Någon nära söder? Behöver hjälp med nybygge.

Permalänk
Medlem

Någon nära söder? Behöver hjälp med nybygge.

Som rubriken lyder.. Köpte nya delar under black friday och har nu i 2 dagar försökt få det att fungera. Vilket det nästan gör. Datorn startar alla fläktar går. Men efter det händer exakt inget. Inge respons från verken skärm eller tangentbord. Kikar jag på olika guider på internet tycks jag kopplat in allt korrekt. Nu undrar jag.. Finns de någon i närheten av söder som vill kika förbi och bara fixa problemet åt mig. För jag orkar inte mer!

Permalänk
Medlem

Söder?

Finns många platser som heter Söder broder
Bor i Gävle då en stor del centralt heter Söder så gärna lite mer tydlighet.. haha

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnituden:

Söder?

Finns många platser som heter Söder broder
Bor i Gävle då en stor del centralt heter Söder så gärna lite mer tydlighet.. haha

Man får nog anta att han menar söder som i surdegens hemland.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Skåne?

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem

Stockholm söder! Nära medborgarplatsen

Permalänk
Medlem

Jag bor på Hornstull och kan komma förbi och ta mig en titt imorgon.
PMa så löser vi det.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

TS svarar inte på PM.
Jag ska resa iväg senare, så han behöver nog fortfarande hjälp.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

@Thehospa: Vad sägs om att tala om vilka komponenter du har köpt, så kan vi se om de faktiskt är kompatibla. Nu för tiden är det tyvärr väldigt lätt att köpa ett moderkort som inte har stöd för processorn direkt ur kartongen, trots att de är fysiskt kompatibla.