Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornhallberg:

Ang Xerox:en och Proshop: Ja fel kan ju alla göra. Men det var INTE självklart att det var en kabel om det nu är vad det är. Långt därifrån. Har mejlat dem så får vi se hur de löser det. Det måste ju veta om felet eftersom sidan togs bort så att skicka ut fel produkt är ju bra dumt av dem. Varför makulerar de inte bara ordrarna?

Hade köpt makulering av min order. Definitivt, men asså att skicka fel vara? Det får mig o känna mig som att jag köpt något på blocket. :€ Är helt övertygad om att det inte stod sladd i texten. Förstår att de kan göra fel, definitivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Hade köpt makulering av min order. Definitivt, men asså att skicka fel vara? Det får mig o känna mig som att jag köpt något på blocket. :€ Är helt övertygad om att det inte stod sladd i texten. Förstår att de kan göra fel, definitivt.

Nej det stod inget att det var en sladd, ean koden är också en skrivare.

Skulle det vara att nån såg att det stod att det var en sladd ja då ska det ha varit 5minuter innan eller något då proshop tog bort den.
Men det stod absolut inget om att det var en sladd.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Fick precis detta mailet från Proshop.

Citat:

Hej Johan,

Den beställda varan har dessvärre felaktigt kopplats ihop med ett "EAN-nummer" som hör till en strömkabel.
Tyvärr kan vi ej få hem den beställda skrivaren då den utgick från sortimentet för flera år sedan.

I och med att varunumret kopplats ihop med en kabel har den även fått ett väsentligt lägre och felaktigt pris.

Normalpriset på den här skrivaren låg på omkring 13900kr då den fortfarande fanns att tillgå - i och med denna orealistiska prisbild anser vi att man har handlat i så kallad "ond tro" och kan tyvärr inte erbjuda ett täckningsköp.

Vi har i samband med detta sett oss tvungna att annullera din order.
För mer information angående betalning se separat avbeställningsbekräftelse.

Vi beklagar besväret detta eventuellt har skapat.

Med vänlig hälsning | Best regards

Gustav

Var värt ett försök.

Permalänk
Medlem

De har helt rätt i ond tro då

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

De har helt rätt i ond tro då

Heh, jaaa må hända

Men man vet aldrig, jag var en bland dem som lyckades nappa en Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent(kort och gott osv) för 158 kr inkl frakt hos Proshop när ordinarie pris låg runt 1200 kr för tillfället.

Med det sagt, lite skillnad på ett tangentbord för 1200 kr och en skrivare för 13900 kr kanske

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av aleves:

Heh, jaaa må hända

Men man vet aldrig, jag var en bland dem som lyckades nappa en Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent(kort och gott osv) för 158 kr inkl frakt hos Proshop när ordinarie pris låg runt 1200 kr för tillfället.

Med det sagt, lite skillnad på ett tangentbord för 1200 kr och en skrivare för 13900 kr kanske

Det var ju också vara en lockvara för att få in folk på deras Black Friday-rea

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det var ju också vara en lockvara för att få in folk på deras Black Friday-rea

Poängen var väl att "man vet aldrig".
Jag brukar förespråka att det är butikens ansvar att presentera rätt pris + butikens rättighet att korrigera priset.

Men i det här fallet med skrivaren så är det bara komiskt att någon lägger en order när det är 0,00% chans.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Igelkott:

Poängen var väl att "man vet aldrig".
Jag brukar förespråka att det är butikens ansvar att presentera rätt pris + butikens rättighet att korrigera priset.

Men i det här fallet med skrivaren så är det bara komiskt att någon lägger en order när det är 0,00% chans.

Jao, jag menade bara att utöver att det är en rejäl skillnad på 1300 och 13000, så hade erbjudandet på tangentbordet ett syfte, att locka folk till deras rea.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Dem skulle tydligen kreditera beloppet, sladden fick jag behålla men valde att låta den ligga i posten. Det var en vanlig c13 PSU sladd, har ingen användning för den. Dem sa det skulle göras i eftermiddag, av vad han sa i telefon skulle det göras på alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Dem skulle tydligen kreditera beloppet, sladden fick jag behålla men valde att låta den ligga i posten. Det var en vanlig c13 PSU sladd, har ingen användning för den. Dem sa det skulle göras i eftermiddag, av vad han sa i telefon skulle det göras på alla.

Jo, fast kanske bättre att lösa ut paketet i alla fall, så att dom inte kräver betalt av dig för returen av bara farten.

Returnerad order utan avhämtning
Vi förbehåller oss rätten att debitera en avgift på upp till 500kr för outlösta paket, detta för att täcka Proshop Aps kostnader för frakt och administration. Observera att om du ångrar ditt köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut varan och därefter returnera den i enlighet med dessa villkor.

