Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Mariestad Old Ox, inte dumt alls

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

En Iisalmi Pale Ale. Sen har jag bl.a. en Brewdog Kingpin som står och väntar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Lagunitas Maximus.
Förbaskat trevlig DIPA. Mycket smak, och inte bara massa IPA-beska.
8,2% och ändå inte giftig nånstans. Bara massor av god smak av humle och citrustoner

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Hahaha, jo faktist. Lokala systemet har bara Newcastle och en lokalbryggt brown ale... Den lokalbrygda är nästan dubbelt så dyr så köper bara dom vid "speciella" tillfällen/helg. Tips på andra bruningar?

Finns inte så mycket billiga brown ale. Men en fullständig lista kan du se här: https://www.systembolaget.se/sok-dryck/?subcategory=%C3%96l&t...

OnT: Blev både en Hôtel Henri och en I like to moob IT till påskmiddagen. Båda helt ok, men inget speciellt.

Permalänk
Medlem

Rödvin, Campos de luz

Permalänk

Nyss slutat jobba, stängning idag till kl 22. Nu hemma och avnjuter en Highland Park 12y. En norrlands guld vid sidanom, och kikar på lite NHL hockey!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

En god GT är aldrig fel...

Visa signatur

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Answer: General Failure is the cousin of General Protection Fault. They both from a Bad Sector of town, and engage in Illegal Function Calls.

When General Failure shows an interest in your disk drive, you probably should just replace the drive to get rid of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Lagunitas Maximus.
Förbaskat trevlig DIPA. Mycket smak, och inte bara massa IPA-beska.
8,2% och ändå inte giftig nånstans. Bara massor av god smak av humle och citrustoner

Den gillar jag oxå, riktigt bra smak trots sin styrka. En perfekt "starter" men man får hålla i hatten så det inte blir för många....

Visa signatur

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Answer: General Failure is the cousin of General Protection Fault. They both from a Bad Sector of town, and engage in Illegal Function Calls.

When General Failure shows an interest in your disk drive, you probably should just replace the drive to get rid of him.

Permalänk
Medlem

Smuttar en Diplomatica Reserva Exclusiva och suger på lite Green & Black mörk choklad.

Kunde ha det sämre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Prips Blå 2.8% ... bara för o skryta lite

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av TutNisse:

Den gillar jag oxå, riktigt bra smak trots sin styrka. En perfekt "starter" men man får hålla i hatten så det inte blir för många....

Hehe jo styrkan är nästan en nackdel - den är så god att man vill ha mer, men då kan det gå utför rätt fort

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hehe jo styrkan är nästan en nackdel - den är så god att man vill ha mer, men då kan det gå utför rätt fort

Håller med er! Riktigt fin är den!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

OnT: Precis öppnat en 3Fontein. Mycket bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*OT raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har nu under påsken druckit Mariestads påskbryggd.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Landar efter arbetsveckan med en Laphroaig 10 årig o en Bagge Bocköl

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Koff APA. Butiken där jag brukar handla har tydligen slutat sälja det men det finns fortfarande åtminstone på en annan butik än så länge.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

tar mig igenom de sista påskölen. den här var en fin amber ale!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv

Helt okej lager

Permalänk
Medlem

Grape tonic + bombay sapphire. riktigt fin blandning

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Varför krångla till det:

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Det står en Turborg Påskebryg på bordet.
Jag fick ju passa på att köpa mig en back när jag var i Danmark.

Permalänk
Medlem

Snart igenom, jag tar dig igenom eländet

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Provar en Guinness Nitro IPA på tapp. Halvtråkig.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

En ny sort. Keisari IPA. Få se om den är nå bra.

Nja. För söt och allt för lite beska för min smak. Synd då den fanns på närmaste butiken. Påminner väldigt mycket om en vanlig lager för att vara en IPA .

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Första gången jag dricker en japansk öl. "Super dry" undras vad det innebär.

Lättdrucken och smakar faktiskt nästan ingenting. :/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Första gången jag dricker en japansk öl. "Super dry" undras vad det innebär.

https://d1rknyb5tfws60.cloudfront.net/images/merchandising/content/cases/asahi-super-dry-24-pack/mediumCutout.png

Lättdrucken och smakar faktiskt nästan ingenting. :/

Har för mig att det från början var en skatteteknisk grej.

Jag tycker de där, Kirin och liknande brukar vara rätt trevliga för att vara lättdruckna. Mycket trevligare än många svenska blasköler. De gör sig iofs bättre på plats där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Har för mig att det från början var en skatteteknisk grej.

Jag tycker de där, Kirin och liknande brukar vara rätt trevliga för att vara lättdruckna. Mycket trevligare än många svenska blasköler. De gör sig iofs bättre på plats där

Skickades från m.sweclockers.com

Nej skatteölen heter happoshu.