Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

@xlr8: Som jag förstått det så konkade dem bara i USA och England. Så verksamheten i norden kommer att fortsätta som vanligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bakgrund:

Platsar detta i fyndtråden tror ni?
https://i.imgur.com/UKPybhx.png

Sänkt från 189 000 kr till endast 169 000 kr. https://www.inet.se/produkt/5300664/crucial-512gb-4x128gb-ddr...

Tveksamt, du får ju inte köpa mer än 3st åt gången vilket i alla fall jag kan tycka är lite snålt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stumblebum:

@Frispel: Ofta beställer man ju mer än en vara i stöten. Är det ett riktigt bra erbjudande och flera vettiga jämfört med andra butiker så beställer man ju ofta hela datorn från samma butik.

Om det inte är en medveten strategi varför är det just ComputerSalg som alltid drabbas av felaktiga priser och anullerade ordrar? Det är bara att läsa omdömena på prisjakt samt fråga sig själv varför de inte skickar en beställningsbekräftelse direkt. Utan skickar en "beställnings sammanfattning" vilket dessutom är särskrivet.

I sammanfattningen är de väldigt tydliga med att påpeka följande:

"Detta är inte en bekräftelse på beställningen, utan endast en kopia av de uppgifter som lagts in.
OBS! Köpet är bindande först när vi har skickat en bekräftelse på beställningen eller en faktura för köpet."

Ingen annan aktör arbetar på det här viset förutom ComputerSalg. Det är ett oseriöst bluff och båg-företag rakt igenom.

Man kan också fråga sig om inte delarn av omdömena på prisjakt är fejkade. Alla tycker att de är så jäkla snabba och har de bästa priserna och väljer att vara anonyma(Kund i nätbutik)

I call bullshit rakt igenom på dom.

De valde att skicka de två 128GB SSD'er för 230kr/st som jag beställde ifjol...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Tveksamt, du får ju inte köpa mer än 3st åt gången vilket i alla fall jag kan tycka är lite snålt.

Skickades från m.sweclockers.com

Är ju i.o.f.s. 3 paket á 4 stickor. D.v.s. 12 st minnen per kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivres:

Den var redan nersatt i pris, sedan 30% på det.
Om du bor i Stockholm kan du alltid gå in på scandinavianphoto och kolla om du kan känna/klämma på väskan. då det ser ut som att denna i alla fall finns i lager: https://www.scandinavianphoto.se/produkt/1015206329/peak-desi...

Aj då. Men blev så nyfiken så kommer nog att beställa från CDON ändå. 2 000 kr för 30 L ryggsäcken är kanske en aning mycket. Men det är ändå billigare än ordinarie pris (ca. 3 000 kr).

Öppet köp har det också (men ingen fri retur, förutom på flesta kläder och skor(?) ).

Tack för tipset med ScandiavianPhoto! Ska in till stan idag så kanske kan kika. Tack Nivres!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av DunderKlumpen:

Ni som beställde denna, var beredd på att ni behöver skaffa egen adapter. Det är en brittisk (eller amerikansk kanske?) el-kontakt, men detta skrevs det inget om på hemsidan. Adaptern de skickade med till min var på tok för liten, så nu får jag försöka hitta en annan

EDIT: De skickade med en US-EU-adapter, istället för UK-EU-adapter... Känns lagom seriöst. Sista gången jag handlar från swedenmobile.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Lorault

Skärmen har sålts för det priset på black freday Har inte den personligen, men foten är något vinglig samt 60HZ endast (tydligen ändrat eller annan skärm). Foten ser lika dan ut i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har två av skärmarna, det är 75Hz, precis som jag skrivit på Komplett. Fungar riktigt bra. Är lätt den mest prisvärda skärm jag sett.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

@Blade@LCD: Hur är den med att arbeta långa perioder med? Söker just en med stor upplösning för arbetet. Har haft en AOC förr där mina ögon snabbt blev trötta.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Edit 2: Rabattkoden verkar nu bara ge 30 procent rabatt. Rabattkoden xYt3xuLV måste ha gett närmare uppemot 65 procents rabatt. Eller var priset billigare på 20 L ryggsäcken?

