Permalänk
Skrivet av Cypress_86:

@mellander90: yepp! flera gånger om. Jag skall testa att köra via hdmi istället. Verkar som om vive inte gillar DP om man går på vad som sägs på andra forum. någon här som kör DP?

Jag kör dp inga problem här

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Eftersöker coop-spel. Tips på några ni tycker är bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorensen_robin:

Eftersöker coop-spel. Tips på några ni tycker är bra?

OrbusVR MMORPG i VR. Inte provat det själv ännu men det har fått bra recensioner.

Sen har vi ju kungen av multiplayer-VR enligt mig: Rec Room! Går att spela med många andra eller gå in i ett eget rum bara du och dina vänner. Fantastiskt många aktiviteter och roligheter - allt helt gratis

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Som Zache säger Rec Room, det är det jag spelar mest! OrbusVR låter ju spännande, måste provas framöver.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns eller kommer komma MMOVR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narielm:

Någon som vet om det finns eller kommer komma MMOVR?

Som jag skrev två inlägg upp, OrbusVR, finns på Steam!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

Någon som också har problem med Nvidias senaste drivrutiner?

Mitt SteamVR låser hela burken i 20-30sec när jag kör igång det...
Gick tillbaka till drivrutinerna som släpptes 20/12 och då är det inga problem.

Permalänk
Skrivet av sorensen_robin:

Eftersöker coop-spel. Tips på några ni tycker är bra?

onward och pavlov vr är riktigt bra

Skrivet av Cypress_86:

Någon som också har problem med Nvidias senaste drivrutiner?

Mitt SteamVR låser hela burken i 20-30sec när jag kör igång det...
Gick tillbaka till drivrutinerna som släpptes 20/12 och då är det inga problem.

nej inge konstigheter för mig

Permalänk
Medlem

Vill slå ett slag för Subnatica VR, tyvärr får jag inte tangentbord och mus att funka så jag måste stå ut med min xbox-kontroll. Grym grafik dock.

Permalänk
Medlem

Mus tangentbord fungerar med steamvr och Rift iaf när jag har gamepaden installerad.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av Fonus:

Vill slå ett slag för Subnatica VR, tyvärr får jag inte tangentbord och mus att funka så jag måste stå ut med min xbox-kontroll. Grym grafik dock.

Vadå är det spelet en sittande upplevelse.? Verkar krångligt att använda tangentbordet i vr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

Vadå är det spelet en sittande upplevelse.? Verkar krångligt att använda tangentbordet i vr

Skickades från m.sweclockers.com

Gamepad ger en fantastisk upplevelse! Själv spelar jag med en Xbox 360-kontroll. Det är inget "vifta med armarna" spel, så jag tycker det känns mer naturligt att sitta i en stol och spela det med handkontroll. Fantastiskt grafik och närvarokänsla

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Gamepad ger en fantastisk upplevelse! Själv spelar jag med en Xbox 360-kontroll. Det är inget "vifta med armarna" spel, så jag tycker det känns mer naturligt att sitta i en stol och spela det med handkontroll. Fantastiskt grafik och närvarokänsla

Zachtionman beskriver det hela bra.

Spelet är inte utvecklat för VR i grunden men grafiskt håller det AAA klass även för VR (lite beroende på dator ofc.).

Permalänk
Skrivet av Zachtionman:

Gamepad ger en fantastisk upplevelse! Själv spelar jag med en Xbox 360-kontroll. Det är inget "vifta med armarna" spel, så jag tycker det känns mer naturligt att sitta i en stol och spela det med handkontroll. Fantastiskt grafik och närvarokänsla

aha okej najs. haha men det verkar vara ett riktigt najs spel.

förresten. det har släppts så många nya spel till vr. kan ni rekomendera något nytt spel?

Permalänk
Medlem

Köpte VTOL VR i Early Access och har hunnit med 8 timmar på två dagar. Jag är en sucker för flygsimulatorer och VR känns spontant som en perfekt plattform för den speltypen, men ofta faller det på att autentiska cockpitmodeller är svåra att hantera utan autentiska fysiska gränssnitt.
Den här titeln känns designad för VR, och även om det är lite tunnt med innehåll så har jag så här långt haft riktigt kul för 300 kr.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk

Chroma lab - Sandbox spel med fräcka egenskaper. Köptes i somras för någon liten slant. Chroma Lab Steam Trailer

Cosmic Sugar VR - Sanbox spel som är gratis och är en kul omväxling. Väger lite dessutom! Cosmic Sugar VR Trailer

(Redan nämnda spel som jag utser till grymma VR spel)
Självklart så är Gorn, Pavlov ,Superhot VR och Drunkn Bar Fight riktigt roliga spel!

Permalänk
Medlem

Låter alla mina gäster som aldrig prövat på VR att köra Richie's plank experience. En ypperlig inkörsport till vad VR kan göra och en bra introduktion till hur kontrollerna och "rumsbegränsningarna" fungerar. Introducerar man ett för hetsigt spel så tenderar folk att glömma bort det blå varningsnätet och så hoppar de rakt in i någon möbel.