Finns att läsa här: https://www.proshop.se/Foersaeljningsvillkor.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Jo, fast kanske bättre att lösa ut paketet i alla fall, så att dom inte kräver betalt av dig för returen av bara farten.

Returnerad order utan avhämtning
Vi förbehåller oss rätten att debitera en avgift på upp till 500kr för outlösta paket, detta för att täcka Proshop Aps kostnader för frakt och administration. Observera att om du ångrar ditt köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut varan och därefter returnera den i enlighet med dessa villkor.

Finns att läsa här: https://www.proshop.se/Foersaeljningsvillkor.htm

Jag läste den igår, men han sa du kan låta den ligga. Får väl förvänta mig att han vet vad han pratar om då med tanke på att det är hans jobb haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repairman:

HP Omen 17-an180no hos Elgiganten för 12,990 kr, normalt 16,490 kr. Dess innehåll är mycket för pengarna med GTX 1060 6GB, 17,3" FullHD 120Hz IPS skärm, Thunderbolt 3 (40Gb/s för ev möjlighet till eGPU i framtiden), 16GB DDR4 och 256GB SSD + 1TB hårddisk. OBS! Elgiganten skriver G-sync kompabilitet men jag anar att det är för extern skärm och inte den interna.

Nej, det är den interna skärmen det handlar om. Fungerar med externa också med MiniDP-DP så ett halvt rätt!

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Fick nu hem min Seagate 4tb externa. Jag fick ST4000DM005-2DP166 dvs 8mb cache. Detta är en hårddisk jag inte ens kan hitta på prisjakt?! Trodde jag läste fel men det står 8192KB Bufferstorlek!

CrystalDiskInfo: https://imgur.com/TurXBOL

Jag skulle gissa att det är en helt vanlig DM005. Jag har tex en ST4000VX007 med 64MB cache. En vanlig intern disk, dvs inget som jag plockat ut ur en extern eller liknande. I CrystalDiskInfo dyker den upp som ST4000VX007-2DT166 med 8MB cache. Seagate verkar rapportera SMART-värden lite annorlunda jämfört med andra tillverkare, så det skulle inte förvåna mig om det är något liknande med cachestorleken.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

@Mansion: Har tidigare stött på att Elgiganten med fler har skrivit fel om detta. När sedan HP inte skriver g-sync i anknytning till displayens specifikation så kan man inte vara speciellt säker förrän datorn är i knät.
https://support.hp.com/gb-en/document/c06013110#AbT0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Tipsar alla att läsa denna tråd innan ev. beställning.
Länk:
Har 24.se blivit helt oseriösa?

Beställde en den 9:de, och fick den idag, dessutom har jag beställt från dem vid flertal tillfällen, och det har aldrig varit några problem med fel produkt för mig.
Visserligen fick jag en delvis trasig produkt en gång (en port fungerade inte på en USB switch), men då den kostade 9:-, så var det inget jag brydde mig om.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Repairman:

@Mansion: Har tidigare stött på att Elgiganten med fler har skrivit fel om detta. När sedan HP inte skriver g-sync i anknytning till displayens specifikation så kan man inte vara speciellt säker förrän datorn är i knät.
https://support.hp.com/gb-en/document/c06013110#AbT0

Har stött på flera butiker som skriver g-sync när det bara gäller extern. Hade varit grymt om den interna har det, just pga att man kanske inte alltid kommer upp i 120hz konstant på en laptop.

Oavsett G-sync tycker jag dock att man får grymt mycket för pengarna, inte många tusenlappar mer än budgetvarianterna med i5:or och gtx 1050, och här får man cpu med 6 kärnor och 12 trådar samt en mer tilltagen gpu. Är helt klart sugen, skulle kunna sälja av både stationära (som mest bara står) och laptopen, denna slår ju båda!

Skrivet av Mansion:

Nej, det är den interna skärmen det handlar om. Fungerar med externa också med MiniDP-DP så ett halvt rätt!

Mvh. Mansion

Äger du laptopen eller har du på annat sätt erfarenhet av modellen?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/898528/datorutrustning/lagrin...

3490 är sjukt bra pris, gav själv 4690 för några veckor sen och trodde det var ett kap. Tji fick jag, orkar inte tjafsa med Webhallen om det. Grattis till alla som väntat ut en bra ssd deal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Amazons tyska avdelning har 2x8GB DDR4 3200MHz-minnen för 1400kr totalt, finns att förhandsboka och jag ser inte exakt när den kommer in.