20L ryggan var annonserad med 50% sänkt pris och sedan funkade 30% rabattkoden på det också

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

20L ryggan var annonserad med 50% sänkt pris och sedan funkade 30% rabattkoden på det också

Väldigt trevlig ryggsäck till ett mycket trevligt pris, tack för tipset. Hög kvalitet, genomtänkt, hyfsat diskret,

Har ingen avsikt att använda det till kameror och liknande (fotograferar inte) men det är även en bra ryggsäck för vanligt bruk. Leker med tanken att omvandla den till en diskret lätt traumaryggsäck, med panelerna så är uppdelningen väldigt enkel. Men ska först använda den i vanligt bruk ett tag för att se.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk

Q-Jays för iPhone nedsatt från 2999 till 990.
Aldrig varit så billigt tidigare!

https://www.icahemma.se/Horlur-Inear-iOs-qJAYS--p-49567.aspx

Tack för tipset! Blev ett köp då jag länge funderat på lite mer påkostade in-ear men inte riktigt kunnat motivera för mig själv att lägga flera tusen på ett par (fattar inte hur man citerar inlägg i annan tråd...).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köörmit:

Q-Jays för iPhone nedsatt från 2999 till 990.
Aldrig varit så billigt tidigare!

https://www.icahemma.se/Horlur-Inear-iOs-qJAYS--p-49567.aspx

Tack för tipset! Blev ett köp då jag länge funderat på lite mer påkostade in-ear men inte riktigt kunnat motivera för mig själv att lägga flera tusen på ett par (fattar inte hur man citerar inlägg i annan tråd...).

Skickades från m.sweclockers.com

Klicka på citera, kopiera hela texten och klistra därefter in det i ett nytt inlägg i denna diskussionstråd

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köörmit:

Q-Jays för iPhone nedsatt från 2999 till 990.
Aldrig varit så billigt tidigare!

https://www.icahemma.se/Horlur-Inear-iOs-qJAYS--p-49567.aspx

Tack för tipset! Blev ett köp då jag länge funderat på lite mer påkostade in-ear men inte riktigt kunnat motivera för mig själv att lägga flera tusen på ett par (fattar inte hur man citerar inlägg i annan tråd...).

Skickades från m.sweclockers.com

Ursäkta antagligen stenkorkad fråga här nu men, fungerar dess endast till iOs?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Ursäkta antagligen stenkorkad fråga här nu men, fungerar dess endast till iOs?

Jays själva säljer varianter där man får välja mellan Windows, Android och iOS (antar att det borde vara nån skillnad då?). Sen tror jag man även kan köpa utan mikrofon. Hos ICA står det ios i rubriken men bilderna visar inte att sladden skulle ha kontroller och inget om det i texten heller. Skulle det vara fel eller inte fungera tillfredsställande finns det sladdar att köpa löst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ursäkta antagligen stenkorkad fråga här nu men, fungerar dess endast till iOs?

Precis som ovan skriver.
Oftast är det bara mediaknapparna som inte fungerar om den används till annan enhet. Ljudet fungerar som vanligt.

Kan dock inte svara på denna specifika modell!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

Precis som ovan skriver.
Oftast är det bara mediaknapparna som inte fungerar om den används till annan enhet. Ljudet fungerar som vanligt.

Kan dock inte svara på denna specifika modell!

kan inte vara så att det e lightning kontakt på den?

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ursäkta antagligen stenkorkad fråga här nu men, fungerar dess endast till iOs?

Skrivet av Köörmit:

Jays själva säljer varianter där man får välja mellan Windows, Android och iOS (antar att det borde vara nån skillnad då?). Sen tror jag man även kan köpa utan mikrofon. Hos ICA står det ios i rubriken men bilderna visar inte att sladden skulle ha kontroller och inget om det i texten heller. Skulle det vara fel eller inte fungera tillfredsställande finns det sladdar att köpa löst.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av xprt:

Precis som ovan skriver.
Oftast är det bara mediaknapparna som inte fungerar om den används till annan enhet. Ljudet fungerar som vanligt.

Kan dock inte svara på denna specifika modell!

Tidigare hade Jays en egen app där man kunde programmera mittenknappen på kontrollen till att göra olika saker vid olika tryck. Då fungerade alltså inte volym upp/ned på de dedikerade knapparna. Vet inte hur det är nu för tiden, men det borde t.ex. gå att lösa med appen Headset Control Center eller likande.

Om nu kontakten inte är lightning.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Skrivet av InCyBoy:

Tidigare hade Jays en egen app där man kunde programmera mittenknappen på kontrollen till att göra olika saker vid olika tryck. Då fungerade alltså inte volym upp/ned på de dedikerade knapparna. Vet inte hur det är nu för tiden, men det borde t.ex. gå att lösa med appen Headset Control Center eller likande.

Om nu kontakten inte är lightning.

Intressant, ska kollas upp vid behov. Denna ska inte ha lightning utan 3,5mm plugg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk
Medlem

30 L för stor

Skrivet av MH25:

Väldigt trevlig ryggsäck till ett mycket trevligt pris, tack för tipset. Hög kvalitet, genomtänkt, hyfsat diskret,

Har ingen avsikt att använda det till kameror och liknande (fotograferar inte) men det är även en bra ryggsäck för vanligt bruk. Leker med tanken att omvandla den till en diskret lätt traumaryggsäck, med panelerna så är uppdelningen väldigt enkel. Men ska först använda den i vanligt bruk ett tag för att se.

Köpte 30 L ryggsäcken från CDON för 1 990:- vilken var alldeles för stor. Blir att skicka tillbaka den och beställa den från Dustin eller liknande. Tycker i övrigt om panelerna som delar upp ryggsäcken + en flera andra smarta funktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rince:

Palit GeForce GTX 1060 Dual HDMI 3xDP 6GB för 2 326:- på Datapryl.se

https://www.datapryl.se/products/Komponenter/Grafikkort---PCI...

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3793860 (3 490:- närmaste pris)

'Felaktigt' satt pris? Eller har folk tidigare fått sina varor härifrån till bra priser? :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mix0r:

'Felaktigt' satt pris? Eller har folk tidigare fått sina varor härifrån till bra priser? :/

Skickades från m.sweclockers.com

Bara köp på faktura, verkar ''rätt'' om man lägger det i varukorgen.

Nvidia twittrade ut detta inatt, vilket många tyder är 1180(?) pågång, så kanske börjar försäljare att rea ut dom äldre korten nu

https://twitter.com/NVIDIAGeForce/status/994019173138219008

Permalänk
Medlem

@Ryzer

Goda nyheter, tack för den!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mix0r:

'Felaktigt' satt pris? Eller har folk tidigare fått sina varor härifrån till bra priser? :/

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ryzer:

Bara köp på faktura, verkar ''rätt'' om man lägger det i varukorgen.

Nvidia twittrade ut detta inatt, vilket många tyder är 1180(?) pågång, så kanske börjar försäljare att rea ut dom äldre korten nu

https://twitter.com/NVIDIAGeForce/status/994019173138219008

Fan att jag alltid är lite för sen på bollen, nu kostar det 3800 :S

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

DELTACO Laddningstation, 4x USB 6,8A för 99:-

https://www.24.se/deltaco-laddningstation-4x-usb-6-8a

Tipsar alla att läsa denna tråd innan ev. beställning.
Länk:
Har 24.se blivit helt oseriösa?

Fixade länk
Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Köpte 30 L ryggsäcken från CDON för 1 990:- vilken var alldeles för stor. Blir att skicka tillbaka den och beställa den från Dustin eller liknande. Tycker i övrigt om panelerna som delar upp ryggsäcken + en flera andra smarta funktioner.

Ja, jag upplevde också att 30 L var lite väl stor, särskilt eftersom jag har andra ryggsäckar för den storleken som fyller mina behov. Det känns som att med kamerautrustning så blir den också ganska tung om man fyller den (kamerautrustning väger ganska mycket sett till volym). Men jag såg någon som använde den till sin drone och då kan den säkert vara bra.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MH25:

Ja, jag upplevde också att 30 L var lite väl stor, särskilt eftersom jag har andra ryggsäckar för den storleken som fyller mina behov. Det känns som att med kamerautrustning så blir den också ganska tung om man fyller den (kamerautrustning väger ganska mycket sett till volym). Men jag såg någon som använde den till sin drone och då kan den säkert vara bra.

Tack för dina ord
Det gör det nog lite lättare att byta ut 20 L för samma pris som 30 L (!).

Vad tycker du om den färg du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tack för dina ord
Det gör det nog lite lättare att byta ut 20 L för samma pris som 30 L (!).

Vad tycker du om den färg du har?

Tycker om färgen, föredrar den framför den med läderdetaljer. Är mycket nöjd med köpet överlag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MH25:

Tycker om färgen, föredrar den framför den med läderdetaljer. Är mycket nöjd med köpet överlag.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha! Dessvärre var det bara den som CDON.se nu har inne och som koden fungerade på..
Men beggers can't be choosers. Inte sant?

Permalänk
Medlem

Är ett gtx 770 för 300kr värt att köpa till en syster som vill spela fortnite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Mini Xl CPU: Intel Core i7 4770k GPU: EVGA 1080 SC (Sli) Memory: Corsair VENGEANCE 16GB CL9 1600Mhz LP MB: Asus Gryphon Z97 Armor Cooling: Custom water cooling PSU: XFX pro 850W Monitor: Samsung U28E590D