Det spel som sedan går varmast är helt klart Beat Saber, folk tenderar att spela så länge konditionen tillåter.

Permalänk

Någon som får igång senaste alien isolation mother VR mod med Vive ink kontrollerna?

Permalänk
Skrivet av adamtime478:

Chroma lab - Sandbox spel med fräcka egenskaper. Köptes i somras för någon liten slant. Chroma Lab Steam Trailer

Cosmic Sugar VR - Sanbox spel som är gratis och är en kul omväxling. Väger lite dessutom! Cosmic Sugar VR Trailer

(Redan nämnda spel som jag utser till grymma VR spel)
Självklart så är Gorn, Pavlov ,Superhot VR och Drunkn Bar Fight riktigt roliga spel!

Najs ska testa dessa 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här får ni möjlighet att köpa en bunt med lite äldre men ganska populära VR spel för totalt 150 SEK.

Humble Bundle VR Bundle

  • Cosmic Trip

  • Smashbox Arena

  • GORN

  • Budget Cuts

  • Space Pirate Trainer

  • SUPERHOT VR

  • Moss

Permalänk
Medlem

Namnet på den här tråden Spel för HTC-Vive är inte riktigt aktuellt.
Borde kanske döpas om till spel för SteamVR ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Namnet på den här tråden Spel för HTC-Vive är inte riktigt aktuellt.
Borde kanske döpas om till spel för SteamVR ?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo. Framförallt känns det knappast som det finns någon aktiv moderator för "Virtuell verklighet" ?

Permalänk

Måste bara skriva att VR är så sjukt magiskt!
Och alla moddare som får till VR i spel som inte har stöd för det!
Senaste fetaste GTFO! Jeeez!
ENB till skyrim, Jeeez!
Alien isolation, Jeeez!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SundanceKid:

Måste bara skriva att VR är så sjukt magiskt!

Eller hur. Tog paus i ett år från VR, men kunde inte hålla mig. Känner sig som ett barn igen när man får leka runt i VR.

Det är som en bottenlös godispåse som bara blir bättre och bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon324648:

Eller hur. Tog paus i ett år från VR, men kunde inte hålla mig. Känner sig som ett barn igen när man får leka runt i VR.

Det är som en bottenlös godispåse som bara blir bättre och bättre

1år?
Då tipsar jag om HL alyx (självklart), Boneworks, Vertigo Remastered.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Då tipsar jag om HL alyx (självklart)

Spelar korta stunder i taget, jag är så jävla lättskrämd! Alyx är på gränsen till för läskigt för mig. Needless to say, jag spelar aldrig skräckspel, typ Alien Isolation... fyfan skulle aldrig ens testa. Då hade det blivit en sån där youtube-video när folk springer in i väggen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon324648:

Spelar korta stunder i taget, jag är så jävla lättskrämd! Alyx är på gränsen till för läskigt för mig. Needless to say, jag spelar aldrig skräckspel, typ Alien Isolation... fyfan skulle aldrig ens testa. Då hade det blivit en sån där youtube-video när folk springer in i väggen!

Ja alyx har några moment som gör att det pirrar i magen.
Tills det eskalerar fullständigt. Men oj så bra
Tycker dom har fått in lagom mycket "skräck"

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Permalänk
Medlem

Upptäckte idag Karnage Chronicles (Steam), ett fantasy RPG helt skapat för VR. Spelat 3 timmar (utan imlamående ) och tog nu min första vila. Fantastiskt roligt spel! Snyggt, grym inlevelse, "ergonomiskt" gjort för VR med menyer osv. Lite lagom läskigt så att jag håller mig på tå medans kallingarna håller sig torra.

Man väljer att spela som Archer eller Warrior, pilbåge+dolk eller svärd o armborst. Single player eller 1-4 player online coop. Archer var riktigt kul då precision var viktigt. En pil i foten så går de sakta, en pil i ansiktet så skadar det mer. Massvis med loot och uppgraderingar och väldigt mycket innehåll, jag ännu inte slutfört den första av de tre världarna så jag förväntar mig uppåt 10 timmar åtminstone.

Rekommenderas varmt!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Upptäckte idag Karnage Chronicles (Steam), ett fantasy RPG helt skapat för VR. Spelat 3 timmar (utan imlamående ) och tog nu min första vila. Fantastiskt roligt spel! Snyggt, grym inlevelse, "ergonomiskt" gjort för VR med menyer osv. Lite lagom läskigt så att jag håller mig på tå medans kallingarna håller sig torra.

Man väljer att spela som Archer eller Warrior, pilbåge+dolk eller svärd o armborst. Single player eller 1-4 player online coop. Archer var riktigt kul då precision var viktigt. En pil i foten så går de sakta, en pil i ansiktet så skadar det mer. Massvis med loot och uppgraderingar och väldigt mycket innehåll, jag ännu inte slutfört den första av de tre världarna så jag förväntar mig uppåt 10 timmar åtminstone.

Rekommenderas varmt!

Såg faktiskt intressant ut.
Hur är känslan i vapen? Är det "tyngd" i dom osv ?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc