Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Igår natt fick jag plötsligt syn på en extrem prissänkning på en särskild produkt som jag har länge hållit mitt öga på. Tydligen har jag missat att Toys R us och BR Leksaker hade stor kampanj på Nintendo Switch Super Mario Odyssey bundle, dvs den utgåvan med de mörkröda kontrollerna för otroliga 3 299:-, vilket är ett otroligt pris med tanke på att den här utgåvan har utgått i samtliga butiker och de som har den kvar säljer för ockerpris.

Tyvärr var jag helt sent ute då de var totalt utsålda hos BR Leksaker, även i butikerna då. Medan hos Toys R us var det enstaka butiker som fortfarande kunde ha något exemplar kvar. För min del var det bara en butik i hela Stockholm, enligt deras status skulle det bara vara två stycken hos dem. Men typiskt min otur var det inte så, systemet visade tydligen fel.

Den enda butiken kvar som jag såg som sista alternativ var i Uppsala, ringde dit och fick samma svar. Det var helt slut.

I telefonen jag pratade med, var en kvinna som verkligen inte ville göra mig besviken. Hon bad mig vänta och gick dubbelkollade lagret, och vet ni vad? Tydligen låg det en oöppnad kartong med två exemplar inuti som hade levererats igår kväll, den var bara väldigt bra undangömt.

Självklart bad jag henne lägga undan ett ex åt mig, när jag väl tog mig till butiken vilket var bara en och en halvtimme efter jag lagt på i telefonen och redan var det andra exet redan tagen. Jag hade verkligen tur där.

Det här var höjdpunkten i min vecka och gjorde mig jätteglad. Jag ville bara skriva av mig och dela med mig av denna kort sammanfattade upplevelsen.

Jag hoppas ni också har haft tur med era köp. För er som också är intresserad av samma produkt kan kolla upp deras hemsida, kanske finns en butik i närheten av er som fortfarande har kvar ett ex.

https://www.toysrus.se/product/nintendo-switch-super-mario-od...

Fick plockat upp en extra till dottern idag. Gjorde som du och ringde och bad butiken lägga undan en. Tack för tipset!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

HyperX Predator DDR4 RAM 16 GB 2x 8 GB DIMM, 3000 MHz CL15 1590 kr ej i lager men går att beställa Kommer in i lager 2018-01-30 enligt Elgiganten.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Priset är 1890kr, har dom redan höjt på 10 minuter?

Permalänk
Medlem

@naikon: Kanske var fel pris då min länk funkar inte längre

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Skrivet av martinot:

Fick plockat upp en extra till dottern idag. Gjorde som du och ringde och bad butiken lägga undan en. Tack för tipset!

Vad kul att höra! Det gläder mig att du fick nytta av mitt tips! Hoppas hon är nöjd med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Vad kul att höra! Det gläder mig att du fick nytta av mitt tips! Hoppas hon är nöjd med den

Hon blev jätteglad - uppackad och på laddning just nu!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

@naikon: Kanske var fel pris då min länk funkar inte längre

Nu verkar det funka igen.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Tycker ni det är värt att slå till om man tänkt att uppgradera sin rigg inom några månader? Kanske inte kommer bättre priser på RAM på länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Priset är 1890kr, har dom redan höjt på 10 minuter?

Priset för mig är 1590kr just nu. Det kanske var något temporärt strul när du gick in på sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Priset är 1890kr, har dom redan höjt på 10 minuter?

Skumt. Köpte alldeles nyss för 1590 (tack för tipset Anders!) ink. frakt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Priset för mig är 1590kr just nu. Det kanske var något temporärt strul när du gick in på sidan?

Nä, länken var nere i typ 5 minuter, provade många gånger

Edit: Dom har ändrat preliminärt datum till 13/02

Edit 2: Blev ett köp! Har länge funderat på att uppgradera men RAM-priserna har hållt mig borta. 1600kr är fortfarande mycket pengar för lite RAM, men man får väl passa på...
Nu blir det leta CPU och moderkort!

Permalänk
Skrivet av martinot:

Hon blev jätteglad - uppackad och på laddning just nu!

Ja, den är ju jättefin och dessutom exklusiv. Den färgen på kontrollerna finns enbart i Japan att köpa separat.

Jag personligen kommer troligtvis sälja min nedladdningskod, vill hellre köpa fysiska kopian ac spelet

Permalänk

Följde Plektrumtrollets tips och köpte 2st G.SKill Tridents, perfekt till mitt nästa bygge. Billigare att köpa två av dessa än köpa ett kit med 4/32gb

17220501

Permalänk
Medlem

Detta är väll en bra deal på ett kraftigt kort http://cdon.se/hushallsapparater/grafikkort-asus-nvidia-gefor...

