Ja, jag gör det. Håller på att utveckla en VR-simulator i utbildningssyfte. Därav stora datamängder.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack, ska kolla!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014