Permalänk

Strix 1080 bytes mot Vega 64

Som rubriken lyder vill jag byta mitt Asus Strix gtx1080 mot ett Vega 64. Anledning är att båda mina monitorer har 144 och 75 Hz freesync.
Hade en annons uppe för någon månad sedan men såg att den var borta.

Skickas helst inte.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Innan du byter: har du kollat så att dina skärmar är G-Sync Compatible? Ska gå att köra freesync även med ditt 1080-kort i flesta fall (mileage will vary)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig att sälja ditt Strix?

Visa signatur

Intel Core i5 6600k @ 4,6 Ghz | Cooler Master Hyper 212 Evo |
Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC17000/2133MHz 2*4 GB | MSI Geforce GTX 1080Ti Gaming X 11 GB | Samsung 840 EVO Series 250 + 120 GB | WD Red 1 TB | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

@Ghostairn: Jag kör med ett 1070ti och en 144hz Freesync skärm, syncen funkar klockrent. Testat 2 olika Freesync skärmar nu med mitt Nvidia kort. Fungerat perfekt med båda. (De senaste 3 Geforce uppdateringarna då.)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Skrivet av Enrico:

Kan du tänka dig att sälja ditt Strix?

Beror på priset 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mix0r:

Innan du byter: har du kollat så att dina skärmar är G-Sync Compatible? Ska gå att köra freesync även med ditt 1080-kort i flesta fall (mileage will vary)

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, ingen av dem är compatible, det går att aktivera men står att skärmarna inte stöds, samt att ingen av dem finns med i listan som Nvidia postade.

Permalänk
Skrivet av Deriveh:

@Ghostairn: Jag kör med ett 1070ti och en 144hz Freesync skärm, syncen funkar klockrent. Testat 2 olika Freesync skärmar nu med mitt Nvidia kort. Fungerat perfekt med båda. (De senaste 3 Geforce uppdateringarna då.)

Hmm, tycker inte mitt fungerar, tror skärmarna inte är compatible med uppdatering som kom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag bytar gärna mitt rx vega 64 mot ett 1080 då jag själv har en g-sync skärm. Dock bor jag i Malmö så att vi hade behövt skicka korten och gärna skrivit något avtal (via avtal24 eller liknande). Hör av dig vid intresse

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fede_JoZ:

Jag bytar gärna mitt rx vega 64 mot ett 1080 då jag själv har en g-sync skärm. Dock bor jag i Malmö så att vi hade behövt skicka korten och gärna skrivit något avtal (via avtal24 eller liknande). Hör av dig vid intresse

Skickades från m.sweclockers.com

Trevligt, vad är det för 3e part?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostairn:

Trevligt, vad är det för 3e part?

MSi är märket på kortet.
Det är vattenkylt. Jag kommer inte ihåg märket på kylningen men kan kolla när jag är hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har ett MSI VEGA 64 med 1 års garanti kvar + kartong + tillbehör + kvitto. Om du vill kan vi byta. Bor i stockholmsområdet, Mvh/

Permalänk
Skrivet av bobish:

Jag har ett MSI VEGA 64 med 1 års garanti kvar + kartong + tillbehör + kvitto. Om du vill kan vi byta. Bor i stockholmsområdet, Mvh/

Intressant, är det ett "blower card". Låter annars intressant, har han som skrivit ovanför dig som också är intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fede_JoZ:

MSi är märket på kortet.
Det är vattenkylt. Jag kommer inte ihåg märket på kylningen men kan kolla när jag är hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Kylningen till kortet är Alphacool Eiswolf GPX-pro.
Har även kvitto på kortet som är köpt ifrån komplett

Permalänk

Jag har ett Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC som jag kan tänka mig att byta mot ditt. Om det låter intressant?

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk

@foretshaun: Hej, intressant, vart bor du? Eller ska det skickas isåfall, är stort fan utav Strix, därav att min 1080 också är strix.

Permalänk
Skrivet av Ghostairn:

@foretshaun: Hej, intressant, vart bor du? Eller ska det skickas isåfall, är stort fan utav Strix, därav att min 1080 också är strix.

Vad trevligt, jag bor i Kalmar så isåfall skulle det skickas. Har skickat ett pm till dig så kan vi ta adresser osv där.

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk
Skrivet av bobish:

Jag har ett MSI VEGA 64 med 1 års garanti kvar + kartong + tillbehör + kvitto. Om du vill kan vi byta. Bor i stockholmsområdet, Mvh/

Finns kortet kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ghostairn: jadå kortet finns kvar. mvh

Permalänk
Skrivet av bobish:

@Ghostairn: jadå kortet finns kvar. mvh

Är det ett blower kort eller? Bor du norr eller söder om sthlm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ghostairn: Precis det är ett blowerkort. Bor i söder om stan. Mvh/

Permalänk
Skrivet av bobish:

@Ghostairn: Precis det är ett blowerkort. Bor i söder om stan. Mvh/

Hur ligger blower korten i temp, har läst att dem blir varmare? mvh

Permalänk
Medlem

@Ghostairn: Dem blir rätt så varma, inte ovanligt att dem går över 80grader. Vissa brukar dock underklocka sina kort genom "Radeon Settings" och få ca 10% bättre prestanda och genomsnitts temp på ca 75 grader. Vega64-korten är lite konstiga på så sätt. Mvh/

Permalänk
Medlem

Har detta Vega 64 och vore intresserad av byte.
https://www.komplett.se/product/945230

Kortet är från komplett för drygt ett år sedan, har kvar kartong osv.
Vill byta pga Nvidia Shield.

Är från Stockholm och jobbar mitt i city.

Permalänk
Skrivet av luddee:

Har detta Vega 64 och vore intresserad av byte.
https://www.komplett.se/product/945230

Kortet är från komplett för drygt ett år sedan, har kvar kartong osv.
Vill byta pga Nvidia Shield.

Är från Stockholm och jobbar mitt i city.

Tjena, måste tyvärr säga nej till alla blower kort då i kombination med AMD verkar det bara vara värme och prestandaförluster. Vet om ursäkt men idag ligger mitt 1080 aldrig över 65-70c, oftast ligger det på 62c, även i division 2 beta men allt maxxat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ghostairn:
Ok förstår!
Inget jag upplevt själv, men båda ska självklart vara nöjda i ett sånt här byte 😊