Permalänk
Medlem

Jag blåser på med guld om jag ser att jag möter någon med högt wn8, mest för att jag inbillar mig att dom går in i någon ohelig nerd rage i deras källare då.

Hade en period då jag bara körde guld ammo i arty med, var så trött på alla som grät över guld och arty så jag tänkte why not.

Mitt inre troll som tar över mig ibland... Barnsligt som fan, men rätt kul med.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

@Johnny K:

Nice stats. Varför får man upp så mycket mer info på den sidan om dig än vad man får om mig (Gnaal)?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

@Johnny K:

Nice stats. Varför får man upp så mycket mer info på den sidan om dig än vad man får om mig (Gnaal)?

Tack så mycket

Om jag inte har fel tror jag den börjar logga dina stats från första gången du söker på den sidan, jag gillar den iaf, annars har du ju noobmeter.com och wotstats.org också som är bra.

Mvh Johnny

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack0:

Jag blåser på med guld om jag ser att jag möter någon med högt wn8, mest för att jag inbillar mig att dom går in i någon ohelig nerd rage i deras källare då.

Hade en period då jag bara körde guld ammo i arty med, var så trött på alla som grät över guld och arty så jag tänkte why not.

Mitt inre troll som tar över mig ibland... Barnsligt som fan, men rätt kul med.

Det är helt rätt skjut premiumskott när du behöver, varför ska man inte ge sig själv den bästa chansen att lyckas?
Är det den enda chansen man har att penna motståndaren så ska man såklart ladda premium.
Skjuter någon premium på mig så lägger jag upp en strategi för det så jag ger mig själv så stor chans att lyckas inte fan kommer jag gnälla för det.

Dock gillar jag inte arty men det har inget med premium ammo att göra.

Mvh

Permalänk
Medlem

@Johnny K:

Ja, jag har använt noobmeter främst hitintills, kändes passande när man var helt purfärsk i WoT

Tänkte att man kanske var tvungen att aktivera något som med XVM för att sidan skulle få all statistik.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

@Johnny K:

Ja, jag har använt noobmeter främst hitintills, kändes passande när man var helt purfärsk i WoT

Tänkte att man kanske var tvungen att aktivera något som med XVM för att sidan skulle få all statistik.

Alla har vi varit nya någon gång Spela för att det är roligt är väl det jag kan rek först och främst sen om man vill bli bättre fokusera på att försöka vinna så kommer dina stat isf gå upp men ha kul det är det som räknas

Vill du försöka bli bättre tänk alltid efter varje match vad du själv hade kunnat göra annorlunda för att ha haft större inflytande på matchen både i vinster och förluster och skyll inte på laget då blir man bara arg för du är den enda spelaren som kommer vara med i alla dina matcher

Och glöm absolut inte att kolla minimapen hela tiden det är nog ett av dem största felen många spelare gör.

Permalänk
Medlem

@Johnny K:

Jao, spelar för att det är kul, och jag avancerar rätt snabbt i diverse poäng så tror nog jag är åtminstone jämnbra på de tiers jag spelar i nuläget (spelar brett så min avg tier är fortfarande <4 tror jag, började låsa upp T6 för över en månad sedan, men tänker att jag vill ha det mest upplåst till T4-5 innan jag går vidare). Jag har aldrig haft större rageproblem med kass matchmaking, även om man givetvis blir lite trött om man får lag som bara smälter flera gånger i rad, och har nu även lyckats tygla mig själv vid solklara grief-tk när t.ex. någon tycker att den sista fienden var deras frag, så har nästan bara glädje och nästan ingen irritation i WoT nu

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Ni är allt ett gäng guldskjutare va?

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX:

F2P-spelare. Laddar väl i nuläget 0-7 APCR (max 10% av total tror jag) beroende på tank, används endast vid behov. Lär väl öka med tiers antar jag.

Guldskjutande är en del av spelet, jag skäms inte över att jag använder de verktyg spelet ger mig för att prestera optimalt. Lite som att klaga över folk som bygger mer än 3 SCVs i StarCraft och därigenom får övertag genom bättre ekonomi, eller dyl

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Ni är allt ett gäng guldskjutare va?

Du säger det som om det skulle vara något negativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Ni är allt ett gäng guldskjutare va?

Finns inget som heter Guldskott DET är premiumammo som går att köpa för ingame credits, har du inte råd med det spelar du inte tillräckligt bra.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX:

Hur gick det med ditt ingame namn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny K:

Finns inget som heter Guldskott DET är premiumammo som går att köpa för ingame credits, har du inte råd med det spelar du inte tillräckligt bra.

Lustig eller? Så klart det kallas guldammo i dagligt tal, till och med utvecklarna kallar det för guld. Och krediter har jag gått om, men jag gillar inte konceptet med "guld"ammo. Det är helt idotiskt att man kan betala mer krediter för att penna tanks man egentligen inte skall, och/eller behöva skjuta guld för att vissa tanks sankar weakspots. Hela iden bakom armor buffs och guld ammo är, ursäkta språket ett efterblivet koncept. Lösningen: jag skjuter helt enkelt inte guld eller spelar obalanserade tanks, det får mig att sova bra om natten och extra krafter när jag blir arg på de som luras.

Ju fler spelare som skjuter guld, desto mer motivation ger det WG att inte ta bort guld ammo, och desto mer motivation ger det dem att introducera obalanserade tanks utan weakspots. Allt för att göra bobs och tryhards (kanske som dig?) glada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny K:

Finns inget som heter Guldskott DET är premiumammo som går att köpa för ingame credits, har du inte råd med det spelar du inte tillräckligt bra.

Jag säger inte att du inte har rätt men det är väl lite väl hårt ändå

Om du spelar non-premium och köper några guldskott (säg 2-5) per game är det svårt att få ihop mynt till nya tanks och utrustning för en ändå hyfsad spelare.

För mig (6k battles, 1850 WN8) var premium account och några guldskott här och där rätt lagom för att få in credits till nya tanks iaf.

Tyvärr är min recent bara 1900 och med tragisk winrate-utveckling. Försökte ta det lite lugnt och bli bättre på spelet istället för att jaga WN8 men tydligen blev jag bara sämre av den inställningen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Du säger det som om det skulle vara något negativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag menade det på ett negativt sätt, jag tycker inte det är roligt att bli pennad av tanks som inte ska penna mig rent balansmässigt (i så fall skulle de ha högre standard pen till att börja med), eller tanks som pennar icke-weakspots medans jag ej kan penna dem tillbaka eftersom jag ej skjuter guld. Guldammo är inte logiskt i wot, guldammo är inget annat än en kredit-sink för att folk ska köpa premiumkonto och premiumtanks. Om WG ville att alla tanks skulle ha högre pen skulle dem ge dem det från början och/eller introducera weakspots på alla tanks (så som det var innan).

Slutsats: guldammo är inte logiskt rent balansmässigt utan endast ett idotiskt element för att mjölka kunder på pengar.

Permalänk
Medlem

@ramdm5:

Visst är det svårt att få det att gå ihop om man ska ha råd att köpa nya tanks om man bara spammar premium i var enda match men inte om du änvänder det i dem lägen där du annars inte hade penetrerat med standard skott, menade mer VideoGTX som vill få sig själv att framstå som guds bästa barn för han skjuter då inte premiumskott och alla som gör det ska tydligen må dåligt! Alltså seriöst vilken värld lever han i?

Han behöver absolut inte skjuta ett enda premiumskott om han inte vill men det är en del av spelet och när jag behöver det för att vinna kommer jag alla dagar i veckan skjuta ut motståndaren med ett premiumskott och sova hur skönt som helst

Det finns med i spelet gilla läget eller gör något åt det! Gnälla hjälper väldigt sällan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag menade det på ett negativt sätt, jag tycker inte det är roligt att bli pennad av tanks som inte ska penna mig rent balansmässigt (i så fall skulle de ha högre standard pen till att börja med), eller tanks som pennar icke-weakspots medans jag ej kan penna dem tillbaka eftersom jag ej skjuter guld. Guldammo är inte logiskt i wot, guldammo är inget annat än en kredit-sink för att folk ska köpa premiumkonto och premiumtanks. Om WG ville att alla tanks skulle ha högre pen skulle dem ge dem det från början och/eller introducera weakspots på alla tanks (så som det var innan).

Slutsats: guldammo är inte logiskt rent balansmässigt utan endast ett idotiskt element för att mjölka kunder på pengar.

Helt ärligt sluta böla nu lär dig spela ist så ska du se att du snart kommer klara dig även om en motståndare trycker på 2 knappen.

Permalänk
Medlem

Kul match jag hade häromdagen Är snabbspolning, så tar inte många minuter att se

Inga prem/guldskott i alla fall men har det i vissa tanks, är viss skillnad på matcherna när man använder guld (går bättre och man gör mer skada). Älskar när jag blir skjuten med guld i en scout tank snacka om slöseri på krediter.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Jag menade det på ett negativt sätt, jag tycker inte det är roligt att bli pennad av tanks som inte ska penna mig rent balansmässigt (i så fall skulle de ha högre standard pen till att börja med), eller tanks som pennar icke-weakspots medans jag ej kan penna dem tillbaka eftersom jag ej skjuter guld. Guldammo är inte logiskt i wot, guldammo är inget annat än en kredit-sink för att folk ska köpa premiumkonto och premiumtanks. Om WG ville att alla tanks skulle ha högre pen skulle dem ge dem det från början och/eller introducera weakspots på alla tanks (så som det var innan).

Slutsats: guldammo är inte logiskt rent balansmässigt utan endast ett idotiskt element för att mjölka kunder på pengar.

Äh kom igen! Kom över till den mörka sidan istället! Acceptera guldammo och ditt blodtryck skulle bli lägre! Själv skjuter jag väl en 10-15% guld men sover inte sämre för det. Sedan ett par år tillbaka tas även guldammo med för balanseringen enligt en q&a med dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny K:

@ramdm5:

Visst är det svårt att få det att gå ihop om man ska ha råd att köpa nya tanks, menade mer VideoGTX som vill få sig själv att framstå som guds bästa barn för han skjuter då inte premiumskott och alla som gör det ska tydligen må dåligt! Alltså seriöst vilken värld lever han i?

Han behöver absolut inte skjuta ett enda premiumskott om han inte vill men det är en del av spelet och när jag behöver det för att vinna kommer jag alla dagar i veckan skjuta ut motståndaren med ett premiumskott och sova hur skönt som helst

Det finns med i spelet gilla läget eller gör något åt det! Gnälla hjälper väldigt sällan.

Jag förstod väl egentligen det men ville nog se dig skriva ut det. Jag håller med dig nära 100 %.

Sen att det finns en hel del utrymme för kritik när det gäller blotta existensen av guld och/eller balanseringen av denna är en annan femma. Själv tyckte jag på sätt och vis att guld var både bra och roligt, det var lite intressant resurshantering för mig själv att välja när (och om) jag skulle blåsa mina få guldskott. Bästa vore kanske om man bara kunde ha några stycken men till mycket lägre kostnad än i dagsläget.

Permalänk
Medlem

@ramdm5:

Med den WN8 så är du en duktig spelare och vill du bli och känner du att du vill lägga energi på det kommer du kunna bli hur bra som helst om du efter 6000 matcher snittar 1900 WN8.

Om du tränar och fortsätter utvärdera vad du själv hade kunnat göra bättre i varje match kommer du snart kunna prestera ännu mer men som jag sagt tidigare fokusera på att ha kul det är ju ändå därför vi spelar eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny K:

@ramdm5:

Med den WN8 så är du en duktig spelare och vill du bli och känner du att du vill lägga energi på det kommer du kunna bli hur bra som helst om du efter 6000 matcher snittar 1900 WN8.

Om du tränar och fortsätter utvärdera vad du själv hade kunnat göra bättre i varje match kommer du snart kunna prestera ännu mer men som jag sagt tidigare fokusera på att ha kul det är ju ändå därför vi spelar eller?

Precis. Det är ingen idé att lägga fokus på saker man inte kan ändra, enligt mig då. Efter att man spelat en match ska man inte fundera på vad som är fel med spelet utan vad man kunde gjort annorlunda. Då blir man väldigt snabbt bättre. Något som hjälpte mig mycket var att kolla lite på zeven_na. Vet inte om han fortfarande streamar men han spelade jäkligt bra och tydligt rent strategiskt.

Jag har haft en lång paus från WoT och hade svårt att komma tillbaka i höstas (gick riktigt dåligt) och det var lite uppförsbacke när det gick sämre än innan. Lär väl göra ett nytt försök under våren. Har en stationär istället för en laptop (50->120 fps och en riktig skärm) nu men det har lett till att en del andra spel tagit min begränsade tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Du säger det som om det skulle vara något negativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väldigt negativt, för premiumammunition är något som helt förstör spelet. Folk behöver inte tänka på hur de ska spela - för det räcker att ladda guld och skjuta. Det tar helt bort dynamiken med att faktiskt ha olika ammunitionstyper.

Det finns ingen tank och matchning (speciellt sen de senaste patcherna), där en tank absolut inte kan penna en annan med standardammo.

Skrivet av Johnny K:

Finns inget som heter Guldskott DET är premiumammo som går att köpa för ingame credits, har du inte råd med det spelar du inte tillräckligt bra.

Wow, vilken trevlig attityd. Att välkomna nya spelare är inget du ödslar tanke på, eller hur? Ni klagar på Videoy, men det där var inte heller någon dålig översittarattityd.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Fett säg till om du vill platoona någon gång jag har 47% wr och 789 wn8 :P.

Skrivet av Cybertsen:

Alltså, jag måste tillstå att du väcker en gammal nyfikenhet hos mig. Jag ställde en fråga för snart tre år sedan, är det inte snart dags att svara på den - så vi kretiner här får en målbild mot vad vi skall sträva efter för att nå upp till din nivå?

Visserligen var det 3 år sen så statsen kan hinna ändras mycket.

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att wot inte har delat upp winrate i 2 olika delar= solo och pluton winrate som pubg har gjort. Vore riktigt intressant att se top spelarnas winrate

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Skrivet av scienta:

Det är väldigt negativt, för premiumammunition är något som helt förstör spelet. Folk behöver inte tänka på hur de ska spela - för det räcker att ladda guld och skjuta. Det tar helt bort dynamiken med att faktiskt ha olika ammunitionstyper.

Måste erkänna att jag känner mig lite smutsig om jag laddar guld för att balansera en Type 4 men att den sen hamnar på en VK45.01A av någon anledning. Däremot att spamma guld mot tanks som Defender, Chrysler K, Obj 268v4 eller dylikt rör mig inte alls i ryggraden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Måste erkänna att jag känner mig lite smutsig om jag laddar guld för att balansera en Type 4 men att den sen hamnar på en VK45.01A av någon anledning. Däremot att spamma guld mot tanks som Defender, Chrysler K, Obj 268v4 eller dylikt rör mig inte alls i ryggraden.

Just de tanksen kan jag väl hålla med om är lustigt balanserade, vilket iofs är ett annat problem på det hela taget. Men jag vidhåller att det finns inte en tank som möter dem som behöver guldammo för att faktiskt penna. Allt handlar om att anpassa spelstil och det är väl ändå det som faktiskt kännetecknar en bra spelare - inte vem som har råd att köpa bäst ammo?

I rankade lagstrider kan jag sträcka mig till att se det som att "det är en del av spelet", för där kör verkligen alla med det och gör allt för att vinna. Men guldammo i public är bara en löjlig ursäkt för att inte kunna hantera sin tank och situationen då det ändå finns så många andra faktorer som också spelar in.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Just de tanksen kan jag väl hålla med om är lustigt balanserade, vilket iofs är ett annat problem på det hela taget. Men jag vidhåller att det finns inte en tank som möter dem som behöver guldammo för att faktiskt penna. Allt handlar om att anpassa spelstil och det är väl ändå det som faktiskt kännetecknar en bra spelare - inte vem som har råd att köpa bäst ammo?

I rankade lagstrider kan jag sträcka mig till att se det som att "det är en del av spelet", för där kör verkligen alla med det och gör allt för att vinna. Men guldammo i public är bara en löjlig ursäkt för att inte kunna hantera sin tank och situationen då det ändå finns så många andra faktorer som också spelar in.

Jag håller med om att guldammo inte är bra för spelet och behöver en omarbetning, till exempel att det ger 30% lägre skada per skott eller nåt. Men nu är det en del av spelet och att kräva avhållsamhet tycker jag är löjligt, dels säger jag lycka till med genomförandet och dels låter det lite som påvens förhållande till preventivmedel. Just nu har jag ~2600 wn8 och 57,68% wr, vad tror du det hade legat på om jag inte hade skjutit något guld alls?

http://wotlabs.net/eu/player/superolsson

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Jag håller med om att guldammo inte är bra för spelet och behöver en omarbetning, till exempel att det ger 30% lägre skada per skott eller nåt. Men nu är det en del av spelet och att kräva avhållsamhet tycker jag är löjligt, dels säger jag lycka till med genomförandet och dels låter det lite som påvens förhållande till preventivmedel. Just nu har jag ~2600 wn8 och 57,68% wr, vad tror du det hade legat på om jag inte hade skjutit något guld alls?

http://wotlabs.net/eu/player/superolsson

Låter som att vi är överens så långt. Ett argument för guldskotten är ju att det får folk att köpa premium-tid, vilket ofta går åt för att kunna avfyra de dyrare skotten. Jag är fullt övertygad om att WG kan dra in pengar på annat i spelet då det är så populärt ändå.

Angående avhållsamhet så får jag väl återigen peka till förslaget om att bojkotta i protest för att få ändring. Fast det är så ytterst långsökt så det tror jag inte på. Avhållsamhet är inget jag kräver, men jag kommer alltid att tycka att folk som skjuter guld på mig är fega fisar, då jag aldrig använder guld själv.

Hur din WN8 skulle påverkas är ju svårt att förutspå, då den är rätt beroende av vilka tanks du kör, men en prognos skulle definitivt vara att den går ner till en början, för att öka igen när du lärt dig att anpassa spelet efter de nya förutsättningarna.

Hur skulle WN8 påverkas generellt om guldskott togs bort/ändrades?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det är väldigt negativt, för premiumammunition är något som helt förstör spelet. Folk behöver inte tänka på hur de ska spela - för det räcker att ladda guld och skjuta. Det tar helt bort dynamiken med att faktiskt ha olika ammunitionstyper.

Det finns ingen tank och matchning (speciellt sen de senaste patcherna), där en tank absolut inte kan penna en annan med standardammo.

Wow, vilken trevlig attityd. Att välkomna nya spelare är inget du ödslar tanke på, eller hur? Ni klagar på Videoy, men det där var inte heller någon dålig översittarattityd.

Läste du mitt nästa inlägg eller? Det var ett svar till VideoGTX och inte till nya spelare ta inte texten ur sitt samanhang