Försökte hitta det genom att gå in på cdon.se och sen klicka mig till grafikkort men jag hittar ingenstans. Fick gå genom att jag sökte på kortet på pricerunner och sen klicka mig vidare.. skumt

Uppmärksamma att det ligger under Hushallsapparater xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Detta är väll en bra deal på ett kraftigt kort http://cdon.se/hushallsapparater/grafikkort-asus-nvidia-gefor...

Försökte hitta det genom att gå in på cdon.se och sen klicka mig till grafikkort men jag hittar ingenstans. Fick gå genom att jag sökte på kortet på pricerunner och sen klicka mig vidare.. skumt

Uppmärksamma att det ligger under Hushallsapparater xD

Säljs dock av Conrad, ej cdon. Hade nog hållt mig till någon annan ÅF....

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trnqt:

Säljs dock av Conrad, ej cdon. Hade nog hållt mig till någon annan ÅF....

Hmm okej... så går inte att lita på alltså? Inte ens när de ska gå genom cdon (vilket jag tolkar det som)

Permalänk
Medlem

@Gh0sTy^: säkert lungt, men tror personligen att man kanske kan undvika lite strul vid en ev reklamation.. nu går vi tillbaka till topic, ville bara ge en kommentar. Många som prenumererar på denna tråd som inte vill se snack

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trnqt:

@Gh0sTy^: säkert lungt, men tror personligen att man kanske kan undvika lite strul vid en ev reklamation.. nu går vi tillbaka till topic, ville bara ge en kommentar. Många som prenumererar på denna tråd som inte vill se snack

Detta är ju diskussionstråden, så då ska man nog inte följa den om man inte vill se snack... xP

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Detta är ju diskussionstråden, så då ska man nog inte följa den om man inte vill se snack... xP

Haha, hjälper om man kollar vilken tråd man svarar i. My bad

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Jag fick igenom en beställning på detta kort för några dagar sedan. Igår hade CD-ON strykt ordern utan mer förklaring. Idag fick jag mail från CD-ON:

Tack för ditt mejl. Tyvärr kan jag se att din order blivit avbeställt av säljaren Conrad då de haft ett felaktigt lagersaldo. Du bör ha blivit meddelad detta via mejl och vi beklagar självklart om detta inte mottagits av dig.

Vi hoppas självklart att du hittar en likvärdig vara på annat håll.

Permalänk
Inaktiv

Stort tack @Bakgrund för ett bra mobiltips. Mobilen jag har i handen, LG G3, är smått döende så fick bli ett köp. Nedgradering skärmmässigt och batterimässigt (utbytbart på G3) men bör bli en (rejäl) uppgradering på typ alla andra punkter.

Android 8.0 verkar vara på gång också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Webhallen säljer Motorola Moto X4 för 1990, ordinarie lägstapris enligt prisjakt 3490. Väldigt mycket telefon för pengarna. Snapdragon 630, 4GB ram, 64GB minne, tf-kortplats, ip68, fingeravtrycksläsare, USB C, bluetooth 5.0 etc.

Tack för tipset! Jag har levt med 30 min batteritid på min nuvarande telefon alldeles för länge. Det kändes alldeles lagom mycket/lite pengar för att få en fungerande telefon.

Nu hoppas jag bara att motorolan är en fungerande telefon.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Blev en Moto X4 för mig också, som ersätter min gamla One Plus One.
Finns väl inget andrahandsvärde på dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Blev en Moto X4 för mig också, som ersätter min gamla One Plus One.
Finns väl inget andrahandsvärde på dem?

Skickades från m.sweclockers.com

En femhundring kan man säkert få om den är i bra skick men känns som att det är bättre att ha den som reserv isåfall.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Stort tack @Bakgrund för ett bra mobiltips. Mobilen jag har i handen, LG G3, är smått döende så fick bli ett köp. Nedgradering skärmmässigt och batterimässigt (utbytbart på G3) men bör bli en (rejäl) uppgradering på typ alla andra punkter.

Android 8.0 verkar vara på gång också.

Skickades från m.sweclockers.com

LG G3 är en underbar telefon! Jag har också haft min ett bra tag nu. Älskar den men som du säger så är min också smått döende. Skrämde upp den till 6.0 för ett tag sedan och bytte batteri. Det gjorde att den får hänga med ett tag till även om man märker att både mottagningen och WIFI - modulen försämrats avsevärt med åldern.

Funderade också på att slå till på tipset. Hade bara skärmen varit större så hade jag nog tagit den. 5,5 tum är det minsta jag kan tänka mig.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ElWeed:

LG G3 är en underbar telefon! Jag har också haft min ett bra tag nu. Älskar den men som du säger så är min också smått döende. Skrämde upp den till 6.0 för ett tag sedan och bytte batteri. Det gjorde att den får hänga med ett tag till även om man märker att både mottagningen och WIFI - modulen försämrats avsevärt med åldern.

Funderade också på att slå till på tipset. Hade bara skärmen varit större så hade jag nog tagit den. 5,5 tum är det minsta jag kan tänka mig.

Jo, skärmen... 1440x2560 är en riktigt härlig upplösning, skarpt och bra. Hade en Nexus 4 innan och jäklar vad pixlig den kändes efteråt hehe.
Min har haft lite problem med att ta emot SMS, vilket kan ha varit något fel i mobilnätet förstås, men bytte ut min Nexus 4 då den slutade ta emot samtal. Klarar den inte av SMS och samtal så är det dags att byta.
Sedan har jag haft problem en längre tid med appar, kan oftast bara ha ett extremt fåtal öppet innan de stängs ner vilket gör den lite mer svåranvänd och dryg att använda än vad jag vill ha. Och då har jag i grunden rätt enkla behov sett till telefon.

Får hoppas denna telefon är bra nu bara, brukar föredra telefoner lite mer åt premiumhållet men svårt att motivera alltför dyra telefoner om man inte har så stora behov samtidigt.
Och jag håller med, vill ogärna under 5", skadar inte med en större skärm när man har större händer dessutom.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt och fått Speak Out som tipsades någon månad sen? Hade helt glömt bort det, slängde en "saknad vara" anmälan några dagar sen och fick följande svar av Fyndiq:

"Din produkt har skickats, men då du inte har fått den ligger den förmodligen gömd hos Posten. Typiskt! För att du inte ska behöva vänta längre på en lösning kommer vi att återbetala dig. Det finns många snarlika produkter på vår hemsida som du gärna får ta en titt på!"

:/

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Får hoppas denna telefon är bra nu bara, brukar föredra telefoner lite mer åt premiumhållet men svårt att motivera alltför dyra telefoner om man inte har så stora behov samtidigt.
Och jag håller med, vill ogärna under 5", skadar inte med en större skärm när man har större händer dessutom.

Baksidan är av plast så det känns lite annorlunda för mig som är van vid aluminium. Men det får man väl ta.

Är kampanjpriset slut nu förresten?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mix0r:

Någon som beställt och fått Speak Out som tipsades någon månad sen? Hade helt glömt bort det, slängde en "saknad vara" anmälan några dagar sen och fick följande svar av Fyndiq:

"Din produkt har skickats, men då du inte har fått den ligger den förmodligen gömd hos Posten. Typiskt! För att du inte ska behöva vänta längre på en lösning kommer vi att återbetala dig. Det finns många snarlika produkter på vår hemsida som du gärna får ta en titt på!"

:/

Läs något 3-4 sidor tillbaka så får du se att jag tog upp samma sak. Visade sig att det var ett blufferbjudande och att ingen över huvud taget fått sitt paket. Hade en massa kontakt med Fyndiq och försökte kräva att mitt köp skulle slutföras (enligt Konsumentköplagen), men de slingrade sig ur det.

Permalänk
Medlem

@naikon

Tack för det, hade helt missat den diskussionen! Ja, misstänkte att det var något sådant och tog inte det vidare... typiskt

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Igelkott:

Baksidan är av plast så det känns lite annorlunda för mig som är van vid aluminium. Men det får man väl ta.

Är kampanjpriset slut nu förresten?

Förstår det, ogillade samma sak med LG G3 då baksidan dels är i plast och dessutom välvd vilket sänkte kvalitetkänslan rejält. Men ett fodral förbättrade upplevelsen mycket. Tittade lite snabbt efter en ny till Moto X4 så får bli en sån med.

Verkar som du skriver som att priset tog slut ganska fort. Jag beställde min 17:15 eller något sådant igår och då syntes priset. Men sen under kvällen var den tillbaks på ca 4000kr. Undrar hur många de sålde, var ändå ett bra pris faktiskt.

Permalänk
Hedersmedlem

Moto X4-erbjudandet är uppe igen

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...