Program lösning för att svara i mobiltelefonen via datorn?

Permalänk
Medlem

Program lösning för att svara i mobiltelefonen via datorn?

Hej!

Sitter ofta vid datorn med mitt headset på. Vore därav smidigt kunna svara/ringa i mobiltelefonen via datorn (eller svara/ringa på telefonen men använda datorn/headset).

Tror jag för länge sedan såg något om att det eventuellt gick via Windows 7/bluetooth. Dock kör jag Windows 10 men har en noname bluetooth adapter tillgänglig. Så antingen om det går via bluetooth ansluta datorn som ett "headset" eller finns det någon annan lösning/program som kan åstadkomma detta?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Har du ett BT headset?

Vad fick du för träffar ifrån google? Hon är väldigt hjälpsam.

T.ex första träffen verkade passa dig utmärkt. Testa vettja "Making phone calls in Windows 10 PC using bluetooth"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Har du ett BT headset?

Vad fick du för träffar ifrån google? Hon är väldigt hjälpsam.

T.ex första träffen verkade passa dig utmärkt. Testa vettja "Making phone calls in Windows 10 PC using bluetooth"

Från ditt tips om google.
"As per the information that you require, I would like to inform that you will not be able to make phone calls from your Windows 10 desktop OS. In order for you to make calls you will have to download apps like Skype that will allow you to make a call on your PC. Besides the Skype app, you can also use the app provided in the link below to make calls "

och
"With the world's current technology, it is possible. But on Windows, Microsoft is not the one who is offering PC-to-phone calls. We offer Skype and Outlook as a means of communication. There are plenty of third-party applications and legitimate websites on the internet which offers this feature ranging from free to paid services. Feel free to use them if you would like to."

och till sist
"My iPhone still shows on the "Devices and Printers" page, but I cannot enter handsfree mode.

I'm still missing the same functionality as we could do on earlier versions of Windows, e.g.:

Windows 7: https://www.youtube.com/watch?v=q2_Q_m7hGxs

Windows 8.1: https://www.youtube.com/watch?v=JpKQIdGu3cU"

Så då kanske vi kan återgå till att försöka ge tips om program eller lösningar nu? Ja jag har googlat och allt jag hittat var att det gick via bluetooth i Windows 7. Nej mitt headset är ej ett bluetooth utan ett vanligt trådanslutet. Tanken med att nämna bluetooth var om det kanske finns programvara som kan ge stöd för att para dator/mobiltelefon och göra så datorn ser ut som ett headset.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Det var ju ett program i länken men det kanske du inte ville testa.

Det kommer inte hjälpa dig men om du bara citerar utan att testa kommer det aldrig lösa sig för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Det var ju ett program i länken men det kanske du inte ville testa.

Det kommer inte hjälpa dig men om du bara citerar utan att testa kommer det aldrig lösa sig för dig

Det finns inget program i dom länkar jag kollat igenom som ens är i närheten av att erbjuda det jag söker. Det närmaste jag hittat är att vissa bluetooth adaptrar + rätt drivrutin kan ge Windows 10 stöd för det jag söker.

Ärligt talat så bör du nog rannsaka dig själv lite. Jag testar alltid tips jag får av användare. Jag testa dit tips och googlade på din exakta sökfras utan att komma närmare min lösning.

Så har någon hittat ett program som gör det jag söker tar jag gärna emot tips. Har du en bluetooth adapter och Windows 10 och har stöd för det jag söker skriv gärna vilken adapter drivrutin du kör med.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB