Permalänk
Medlem

Astro a40 PS4 och PC

Hej jag undrar om man kan få ett Astro a40 med mixamp att fungera så att man får ljud ifrån PC och PS4 samt mic att fungera på PC så man kan snacka i Discord, Teamspeak 3 etc. Är detta möjligt för det är det jag vill få till. Någon som vet något om detta.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

@joeldanielsson: Menar du samtidigt?

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

@Paddglutt: Ja, det är väl det som är hela grejen med mixampen eller? eller fungerar det inte så?

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk

Detta skulle kunna gå. Om du kopplar den optiska kablen till ps4 och USB till datorn. Problemet är dock att ljudkvalitén via USB är lite sådär. Kan dock vara så att ljudkanalerna slår ut varandra. Men detta borde vara det som fungera om något.

Permalänk
Medlem

@ASeagreen: Men skulle mic fungera på dator då också?

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk

@joeldanielsson: Testa att bara ansluta till datorn med USB och fixa inställningarna där först innan nu kopplar optiska kablen till ps4.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

@joeldanielsson: Tror inte att det kommer att fungera då om du ansluter USB till datorn o Optiska till PS4an, det som jag dock kan tänka mig är om du kör en AUX kabel från datorn till mixampen , jag brukar köra min mobilsamtal genom den o får både ljud och mikrofonen fungerar.
Sen är Mixampen till mest för att få till surroundljud och göra små inställningar och ändra ljudet i tillhörande programvara.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

@Paddglutt: Okej tack då förstår jag

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"