UPS hur lång tid tar det?

Permalänk
Medlem

UPS hur lång tid tar det?

hej beställde ett paket från USA , De skickas med UPS till Sverige.. Jag undrar ni som beställt med UPS hur långt tid tog det för er beställning att komma fram? Jag har väntat i typ 6 dagar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alienbro:

hej beställde ett paket från USA , De skickas med UPS till Sverige.. Jag undrar ni som beställt med UPS hur långt tid tog det för er beställning att komma fram? Jag har väntat i typ 6 dagar nu.

Ups har ju flera typer av tjänster som är olika snabba..

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Alienbro:

Jag har väntat i typ 6 dagar nu.

Har du inte beställt med någon av deras snabba tjänster får du snarare räkna med tre veckor.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@Alienbro: Helt omöjligt att svara på och speciellt nu med Postnords ändrade rutiner där de lättare fångar paketen och du ska betala moms och tull. Antar att du inte beställde med någon form av Expressfrakt vilket du isåfall borde veta då det kostar därefter.

Är du säker att det är UPS verkligen och inte USPS? För om det är UPS så ska du ha fått möjlighet att spåra paketet oavsett vilken nivå. USPS är deras version av Postnord.

Permalänk
Medlem

väl här är shipping method informationen jag fick med email
ig - UPS Economy with Tracking (7-21 Business days) - Outside United States (SE)

det står hur långt tid kan ta men undra bara ni som beställt med UPS hur långt tid de tog för er

Permalänk
Medlem

Paket från USA, normalt, tar cirka 2-4 veckor om du inte betalt för express. Då kan det röra sig om någon vecka.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybenos:

Paket från USA, normalt, tar cirka 2-4 veckor om du inte betalt för express. Då kan det röra sig om någon vecka.

Beror på tjänst haft dhl paket från USA som tagit under två dygn från att de skickats gissar att ups har liknande tjänster..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alienbro:

väl här är shipping method informationen jag fick med email
ig - UPS Economy with Tracking (7-21 Business days) - Outside United States (SE)

det står hur långt tid kan ta men undra bara ni som beställt med UPS hur långt tid de tog för er

Där står det ju klart och tydligt att det är "with tracking". Har du inte tryckt på länken du fått eller använt spårnumret på deras hemsida för att kolla vart paketet håller hus?

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om appen Aftership som låter en söka på alla världens fraktbolag. Sök efter ditt kollinr där så borde du kunna se status.

Permalänk
Medlem

@PsyCor: jag vet men jag undra bara hur långt tid de brukar ta med UPS till sverige

Permalänk
Medlem

Läste du inte hur lång tid det skulle ta när du genomförde beställningen?

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alienbro:

@PsyCor: jag vet men jag undra bara hur långt tid de brukar ta med UPS till sverige

4dagar

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alienbro:

*bort /mod*

Generellt sett skulle jag nog nästan påstå att **bort /mod* "vissa" har ännu bättre koll på diverse leveranstider, då dessa - taget ur luften från min sida iofs - har svårare att gå på stan och handla och därmed beställer mer grejer på nätet.

§1.1
Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Mitt UPS paket från UK Farnell jag beställde för en två veckor sedan tog 1-2 dagar att åka rutten UK-Tyskland-Danmark sen blev den liggandes där i FYRA DAGAR.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga 7-21 Business days för den leveransformen.

Permalänk
Medlem

Det kan ta 168- 504 timmar

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Inaktiv

**rensat lite "onödigheter" i tråden//mod**
**tråd låst, då den inte har ngt mer diskussionsvärde**