Permalänk
Medlem

Packet loss?

Har under längre tid haft bredband 2 utan några avbrott som jag kan komma ihåg. har fiber via europa vilket gör att jag bara kan välja mellan bredband 2 bahnhof alltele och a3 har testat mig runt och bredband 2 har jag haft minst problem med tills nu. hade ett avbrott på 2-3 dagar pågrund utav något fel med via europa och geab som leverarer fiber, nu är mitt fiber uppe igen och jag märter ca 95-90 7 ms men mätningen går lite upp och ner men den kommer upp dig ändå jaja.

Allting funkar tills jag börjar lira leauge of legends, jag spelar i hög rank d1+ och clickar väldigt mycket och ibland så svarar inte visa clicks vilket gör att min gubbe går helt åthelvete fel eller en ability kan dröja 1-2 sekunder ibland, småfel som jag stör mig somfan på, testat att boa ur ipv6 testat ominstallera nätvärkskort, ingentin funkar, ringer leverantören och de fattar ingenting givetvis med tanke på att bredbandskollen visar 7 ms, när jag pingar google i cmd så visar det ingen packet loss heller men det vore ju kontigt om det inte har med de 3 dagar långa avbrottet att göra, och alla leverantörer jag kan välja mellan är kopplade via samma inkompetenta företag /Geab/ vad fuk ska jag göra

Permalänk

har du testa att sniffa trafiken mot servern medan du spelar?

att pinga google hjälper ju föga om det bara är i pratat mot servern det uppstår.

detta programmet använde jag för att sniffa trafiken mot discords server för felsökning får du ju exakt ping vid varje nod du passerar och var i ledet från dig till servern var det inträffar.
https://sourceforge.net/projects/winmtr/

kan du bara sniffa fram en adress till spelservern du spelar på borde det ju gå att sniffa paketförluster även för ett spel tycker man.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Får du packet loss om du pingar din ISPs gateway?

Det behöver inte vara din ISPs eller riots fel utan någonstans på vägen mellan dig och riots servrar så tappas enstaka paket.

Många som uttryckt att de upplevt samma problem i lol.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Antagligen: Nej det har jag inte, hur gör jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kassan22:

@Antagligen: Nej det har jag inte, hur gör jag det?

Om du loggar in på routern, så finns det ofta en liten ruta där det står vad du har blivit tilldelad för IP av internetleverantören. Någonstans i nära samband med detta brukar man finna ISP gateway.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Och om jag nu har paacket loss vilket jag garanterat har vad gör jag då?

Permalänk
Medlem

Kör du via kabel eller trådlöst?

Permalänk
Skrivet av Kassan22:

@Rouge of Darkness: Och om jag nu har paacket loss vilket jag garanterat har vad gör jag då?

om det är hos dig, kollar över din utrustning

hos din internetleverantör kontaktar dem.

hos någon annans nod på vägen. får leva med det eller byta server då de troligen inte kommer bry sig om du kontaktar dem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Tibi: Kabel direkt in i fiberboxen

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: hur byter man server haha:D

Permalänk
Skrivet av Kassan22:

@Rouge of Darkness: hur byter man server haha:D

ingen aning aldrig spelat lol.

men ser ju ut som att man kan välja olika regioner när jag kollade google vilket borde omfatta att du ansluter till en annan server.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: ahh nej har spelat på euw i snart 8 år har en ping på 30-35 vilket är normalt inget fel på den

Permalänk
Skrivet av Kassan22:

@Rouge of Darkness: ahh nej har spelat på euw i snart 8 år har en ping på 30-35 vilket är normalt inget fel på den

bara för att du har bra ping betyder det inte att du inte emellanåt får paketförlust vid någon av noderna på vägen du passerar är säkert ett tiotal på vägen till servern så inte säkert felet är hos din leverantör eller servern utan kan ligga hos någon nodägare på vägen dit.

som jag sa kolla upp om man kan spåra trafiken till servern

t.ex såhär ser det ut mot discordservern jag sitter ansluten mot nu med programmet jag länkade ovan satt på att spåra trafiken medans jag är ansluten och du ser jag passerar en hel del noder på vägen dit och troligen så är det säkert något liknande mot en lol server .

får du en loss i listan på en rad när "hackandet" inträffat så är det där felet troligen ligger.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: alright ska testa senare

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: VAd ska jag köra som "host"`?

Permalänk
Skrivet av Kassan22:

@Rouge of Darkness: VAd ska jag köra som "host"`?

Som jag sa du får försöka luska fram vad servern har för adress.

Dett googlade jag just fram vet dock inte om det är aktuella adresser
https://boards.euw.leagueoflegends.com/en/c/help-support-en/Z...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: https://gyazo.com/b7f73354d05f4d365e2e65c7ce63beef har inte spelat idag ska kolla idag jävla skumt att internet funkar fel fritt men små jävla störningar ska hoppa in

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Har testat det mesta nu verkar inte lösa sig måste ligga hos min leverantör funderar på att byta..

Permalänk

tycker det verkar skumt att du inte ens får något svar från din router den borde ligga längst upp på rad 1.

testat att pinga ingame servern i länken ovan? (185.40.65.1)

adressen du hade angett i bilden är ju för hero select och login servern

såhär såg det ut för mig när jag spårade mot deras ingame server iaf.

får no responce from host på sista hoppet men gissar att det ev kan bero på ev DDOS skydd os servern eller att jag inte spelar spelet under testet.
och jag får iaf packet loss i sista hoppet inne hos riot innan servern.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Permalänk

är troligen samma ställe som jag fick paketförluster på dvs på Riots sida av linan då vi har ju relativt nära samma procent packetloss tror jag låg runt 15% efter typ 30 min med pingande mot spelservern bilden jag la upp är tagen efter typ 1 minut eller nått.

det ända du kan göra är väl att klaga hos riot och hoppas att de bryr sig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: ah men nur när jag sitter och pingat 8.8.8.8 / google.com i cirka 20 min så får jag ibland 25% packet loss "request timed out"

Permalänk
Skrivet av Kassan22:

@Rouge of Darkness: ah men nur när jag sitter och pingat 8.8.8.8 / google.com i cirka 20 min så får jag ibland 25% packet loss "request timed out"

du kan ju ev ha problem på flera ställen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Hm orkar inte med detta asså.... packet förlusten kommer efter ett 3 dagars internet breakdown det vore ju konstigt om det inte var fel på min leverantör