Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Något intresse för "JulDator" detta år?

Permalänk
Medlem

Något intresse för "JulDator" detta år?

Hej alla glada!
Tidigare år har det byggts lite datorer kring jul som senare har skänts till olika ändamål.
Var lite sen förra året med att kolla intresse vilket resulterade i att responsen var rätt låg.
Men jag lyckades få ihop 4st burkar som skänkte till några medlemar eller folk dom nominerat.
Nu till min fundering, finns det någon/några här som skulle vara intresserad av att göra en liknande sak iår med?

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! Jag har inte tid att vara involverad men jag har ett Define R3-chassi som jag gärna donerar om det kan komma till användning.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@antepannte: Kul att se att någon är intresserad iaf Håller på att plocka i lådorna och hittat lite saker men har inte i närheten av samma mängd som ifjol ( Då allt jag hade gick åt då )

Är det någon som har förslag på var man kan skänka datorer så är även det uppskattat!

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

Intresset verkar vara väldigt lågt även detta år vilket känns väldigt tråkigt.

För de som inte förstår vad tanken är så kommer en kort beskrivning av vad det innebär:

Tanken är alltså att man gemensamt skramlar ihop delar som man har liggande och antingen skickar till någon som bygger eller anmäler sig frivillig till att bygga. Så har man ett grafikkort, moderkort, psu eller någon del man inte behöver (även kringutrustning är intressant) och känner att man inte kommer sakna så kan man skänka den. Kanske jobbar man på ett företag som tänkt slänga massa saker?
Datorerna skänks sedan till något bra ändamål. Detta kan vara en förening, välgörenhet, privatpersoner med sämre ställt eller liknande.

Har själv samlat ihop saker till en burk och om inte möjligheten att vara med finns så söker jag ett ändamål för den och tar gärna emot förslag.

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

@antepannte: Jag har en i7 920 med asus mobo och 600w zalman agg som jag tänkte skänka vilka behöver ett hem. Ska till stockholm v50 på jobb så kansle kan mötas upp då?

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

@Faffa
Är villig att hjälpa till, dock bor jag inte i Linköping utan i Stockholm men bidrar gärna i den mån jag kan! Har ett BeQuiet nätagg, några hårddiskar samt ett Sidewinder X4 tangentbord jag kan skänka.

Permalänk
Medlem

@Mackey: som jag försökte få fram så behöver man inte bo i samma stad. Något år så delades det upp så de olika städerna samlade till datorer innom staden Men som jag skrev så ska jag förbi stockholm och skulle då kunna plocka upp saker. Dock känner jag inte att jag vill plocka upp saker om dom inte kommer till användning så skulle det vara så att fler hör av sig så kan vi se om vi får ihop till något användbart

Skulle det vara så att man sitter på saker i en annan stad så säg till. Frakt eller upphämtning borde gå att lösa. Kanske någon som inte har delar men gärna hjälper till och kan bidra till frakt?

Om ingen har förslag på var datorn/darorerna ska skänkas så kommer jag lägga upp en skänkes annons i marknaden. Allt kommer såklart fotas så bevis på att sakerna använts till de dom ska och ingen känner sig lurad och tror att detta görs för egen vinning.

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faffa:

@antepannte: Jag har en i7 920 med asus mobo och 600w zalman agg som jag tänkte skänka vilka behöver ett hem. Ska till stockholm v50 på jobb så kansle kan mötas upp då?

Det kan vi absolut göra. Släng iväg ett PM till mig när du har tid

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faffa:

@Mackey: som jag försökte få fram så behöver man inte bo i samma stad. Något år så delades det upp så de olika städerna samlade till datorer innom staden Men som jag skrev så ska jag förbi stockholm och skulle då kunna plocka upp saker. Dock känner jag inte att jag vill plocka upp saker om dom inte kommer till användning så skulle det vara så att fler hör av sig så kan vi se om vi får ihop till något användbart

Skulle det vara så att man sitter på saker i en annan stad så säg till. Frakt eller upphämtning borde gå att lösa. Kanske någon som inte har delar men gärna hjälper till och kan bidra till frakt?

Om ingen har förslag på var datorn/darorerna ska skänkas så kommer jag lägga upp en skänkes annons i marknaden. Allt kommer såklart fotas så bevis på att sakerna använts till de dom ska och ingen känner sig lurad och tror att detta görs för egen vinning.

Kan rota igenom förrådet. Där bör ligga DDR3 minne, nån liten SSD, grafikkort (7000 serien tror jag, samt 5850) och PSU. Inte komplett till dator, men borde kanske kunna komplettera något.

Är härligt att du gör detta, och självklart vill man bidra om man kan.

Permalänk
Medlem

@Paddanx: jag har lite delar med så vi kan ju kolla om vi får ihop något tillsammans

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faffa:

@Paddanx: jag har lite delar med så vi kan ju kolla om vi får ihop något tillsammans

Låter bra.
Det ligger o samlar damm ändå, så kan det komma till nytta är det bara bra.

Permalänk
Medlem

Jag har ett gäng 2GB stickor DDR3-minne som bara skräpar. Om @faffa har ett X58-moderkort med 6st RAM-slots så blir ju det ändå 12GB.

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk

Om det inte är försent med något, så har jag två stycken grafikkort och ett nätaggregat som kanske skulle komma till nytta?

Två st GTX 660 Ti och ett corsair 550vx

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4