Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Låter som att vi är överens så långt. Ett argument för guldskotten är ju att det får folk att köpa premium-tid, vilket ofta går åt för att kunna avfyra de dyrare skotten. Jag är fullt övertygad om att WG kan dra in pengar på annat i spelet då det är så populärt ändå.

Angående avhållsamhet så får jag väl återigen peka till förslaget om att bojkotta i protest för att få ändring. Fast det är så ytterst långsökt så det tror jag inte på. Avhållsamhet är inget jag kräver, men jag kommer alltid att tycka att folk som skjuter guld på mig är fega fisar, då jag aldrig använder guld själv.

Hur din WN8 skulle påverkas är ju svårt att förutspå, då den är rätt beroende av vilka tanks du kör, men en prognos skulle definitivt vara att den går ner till en början, för att öka igen när du lärt dig att anpassa spelet efter de nya förutsättningarna.

Hur skulle WN8 påverkas generellt om guldskott togs bort/ändrades?

Om du inte skjuter premiumammo är det upp till dig, jag skjuter premium i dem lägena jag behöver och på så vis går jag + varje kväll jag spelar, du tjänar mer på att skjuta premium o sätta skotten än att skjuta standard och inte penna. Sen om man spammar premium från start är man ju bara dum och får skylla sig själv så dem har jag inget problem med heller för det kostar ju de spelarna bara en massa credits.

Permalänk

Är det mycket nytt som kommit de senaste 2 åren? Nån som kan sammanfatta lite kort tack Sugen att panga igen!

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny K:

Om du inte skjuter premiumammo är det upp till dig, jag skjuter premium i dem lägena jag behöver och på så vis går jag + varje kväll jag spelar, du tjänar mer på att skjuta premium o sätta skotten än att skjuta standard och inte penna. Sen om man spammar premium från start är man ju bara dum och får skylla sig själv så dem har jag inget problem med heller för det kostar ju de spelarna bara en massa credits.

Skrivet av Johnny K:

Läste du mitt nästa inlägg eller?

Gör inte ditt tidigare inlägg ett dugg bättre, tyvärr. Jag förstår ju vart dina stats kommer ifrån i alla fall.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbotraktor:

Är det mycket nytt som kommit de senaste 2 åren? Nån som kan sammanfatta lite kort tack Sugen att panga igen!

Ganska så många nya tanks och en stor uppdatering rent grafiskmässigt sedan 3 veckor tillbaka.

En hel del nerf också för exempelvis ELC tier 5 och ISU tier 8.

Mina föregående favoriter

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Gör inte ditt tidigare inlägg ett dugg bättre, tyvärr. Jag förstår ju vart dina stats kommer ifrån i alla fall.

Det är väl precis det som det gör och om du tar illa upp så är du isf inget bättre än en gnällspik precis som Video, jag skulle också hellre se att premiumammo försvann då skillen skulle öka ännu mer men dåliga spelare skull fortfarande vara dåliga spelare, jag spelar dock för att ha kul först och främst+att jag tycker det är kul att vinna och då använder jag de medel som finns i spelet varför ge sig själv en sämre chans att avgöra? Så du förlorar hellre en match än att trycka på 2:an i dem lägena som det behövs?

Så du tror alltså på fullaste allvar att det är endast pga premuimammo som jag har dem statsen jag har utan att aldrig varken ha spelat med mig eller sett mig spela?

Permalänk

@Johnny K:
Syggt!
Men jag har:
10 Tiger (P) HT DE 7 381 56.69%

Betalar inte ett öre.

Permalänk

@VideoyGTX:
Jag har inget guld i min Mäuschen. Håller på att nöta fram Maus. Inget premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FattarNiInte:

@Johnny K:
Syggt!
Men jag har:
10 Tiger (P) HT DE 7 381 56.69%

Betalar inte ett öre.

Snyggt nästan 57% win i Tiger P är bra jobbat
Precis behöver inte betala om man inte vill Kör hårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny K:

Det är väl precis det som det gör och om du tar illa upp så är du isf inget bättre än en gnällspik precis som Video, jag skulle också hellre se att premiumammo försvann då skillen skulle öka ännu mer men dåliga spelare skull fortfarande vara dåliga spelare, jag spelar dock för att ha kul först och främst+att jag tycker det är kul att vinna och då använder jag de medel som finns i spelet varför ge sig själv en sämre chans att avgöra? Så du förlorar hellre en match än att trycka på 2:an i dem lägena som det behövs?

