Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigilent
sådant händer ju bara om man kör utan antivirus! vi tar förgivet att du inte klantade dig själv och gick på ett phising försök eller liknande
skönt att dem kan fixa det om det händer iaf!

Nej hade antivirus.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Var tidigare skeptiskt till STEAM.

Numera, förstahandsvalet Grymt smidigt!

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Steam är det bästa som hänt mig när det gäller köpa spel!

Inga jädrans keys att hålla reda på, inga skivor eller fodral. Nog är det dyrt men de flesta release spel har samma pris på steam som i butik och ibland kommer det galna erbjudanden köpte till exempel: Köpte hela heroes 5 med alla expansioner + Dark Messiah för drygt 200 spänn.

Snabbt och smidigt! Väldigt säker att använda creditkort med.

Permalänk
Medlem

Förutom att det kan vara lite dyrt med en del spel så är det perfekt ifall man inte vill beställa och vänta på ett spel, älskar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Jag antar att trådläsarens pappa tänker likadant om alla download "butiker" och tänker helt enkel att det är säkrare att köpa produkten på skiva (helst i lokal butik?)

Det är ju faktiskt större chans att bli rånad på vägen förbi affären än att pengarna försvinner iväg till okänd galax på steam

Permalänk

Ja, skulle jag säga.

Steam fungerar som vilket annat företag. Om du köper på nätet, Lindex, Stadium eller vilken butik som helst. Kollar din pappa upp fakta där? Bara att du får spelet direkt till datorn. Jag har haft det spelsidan jätte länge, även köpt några spel. Och inte ens blivit lurad en ända gång. De är de största kan man säga spel säljaren/gratis spel du kan ha. Och därför är de pålitligt.
//Victor. ps Hoppas de får dig att köpa de du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorFogelberg:

Steam fungerar som vilket annat företag. Om du köper på nätet, Lindex, Stadium eller vilken butik som helst. Kollar din pappa upp fakta där? Bara att du får spelet direkt till datorn. Jag har haft det spelsidan jätte länge, även köpt några spel. Och inte ens blivit lurad en ända gång. De är de största kan man säga spel säljaren/gratis spel du kan ha. Och därför är de pålitligt.
//Victor. ps Hoppas de får dig att köpa de du vill ha.

Nu grävde du allt länge för att hitta denna tråden va?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk

Haha

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Idag lär han inte behöva ha sin pappas tillstånd

Permalänk

Ja absolut är det säkert!

Jag har handlat ungefär 200 spel där på mitt visa och mastercard.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorFogelberg:

Steam fungerar som vilket annat företag. Om du köper på nätet, Lindex, Stadium eller vilken butik som helst. Kollar din pappa upp fakta där? Bara att du får spelet direkt till datorn. Jag har haft det spelsidan jätte länge, även köpt några spel. Och inte ens blivit lurad en ända gång. De är de största kan man säga spel säljaren/gratis spel du kan ha. Och därför är de pålitligt.
//Victor. ps Hoppas de får dig att köpa de du vill ha.

Oj, om han har funderat så länge så kan man säga att han har beslutsångest

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Köp som sig är säkert på Steam. De har dock kanske inte alltid kundernas bästa i åtanke, supporten kan vara så slö att man tror det är utdöda grottmän som sköter den och de brydde sig inte om kunders lagliga krav i EU och andra ställen att kunna ånga köp inom en viss tid innan rättsliga åtgärder togs.

Sedan är Steam platformens hantering av spel i sig rätt begränsande. Något man kanske inte tänker på när man är ensam gamer i huset, men som blir väldigt uppenbart när man blir lite äldre och får egna barn. Det är nämligen i princip omöjligt att på ett tillfredsställande sätt låta dina barn spela spel du köpt. Ja, Steam påpekar att de har "Family Sharing" där du kan dela ditt bibliotek med familjemedlemmar. Men om man som jag har runt 1200 spel i Steam så är risken stor att jag vill spela något av dem under samma tid som någon av barnen vill spela något annat av alla spel jag köpt. Men nope, det går absolut inte säger Steam.
Om jag spelar något av mina spel så är hela mitt bibliotek låst för mina barn.

