LG OLED55C7V flimrande boll under fotbolls-VM

Permalänk

LG OLED55C7V flimrande boll under fotbolls-VM

sändningar genom streaming från SVT-play och cmore där längre passningar eller långbollar slås flyter inte bollen i bild utan flimrar. Är detta på grund av kvalitet på sändning eller är det någon inställning som jag kan ändra?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Är det likadant i sportläget?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

För mig flimrar det i sportläget så jag lämnar det avslaget.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

@Printscreen: Det flimrar i alla visningslägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahlajlama:

sändningar genom streaming från SVT-play och cmore där längre passningar eller långbollar slås flyter inte bollen i bild utan flimrar. Är detta på grund av kvalitet på sändning eller är det någon inställning som jag kan ändra?

Sändningen är ju katastrof dålig så det är nog mest det.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Bildexpert 📺

@Dahlajlama: Förmodligen det gamla vanliga, att interpoleringen bråkar med den hårda komprimeringen och låga kvaliteten på sändningen. Så testa att stänga av Trumotion eller åtminstone Personlig-läget ställ på låga nivåer 1–2 på reglagen.

Flimrar det fortfarande är det sändningen som är för dålig.

Permalänk

@Laxpudding: Jag tog bort trumotion och det verkar fungera. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Kolla lite på Sverige - Mexico igår SVT marksända nätet, på LG 65" OLED c7, var kanonbild inte tillstymmelse av nått flimmer eller annat, samt knivskapt..

Dock SVTPlay är ju bedrövligt dålig kvalitet så fort det händer mycket i bilden så blir det riktigt dåligt.
SVT måste uppgradera SVTPlay med mer bandbredd, men detta är ju ingen nyhet, varit så flera år..

Måste man kolla via SVTPlay eller annan liknade tjänst får man helt enkelt nöja sig med sämre kvalitet..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Kolla även så firmwaren är av senaste snitt. Min C7 ville inte hitta något via TV:ns söksystem när jag skaffade TVn för dryga månaden sedan, trots att jag såg att firmwaren var riktigt gammal. Drog ner på USB från LGs hemsida istället. Från firmware 04.70.10 ska detta med "fast action sport" vara förbättrat, iaf enligt HDTVTest:
https://youtu.be/ZCr4v6yKt5I?t=666

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk

Jag köpte en oled 55c7v för en vecka sedan och märkt samma sak, streamat fotbolls vm. Jag är inte hemma förren torsdag men tänkte testa det här https://youtu.be/bNJlWbUhpYM

Skickades från m.sweclockers.com