Ärligt talat så är skillnaden att jag aldrig ser "lägen" där guld behövs. För mig kommer det aldrig spela någon roll då jag är så van att ändra position om jag studsar ett skott och när jag väl har gjort det så behövs inte guld. Kan man inte ändra position så får man sikta bättre.

Sen är jag som sagt medioker och behöver kanske bli bättre på andra delar.

Skrivet av Johnny K:

Så du tror alltså på fullaste allvar att det är endast pga premuimammo som jag har dem statsen jag har utan att aldrig varken ha spelat med mig eller sett mig spela?

Kan du trolla, så kan jag

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Att använda guld när man "behöver" är ju den största WN8 boostern någonsin eftersom annars skulle man inte penna i den situationen och i den positionen...sigh. Att använda guld när man inte behöver är ingen WN8 boost eftersom man skulle kunna penna med standard AP. Sluta underskatta er egna intelligens när ni argumenterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ärligt talat så är skillnaden att jag aldrig ser "lägen" där guld behövs. För mig kommer det aldrig spela någon roll då jag är så van att ändra position om jag studsar ett skott och när jag väl har gjort det så behövs inte guld. Kan man inte ändra position så får man sikta bättre.

Sen är jag som sagt medioker och behöver kanske bli bättre på andra delar.

Kan du trolla, så kan jag

Det är ibland svårt att i forum få fram precis det man menar och man kan ibland tolka saker på olika sätt så om du eller någon annan tog illa upp när jag skrev att om man inte har råd med premium ammo så får man spela bättre vilket jag kan förstå kan kännas orättvist, dock var det menat till det självutnämda proffset videoGTX och inte till någon annan så isf ber jag om ursäkt för det.

Spelar man bara med standard kommer du i längden troligtvis gå mer + tot sett än att spämma premium till hö och vä vilket bara kommer kosta dig massa credits så där har du nog rätt och visst är du såpas duktig att du i dem flesta fall inser exakt vart du behövs och från vilken vinkel du bör attackera innan situationen uppstått utan att aldrig skjuta premiumskott så hatten av till dig för isf är du bättre än vad jag är och jag vet att det finns massor av spelare som är bättre än mig

Permalänk
Medlem

1 mer pennat skott per match tack vare guld kan vara skillnaden mellan 2800 wn8 och 3200 wn8...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny K:

visst är du såpas duktig att du i dem flesta fall inser exakt vart du behövs och från vilken vinkel du bör attackera innan situationen uppstått utan att aldrig skjuta premiumskott så hatten av till dig för isf är du bättre än vad jag är och jag vet att det finns massor av spelare som är bättre än mig

Det tror jag inte, att placera med enligt min tanks roll och pågående situation är min största svaghet.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

1 mer pennat skott per match tack vare guld kan vara skillnaden mellan 2800 wn8 och 3200 wn8...

Jag förstår inte varför man inte skulle skjuta guld i en situation där det kan påverka matchens gång? Jag har aldrig haft bekymmer med att ha tillräckligt med silver för det! Jag brukar i huvudsak störa mig på klagomål mot "gold spamming noobs", som man ju kunde bli kallad för förr, innan WG stängde av cross-team chatten. Ofta skedde detta efter ett ynka skott, och ofta i samband med klagomål över min WN8; tydligen så fick man ju ej ha hög WN8 och skjuta guld samtidigt!

Jag skaffade mig 3 moe på IS6 med nästan 100% AP laddat. Det är 175 mm pen med en D25T, som ju inte är vidare träffsäker...

Har visserligen vissa bekanta som laddat fullt med HEAT i t.ex. E100... Brukade kallas H(E)AT-100. Men visst kan det kännas stundvis jobbigt när någon blåser rakt igenom tornet på min E100/Maus som om det vore gjort av smör. Jag försöker verkligen tänka rakt... Svårt!

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

1 mer pennat skott per match tack vare guld kan vara skillnaden mellan 2800 wn8 och 3200 wn8...