Det är lite som att du under åren skulle samla på dig ett stort bibliotek med DVD-filmer som du har i en hylla. Men så fort du plockar en av dina filmer för att titta på den så faller en lucka ner och låser hela din sammling så barnen inte kan titta på film tills du är klar med den filmen du tänkte titta på. Eller som om den sammling med gamla 360 spel som står i hyllan skulle låsas så att ingen kunde hämta mer än ett spel åt gången trotts att vi har 2-3 360 konsoler i huset. Med tanke på hur mycket guld och gröna skogar som digital distribution såldes in med så är detta rätt stenålder.

Detta har lett till att jag fått köpa ett par extra kopior av en del spel som de velat spela medans jag kanske suttit med CS eller PUBG, men det är inte direkt någon hållbar eller smidig lösning. Speciellt om spelen i fråga aknske är enkla single player spel som inte kräver någon egen onlineprofil osv för barnen. Att till och med Microsoft i och med Xbox One är bättre på att dela spelbibliotek på flera konoler inom hushållet är lite skrattretande. Tidigare hade jag nog trott att Steam om någon skulle visa vägen och inte att det skulle vara Microsoft som var den progressiva i gänget.

Efter många år på Steam (sedan den första betan släpptes), många spel och mycket pengar så börjar jag nu fundera på att köpa spelen DRM-fritt på GOG istället om det är spel som finns på båda plattformarna för att slippa begränsningar som dessa.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geist:

min pappa är inte övertygad att steam är ett säkert alternativ när man ska köpa spel.

så jag tänkte att ni experter kunde skiva vad ni tycker om steam.

sen så visar jag honom vad ni har skivit så kanske han litar på steam. '

tack!

jag aktiverar bara mitt kreditkort till alla internetköp i 60 min. är jag extra orolig klickar jag bort det direkt efter att jag handlat
är inga problem att handla spel därifrån. Steam är inte direkt en liten applikation som ett fåtal använder sig av

Däremot ska du ha ett telefonnummer som de skickar säkerhetskoder till för återställning tex. för extra säkerhet.

edit: oj! visste inte att det var någon som hade bumpat en ~8 år gammal post

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Årets första necromancer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullis:

Årets första necromancer?

Nej, jag svarade på en tråd igår där inläggen var från 2005 ☺️👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av vigilent:

sådant händer ju bara om man kör utan antivirus! vi tar förgivet att du inte klantade dig själv och gick på ett phising försök eller liknande
skönt att dem kan fixa det om det händer iaf!

Övertro på AV... Slå på tvåfaktor-inloggning istället bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Övertro på AV... Slå på tvåfaktor-inloggning istället bara.

Undrar om han svarar, hans inlägg är från 2009 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Du kan köpa steamkort i vanliga spelbutiket för att fylla på plånboken på steam så slipper han koppla steam till sitt visakort om han är orolig. Paypal är också ett alternativ.

Skrivet av jonthan:

Undrar om han svarar, hans inlägg är från 2009 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Ops ^^
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Nej, jag svarade på en tråd igår där inläggen var från 2005 ☺️👍

Skickades från m.sweclockers.com

Sugen på titeln "Master of Necro"?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonthan:

Undrar om han svarar, hans inlägg är från 2009 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket tveksamt med tanke på informationen på trådskaparens profil:

Registrerad 2008-12-18 Senast aktiv 2012-04-04 14:54

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sugen på titeln "Master of Necro"?

Det var inte jag som letade upp den tråden, bara kommenterade att den var från 2005😉☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Musikälskare

Det är säkert, pappsen kan vara lugn

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Folk som alltid klagar att man ska söka innan man gör en post, sedan klagar de bara på en när man har sökt. /s

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*tråd låst*
Vi låter gamla hundar ligga? Eller hur var ordspråket nu igen?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin