Var köpa bilreservdelar med snabb frakt?

Permalänk

Var köpa bilreservdelar med snabb frakt?

Hej.

Någon som vet nån bilreservdel-hemsida där leveransen är snabb? De flesta internetsidor jag hittar skickar från utlandet (kanske tar tid för leverans?).

Tänkte köpa en flerspårsrem till bilen. Biltema verkar inte ha en och mekonomen tar för mycket.

Permalänk
Medlem

Kolla på skruvat.se

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Bildelsbasen

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Avstängd

Autoexperten har väl alltid leverans/upphämtning butik till 7:00 dagen efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UniMatrixZ:

Kolla på skruvat.se

Är inte heller särskilt snabb om de inte har på eget lager, skickas från Tyskland och kan ta 1-2v i frakt

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

köpte från bildelar24.com skickas från tyskland men jag hade sakerna på 5 dagar.

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

@moonblase: Ok.
Själv beställer jag alltid från Mister Auto brukar ta 1-3 dagar om det finns i lager.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk

Tack för svaren! ska kika på dem.

Permalänk
Avstängd

@strike_formation: Kolla upp längden, och sök sen på längden så hittar du troligen samma remmen uppmärkt till annat fordon på biltema som tyvärr inte märker upp remmar på dimensionen utan bara på märkessök. ex v6 Hyundai finns så klart inte på Biltema men Saab har bara någon mm längre rem till bråkdelen av priset och finns på biltema. Vilken bil gäller det?

Permalänk
Medlem

jag tyckte Hova var snabb när jag beställde därifrån.

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av nikitalord:

@strike_formation: Kolla upp längden, och sök sen på längden så hittar du troligen samma remmen uppmärkt till annat fordon på biltema som tyvärr inte märker upp remmar på dimensionen utan bara på märkessök. ex v6 Hyundai finns så klart inte på Biltema men Saab har bara någon mm längre rem till bråkdelen av priset och finns på biltema. Vilken bil gäller det?

Det är till en avensis. Den är 7 ribbad 1930mm. Biltema verkar bara ha upp till 6 ribbad om jag har sökt rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Avstängd

Du menar en 7pk1933 rem 6pk1928 finns på biltema för 149:- 7 ribbad om du behöver det verkar bara Toyota köra med.
100-200:- på nätbutikerna.

Permalänk
Medlem

Säljer Toyota inga reservdelar själva eller?

Permalänk
Medlem

@Bozzeta: Klart de gör, via sina återförsäljare.

Permalänk
Inaktiv

behöver man en del snabbt köper man den lokalt, vill man inte lägga några hundralappar på en rem bör man nog överväga och inet äga en bil

Permalänk
Avstängd

Rättelse: menade inta Toyota som återförsäljare utan bilmärke att använda just den remmen, alla tillbehörs firmor har eller tar hem den till dan efter dock dyrare än nätet.

Permalänk
Medlem

Har iofs bara handlat en gång men www.trodo.se skickade snabbt (från sverige) och billig frakt. Jag blev positivt överraskad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mcnil:

köpte från bildelar24.com skickas från tyskland men jag hade sakerna på 5 dagar.

Så gör jag med och verkar ta 5 dagar för dom och dom har grymt bra priser på det mesta och kvaliteten på broms delar är då bättre än biltema så är inga skit saker heller fast det är halva biltema priset på en del saker

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w