Permalänk
Medlem

Förauktorisation kassasystem

Vi är ett par stycken som funderar på att starta upp en nattklubb men vi hittar inte någon företag som erbjuder förauktorisation kassasystem. Som väldigt många hotell har och en hel del nattklubbar.

Har googlat i flera dagar nu och inte hittat något, även pratat med en del företag men dom visste inget.

Funktionen heter Incremental Authorization på engelska om det skulle underlätta.

Någon som vet något och kan hjälpa med ett ge några tips.

Undrar dock om det är en speciall tjänst som man måste beställa till/koda in i kassasystemet, därför frågar jag här.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hur menar du med förauktorisation?
Vad jag vet använder väl klubbarna helt vanliga kassasystem för restauranger, vilka det finns en uppsjö av..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nets betalterminaler har det du efterfrågar som tilläggstjänst https://www.nets.eu/se/merchants/betalningar-i-butik/tillaggs...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Off Topic:
Av ren nyfikenhet undrar jag när det är aktuellt med den funktionaliteten?
Det enda scenariot jag kan fantisera ihop är om man sitter i någon VIP-hörna och lämnar kortet till personalen och de/man vill att allt skall dras i en enda transaktion istället för en transaktion per köp.

Visa signatur

as far as we can tell, the massacre went well...

Permalänk
Medlem

@jovnas: Låter som en helt vanlig 'tab'. Barnota eller vad det kan tänkas heta på svenska. Alltså att du drar ditt kort en gång och sedan får beställa 'fritt' tills du stänger din nota.

Känns rätt osvenskt att göra så och känns heller inte speciellt praktiskt jämfört med typ rfid-betalning idag. Förr i tiden när det var signaturer och yadayada kändes det mer relevant.