Call of Duty: Black Ops 4 / Blackout

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisMANEY:

Vågar man köpa här? Lät så himla billigt för 472kr.

https://www.kinguin.net/category/50081/call-of-duty-black-ops...

Har köpt många spel senaste åren (15-20 spel kanske) från Kinguin och G2A. Och har aldrig haft något som helst problem. Var bara uppmärksam på så du klickar bort alla rutor med onödiga tillägg som dom är duktiga på att försöka nästan omärkt lägga på. Man märker det oftast genom att det blir plötsligt dyrare när man skall betala. Att en nyckel skulle bli ogiltig efter den registrerats online verkar orimligt kan jag tycka. Men jag vet inget om det. Jag vet bara att jag aldrig haft problem.

Permalänk
Medlem

Har spelat till level 10 nu, multiplayer team deathmatch. Det har kraschat säkert 5-6 ggr nu på några få timmar. Inte särskilt stabilt tyvärr! Rent gameplay-mässigt är det dock kanon.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Har köpt många spel senaste åren (15-20 spel kanske) från Kinguin och G2A. Och har aldrig haft något som helst problem. Var bara uppmärksam på så du klickar bort alla rutor med onödiga tillägg som dom är duktiga på att försöka nästan omärkt lägga på. Man märker det oftast genom att det blir plötsligt dyrare när man skall betala. Att en nyckel skulle bli ogiltig efter den registrerats online verkar orimligt kan jag tycka. Men jag vet inget om det. Jag vet bara att jag aldrig haft problem.

Samma här har säkert köpt över 15 spel och aldrig haft några problem.
Även köpt en del Windows 10/8/8.1 för några år sen som funkar än idag och de flesta på min vänlista på steam köper spel på Kinguin med.
Finns säkert folk som får problem men jag själv och de andra på min vänlista har aldrig haft problem än.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Neon:

Om man köper en fysisk kopia, kommer man ändå bli tvungen att ladda ner de där 65 GBn?

Ja den fysiska versionen innehåller inga skivor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Ja den fysiska versionen innehåller inga skivor.

Jag misstänkte det, då kan man lika bra köpa en nyckel online och börja ladda ner redan nu.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ExcZist:

Samma här har säkert köpt över 15 spel och aldrig haft några problem.
Även köpt en del Windows 10/8/8.1 för några år sen som funkar än idag och de flesta på min vänlista på steam köper spel på Kinguin med.
Finns säkert folk som får problem men jag själv och de andra på min vänlista har aldrig haft problem än.

Vissa kör bil påverkade utan problem.

Bara för att det går bra för dem så betyder inte det att de rekommenderar andra att göra det.

Att köpa från en snuskig sida som G2A som haft väldigt många artiklar, foruminlägg och dylikt om sig är bara urkorkat. Man stödjer stöld och bedrägeri. Plus att ni säkerligen skippar att betala skatten, ni begår därmed också skattebrott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Jag vill ha detta spelet, men vill inte köpa då Activision Blizzard fortsätter förstöra communityt med DLC-banor bakom betalvägg. Dödar spelet snabbare. Har inte köpt något cod sen Black Ops 2, som dog snabbt på PC efter 1a banpaketet släpptes..

Precis samma läge, men köpte i alla fall
(gillade bops2 mycket)
Man känner igen sig.
Haft en crash men bara provat lite, verkar som om det var battlenet klienten som tappade kontakt, eller om den tappade pga. crash.

Skrivet av Magnus112233:

Har köpt många spel senaste åren (15-20 spel kanske) från Kinguin och G2A. Och har aldrig haft något som helst problem. Var bara uppmärksam på så du klickar bort alla rutor med onödiga tillägg som dom är duktiga på att försöka nästan omärkt lägga på. Man märker det oftast genom att det blir plötsligt dyrare när man skall betala. Att en nyckel skulle bli ogiltig efter den registrerats online verkar orimligt kan jag tycka. Men jag vet inget om det. Jag vet bara att jag aldrig haft problem.

Också handlat en del där och på https://de.gamesplanet.com (dyrare på bops).
Båda har fungerat fint, haft deras försäkring på vid något köp men oftast utan, som skrevs av Magnus112233, kolla noga avgifter i korgen att det blev vad du trodde innan du trycker iväg betalningen.

I mitt fall med nära till en Inet butik för att plocka upp så blev vinsten så liten att valet var enkelt.

