Permalänk
Medlem

Elex - diskutera!

Hej. (Varna för spoilers innan ni skriver)

Har letat på swec ett tag nu efter en tråd om detta spel (sökt på sidan :).
Dock har det inte visat något. Tänkte vi här kunde byta idéer och tankar, tips och tricks. Kanske rykten om uppföljare mm.

Själv tycker jag spelet är asbra - ja, jag ser felen (brutna quests, bitvis dåliga karaktärer, grafiken mm), tycker dock combat är bra samt svårighetsgraden, den SKA vara så :). Jag är lvl 16, med i outlaws och har precis börjat döda critters utan companion (som redan var utslagen). I'm getting more powerful! Riktigt bra spel

Vad tycker ni? Dela med er!

Simon

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk

Har inte lyckats "komma in" i spelet så jag är bara L4 än så länge och springer omkring lätt förvirrad med en "rusty axe".
Tror det har potential även om det känns lite stelt på något sätt.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Hade samma känsla i början. Man måste komma upp till lvl 10-15 innan det öppnar sig. Man verkligen KÄNNER sig starkare. Ett exempel är när jag letar efter flertalet personer från en lista. Jag hittar en av dem, med sina kompisar - de slaktar mig och min kompanjon. Kommer tillbaka 3 lvl senare och med lite bättre gear (granater - hämden är ljuv!

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk
Medlem

Riktigt skoj (och snyggt) spel! Som ni säger, i början är striderna VÄLDIGT svåra, men när man kommer upp i level lite så blir det lättare. Har kommit till runt level 15, och dom lite större mutanterna är fortfarande riktigt svåra... Eller när det kommer ett helt gäng med fiender så är det inte alldeles lätt.

Dom lite större mutanterna (bland annat dom spindel-liknande) är inte roliga att ha att göra med alltså....

Permalänk
Medlem

Absolut.

Är lvl 20 nu. Börjar kunna utmana mer och mer (dock med Ray eller Caja). Att göra det ensam är svårare. Finns fortfarande fiender som man inte rår på.

Tycker verkligen om detta format - om man jämför med andra liknande rpg (skyrim, witcher, m fl.) Så könns elex mer hard core.

Hade ett möte med en ripper (inte spindeln utan vargen - de heter samma...) klarade av de lätt, såg lite stenar på marken, gick närmare och ut hoppar ett monster som sliter 90 % hp med två slag samt nockar Ray med ett tredje - var bara att fly (man laddar ju inte om). Känns skönt att aldrig riktigt vara helt helt säker när man går runt på vandring.

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk
Medlem

Återupplivar tråden lite, har nu på sommaren tagit mig tid att prova Elex. Var lite avskräckt när jag läste recensionerna men måste säga att jag gillar det skarpt. Man börjar verkligen från lvl 1 och får i princip spö av alla. Samtidigt är det mycket annat rollspelande, man tvingas använda huvudet.