Razer BlackWidow Tournament Chroma V2 Yellow Switch

Permalänk
Medlem

Razer BlackWidow Tournament Chroma V2 Yellow Switch

Vad finns det för synpunkter på detta tangentbord?

Razer BlackWidow Tournament Chroma V2 Yellow Switch (Nordisk)

Använder just nu ett Razer BlackWidow 2014 (Nordisk) som jag har trivts riktigt bra med.

Har dock under dessa år saknat bakgrundbelysningen emellanåt då jag hade någon version av "Logitech Illuminated" tidigare. Samtidigt så har jag insett att numpad-delen på t-bordet inte längre används, så därav valet av en tkl-variant.

Vad finns det annars för TKL-bord med RGB som kan tänkas vara rekommenderade att kika på? Det finns ju så förbaskat många olika t-bord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Vad finns det för synpunkter på detta tangentbord?

Razer BlackWidow Tournament Chroma V2 Yellow Switch (Nordisk)

Använder just nu ett Razer BlackWidow 2014 (Nordisk) som jag har trivts riktigt bra med.

Har dock under dessa år saknat bakgrundbelysningen emellanåt då jag hade någon version av "Logitech Illuminated" tidigare. Samtidigt så har jag insett att numpad-delen på t-bordet inte längre används, så därav valet av en tkl-variant.

Vad finns det annars för TKL-bord med RGB som kan tänkas vara rekommenderade att kika på? Det finns ju så förbaskat många olika t-bord.

En synpunkt på dessa razor t - bord är: Inget standard botten rads mått, du får problem om du tänker byta ut "keycapsen" (tangenterna) på ditt t - bord. Därför köper jag aldrig t - bord utan standard botten rads mått. Finns dock blanka keycaps sets på Maxgamin som ska passa.

https://www.maxgaming.se/keycaps/iso-105-key-cherry-mx-keycap...

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Även om Razer-tangentbordet du länkade säkert inte är ett dåligt tangentbord så finns det enligt mig bättre kandidater för det priset. Titta på Cooler Master Masterkeys Pro S RGB. Finns med bruna, blå, och röda brytare.

Fördelen med det tangentbordet i jämförelse med Razer-tangentbordet du länkade är framför allt att det använder standard-layout med 1.25u-tangenter på nedre raden. Razertangentbordet använder någon hittepå-layout med både 1u och 1.5u tangenter i nedre raden, vilket kraftigt begränsar alternativen av eftermarknadskeycaps. Även om du inte känner något behov av att byta dessa idag så slits tangenter av billig ABS-plast ganska fort vilket resulterar i en blank yta à la bibliotekstangentbord, så du kanske vill byta dessa i framtiden.

Vidare så använder Cooler master-tangentbordet ytmonterade RGB-leds som sitter under brytaren. Dessa sägs fördela ljuset jämnare över tangentbordet. Se bilden nedan så förstår du säkert.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@Bakgrund:
@seville57:

Hm... har faktiskt aldrig funderat på att byta "tangenterna". RGB-belysning däremot, sådan där man kan konfigurera de olika tangenterna separat är jag intresserad av att testa. Tröttnar man på det så är det ju bara att stänga av belysningen och vips så är tangentbordet precis som vilket annat som helst med mörka knappar.

Att byta ut tangenterna gör man väl endast för estetikens skull? För det är ju brytarna som avgör "känslan". Och Razers "gula" brytare har jag haft möjligheten att testa hos en kompis några gånger.

Permalänk
Inaktiv

@Exxovion:
Nja, tjockare plast i tangenter påverkar helt klart känslan (och ljudet). Men visst "huvudsakligen" är det kanske estetik(?)

Men enligt min personliga och subjektiva åsikt är det brytarna, tillsammans med tangenterna och chassit (tangentbordet som sådant) som avgör helthetskänslan (men vad vet jag, jag har bara 40-talet olika tangentbord att jämföra med ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

@Bakgrund:
@seville57:

Hm... har faktiskt aldrig funderat på att byta "tangenterna". RGB-belysning däremot, sådan där man kan konfigurera de olika tangenterna separat är jag intresserad av att testa. Tröttnar man på det så är det ju bara att stänga av belysningen och vips så är tangentbordet precis som vilket annat som helst med mörka knappar.

Att byta ut tangenterna gör man väl endast för estetikens skull? För det är ju brytarna som avgör "känslan". Och Razers "gula" brytare har jag haft möjligheten att testa hos en kompis några gånger.

Har själv ett ANSI Ducky One YOTG RGB t - bord å brukar använda RGB bylysningen, kan även köra med en färg eller som du säger stänga av.

Angående tangenternas färg så är det en smaksak, gillar inte svarta (som medföljer vid köp av t - borden). Föredrar ett färgglatt keycaps set på t - bordet.

En dålig bild av mitt Ducky One RGB med original vita keycaps.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.