-cb99

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Black Ops Pass? Det står att det är 12 multiplayer maps? Behöver man denna DLC om man siktar på Blackout enbart?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Relik 📜

@Callemedskägget kör stream för fullt!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Måste säga att detta varit ett väldigt smärtfritt släpp. Förladdning av spelfiler, spelet är riktigt snyggt, flyter på bra, inga server-avbrott. =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Måste säga att detta varit ett väldigt smärtfritt släpp. Förladdning av spelfiler, spelet är riktigt snyggt, flyter på bra, inga server-avbrott. =D

Har något att längta efter då hehe.. Inte fått hem packetet än.
Ser ut som Postnord tycker man ska vänta tills på måndag eller liknande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisMANEY:

Vågar man köpa här? Lät så himla billigt för 472kr.

https://www.kinguin.net/category/50081/call-of-duty-black-ops...

472 kr billigt? Pust, känns som bara för några år sedan som man tyckte 350 kr för ett PC spel var billigt. Konsolpriserna (650 kr) kryper allt närmare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Sitter och suktar på att köpa det till PS4, aldrig lirat CoD innan.

Men blir ju avskräckt av att det redan finns ett DLC, till ett spel som släpps idag.
Vad fan hände med att man köper ett helt spel, ska man behöva punga ut med 950 spänn för ett spel och få alla kartor.. känns om ett jävla rån.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Sitter och suktar på att köpa det till PS4, aldrig lirat CoD innan.

Men blir ju avskräckt av att det redan finns ett DLC, till ett spel som släpps idag.
Vad fan hände med att man köper ett helt spel, ska man behöva punga ut med 950 spänn för ett spel och få alla kartor.. känns om ett jävla rån.

Innan släppte de 4 banpaket under ett år för ca 150kr/styck, med 3-4månaders mellanrum. Köpte du inte ett så blev det mycket svårare att hitta matcher direkt. Sen dog spelet snabbt, speciellt på PC.

Nu kör de istället ett paket du måste köpa för att få allt eller inget.

Oavsett vilken lösning är det totalt värdelöst. och DYRT!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Innan släppte de 4 banpaket under ett år för ca 150kr/styck, med 3-4månaders mellanrum. Köpte du inte ett så blev det mycket svårare att hitta matcher direkt. Sen dog spelet snabbt, speciellt på PC.

Nu kör de istället ett paket du måste köpa för att få allt eller inget.

Oavsett vilken lösning är det totalt värdelöst. och DYRT!

Aha, där ser man. Tack för infon
Så de packade om 4st bajsmackor till en bajsbaguette. Bra idé.

Ja, verkligen dyrt kan man säga...

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Då BF serien känns urvattnad så sneglade jag lite på CoD, då jag inte lirat det sen CoD 2 men när man läser om DLC redan nu till ett nyss släppt spel känns det inte direkt lockande o köpa detta.

Permalänk
Medlem

En stor skara som tröttnat på Fortnite och buggiga PUBG tror jag dock fortfarande CoD kan vara ett alternativ.

Vad jag kunnat läsa mig till så finns det endast 1 karta för Blackout och även om man köper DLC:n så blir det inte fler.

Däremot, har man för avsikt att spela "vanlig" mutliplayer så lär troligen DLC:n bli ett måste.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

En stor skara som tröttnat på Fortnite och buggiga PUBG tror jag dock fortfarande CoD kan vara ett alternativ.

Vad jag kunnat läsa mig till så finns det endast 1 karta för Blackout och även om man köper DLC:n så blir det inte fler.

Däremot, har man för avsikt att spela "vanlig" mutliplayer så lär troligen DLC:n bli ett måste.

Så du menar att det bara kommer vara den kartan hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Däremot, har man för avsikt att spela "vanlig" mutliplayer så lär troligen DLC:n bli ett måste.

Beror på hur de gör, kostnaden gör att många inte köper, vet att BO3 är mycket svårare att få matcher om man har någon DLC.
Jag ogillar dock starkt att de splittar player pool så

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Så du menar att det bara kommer vara den kartan hela tiden?

Det lär komma fler precis som det kom fler till PUBG

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Så du menar att det bara kommer vara den kartan hela tiden?

Just nu, men det är väl troligt att de släpper fler framöver. I PUBG är det typ bara en karta som är något att spela oavsett så jag ser inte det personligen som ett problem. Är det bara en bra karta så är det lungt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

472 kr billigt? Pust, känns som bara för några år sedan som man tyckte 350 kr för ett PC spel var billigt. Konsolpriserna (650 kr) kryper allt närmare.

huh? Jag har köpt spel till pc för 600 kr sedan min första runt 2011. Väldigt sällan jag köper spel för under 600 kr.

Många gånger om det är under 600 kr så tog det under 3 år och göra spelet.

Permalänk
Relik 📜

@Jinxswe har dragit ihop en tråd för alla SweC:are som vill lira BLOPS 4 tillsammans!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1531366-spela-call-of-...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Hur är spelet då ni som hunnit testa??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Hur är spelet då ni som hunnit testa??

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är troligen lite partisk då jag alltid gillat CoD och speciellt BO serien men här är min upplevelse:

Game play är nästan flawless, nog en av de skönaste FPS som kommit på år och dar. Jag personligen har inte haft några problem och med det mesta på HIGH har jag 100+ FPS i alla game modes i alla lägen.
Spelet känns otroligt polerat för att vara just vid release, något som tyvärr idag är ovanligt, finns det saker som gärna få bli bättre? Ja.
UI i black out, settingsmenyer m.m. behöver lite kärlek.
Jag ogillar season pass, sådant som delar spelarbasen suger, men jag har bara "standard" och jag tycker inte att det är fattigt med innehåll, tvärtom.

Det finns dock några stora problem, grejen är att alla åker inte på dem utan vissa. De kan inte ens starta spelet eller måste köra på LOW osv då det finns något akut de måste fixa.

Men på det stora hela skulle jag säga att spelet är bra och värt pengarna, speciellt om du gillar alla tre multiplayer modes.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Hur är spelet då ni som hunnit testa??

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle säga att det är en blandning av PUBG och Fortnite med tyngdpunkt mot Fortnite. D.v.s det är ganska mycket arkad känsla vilket jag faktiskt inte förväntade mig av Call Of Duty serien. Tror man att man kan gilla badningen så tycker jag absolut man ska prova det, spelet är väl genomarbetat och polerat.

Personligen hade jag föredraget lite mer realistisk känsla och något större karta. Troligen är det egentligen PUBG jag vill ha men med ett vapen och träffsystem som faktiskt fungerar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Hur är spelet då ni som hunnit testa??

Skickades från m.sweclockers.com

Då Black Ops 2 var det senaste i serien jag körde (och de innan) var det mycket igenkänning men också mycket nytt, så för mig och så här långt är det värt pengarna.

Vi har under kvällen haft problem med ljud med mecka med ts, ingame voip och blizzard chat för att hålla igång pratet samt att någon i gruppen ramlat ur, mest i BR läget. Lutar ovetenskapligt åt att något händer när man väljer att göra custom gubbe.
Alla upplevde inte kommunikationsproblem, antar att det kommer någon fix strax, det åkte faktiskt på någon liten patch rätt sent med okänt innehåll.

För mig som gillar PUBG trots bristerna ser jag inte BR läget med det jag spelat så här långt som en ersättning till PUBG på något sätt.
Men de nya spellägena och en för i alla fall mig en glad återkomst av 4? äldre kartor och en del nytt är som sagt skoj.

Det slutade med att vi mest körde Heist och Zombies, jag var aldrig någon stor fan av zombies "då det begav sig" men skojigare än jag minns.

Sedan DLC med nuvarande upplägg riskerar förstås att på klassiskt vis splittra spelarbasen som det redan skrivits om.

Har inte kollat minimikrav på hw för att köra, men spelet känns inte/ser inte ut som ett som kräver för mycket för att rulla på bra.

-cb99

Mer text, stavning.
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Jahapp där får man för att man är dumsnål ibland. Beställde spelet via spelgiganten.se som fått bra omdömen via prisjakt där kunder fått koder på 30 sek. Nu 2h efter köpt så syns inte en enda kod...

Någon som har erfarenhet av detta företag?

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Spelade lite till i natt och har stora problem med att huvudet slängs fram och tillbaka så pass mycket. Tydligen många som blir åksjuka av det.

En vild gissning är att de ändå inte kommer göra något åt det så troligen får jag försöka göra ett återköp även om det är dömt att misslyckas.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Får fortfarande inte spelet att starta. Blizzard vägrar supportera eftersom de säger att det inte är fel på deras klient...
Finns massor med trådar om att folk på pc inte får igång spelet
har provata att stänga av alla icke-MS-tjänster och startat som admin. Installerat om bnet och spelet - fungerar inte. Ingen vänlig själv som har några andra tips?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"