G.SKILL Ripjaws V Series F4-3200C15D-16GVR 16 GB (8 GB x 2) DDR4 3200 MHz CL15

https://www.amazon.de/gp/product/B01ACOB4AI/

Någon som lyckades beställa dessa minnen för 1400?
Skulle sitta fint i min ryzen rigg men nu kostar dem runt 2200.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@lasseTM om du sneglar åt höger på produktsidan ska det finnas en liten lista på 'fler säljare' eller liknande, leta efter 130 euro stickorna där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

@Mix0r: Billigaste jag hittar är 199 euro :S

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@lasseTM: Verkar vara borttagen nu, fanns i morse när jag taggade dig :/

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

Någon som hittat nåt skoj bra erbjudande på cdon för runt 200-lappen? Trädgårdsvecka, låter lagomt spännande!

Permalänk

Lite dåligt med kampanjer denna helg. Jag som letar efter 2700x, asus x470 gaming-f, m2 ssd, 4 ports switch. Får invänta nästa helg kanske.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Lite dåligt med kampanjer denna helg. Jag som letar efter 2700x, asus x470 gaming-f, m2 ssd, 4 ports switch. Får invänta nästa helg kanske.

Svenska kronan är jätte svag mot dollarn vi lär inte se några reor på ett tag

Permalänk
Skrivet av Swedman18:

Svenska kronan är jätte svag mot dollarn vi lär inte se några reor på ett tag

Ahh ska jag behöva betala ordinarie pris för mina delar. Jag kan ju inte hålla mig hur länge som helst.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TaunyTiger:

Lite dåligt med kampanjer denna helg. Jag som letar efter 2700x, asus x470 gaming-f, m2 ssd, 4 ports switch. Får invänta nästa helg kanske.

@TaunyTiger

Ska du spela har du ju bättre spelprestanda med din 4770K.
Men behöver du flertråds prestanda ska du ju såklart kolla efter annat.

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Någon som hittat nåt skoj bra erbjudande på cdon för runt 200-lappen? Trädgårdsvecka, låter lagomt spännande!

Om du snusar så köp snus!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av anon200632:

@TaunyTiger

Ska du spela har du ju bättre spelprestanda med din 4770K.
Men behöver du flertråds prestanda ska du ju såklart kolla efter annat.

Nja, en 2700x verkar ju gå ungefär som en 6700k om man kikar på BF1 testet i sweclockers test av 2700x. BF1 är ju ett spel jag äger som jag tycker är en bra referens.

Och då kör sweclockers minnen på 2933mhz CL15, jag ska ha 3200mhz och CL14. Ger väl en liten boost, samtidigt som man försöker överklocka minnerna ytterligare.

Sen spelar jag inte jättemycket längre. Men jag vill såklart ha spelprestandan när de väl ska spelas. Och då hade ju en 8700k varit att föredra. Sitter på en 120hz skärm i 1920x1080 som jag är nöjd med. Inga planer på en ny förrän de finns 4k@120hz skärm till humana priser. Så de är ju ett tag till.

Fördelen med AMD är att jag enkelt kan byta ut cpun mot AMD's kommande 2 cpuer utan att behöver byta hela moderkortet, minnerna och vattenblock.

Update på skärm: Om man inte kommer över en 1440p 144hz skärm billigt såklart. Men då jämnar de ju dessutom ut sig mellan i7an och 2700x i 1440p.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TaunyTiger:

Nja, en 2700x verkar ju gå ungefär som en 6700k om man kikar på BF1 testet i sweclockers test av 2700x. BF1 är ju ett spel jag äger som jag tycker är en bra referens.

Och då kör sweclockers minnen på 2933mhz CL15, jag ska ha 3200mhz och CL14. Ger väl en liten boost, samtidigt som man försöker överklocka minnerna ytterligare.

Sen spelar jag inte jättemycket längre. Men jag vill såklart ha spelprestandan när de väl ska spelas. Och då hade ju en 8700k varit att föredra. Sitter på en 120hz skärm i 1920x1080 som jag är nöjd med. Inga planer på en ny förrän de finns 4k@120hz skärm till humana priser. Så de är ju ett tag till.

Fördelen med AMD är att jag enkelt kan byta ut cpun mot AMD's kommande 2 cpuer utan att behöver byta hela moderkortet, minnerna och vattenblock.

Update på skärm: Om man inte kommer över en 1440p 144hz skärm billigt såklart. Men då jämnar de ju dessutom ut sig mellan i7an och 2700x i 1440p.

Men tar du en 8700k slipper du ju byta på ett bra tag och blir ju billigare i längden istället för att byta cpu hela tiden.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall a-JAYS Five-hörlurarna (Windows-versionen) fungerar till iOS? Tänker att själva ljudet kommer fungera men fungerar volym etc.?

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14