Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Dummaste jag hört

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Imponerande med tanke på att SJ inte ens lyckas med det på sina tåg.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1400 | ASUS ROG STRIX B350-F Gaming - ATX / B350 | GeForce GTX 1050 Ti 4GB | Corsair Vengeance LPX Black 8GB (2x4GB) | Samsung SSD 850 EVO 250GB | Seagate Barracuda 1TB | AMD Wraith Stealth Cooler |Corsair CS 550W 80+ Gold | Fractal Design Define C |

Corsair K63 Compact | Corsair Glaive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Dummaste jag hört

Nja, tanken är ju inte att folk ska kunna "ringa på månen" utan snarare att man ska ha ett mer heltäckande nät för kommunikation så man kan ha robotar etc mycket smidigare.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Precis som nämnts så handlar det inte att kunna ringa på månen (eller till den) utan det handlar om att skapa ett nätverk på månen för att de två quattro rovers som skickas dit för att utforska månen, ska kunna kommunicera med ALINA (Autonomous Landing and Navigation Module) via 4G.
ALINA kommer även att kunna skicka data till jorden, te.x högupplöst video som "bilarna" tar.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

De blir ett ping på minst 2,6 sekunder. Inga skjutarspel med mångubbarna mao.

Permalänk
Medlem

@FattarNiInte: Aww så ingen Minecraft server? Pyttsan.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Hahaha, lika härligt underhållande fantasiläsning som när SweC publicerade nyheten kring detta bland nyhetsartiklarna.

Jag skulle mer än gärna vilja besöka den månen de ska koppla upp till, det måste antingen vara Globen i Stockholm som de har tagit fel på eller så

Människan har aldrig varit på månen, är ett skikt/bälte vi aldrig kommit igenom, minns ej vad det heter i skrivande stund, men att varken Lajka, NASA eller vi svenskar bland andra har någonsin satt våran fot där.

Edit, kom på vad det heter, för att bringa lite mera klarhet:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Van_Allen_radiation_belt

Dock står inte hela sanningen ens där på Wikipedia ska tilläggas till ämnet.

”om en lögn upprepas tillräckligt ofta blir den sanning”.

Och frågor kring övriga länkar, källor etc som hävdar på vart jag står och varför avsäger jag mig starkt till, då jag testat ha alternativa diskussioner förut, även kallat konspirationsteorier efter J.F.K:s död.

Men att jag ser det som ett enda stort skämt bland många skämt, och spel för gallerian, och ser det mest som skrämmande vad de kommer att ge till känna för typ av videor bl a, och hjärntvätta de mottagliga/icke-skeptiska med.

F ö, relaterat till kommentaren igår kring att jag tydligen skulle vara ute på permission, vilket är mer än min vetskap, och att jag inte visste det

Så vill jag inflika till den moderator, som tog bort denna kommentering, likväl som forummedlemmen, att jag inte är, vare sig den lättkränkta typen, då jag vet att dessa typer av, enligt somliga, är verklighetsfrånskilda inlägg, enligt andra, verklighetsförankrade inlägg.

Och dessa typer av inlägg inbjuder till bl a denna typ av kommentarer, och att jag som individ inte tar illa vid mig av dessa, utan snarare något som jag räknar med, ville bara nämna det för moderatorn, likväl som forumanvändaren och få med det.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

Well, om de behöver ha ett nätverk för att kommunicera med sina rovers så är det väl jävligt mycket mer logiskt att använda en existerande standard än att utveckla något eget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Well, om de behöver ha ett nätverk för att kommunicera med sina rovers så är det väl jävligt mycket mer logiskt att använda en existerande standard än att utveckla något eget?

Oftast, inte alltid, men oftast, så behövs det något egenutvecklat för att passa extrema behov.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10