Permalänk
Avstängd

RIP Ingvar kamprad

https://www.dn.se/ekonomi/ingvar-kamprad-har-avlidit/

Tack Ingvar kamprad för att du bygge upp Sverige och gjort vårt land känt i hela världen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Ja Ingvar är ju på alla siter man besöker nu.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Är inte hemligheten bakom IKEA’s framgång lite samma som med Björn Borg? Dvs för att du ska bli stor utomlands måste det fattas en skruv
Tack för allt Ingvar, du satte onekligen Sverige på kartan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Mäktig man som satt Sverige på kartan.

Må han få vila i fred.

MVH

Permalänk
Medlem

Glöm inte att om du tappar bort någon del som tillhör en av dina IKEA-möbler, så skickar IKEA ersättande del helt gratis!

Tack för allt, Ingvar Kamprad.

Permalänk
Inaktiv

Vila i frid 🥀

Permalänk
Medlem

Tack för du grundade Ikea.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

R.I.P Ingvar Kamprad, en inflytelserik person som satte Sverige på kartan och Ikea i var och vartannat hem världen över. Hoppas att Ikea fortsätter sitt goda arbete även efter att grundaren är bortgången.

Så stort och viktigt är Ikea att kineserna sätter upp fejkbutiker.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd

Ja, han var verkligen en finurlig karl, som måste ha haft en enorm drivkraft, börja resan i en bod, och sluta med flertalet varuhus.

Inte många som lyckas med en sådan bedrift under en livstid, att bygga upp något som samtidigt gynnar var och varannan person.

Fina, funktionella möbler, likväl som inredning och husgeråd bl a, men också även till överkomliga priser i min mening.

Tack Ingvar för att du grundade IKEA.
Och hoppas att ditt arv/det frö du satt, fortsätter att gro och frodas under många år.

F ö så är ju alla roliga skämt redan dragna, de bjöd på ett härligt garv i a f

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk

Älskar Ikea

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk
Medlem

Kungen är borta Finns inget som är så Svenskt som IKEA!!!
Nu börjar dokusåpan om hans arv!

§1 /mod
Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Ja, mycket imponerande vad han åstadkom.

Det var dock besvärligt för hans anhöriga för när de skulle montera ihop kistan saknades det två skruvar.

Dom saknade prylarna var på åttiotalet.. efter det har det aldrig varit fel.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Kungen är borta Finns inget som är så Svenskt som IKEA!!!
Nu börjar dokusåpan om hans arv!

Arvet är klart sen ungefär 25 år sedan.
Kan verkligen rekommenderas att läsa på om Ikea och dess sfär.
Kolla till exempel upp när Ikea stiftelse för välgörenhet försökte utöka områden dom får verka i från att bara handla om design och liknande. Gick inget vidare för att stadgarna inte tillät det.

Redigerat citat /mod
Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Politiska partier eller partiledare hör inte hemma här och kommentarer om dem är bara onödiga. Håll diskussionen till Ingvar Kamprad och IKEA.

Permalänk
Musikälskare

Säga vad man vill om denna man men han satte Sverige på kartan, synd han är borta

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Undrar nu vad som händer med IKEA efter han gått bort. Visst, han kanske inte gjorde extremt mycket de sista åren, men ändå. Kommer bolaget att ändras på något sätt han skulle ha ogillat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pikatt:

Undrar nu vad som händer med IKEA efter han gått bort. Visst, han kanske inte gjorde extremt mycket de sista åren, men ändå. Kommer bolaget att ändras på något sätt han skulle ha ogillat?

Är väl hans 3 söner som driver hela skutan, som dom gjort (åtminstone vad jag vet) dom senaste 30 åren eller så. Har för mig jag läste att han avgick som founder/vd eller vad man nu kallar det 86 och därefter enbart haft kontoll över bolaget, samtidigt som hans söner driver det.

Kan ha fel här dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag skulle uppskatta om en moderator ville skriva en rad om varför mitt inlägg togs bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jag skulle uppskatta om en moderator ville skriva en rad om varför mitt inlägg togs bort.

En moderator har skrivit en kommentarer ovan dig. Kan det vara så att du tillhör den gruppen?

Permalänk
Hedersmedlem

Tung dag på huvudkontoret idag =(

Permalänk
Medlem

@Forsgren: Nej jag skrev ett litet skämt samt att jag var imponerad över vad han åstadkom. Inget om politiker.