Permalänk

Asus Rog Maximus X Code, release?

Tjena.

Undrar om någon har koll om när Maximus X code kommer släppas? Funderade förut på att köpa IX Code men när nya Coffee lake var så nära så bestämde ja mig att vänta lite. Så är sugen på att ha lika moderkort fast för Coffee lake.

Moderkortet finns ju på Asus hemsida, men hittar ingen som säljer det, än!
Har asus sabertooth z77 nu med fint skydd över hela moderkortet. Blir liksom clean känsla över det hela så vill ha det nu med om ja köper nytt.

Annars verkar ju Maximus X Hero vara vettigt om inte Code kommer släppas inom närmsta tiden

Mvh

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Dom har inte gått ut med ett datum för code ännu, men det spekuleras i att den släpps under november enligt en tidigare roadmap som finns ute på nätet.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

@Almost_Me: Om du får vänta för länge på Maximus X Code så kan kanske Asus Apex vara ett alternativ?

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99

Permalänk

@Nephitis: Jo möjligt avvaktar lite tills slutet av månaden iaf . Se om det hänt nå då

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk

Har beställt Maximus X code nu! Hoppas på att få det i veckan

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Kikade på Code och Hero och begriper inte vad det är som gör att Code kostar ca 1000 kr mer? Är det den så kallade "ROG Armor" som gör det?

Mellan Code och Formula kan jag se skillnaden... Formula är förberedd för vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Kikade på Code och Hero och begriper inte vad det är som gör att Code kostar ca 1000 kr mer? Är det den så kallade "ROG Armor" som gör det?

Mellan Code och Formula kan jag se skillnaden... Formula är förberedd för vattenkylning.

Den skillnaden jag kan se mellan Apex Och Hero X är body armor, wi-fi och rgb där gpun låser fast sig på. Vad det nu heter