Permalänk
Medlem

Just det. Kom ihåg varför jag inte börjat spela WoT igen. De har ändrat i tech tree så att jag har 100k xp på obj 416 som jag inte kan använda (tänkt låsa upp t-54)

Permalänk

@Broken-arrow: SPG-15 för T-55A

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Sluta lev i förnekelse. Om inte guldammo skulle boosta så mycket skulle inte så många använda det, speciellt inte superunicums. Dessa fåtal experiment säger inget jag redan sagt. Visst kan man nå höga wr och wn8 utan guldammo, men de flesta änvänder ändå guld och det är problemet. Om det inte ger så stor fördel att använda guld, varför gör folk det? Varför använder folk detta obalanserade elementet?

Sedan kan man inte endast kolla på wn8, man ska kolla på damage gjord. WN8 omfattar assistance damage och cap reset också, så man kan i princip tracka fiender hela tiden och få wn8 utan att nödvändigtvis göra så mycket skada.

Med guld kan olika tanks ta positioner och penna, vilket de inte skulle kunna om de använde normal ammo. Ta t.ex. en T32 mot en chrysler K, en t32 kan inte penna en chrysler K frammifrån pga. 198mm pen, men om T32 laddar apcr kan den penna tanken gång efter gång. Hur påverkar detta inte wr och wn8 och damage?

Sedan så väljer dessa "streamers" tanks som redan är särskillt bra på dess tier och det är annu mer missvisande eftersom alla tanks inte är lika bra till att börja med. Har ni ens kollat hur dessa superunicums spelar? Den pennar tanks höger och vänster som de inte skulle KUNNA med standardammo i den positionen, svårt att fatta eller? Om AP pen är lägre än fiendens armor-tjocklek hur fan ska de kunna penna då?

Dessa streamers fördummar frågan något. Ingen har sagt att man inte kan vara superunicum utan att använda guld, folk har bara sagt att WGs balanseringsmodell är felaktig gällande armor/guld ammo. Och det är svårare nu att vara superunicum än innan pga. att tanks får färre och färre weakspots och det vet alla. Ska man vara superunicum utan att använda guld behöver man tänka mer och spela annurlunda och göra saker man annars inte skulle i och med att man är begränsad gällande pen.

Sluta lev i förnekelse! Det verkar vara bekvämt för dig att kunna skylla dina dåliga stats på "jag använder inte guld och jag kör bara kassa tanks".

Permalänk
Medlem

Har kört några matcher nu igen, och tycker nya motorn och grafiken är ett lyft. Blev fint. Minns hur det såg ut när jag började i betan. Sjukt långt dom kommit ändå.
Skönt lir att slöspela lite. Körde väldigt hårt för några årsen, så har ju ett 20tal tier10 tanks + en bra hög andra. Men tycker nog runt tier8 är roligast att spela, så får köpa tillbaka lite gamla tanks

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Sedan kan man inte endast kolla på wn8, man ska kolla på damage gjord. WN8 omfattar assistance damage och cap reset också, så man kan i princip tracka fiender hela tiden och få wn8 utan att nödvändigtvis göra så mycket skada.

Nej, assisted damage räknas inte med i WN8.

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/547149-wn8-form...

Permalänk
Medlem

Guldammo, är väl bra till att skrämma nån noob i högre tier tank som försöker buffla sig in, alt. lägga en killshot på nån. Men de går ju fint att köpa för silver sen länge så...

Av mina 20 bästa rundor så har guldammo spelat liten till ingen alls roll, det har gällt att spela ut de andra motståndarna, knappast så att det är en IWIN-knapp.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Jo, enligt mig gör det.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Jo, enligt mig gör det.

Och moe är bara tur eller hur var det? WN8 använder inte assisted damage eftersom wg inte släpper det via sitt API.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jo, enligt mig gör det.

Och då var vi där åter igen...men du kan enkelt övertyga oss om att du har rätt:
Var hittar vi att "assisted damage" ingår som en delmängd i "rDAMAGE"?

Permalänk
Medlem

Jag kanske hade fel, ska jag skämmas för det? Som sagt jag spelar spelet, jag bryr mig inte om detaljer. Har man nästan 50% wr så kan man vara nöjd och det är bra.