Nu är du där igen och börjar droppa absoluta siffror, du har gjort det flera gånger tidigare (punkt 3) och vi har då kunnat visat att du fabulerar och bara tycker saker i skenet av att det skulle vara "fakta".

I och för sig du använder du här ordet "kan", men du talar ändå storheter om flera hundra poäng - hur vet du det? Varför "kan" det inte bara vara några tiotals poäng upp till 100 poäng istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Nu är du där igen och börjar droppa absoluta siffror, du har gjort det flera gånger tidigare (punkt 3) och vi har då kunnat visat att du fabulerar och bara tycker saker i skenet av att det skulle vara "fakta".

I och för sig du använder du här ordet "kan", men du talar ändå storheter om flera hundra poäng - hur vet du det? Varför "kan" det inte bara vara några tiotals poäng upp till 100 poäng istället?

Antar att det kanske kan gälla för vissa stridsvagnar? Om det hade gällt för samtliga så hade jag nog varit super unicum numera

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk

Att köpa apcr eller inte, det är ju inte så att man slösar bort flera hundra tusen silver på något som inte penetrerar fienden då det ABSOLUT inte är några som helst garantier på att man gör skada med denna ammunition.
Grönt sikte är inte alls lika med penetration, samma som rött sikte lika gärna kan penetrera.
Det räcker ju att fiende vrider på sin vagn lite eller att skottet man försöker skjuta hamnar i backen eftersom det händer ibland bara för att. Så egentligen är det bättre att köpa HE och ha större chans att skada fiende, typ Leo vs Kv-4.

Så förutom att grafiken, ljudet har blivit mycket snyggare(när man dör) på gott och ont så förlorar man minst lika mycket som tidigare bara för att normalisera sin winrate ner till under 50%.
Kvällens 15 matcher två vinster, det är fan rekord på förlust. T-34/100 och Leo, där Leo gick från över 50% vinster till 40%, bra jobbat matchmaking...

Att sen säga att man ska reflektera över varje match om hur man kan bli bättre, enl http://wotlabs.net har jag en wn8 på 1126, och Win Rate 50.86% så räknas jag säkert som mindre bra jämfört med experterna här, men att förlora 8 matcher i rad och man ligger top 6 på exp då är det något seriöst stört. Det är inte kul längre.
Tur att det finns artilleri för där ligger man ju hittills över 50% i vinst. Utan artilleri så hade inte detta varit ett roligt spel i längden.

Sen var jag ute efter de där vatteneffekterna som var så snygga men då måste allt annat som man inte vill ha med vara på så då får det vara, och sen att man beter sig som full chaufför i ett träsk när man råkar köra upp på stenar och liknande, bra fysik, men det har jag säkert klagat på tidigare då det inte är nytt. Det är jag som brinner och sen märker jag att en Sherman III tippat bakom mig för att den snubblade på en sten.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Att min wn8 och WR är särskillt låg beror ju som sagt på de faktorerna som jag nämnt innan, wn8 och wr är ingen bra indikation på skill ändå och MOE är bara tur ändå ingen skicklighet liksom.

Permalänk
Medlem

Har funderat på en sak rätt länge. När jag spelar så är det alltid någon som skäller på alla spelare om att de är botar och är så kassa.
Jag har ju spelat sedan 2013 men har fortarande inte fått någon tier 10... " så kass är jag"
Men när jag körde med min T29 eller nu med min T32 så brukar jag stå på ett visst avstånd och bara visa " tornet" på tanken efter som de inte kan skjuta igenom tornet så lätt på T29 så har jag fortsatt med det. Har man rätt att reporta folk som Bot bara för att man spelar på sitt sätt eller att man är kass.

Tycker att det är lite fånigt att reporta en for " bot" du är kass.
Tänkte om någon vet hur det verkligen funkar med det att " reporta för att man är en bot"
när man faktist spelar.
Försökt googla på det men hittar inget om just detta.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Att min wn8 och WR är särskillt låg beror ju som sagt på de faktorerna som jag nämnt innan, wn8 och wr är ingen bra indikation på skill ändå och MOE är bara tur ändå ingen skicklighet liksom.

Du skojar nu va? Är jag dum om jag tar det där som ett seriöst påstående? För att isf svara på det: man kan ju inte bara "råka" skaffa 3 moe.

Edit:
@ExcZist att rapportera folk för att spela som en "bot" är helt fruktlöst. Misstänker starkt att folk bara mår bättre av att inbilla sig av att det ska göra någon verklig skillnad.

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlosBananos:

Du skojar nu va? Är jag dum om jag tar det där som ett seriöst påstående? För att isf svara på det: man kan ju inte bara "råka" skaffa 3 moe.

Edit:
@ExcZist att rapportera folk för att spela som en "bot" är helt fruktlöst. Misstänker starkt att folk bara mår bättre av att inbilla sig av att det ska göra någon verklig skillnad.

Tog bort och gjorde om mitt inläg. läste fel och tolkade lite fel.

Får man reporta folk för att man är kass ?

Brukar bara säga " Alla kan inte vara lika proffsiga som du"

Men jag är serriös och tycker att det är jätte konstigt då jag inte förstår hur folk tänker.

Är inte van att Rusha fram med en T29 och dö då jag måste gömma under sidan och visa tornet då det är den delen som tål bäst.
Men får inte göra det, Jag måste stå längst fram när jag inte tål något och då får man höra att man inte kan spela T29.. Eller som nu T32

Spelar ingen roll vad man gör så är man kass även om man har 2 eller 3 kills

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Tog bort och gjorde om mitt inläg. läste fel och tolkade lite fel.

Får man reporta folk för att man är kass ?

Brukar bara säga " Alla kan inte vara lika proffsiga som du"

Men jag är serriös och tycker att det är jätte konstigt då jag inte förstår hur folk tänker.

Är inte van att Rusha fram med en T29 och dö då jag måste gömma under sidan och visa tornet då det är den delen som tål bäst.
Men får inte göra det, Jag måste stå längst fram när jag inte tål något och då får man höra att man inte kan spela T29.. Eller som nu T32

Spelar ingen roll vad man gör så är man kass även om man har 2 eller 3 kills

Det finns väl inga riktlinjer för vad som får rapporteras och inte. I och med att inga åtgärder vidtas så spelar det ingen roll oavsett.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det finns väl inga riktlinjer för vad som får rapporteras och inte. I och med att inga åtgärder vidtas så spelar det ingen roll oavsett.

Ok då vet jag, tack för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Att min wn8 och WR är särskillt låg beror ju som sagt på de faktorerna som jag nämnt innan, wn8 och wr är ingen bra indikation på skill ändå och MOE är bara tur ändå ingen skicklighet liksom.

Va fan skojar du eller? Ha ha ha ha du måste trolla

Om du mot förmodan tror på det på riktigt vilket en del spelare som inte är duktiga tror på är det just för att dem inte är duktiga och kan således inte förstå hur man spelar för att vinna och tror då att det är minsann andra saker som det beror på inte på deras egna förmåga.

VideoGTX Läs detta: https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten

Om du har både låg WN8 och låg winrate så är du inte en bra spelare punkt slut.
Sen behöver man inte vara bra spelare för att spela och ha kul men sitt för f-n inte o säg att de beror på massa andra faktorer än skicklighet att du inte har bra stats! Vakna upp nu helt seriöst.

Och om det finns personer här som tror att jag är bättre än alla andra så är det så långt från verkligheten som det bara går att komma, jag gör misstag i varenda match jag spelare jag har förlorat massor av matcher pga misstag och felaktiga beslut från min sida och jag tycker stundvis att jag suger på detta spelet men jag försöker iaf lära mig av det och i vissa fall gör jag inte om samma misstag i nästa match igen

Sen att premiumammo skulle boosta WN8 ligger det inte mycket i man kanske skulle tänka på att WN8 bygger på vad alla spelare gör i respektive tank och på så vis blir WN8 uträknad med användning av premiumskott eftersom 99% av alla spelare använder premiumskott iaf från tier 6 och uppåt, man kanske skulle ha några poäng lägre WN8 men troligtvis skulle det inte bli någon större skillnad om premiumskott skulle försvinna då ingen spelare skulle ha tillgång till det.

Blir bara så trött på folk som skyller på allt utom sin egen förmåga dags att vakna nu!

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Att min wn8 och WR är särskillt låg beror ju som sagt på de faktorerna som jag nämnt innan, wn8 och wr är ingen bra indikation på skill ändå och MOE är bara tur ändå ingen skicklighet liksom.

Definitivt ett troll. Den enda gemensamma faktorn i alla matcher är du själv, presterar du dåligt blir det låg wr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Definitivt ett troll. Den enda gemensamma faktorn i alla matcher är du själv, presterar du dåligt blir det låg wr.

Skickades från m.sweclockers.com

Till viss del ja, men även valet av tanks och tier samt användning av guldammo eller inte. Valet av tanks och vilken tier man spelar på samt standard eller guldammo spelar så klart stor roll när det kommer till wn8 och wr. Spelar man en tier 10 MT eller HT av de bättre kaliber så kan man i princip rusha varje choke point and spamma guld och penna de flesta tanksen, och är man lite kompetent kommer detta så klart ge hög wn8 och även positiv WR. Använder man dock ej guld så kan man inte göra detta lika effektivt vilket påverkar wn8 och wr. Tänk då om man spelar lägre tiers utan guld då blir det ännu svårare att göra skada.

Jag har spelar tillräckligt länge utan guldammo för att veta hur extremt OP guld är. Kom inte och säg att ni inte påverkar er wn8 och wr positivt när ni pennar tanks ni inte skulle kunna göra i den situationen med standardammo. Guldammo är bättre på alla möjliga vis, förutom att skjuta på spaced armor, men gör man det till att börja med är man en boot.

Guld är en skill-booster och kredit sink, inget annat. Man kan aldrig förneka detta. Ta två spelare av samma skill i samma tank, den som använder guld kommer prestera bättre eftersom han/hon kommer kunna penna tanks mer regelbundet.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Till viss del ja, men även valet av tanks och tier samt användning av guldammo eller inte. Valet av tanks och vilken tier man spelar på samt standard eller guldammo spelar så klart stor roll när det kommer till wn8 och wr. Spelar man en tier 10 MT eller HT av de bättre kaliber så kan man i princip rusha varje choke point and spamma guld och penna de flesta tanksen, och är man lite kompetent kommer detta så klart ge hög wn8 och även positiv WR. Använder man dock ej guld så kan man inte göra detta lika effektivt vilket påverkar wn8 och wr. Tänk då om man spelar lägre tiers utan guld då blir det ännu svårare att göra skada.

Jag har spelar tillräckligt länge utan guldammo för att veta hur extremt OP guld är. Kom inte och säg att ni inte påverkar er wn8 och wr positivt när ni pennar tanks ni inte skulle kunna göra i den situationen med standardammo. Guldammo är bättre på alla möjliga vis, förutom att skjuta på spaced armor, men gör man det till att börja med är man en boot.

Guld är en skill-booster och kredit sink, inget annat. Man kan aldrig förneka detta. Ta två spelare av samma skill i samma tank, den som använder guld kommer prestera bättre eftersom han/hon kommer kunna penna tanks mer regelbundet.

Kom inte och säg att wr och wn8 enbart är guldammo, tyvärr men skillnaden mellan en med 1200 wn8 49% wr och en med 3000 wn8 och 60% stavas inte guldammo.

Shishx_the_animal kör t ex ett f2p-experiment på youtube nu, https://www.youtube.com/channel/UCl6_GAcU5TDMDmriZiIRYwA där kan man kan följa hur han med ett f2p-acc och utan guld ska skaffa sig en centurion action x, ska bli spännande att se vad hans stats landar på (något han gör bara för att få tyst på allt guld-gnäll).

Brumbarr körde en 50-game challenge där folk med upp till 2500wn8 fick utmana honom i valfri tier 10 där han inte fick skjuta guld och dessutom betalade för det guld utmanarna sköt. http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/648441-the-gold...

AngelOfAwe körde också ett f2p-experiment där han skulle grinda obj 140 utan guld: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/460625-the-r-li... där hans stats för T-54 slutade på 60% wr och 3082 wn8 precis när han gjort klart stock-grinden, vilket är en riktig bragd. Garbad körde en 1000-game challenge där han inte skulle skjuta något guld alls, resultatet för de 1000 matcherna blev i princip oförändrad wr men 100-150 lägre wn8, hittar dock inte tråden.

Så mer troligt är att en med 1200 wn8 49% wr skulle vara 1300 wn8 och 49.5% wr. Tyvärr, men unicums utan guld är fortfarande unicums som det bevisats gång på gång.

Permalänk

Klarade äntligen SPG-15 med honors!!! fan vad gött!!!

http://wotreplays.eu/site/4286611#stats

*inväntar att få skit kastad på mig*

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Kom inte och säg att wr och wn8 enbart är guldammo, tyvärr men skillnaden mellan en med 1200 wn8 49% wr och en med 3000 wn8 och 60% stavas inte guldammo.

Shishx_the_animal kör t ex ett f2p-experiment på youtube nu, https://www.youtube.com/channel/UCl6_GAcU5TDMDmriZiIRYwA där kan man kan följa hur han med ett f2p-acc och utan guld ska skaffa sig en centurion action x, ska bli spännande att se vad hans stats landar på (något han gör bara för att få tyst på allt guld-gnäll).

Brumbarr körde en 50-game challenge där folk med upp till 2500wn8 fick utmana honom i valfri tier 10 där han inte fick skjuta guld och dessutom betalade för det guld utmanarna sköt. http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/648441-the-gold...

AngelOfAwe körde också ett f2p-experiment där han skulle grinda obj 140 utan guld: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/460625-the-r-li... där hans stats för T-54 slutade på 60% wr och 3082 wn8 precis när han gjort klart stock-grinden, vilket är en riktig bragd. Garbad körde en 1000-game challenge där han inte skulle skjuta något guld alls, resultatet för de 1000 matcherna blev i princip oförändrad wr men 100-150 lägre wn8, hittar dock inte tråden.

Så mer troligt är att en med 1200 wn8 49% wr skulle vara 1300 wn8 och 49.5% wr. Tyvärr, men unicums utan guld är fortfarande unicums som det bevisats gång på gång.

Sluta lev i förnekelse. Om inte guldammo skulle boosta så mycket skulle inte så många använda det, speciellt inte superunicums. Dessa fåtal experiment säger inget jag redan sagt. Visst kan man nå höga wr och wn8 utan guldammo, men de flesta änvänder ändå guld och det är problemet. Om det inte ger så stor fördel att använda guld, varför gör folk det? Varför använder folk detta obalanserade elementet?

Sedan kan man inte endast kolla på wn8, man ska kolla på damage gjord. WN8 omfattar assistance damage och cap reset också, så man kan i princip tracka fiender hela tiden och få wn8 utan att nödvändigtvis göra så mycket skada.

Med guld kan olika tanks ta positioner och penna, vilket de inte skulle kunna om de använde normal ammo. Ta t.ex. en T32 mot en chrysler K, en t32 kan inte penna en chrysler K frammifrån pga. 198mm pen, men om T32 laddar apcr kan den penna tanken gång efter gång. Hur påverkar detta inte wr och wn8 och damage?

Sedan så väljer dessa "streamers" tanks som redan är särskillt bra på dess tier och det är annu mer missvisande eftersom alla tanks inte är lika bra till att börja med. Har ni ens kollat hur dessa superunicums spelar? Den pennar tanks höger och vänster som de inte skulle KUNNA med standardammo i den positionen, svårt att fatta eller? Om AP pen är lägre än fiendens armor-tjocklek hur fan ska de kunna penna då?

Dessa streamers fördummar frågan något. Ingen har sagt att man inte kan vara superunicum utan att använda guld, folk har bara sagt att WGs balanseringsmodell är felaktig gällande armor/guld ammo. Och det är svårare nu att vara superunicum än innan pga. att tanks får färre och färre weakspots och det vet alla. Ska man vara superunicum utan att använda guld behöver man tänka mer och spela annurlunda och göra saker man annars inte skulle i och med att man är begränsad gällande pen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

Klarade äntligen SPG-15 med honors!!! fan vad gött!!!

http://wotreplays.eu/site/4286611#stats

*inväntar att få skit kastad på mig*

Vilken av dom? Dom första två är hyfsat enkla, sitter fast på tredje

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar