Gör en omskrivning av ett företagsnamn!

Permalänk
Avstängd

Gör en omskrivning av ett företagsnamn!

Ge oss din bästa PostMord!

Mitt bidrag: Assemblin = AssGremlin (råkade se en skåpbil nyss)

Alla medel är tillåtna!! Kör!

Edit: Gör omskrivningar av spel, produkter och allt möjligt, bara det är gjort av ett företag. Gillar Jehovasgrejen, haha!

Permalänk
Medlem

Inget företag direkt, men en klassiker är ju när man trollade Jehovas vittnen genom att flytta om bokstäverna i "rikets sal" så att det blev "skitarsle" istället....

https://www.folkbladet.nu/155929/rikets-sal-blev-skitarsle

Permalänk
Medlem

En gammal en om företaget som kramar den gamla koax tekniken och försöker sminka upp den år efter år.

ComHem = ComSlem

Permalänk
Hedersmedlem

Asus.

Nej, vänta, de heter ju redan så.

Permalänk
Inaktiv

Rockstar Games, byt ut de 2 första bokstäverna och få lite mer barnförbjudna spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayth:

En gammal en om företaget som kramar den gamla koax tekniken och försöker sminka upp den år efter år.

ComHem = ComSlem

ComBort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Rockstar Games, byt ut de 2 första bokstäverna och få lite mer barnförbjudna spel.

Funkar lika fint att byta ut den första bokstaven för lite mer fallos centrerade spel

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Klassiker; Felia

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Telenor = Telesnor
Citroën = Sitt-Å-Träng

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Inte riktigt on topic men vad jag tycker är roliga företagsnamn.

Ett företag inom mark & anläggning som kommer med flak fulla med t ex grus. Helistens (Häll i sten).

Jag såg en kille utanför Lidl med företagets logga på tröjan "Rabo bank". Det hade kanske varit roligare om det var en bank men tydligen sysslar de med livsmedel. Lite besviken på det faktiskt.

Företag som tillverkar vattenkopplingar. Vatette. (Vad tätt!)

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd

@Igelkott: Som it-konsultföretaget som hade ett internt skämt uppe på förslag - men sen gillade ingen namn-konsultens tre förslag och så blev det: Nohau.

Men sen kan det bli helt fel också. Som vaktbolaget NOKAS, förvillade likt Knock-Ass.

Permalänk
Medlem

Sweden Online= Sweden Offline då vi användare fick gå ihop och få det att rulla, annars var det offline. Undrar vad det var för gökar, hade troligtvis noll koll på the interwebz.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Postmord

Vi fick i uppdrag att göra om deras nätverk... det hade tydligen för mycket "packet loss", heheh....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

"rap"

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Inte riktigt on topic men vad jag tycker är roliga företagsnamn.

Ett företag inom mark & anläggning som kommer med flak fulla med t ex grus. Helistens (Häll i sten).

Jag såg en kille utanför Lidl med företagets logga på tröjan "Rabo bank". Det hade kanske varit roligare om det var en bank men tydligen sysslar de med livsmedel. Lite besviken på det faktiskt.

Företag som tillverkar vattenkopplingar. Vatette. (Vad tätt!)

Rabobank (ihopskrivet) existerar, men det är en utländsk bank som inte finns i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spretcher:

Klassiker; Felia

I samma anda: AllTele = AllFele (att de byter namn till A3 räddar dem inte )

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Murder King
McMurder ... När jag gick på gymnasiet i mitten av 90-talet var det en del som gick omkring med t-shirtar med dessa namn och passande modifierade loggor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Felia och Postmord är ju självklara.
Har alltid tyckt att Nokias omarbetade slogan är lite smårolig: Nokia - Disconnecting people

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

@saturday_sun: jag hörde "Restaurang Gyllene Måsen" ifrån min morbrors fru (McDonalds).

Permalänk
Medlem

Det blev aldrig av men när Karolinska Sjukhuset skulle byta namn var det i stort sett klart att det skulle bli Karolinska Universitets Kliniken innan någon kom på att det nog inte var så smart. Fast sett till hur det gick med Nya Karolinska några år senare så...

Även Locum gjorde ju ett liknande försök i en reklamkampanj som några av er kanske minns. En trend inom landstingen kanske?

Permalänk
Avstängd

@improwise: Här i Skåne har vi Lunds Universitets Sjukhus och Malmö Universitets Sjukhus. LUS och MUS.

Permalänk
Medlem

Burger King - Birger Kung

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Själv har jag försökt bilda Flens Ost och Chark men får inte igenom det

Permalänk
Avstängd

Kör lite speltitlar också!

Demento Moroni = Memento Mori. Ett nytt MMORG för pensionärerna!

-Det är tur att den åldersgruppen inte hänger här för då hade jag varit rökt

Permalänk
Medlem

du har ju den underbara "tjörns hår" ( på tjörn ofc )
och utan för KBA har jag för mig det ligger " schakta i backarna "

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Avstängd

Fartnight = behövernoginteförklaras

Permalänk
Medlem
Permalänk
Sötast

Dalkia måste vara ett av de bästa företagsnamnen man sett i Sverige.

Tänker direkt på snordalk.... fml

Permalänk

Nordea = Nordkorea