Permalänk

Guld-ammo är inte pay2win. Däremot är premiumkonto det!
Det är klart som korvspad att premiumspelare får bättre stats.
1. Fort har dom flera 100% på besättningarna. Vissa köper tom. färdiga gubbar!
2. Vagnen är färdigutvecklad nästan på direkten.
3. Mer silverpengar att skjuta guldskott med och råd att köpa andra lyxprodukter som fika, högoktanigt osv.

Nä, premiumspelare borde spela Tetris på lättaste istället. Wot är för svårt för dem, och dom sabbar bara statsen för vanliga användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av FattarNiInte:

Guld-ammo är inte pay2win. Däremot är premiumkonto det!
Det är klart som korvspad att premiumspelare får bättre stats.
1. Fort har dom flera 100% på besättningarna. Vissa köper tom. färdiga gubbar!
2. Vagnen är färdigutvecklad nästan på direkten.
3. Mer silverpengar att skjuta guldskott med och råd att köpa andra lyxprodukter som fika, högoktanigt osv.

Nä, premiumspelare borde spela Tetris på lättaste istället. Wot är för svårt för dem, och dom sabbar bara statsen för vanliga användare

Håller med till 100%

Glöm inte repairkit det om något är ju "pay to win" att kunna laga dina tracks ska man då inte kunna göra för då boostar du dina stats du ska stå stilla o låta dina motståndare skjuta dig sönder och samman annars är det inte verklighetstroget

Permalänk
Medlem

Lever guldammo diskussionen fortfarande? Trodde den dog ut 2106.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

@Johnny K:
Fast guldammo är det enda elementet som boostar penetreringen så mycket, ingen har någonsin klagat på repair kit. Alla använder det och det är inte lika game changing som guld ammo. Dessutom så har repair kit en cooldown time, medans guldammo inte har det man kan ladda så mycket guldammo man bara vill. Om WG hade infört en cooldown på guldammo hade det begränsat användandet t.ex. att man bara kunde skjuta 3 skott sedan vänta 1 min eller liknande. Tala inte i nattmössan barn lilla. Alla vet att guldammo, arty och obalanbserade tanks är problemet i WOT, och de som inte vet om det är ignoranta enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Lever guldammo diskussionen fortfarande? Trodde den dog ut 2106.

Den är mer relevant än någonsin, i och med att WG släpper tanks som är bättre och bättre och premiumtanks som har bättre armor än standard. Varför tror du dem gör det, om inte för att folk ska använda mer guld? Hela balanseringen med guldammo vs. armor är sjukt kass och alla ändringar görs för att folk ska spamma mer guld så att Victor kan bli ännu rikare än han redan är.

WOT var mycket bättre då folk i princip ej använde guldammo då guld var för riktigt guld, och då alla tanks hade weakspots. Men detta koncept är borta vilket är synd!

Permalänk
Medlem

Hehe, jag verkar vara den enda i tråden som håller med @VideoyGTX i mycket av det han säger..

Ser också ett par stora problem med spelet just nu, och som det nästan alltid varit så är gold/prem ammo spam ett av dem. Testa att spela i en tank som är balanserad runt att den har hyfsad pansar, E100 t.ex. Höftar att 90% av skotten du tar emot är premium-rundor.

Ett annat problem jag ser är de japanska heavy-vagnarna med sina Derps.. vilket hjärndött koncept. De straffar de spelare som spelar "rätt" och går hull-down. 400-500 skada i tornet utan att ens behöva sikta. Sen så har de dessutom premium-ammo som gör ännu mer skada, vilket inga andra tanks i spelet har vad jag vet?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Ett annat problem är att WG har tagit bort äldre banor som vilket faktiskt möjliggjorde att MTs kunde flanka HTs utan att använda guld, och även i denna patch har det ökat korridorkänslan genom att lägga ut låga kullar med buskar på typ alla ställen vilket gör det svårt om inte omöjligt att pusha en flank, eller att flanka tanks man ej kan penna frammifrån. Varför ta risk när man ändå blir spammad med guld av tanks som sitter hull down bakom 2 buskar?

