Blizzards medgrundare Michael Morhaime avgår som VD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

@Klappis: Har dom någonsin gjort ett dåligt spel?
För mig är det den enda tillverkaren av spel jag köper utan att kolla reviews och liknande för jag vet att det alltid är bra.

Tre ganska värdelösa expansioner i wow (Cata, wod, bfa), diablo3, hearthstone och heroes of the storm. De har verkligen inte bra trackrecord atm. Sen fuckade de upp SC2 och Overwatch är typ en flopp sett till hur dem dumpar helt enorma mängder pengar på det för att försöka göra det relevant.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Du har 100% fel. Jag vet precis vad du är på spåret. Problemet är att du utgår ifrån dig själv som "år noll".

Jag själv sprang för mitt glatta liv första gången jag mötte Butcher. Jag själv älskade den känslan och musiken i D1.
Problemet är du gör samma miss som USA gör när det gäller stål försäljningen på 70-talet. Problemet är inte stålet, problemet är läget i världen. Du skulle inte gilla D1 om det släpptes idag, så enkelt är det. Enklast att jämföra är boss dynamikerna i WoW.
Det som krävdes av 40 personer i WoW Vanilla för att döda en boss, den taktiken fixar 3 spelare i ett quest idag.
Idag har folk 144hz skärmar och 4k, idag är folk mera befattade med mera avancerade och utmanande spel. Det man redan
kan, det tröttnar man på. Det du har upplevt i D1 var i förhållande till vad andra spel erbjöd. Den känslan kommer du alltid ha och ingen kan ta den ifrån dig.

Blizzard har visst då gjort bra spel efter WC3. T.ex. D3 och WoW som är några av världens bästa spel genom tiderna.
Däremot så går dom inte att jämföra mot D1 i det just DU upplevde den dagen du hitta Butcher och han ville ha ditt huve på ett fat.

Det enda vi kan göra, det är att sluta klaga på blizz och uppmuntra den att göra grafiska/multiplayer remake av dessa äldre mästerverk. D1 med 16-spelare och 4k grafik? Ja tack.

Allt vi ville ha var ett mörkt spel, det är inte D3. Personligen är jag besviken på musiken i D3 också, jämfört med D2 (musiken i Torchlight 2 lät mer som Diablo-musik imo). Sen är det lite motsägelsefullt att du säger att D1 inte skulle funka idag men att du vill ha det i 4k. Jag tror inte att något spel alls håller 20 år senare, oavsett grafisk puts.

Problemet var att Jay Wilson hela tiden sa "make it look like a painting", och det kan jag nog tycka att de lyckats med. Men det är inte det som folk vill ha när de spelar Diablo. De tror kanske att de lyckades med något mörkt med Reaper of Souls, när de t.ex. fyllt hela skärmen med lik, men många tycker att de har prickat fel och det blir istället nästan komiskt. Se nedan.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

@anon114264: ditt argument är som att säga= Blizzard har inte gjort ett enda dåligt spel.. diablo 3 & heartstone räknas inte

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Det märks att alla som hyllar D3 verkligen inte kört Diablo 1 eller ens var födda när D1 släpptes. Ni verkar inte förstå vad är det som gjorde Diablo så bra från början.

3:an saknar helt känslan från 1:an. D1 kändes mörkt, dystert och känslan när man hacka monster och speciellt bossarna var få och unika där Butcher är den boss som gjorde mest intryck på alla. I trean är bossarna uppe i ett hundratal, skyskrapshöga och gjorda till groteska nidbilder av alla bossar i de tidigare spelen.

Diablo 3 är ett skämt!

Hmmm att behöva släpa upp allt guld o lägga i högar utanför smeden samt känslan att få byta ut sin helrustning i skinande metall till nått läderaktigt som tydligen skall vara bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Blizzard är en dimma av sitt forna jag. De har inte gjort ett endaste bra spel sedan Warcraft 3. WoW räknas inte.

Uh, Starcraft 2?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME