Permalänk

Embedded fungerar aldrig.

Jag har till och från under många år gjort 3D animerade filmer som jag sparat i mina album, antingen i svindyra Vimeo Pro eller Google YouTube Video albumet.
Det verkar som att amerikanska album inte vill att vi (Bara) skickar en animerad film till kollegor, kompisar eller till forumsidor utan att hela Vimeos eller Yoytubes miljoner andra klipp följer med, förmodligen för att dom tjänar pengar på varje klick man gör och att dom tycker att alla skall vara kompisar med alla.

Detta är mycket irriterande när man ombetts att göra en instruktionsfilm hur saker fungerar som ingen annan har med att göra. Därför brukar jag använda "Embedded" som bara skickar den film man vill och ingenting annat, men det har inte fungerat alls de senaste åren.

Hur gör ni när ni vill skicka en enda videofilm utan att annat skräp följer med.

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMacKalle:

Hur gör ni när ni vill skicka en enda videofilm utan att annat skräp följer med.

Man lägger upp den på ett ställe som är mer privat, google drive, dropbox eller liknande tjänster. I mitt fall använder jag dock nästan enbart min egen filserver. Tillsammans med ShareX så tar det ett knapptryck att skicka filen till servern och kopiera direktlänken. Fungerar att spela upp i moderna webbläsare eller att ladda ned och spela upp lokalt om man så vill.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Embedded

@Elghinnarisa:

Tack för intressant info. Jag skall absolut testa dina tips. Jag börjar med Google Drive. Trots att jag vet sedan länge att man inte kan bifoga animerade videos i mejl har jag gjort detta massor med gånger. Risken blir om mottagaren inte har tillräckligt med kräm som då inte kan öppna filerna men det har funkat 90 gånger av 100.

Jag återkommer.

Tack.

Permalänk
Medlem

Själv bankar jag upp sådant på en FTP åt kund och ger dem nedladdningslänken. Gäller såklart endast när det inte är känsligt material.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk

Google Drive

@Elghinnarisa:

Jag begriper faktiskt inte varför jag inte kan bifoga en enda filmfil/video i mejl som bifogad film utan att allt annat skräp måste följa med. För 5-7 år sedan kunde man i YouTube och Vimeo välja på "Embedded" där bara den filmen man ville att mottagaren skulle se kom med. Jag gjorde massor av animerade klipp till födelsedagar och barnkalas som bara dom var intresserade av att få se. När jag idag laddar ner en sådan animering i exempelvis YouTube så ser mottagaren animerade filmen, men så fort den är slut dyker YouTubes soptunna med alla klipp upp som känns enormt pinsamt att pracka på mottagaren.

Jag testade Google Drive där jag laddade ner en animerad fil till en kvinnlig kollega som hjälpt mig med ett arbete på jobbet där hennes namn fräses ur en planka.
När nerrladdningen var klar kopierade jag länken i webbläsaren, öppnade och skickade ett mejl till mig själv med länken inklistrad i mejlet som bifogad fil för att kolla om allt blev som det skulle vara.

När jag/hon öppnar länken då vill vi bara se min animering och ingenting annat, men vi ser allt annat skräp också.

Se skärmdumpen.

https://s17.postimg.org/3sh7y0xcv/Sk_rmavbild_2018-03-22_kl_1...

Hur löser man detta. Lever vi på stenåldern kan man ju undra.

Tack.

Permalänk

Embeddade filer

Jag löste problemet med embeddade filmer i YouTube och det fungerar perfekt. Jag trodde inte mina ögon.

När du valt ut det filmklipp du vill mejla till någon utan att andra klippa skall visas gör du följande.

1. Klicka på dela.

2. Klicka på Bädda In

3. I Inbäddningsalternativfönstret bockar du ur. Visa förslag på videor när videon är slut

4. Klicka på Kopiera för att hämta länken som du kan klistra in i mejl eller webbläsare som bara visar din video utan allt annat.

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMacKalle:

@Elghinnarisa:

Jag begriper faktiskt inte varför jag inte kan bifoga en enda filmfil/video i mejl som bifogad film utan att allt annat skräp måste följa med. För 5-7 år sedan kunde man i YouTube och Vimeo välja på "Embedded" där bara den filmen man ville att mottagaren skulle se kom med. Jag gjorde massor av animerade klipp till födelsedagar och barnkalas som bara dom var intresserade av att få se. När jag idag laddar ner en sådan animering i exempelvis YouTube så ser mottagaren animerade filmen, men så fort den är slut dyker YouTubes soptunna med alla klipp upp som känns enormt pinsamt att pracka på mottagaren.

Jag testade Google Drive där jag laddade ner en animerad fil till en kvinnlig kollega som hjälpt mig med ett arbete på jobbet där hennes namn fräses ur en planka.
När nerrladdningen var klar kopierade jag länken i webbläsaren, öppnade och skickade ett mejl till mig själv med länken inklistrad i mejlet som bifogad fil för att kolla om allt blev som det skulle vara.

När jag/hon öppnar länken då vill vi bara se min animering och ingenting annat, men vi ser allt annat skräp också.

Se skärmdumpen.

https://s17.postimg.org/3sh7y0xcv/Sk_rmavbild_2018-03-22_kl_1...

Hur löser man detta. Lever vi på stenåldern kan man ju undra.

Tack.

Börjar nästan fundera på om du gör något fel, skärmdumpen du skickar är INTE google drive. Det är youtube. Google drive ser inte ut så där.
Ser dock att du redan löst det, men hur som. Något vajsing har du gjort.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Problemet löst med Embedding

Jag glömde bifoga skärmdumpen i förra inlägget, så här kommer den igen. Jag är jättenöjd med lösningen och då använder jag den i fortsättningen.

Tack.

https://s17.postimg.org/cfdiqhydr/Sk_rmavbild_2018-04-02_kl_1...