Permalänk
Medlem

Streamingtjänst för gamla filmer?

En enkel fråga... finns det någon streamingtjänst som fokuserar på vad vissa skulle kalla "kvalitetsfilm". Det är ju smaksak förstås... men bland vissa cineaster kan det röra sig filmer som Ben Hur, Metropolis, Fåglarna, Das Boot osv. av regisörer som Fritz Lang, Ingmar Bergman, Stantley Kubrick... osv. osv. Med andra ord som har (många) gamla klassiska filmer. Då tänker jag 1920-tal t.om. 1980-tal eller dyl.

Jag har haft Netflix, Via Play, HBO och någon till... och jag har väl inte gjort någon jättedjupdykning men det känns ganska smalt på den fronten. Har inte Amazon någon sådan streamingtjänst? Finns det någon streamingtjänst för mig och min tjej? Det är inte så att vi inte gillar moderna filmer... vi vill bara utöka utbudet utbudet något då vi gillar både och. Om det är en filmtjänst som har BÅDE klassiska filmer och moderna men smala/udda filmer så är det en bonus men inget måste. Klassisk film är prio 1.

Jag har fått tips kring att det finns mycket på t.ex. HDBits, kanske numer nedlagda Swefilmer eller något liknande men jag är ute efter ett lagligt alternativ och då inte i fysiskt eller nedladdningsbart format... Kan tillägga att den måste vara kompatibelt med Chromecast...

Permalänk
Medlem

Du kan nog hitta en del på SF Anytime, men där betalar du per film. Om det är vettigt eller inte beror ju på hur många man ser per månad, liksom vilka. Å andra sidan så binder man ju inte upp sig och kan använda det som krydda till en annan tjänst.

lade till sista meningen