Folk spelar inte spelet, och när de spelar så blir de spammade med guld eftersom det finns inga alternativa vägar att dra sig tillbaka eller avancera. Banorna är feldeisgnade enligt mig, och de få banorna som hade flera vägar har tagits bort eller ändrats dvs. gjorts dummare.

De enda tanksen som är värda att spela är mediums med bra turret och gun depression och armor, eller snabba HTs vilka redan har bra armor och kanon till att börja med. Sedan en mängd guldammo så klart. Visst kan man prestera i andra tanks utan guld, men det blir betydligt svårare och mer frustrerande. Det är bara att kolla på några av de "bästa" spelarna i wot, de kör till närmaste hull down/choke point och skjuter guld på allt och alla och får massiv damage, sedan när de gjort det så är spelet redan vunnet mer eller mindre så de kan röra sig fritt och döda av resten av low-bobsen.

Vad ska man göra med en stor tank som är slö egentligen? Tack vare massa buskar och hull down positioner så kan man inte pusha ställen lika effektivt som för några år sedan man blir bara skjuten med guld från hull down kampare bakom buskar. WG, som jag skrev innan har lagt in buskar på några av de mest idiotiska ställena någonsin och plattat till banorna så att man kan sitta i basen och snipa till mitten av banan.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Ett annat problem är att WG har tagit bort äldre banor som vilket faktiskt möjliggjorde att MTs kunde flanka HTs utan att använda guld, och även i denna patch har det ökat korridorkänslan genom att lägga ut låga kullar med buskar på typ alla ställen vilket gör det svårt om inte omöjligt att pusha en flank, eller att flanka tanks man ej kan penna frammifrån. Varför ta risk när man ändå blir spammad med guld av tanks som sitter hull down bakom 2 buskar?

Folk spelar inte spelet, och när de spelar så blir de spammade med guld eftersom det finns inga alternativa vägar att dra sig tillbaka eller avancera. Banorna är feldeisgnade enligt mig, och de få banorna som hade flera vägar har tagits bort eller ändrats dvs. gjorts dummare.

De enda tanksen som är värda att spela är mediums med bra turret och gun depression och armor, eller snabba HTs vilka redan har bra armor och kanon till att börja med. Sedan en mängd guldammo så klart. Visst kan man prestera i andra tanks utan guld, men det blir betydligt svårare och mer frustrerande. Det är bara att kolla på några av de "bästa" spelarna i wot, de kör till närmaste hull down/choke point och skjuter guld på allt och alla och får massiv damage, sedan när de gjort det så är spelet redan vunnet mer eller mindre så de kan röra sig fritt och döda av resten av low-bobsen.

Vad ska man göra med en stor tank som är slö egentligen? Tack vare massa buskar och hull down positioner så kan man inte pusha ställen lika effektivt som för några år sedan man blir bara skjuten med guld från hull down kampare bakom buskar. WG, som jag skrev innan har lagt in buskar på några av de mest idiotiska ställena någonsin och plattat till banorna så att man kan sitta i basen och snipa till mitten av banan.

Wow, det måste jag säga var ett redigt rantande. I dina tre senaste inlägg alltså.

Permalänk
Medlem

Lirar lite WoT, har aldrig haft premiumkonto, har inte råd att köpa guldskott när man kör t10.
Jag mainar E100 och man går rätt ofta back i credits om man förlorar. Lägg då till att du har skjutit guldammo så går man (oftast) väldigt mycket back om man förlorar.
Detta tycker jag är det tråkigaste med WoT och högre tiers. "Köp premium annars går du back, även om du gör över 3k dmg"

Guldammo..ja det är rätt störande moment i spelet tycker jag. Du kan spela smart, vinkla ditt torn rätt och så kommer det någon tankjäkel som kör guldammo och bara slänger iväg ett skott i farten och får penetration, utan att ens behöva sikta, det tycker jag är väldigt störande. "Jag har premium, jag har råd att köpa guldammo och behöver bara trycka av utan att sikta in på weakspots"

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Den är mer relevant än någonsin, i och med att WG släpper tanks som är bättre och bättre och premiumtanks som har bättre armor än standard. Varför tror du dem gör det, om inte för att folk ska använda mer guld? Hela balanseringen med guldammo vs. armor är sjukt kass och alla ändringar görs för att folk ska spamma mer guld så att Victor kan bli ännu rikare än han redan är.

WOT var mycket bättre då folk i princip ej använde guldammo då guld var för riktigt guld, och då alla tanks hade weakspots. Men detta koncept är borta vilket är synd!

Ållrajt.
Jag har tagit en rejäl paus från spelet och mest kört tier 5-8 i början av året, så missat en del kanske.
Brukar ha 2-3 guldammo laddat som jag använder antingen när jag ska "skrämma bort" nån high tier tank som bufflar sig fram till position eller ibland killshot på lite längre håll där jag är osäker på om vanligt skott penetrerar... men jag kör ju relativt mycket TD, för att kunna bjuda på obehagliga överraskningar.

Vad har hänt med weakspots? Är inte ovanpå tornet/sidoluckorna på IS3 klenare längre? Eller "öronen" på T-29?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Många weakspots har tagits bort när modellerna blev HD och flera tanks har introducerats vilka inte ens kan pennas av samma tier TDs eller MTs. Flera weakspots har även blivit mindre. Men laddar man guld kan man penna dessa tanks med enkelhet.

Permalänk
Medlem

Tier 8 stock grinds är ändå det hemskaste.

Permalänk
Medlem

Alla stock grind är jobbiga enligt mig. Spelet är designat för att spelare ska betala för att levla upp snabbare.

Permalänk
Skrivet av ramdm5:

Tier 8 stock grinds är ändå det hemskaste.

Prova tier 9 stock grind ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Prova tier 9 stock grind ^^

Gamla awful panter Du fick ett tier 4 gun mot tier 8or :') det var riktigt roligt...

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonk97:

Gamla awful panter Du fick ett tier 4 gun mot tier 8or :') det var riktigt roligt...

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Flanka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Flanka...

Jag tror den hade stock 67mm penetration och var långsammare än en heavy tank. Gick inte riktigt att flanka när den fanns.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Skrivet av Klonk97:

Gamla awful panter Du fick ett tier 4 gun mot tier 8or :') det var riktigt roligt...

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Låter rätt awful!

Och så har vi ju Leopard PT A, 142850 exp stock grind! Samt delar ingen komponent med nån annan tank, stock-turret har betydligt sämre dpm dessutom ^^

Permalänk

Jag undrar hur många år som Wargaming hade kunnat utveckla World of Tanks om det hade varit en kostnad för spelet och en obligatorisk månadskostnad?
Hur många här hade spelat spelet då, eller ens provat det...
Att det är gratis har sina nackdelar och det är väl inte så konstigt heller, så har det varit ända från början.
Min första premium vagn köpte jag för över 4 år sedan och det är den enda top10(mest spelade) vagn som jag inte har någon Marks of Excellence på. Och det hade nog inte sett så mycket bättre ut även om jag hade spelat med apcr för KV-5 har ju urusel penetration.

På tal om årtal, om någon missat det, så bjuds det på lite extra i helgen: Happy 7th Anniversary, World of Tanks!

Sen kommer ju Italienska trädet snart med en gratis vagn... om man har för mycket fritid över.
The Italian Challenge – Roll out for Rewards! from 13 April at 12:00 CEST to 27 April at 12:00 CEST

Quickybaby går igenom om det är värt att nöta eller inte, själv siktar jag på steg 4 eller 5 iaf.
PROGETTO 46 FOR "FREE"... HOW LONG WILL IT TAKE?

Hur bra är vagnen då, en från Wargaming tog ut den för en tur

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Som jag sa innan, ägaren Victor blev miljadär innan WG började med premiumammo för crediter. Ingen köpte guldammo för guld, de flesta köpte premiumtid för att levla fortare och ha råd att spela högre tiers. Det fungerade bra. WG blev för giriga och nu har de hamnat i en situation de ej kan ta sig ur, utan att förlora lite pengar.

Till att börja med, så måste man ha premiumkonto om man lirar tier 8 och över för att ens tjäna lite pengar om man använder premium med och repair kit. Är man en medelmåttig spelare så är det inte ens säkert att man går plus även om man har premiumkonto och använder consumables på tier 9 och framför allt 10.